tamary schreef:Electra63 schreef:Precies Karuna!
De dood van onschuldige kinderen wordt hier door sommigen weggezet als colletarol damage of kinderen daar zijn niet zo onschuldig, maar potentiële terroristen, dus niet zo erg.
Nee.
Kinderen worden door sommige ouders en of overheid dingen geleerd die ze potentieel gevaarlijk maken voor een andere groep. Dat is niet de schuld van de kinderen, klopt. Maakt ze ook geen monsters oid, maar wel een factor gevaar zonder schuld en daarmee zijn kinderen dan een groep die je niet zomaar kan beschermen, helpen of negeren, want dat kan jouw je leven kosten. Maakt het juist inschatten van gewoon kindergedrag moeilijk. Elk normaal functionerend mens heeft ook een stuk "ik wil niet dood" als heel begrijpelijke motivatie. Nogmaals we hebben hier (nog) een luxe tot generalisatie vanuit onze cultuur die we niet op een andere cultuur kunnen plakken en ze veroordelen tot monster want ze doen XYZ wat wij nooit zouden doen. Wij hoeven die keuzes niet te maken en ik hoop van harte dat we die luxe behouden. Helaas is die niet overal gegeven.
Ik begrijp je niet zo goed denk ik, "nee" op wat?
En heb je het over Palestijnse kinderen die dingen worden geleerd, of Israëlische kinderen die dingen worden geleerd over Arabieren/Palestijnen? Of beide?