Electra63 schreef:Ik begrijp sowieso de volwassenen niet die een probleem maken van wat aanpassingen van Piet.
Nou, dit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:Ik begrijp sowieso de volwassenen niet die een probleem maken van wat aanpassingen van Piet.
mysa schreef:Voor de mensen die zeggen: ach, roodharigen worden ook wel gepest: lees alsjeblieft eens iets over de geschiedenis van de zwarte bevolking. Die zijn niet alleen gepest maar tot slaaf gemaakt maar ook daarna als uitschot behandeld.
Eigenlijk net als de joden als een 'minderwaardig' ras beschouwd.
juval schreef:Mijn kinderen zijn de sinterklaasleeftijd inmiddels wel ontgroeid, maar ik kan me wel een situatie herinneren waarbij ik als moeder wel door de grond kon gaan door schaamte. In onze omgeving (dorps) komen we niet veel in aanraking met gekleurde medemensen, en toen we een keer een heel donkergekleurde man in de stad zagen riepen ze dus wel: 'kijk, zwarte piet!' ... ik weet niet of die man het hoorde, maar mijn kinderen snapten niet helemaal dat ik ze daarin corrigeerde.. Dat was wat ze herkenden van de zwarte piet van tv en de intochten. Ik vind het dus wel een goed plan om de hele zwarte schmink wat lichter te maken. Vroeger vond ik het ook best heel indrukwekkend en was er best een beetje bang voor. Nu zijn de pieten veel leuker.
Het moet een leuk kinderfeest blijven, zonder alle politiek en gedoe eromheen.
Cer schreef:Maar waarom schaamde je je daarvoor?
Je kinderen bedoelden er toch niks mee verder?
Kinderen schijnen (ik heb ze niet) juist zo charmant te zijn omdat ze zo onbevangen zijn
dems75 schreef:Maar nogmaals...wie zijn wij om te vinden hoe lang iemand ergens aanstoot aan kan nemen. Als het mensen kwetst....waarom zou je het dan überhaupt willen? Waarom is die vraag zo belangrijk. Ook al vinden anderen het niet erg, dan NOG.....wat is nou precies het probleem aan roetveeg pieten dan?
Ik begrijp daar helemaal niets van. Inmiddels is alles roetveeg en dat is fijn. Voor de kinderen maakt het niets uit. Overal komen nieuwe inzichten over. GELUKKIG maar.