Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 22:45

Zichtmelding Leusden
Citaat:
Leusden, Utrecht
21-11-2024
21.00

Zichtmelding wolf

Ongeveer 5 minuten geleden stak een wolf de Postweg over

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1UCD9LZL28/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 22:47

Zichtmelding Elspeet
Citaat:
Elspeet, Gelderland
20-11-2024
8.43

Zichtmelding wolf

Betrouwbaarheid hoog

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1AgYggLmeM/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 22:48

SusanH schreef:
https://www.facebook.com/share/p/1A6HhUanV8/ en melding 3 uit mijn regio. Wolf gezien bij de Laarsenberg in Rhenen. Vlakbij de wolven die in het Berenbos bij Ouwehands lopen.

Citaat:
Rhenen, Utrecht
21-11-2024
10.00

Zichtmelding wolf

Mijn man die met onze hond liep werd gewaarschuwd door een vrouw die met haar hond liep. Zij had zojuist een wolf gezien. De wolf liep bij het veldje bij de uilenboom.

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/18X2JaUAGn/?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:48

tienus63 schreef:
De Duitsers zijn ook erg te spreken over de NaBu, maar niet heus.
Maar de Duitsers vrezen wat er vandaag met de scholier gebeurd is, ook spoedig daar gebeurd.

Bijna iedere dag is het wel raak met losgebroken dieren daar ergens.

Binnenkort is het Nederland zover dat er een ruiter van zijn paard valt vanwege een wolf en als die ruiter dan letsel heeft en alleen is of alleen achterblijft, dan vrees ik dat het een bericht wordt zoals we die af en toe horen uit het buitenland…..

Dan verdraaien ze het toch wel weer.. doodsoorzaak 'iets anders '.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 22:52

Zichtmelding Doldersum Dr 20.20 uur
Citaat:
Wolf tussen doldersum en wateren, huenderweg thv de brug

Afbeelding
Via app meldingen wolven in Westerveld

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 22:54

Precies dat Elisa!

Overleden door onderkoeling, verwondingen door de val, hartstilstand of verzin het maar en de bijtsporen zijn naderhand door wolf toegebracht.
Zo wordt het elke keer gebracht.

Minachting van slachtoffers en nabestaanden vind ik dat!

Die wolfminnende lieden geven niets om een mensenleven.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:55

Wij hebben dinsdag onze oudste opa moeten laten inslapen. We hebben nog even getwijfeld of we nog een weidemaatje voor de overgebleven opa zouden zoeken maar met die roedel om de hoek die steeds dichter bij het dorp komt, nee. Opa is dus verhuisd naar een rusthuis. Er zullen daar ongetwijfeld ook wolven op gaan duiken maar nu zijn ze er nog niet en ik hoop dat er ook enige bescherming vanuit de kudde waar hij nu in staat zal zijn.
Voor ons is het dieren houden verleden tijd. Man zette net de kliko aan de weg en het wolvengehuil dat we regelmatig horen klinkt steeds dichterbij. Ik denk dat we een goede keus hebben gemaakt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 23:00

Sterkte MMM, fijn dat er een plekje voor jullie opa gevonden is.

Schoonzus heeft familie in Uddel wonen.
De boswachter aldaar, laat zijn kinderen niet meer zonder toezicht rond het huis spelen hoorde ze van haar broer die de man gesproken heeft.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:07

tienus63 schreef:
De Duitsers zijn ook erg te spreken over de NaBu, maar niet heus.
Maar de Duitsers vrezen wat er vandaag met de scholier gebeurd is, ook spoedig daar gebeurd.

Bijna iedere dag is het wel raak met losgebroken dieren daar ergens.

Binnenkort is het Nederland zover dat er een ruiter van zijn paard valt vanwege een wolf en als die ruiter dan letsel heeft en alleen is of alleen achterblijft, dan vrees ik dat het een bericht wordt zoals we die af en toe horen uit het buitenland…..

Dat klopt. De meeste hier in de omgeving zijn wel klaar met de wolf en de NaBu. Ook hier wordt al jaren geadviseerd zelf dna af te nemen omdat die uitslagen er wel is anders uitkomen op de een of andere manier.
Hoop dat die wel in Jengum blijft en vannacht niet deze kant uitkomt.
Gezien stroom wat lastig is nu.
Afbeelding
Ik vond sneeuw altijd geweldig maar nu niet meer. Nu wordt het een nacht wakker liggen en op de camera's turen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:08

MairiMacBran schreef:
Wij hebben dinsdag onze oudste opa moeten laten inslapen. We hebben nog even getwijfeld of we nog een weidemaatje voor de overgebleven opa zouden zoeken maar met die roedel om de hoek die steeds dichter bij het dorp komt, nee. Opa is dus verhuisd naar een rusthuis. Er zullen daar ongetwijfeld ook wolven op gaan duiken maar nu zijn ze er nog niet en ik hoop dat er ook enige bescherming vanuit de kudde waar hij nu in staat zal zijn.
Voor ons is het dieren houden verleden tijd. Man zette net de kliko aan de weg en het wolvengehuil dat we regelmatig horen klinkt steeds dichterbij. Ik denk dat we een goede keus hebben gemaakt.

Ik vind het al een bizar idee dat dit voor steeds meer al "gewoon" is... Ik moet er toch niet aan denken om het alleen al te horen... :n

Wel fijn dat jullie voor opa een plekje hebben gevonden!

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:09

MairiMacBran schreef:

Sterkte.
En het is toch sneu dat je op basis daarvan de beslissing moet maken om je dier(en) niet meer aan huis te houden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 23:10

Citaat:
Kogel is door de kerk: provincie Utrecht moet tóch op zoek naar rustgebieden voor wolven en andere dieren

De kogel is door de kerk: de provincie Utrecht moet toch op zoek naar rustgebieden voor de wolf. Die gebieden moeten wilde dieren en de natuur meer ruimte geven om zich te ontwikkelen. Maar het kan nog tijden duren voordat ze er daadwerkelijk zijn.

Het AD 21.11.2024
<<Volgens Jesseka Batteau, Statenlid voor de Partij voor de Dieren, zijn deze rustgebieden ‘essentieel’ voor het behoud en herstel van biodiversiteit. ,,Ze bieden dieren een plek waar ze in alle rust kunnen leven, zonder verstoring door menselijke activiteiten”, zegt ze. ,,De komst van de wolf is een reminder dat we meer ruimte moeten maken voor wilde dieren.”

Zij is daarom blij dat het voorstel, dat haar partij samen met GroenLinks, D66, PvdA, VOLT en SP indiende, is aangenomen. Begin oktober stemden nog evenveel leden van de Provinciale Staten voor als tegen. Bij een tweede stemming wisten de indieners met één stem extra alsnog een nipte meerderheid te bereiken.

Weerstand

Bij onder andere BBB, VVD, CDA, UtrechtNu! en SGP bleef de weerstand tegen het voorstel groot. „Onze provincie bestaat uit meer dan alleen natuur. De Utrechtse Heuvelrug telt ook veel ondernemers voor wie het aanwijzen van rustgebieden grote gevolgen heeft”, zo stelde de SGP eerder.

Nu het voorstel alsnog is aangenomen, moet de provincie zo snel mogelijk rustgebieden voor wilde dieren aanwijzen en realiseren. In de keuze voor die gebieden moet aandacht zijn voor ‘migratiemogelijkheden’ van dieren, maar ook voor toegankelijkheid en recreatiemogelijkheden voor de mens.

Op welke termijn dat lukt, is zeer de vraag. De provincie heeft in ieder geval tot halverwege 2025 de tijd om een update te geven over de voortgang van haar zoektocht.>>

https://www.ad.nl/utrechtse-heuvelrug/k ... ~ac3bb6dc/

En het kaartje van de UH
Afbeelding
Bron WenN
https://www.facebook.com/share/p/1GQYNWvFmd/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 23:15

@trieneke,

Ik had het er met iemand over dat ik vond dat er weinig sjoege op de meldingen rond Jengum vanuit Nederland kwam.
Maar er loopt natuurlijk niet zoveel vee in oost Groningen, tot dusver voldoende aanbod voor de wolf in Duitsland.
Maar als weide vee daar op is, dan trekt ie wel richting Groninger platteland.
En dan door naar noordoost Drenthe waar dan wellicht een nieuwe roedel ontstaat met nakomelingen van de roedel van Midden Drenthe.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:16

tienus63 schreef:
Zichtmelding Doldersum Dr 20.20 uur
Citaat:
Wolf tussen doldersum en wateren, huenderweg thv de brug

[ Afbeelding ]
Via app meldingen wolven in Westerveld

Dat is bij de schaapskooi en daar lopen ook de schotse hooglanders

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 23:22

Maar die redden zich toch prima tegen een wolf :7

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:29

tienus63 schreef:
Maar die redden zich toch prima tegen een wolf :7

Ja, had ik ook gelezen, de wolven maken geen schijn van kans -O-

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:32

tienus63 schreef:
@trieneke,

Ik had het er met iemand over dat ik vond dat er weinig sjoege op de meldingen rond Jengum vanuit Nederland kwam.
Maar er loopt natuurlijk niet zoveel vee in oost Groningen, tot dusver voldoende aanbod voor de wolf in Duitsland.
En dan door naar noordoost Drenthe waar dan wellicht een nieuwe roedel ontstaat met nakomelingen van de roedel van Midden Drenthe.

Ik woon in Dld. Wel een klein stukje lager maar er zitten hier in de omgeving ook al meer gevestigde wolven.
Volgens de jager hier zijn ze alleen hier momenteel nog wat schuwer. Die ene bij Jengum dan niet.
Ook lopen hier nog veel reeën, hazen fazanten, ganzen e.d.
Dus hopelijk hebben we nog even voor de echte ellende hier ook begint.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:37

Trieneke schreef:
tienus63 schreef:
@trieneke,

Ik woon in Dld. Wel een klein stukje lager maar er zitten hier in de omgeving ook al meer gevestigde wolven.
Volgens de jager hier zijn ze alleen hier momenteel nog wat schuwer. Die ene bij Jengum dan niet.
Ook lopen hier nog veel reeën, hazen fazanten, ganzen e.d.
Dus hopelijk hebben we nog even voor de echte ellende hier ook begint.

Mag ik vragen waar in Duitsland jij woont? (Mag per pb). Ik woon ook in Duitsland, bij Coevorden over de grens, maar hier hoor ik eigenlijk niemand over zichtmeldingen of aanvallen. Heel sporadisch over de grens wel maar dat is alweer een mooi poosje terug. Desalnietenmin heb ik mijn paard en pony's tegenwoordig 's-nachts op stal. Slaapt een stuk rustiger.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 03:55

Wij wonen in Rhede Emsland.
In het nieuws verschijnt weinig inderdaad.
Ik hou altijd de nutztierschade lijst in de gaten. Alleen jammer dat die altijd weken achter loopt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:30

tienus63 schreef:
Precies dat Elisa!

Overleden door onderkoeling, verwondingen door de val, hartstilstand of verzin het maar en de bijtsporen zijn naderhand door wolf toegebracht.
Zo wordt het elke keer gebracht.

Minachting van slachtoffers en nabestaanden vind ik dat!

Die wolfminnende lieden geven niets om een mensenleven.

Ze geven ook niks om andere dierenlevens..komt dat "slacht" argument weer. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden.

Sterkte Mairi! Lijkt me een hele vervelende keuze om te moeten maken zo om deze reden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:59

Trieneke schreef:
Wij wonen in Rhede Emsland.
In het nieuws verschijnt weinig inderdaad.
Ik hou altijd de nutztierschade lijst in de gaten. Alleen jammer dat die altijd weken achter loopt.

Er is een zeer actieve fb groep "gegen wolfe pferde schutzen" waar je lid van zou kunnen worden. Dit was de eerste Facebook groep waar ik lid van werd en waarbij mijn ogen open gingen over de wolf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 10:11

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 10:46

Dank voor de suggesties. Ik heb echter geen Facebook meer en dat wil ik graag zo houden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 10:55

Alle openbare bronnen op Facebook vinden het prima dat hun berichten gebruik. De besloten groepen gebruik ik ter verificatie.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 17:02

Zichtmelding ‘t Harde vanochtend
Citaat:
't Harde, Gelderland
22-11-2024
6.30

Zichtmelding wolf
Vanmorgen om 06.30 uur heeft de wolf helaas bij ons op het erf gelopen. Het was nog erg donker dus mijn vriend twijfelde maar bij daglicht waren de pootafdrukken te zien.

Betrouwbaarheid hoog

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1K3mPDATtt/?