wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:54

sarabande schreef:
* Strijd tegen islam moet het kernpunt van ons buitenlands beleid worden

Hier zie ik toch echt niet staan dat moslims welkom zijn

Maar ook niet dat ze er helemaal niet meer in komen.
We leven in een land waar de rechter je beoordeelt op je letterlijke uitspraken. Gelukkig niet op wat mensen er zelf van maken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:54

waarom niet gewoon normaal Nederlands vlees :D :D

wat is daar mis mee?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:01

janesmith schreef:
Maar ook niet dat ze er helemaal niet meer in komen.

Als je de rest van het programma ook leest...

dan staat daar bv
Citaat:
En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit
islamitische landen

en

Citaat:
Verbied de boerka en de koran

Als je puur naar de logica kijkt is er inderdaad een theoretische mogelijkheid dat er een moslim (zonder koran!) binnenglipt vanuit een niet-islamitisch land. Maar erg waarschijnlijk is dat niet, vind je wel?

Citaat:
We leven in een land waar de rechter je beoordeelt op je letterlijke uitspraken. Gelukkig niet op wat mensen er zelf van maken.

De letterlijke uitspraken laten weinig ruimte voor twijfel - lees het partijprogramma. Het is JUIST dat mensen er heel wat anders van weten te maken.

En kiwiko: ik heb het op mijn inburgeringscursus gemist, wat definieert 'nederlands vlees'?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:02

sarabande schreef:
Strijd tegen en aangepast zijn wel grootheden van een totaal verschillende orde.

Ik blijf erbij haal dat Islam en moslim gezeik uit de politiek en ga het over belangrijke dingen hebben.

met dat standpunt behoor je bij een kleine minderheid.
De meeste Nederlanders zien de Islam als een bedreiging.

Bron Elsevier: 13% vindt Islam een verrijking

sarabande

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:03

Elsevier zucht

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:03

nederlands vlees............ als in niet halal :D :D gewoon een normaal stukkie eerlijk vlees :)

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:05

Geen halal vlees op de BBQ is denk ik ook uit het oogpunt van diervriendelijkheid (want daar staat de PVV ook voor).
Vind ik helemaal niet zo raar ,om eerlijk te zijn.
Laatst bijgewerkt door Rebeccatjuh op 23-06-10 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:05

KiWiKo: ik heb pas nog een doosje frikandellen van Mekka Foods gekocht. Een verdomd lekker stukje nederlands vlees :))

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:06

hihihihi :D :D

maar je begrijpt denk ik wel heel goed wat ik bedoel............ althans zo schat ik je wel in :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:09

KiWiKo schreef:
nederlands vlees............ als in niet halal :D :D

We discrimineren niet, maar alles wat mogelijkerwijs aan de moslims gelinkt kan worden is per definitie niet-Nederlands?

Citaat:
gewoon een normaal stukkie eerlijk vlees :)

Nou weet ik niet precies wat Nederlands vlees is, maar als het het vlees is wat gemiddeld genomen op het bord van de inwoners van Nederland komt, dan is 'eerlijk' niet bepaald het woord dat bij me opkomt.
Typisch Nederlands vlees lijken me kistkalveren, megavarkensfokkerijen, kuikenseparatorenvlees, en niet te vergeten de frikandel waarvan niemand ooit wil weten wat er in zit. Heel Hollandsch... maar eerlijk... hmm.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:12

shadow........... ga iemand anders plagen :D :D

we leven hier in een christelijk/katholiek land......... en inderdaad past daar het halalslachten niet tussen............

dat we het doen en dat we het accepteren is toch helemaal OK??

mij hoor je er niet over zeuren........... maar het behoort niet tot onze cultuur........ we accepteren het.........

en ik vind dat al eigenlijk heel best :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:13

KiWiKo schreef:

we leven hier in een christelijk/katholiek land.........

We leven hier in een land met godsdienstvrijheid als een van de belangrijke waarden van onze samenleving. En IK hou die vrijheid graag in stand.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:13

Jawel hoor, ik heb weer lekker ham gegeten vandaag. Kan ook op andere manieren worden opgelost.

We hebben in dit land ook een hoop mensen die vegetarisch eten. Daar ga ik echt niet voor op de knieën, ik ben vleeseter. Bij een strict vegetarische BBQ schuif ik dus niet zo snel aan.

Maar, het is een kleine moeite om meer dan een BBQ op te zetten, een voor de vegetariers, een voor de moslims en joden en een voor de echte omnivoren. Heb ik ook wel eens gedaan, zo'n klein feestje zal Den Haag er niet van maken.

Overigens bestaat het andere uiterste ook: een moslim uit Noord-Limburg maakte zich onlangs onsterfelijk belachelijk door aanstoot te nemen aan een kunstwerk, waarin je beeltenis van een varken was verwerkt. Tja, dan is hij toch echt in het verkeerde deel van de wereld komen wonen. Iedereen mag van mij eten wat hij/zij denkt dat hij/zij moet eten, zolang ze mij maar niet vertellen wat er moet.

De kibbelende partijen in Den Haag hebben een ernstig tekort aan creativiteit. Iets waar wij Nederlands wel groot door geworden zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:14

Kim we accepteren al decennia koosjer slachten, waarom dan niet halal slachten, dat zie ik eigenlijk niet.

Waarom is alles wat aan moslim gelinkt wordt verkeerd

janesmith

Shadow0 schreef:
Als je de rest van het programma ook leest...

dan staat daar bv

En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit
islamitische landen

Dat is iets dat we een paar pagina's terug al zeiden. Niks nieuws onder de zon, maar dat geldt voor iedereen uit die landen. Christenen, Joden, Katholieken en Moslims.
en

Shadow0 schreef:

Net als in steeds meer landen aan het gebeuren is. Inmiddels zijn dat al Frankrijk, België en Spanje. En de rest zit er aan te komen. Italië is de volgende die het in de wet als verbod op gaat nemen.
Shadow0 schreef:
Als je puur naar de logica kijkt is er inderdaad een theoretische mogelijkheid dat er een moslim (zonder koran!) binnenglipt vanuit een niet-islamitisch land. Maar erg waarschijnlijk is dat niet, vind je wel?

Of het wel of niet waarschijnlijk is, is niet ter zake doende. De rechter zal hem volledig in het gelijk stellen als hij door deze uitspraak voor discriminatie beschuldigd wordt. Wat men tussen de regels meent te lezen is compleet onbelangrijk.

KiWiKo

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:

we leven hier in een christelijk/katholiek land.........

We leven hier in een land met godsdienstvrijheid als een van de belangrijke waarden van onze samenleving. En IK hou die vrijheid graag in stand.

het zou je zoooooooooooo sieren als je me hele post quotte :D :D :D

sarabande

joostvangestel schreef:
De kibbelende partijen in Den Haag hebben een ernstig tekort aan creativiteit. Iets waar wij Nederlands wel groot door geworden zijn.

Dat heet toch polderen :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:15

PS: met een dan meer BBQ bedoel ik overigens meer dan een apparaat op hetzelfde feestje, niet meerdere feestjes...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:15

sarabande schreef:
Kim we accepteren al decennia koosjer slachten, waarom dan niet halal slachten, dat zie ik eigenlijk niet.

nee hoor, het is niet verkeerd............... maar het is ook niet vanzelfsprekend........

en daar zit het verschil in :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:16

janesmith schreef:
Shadow0 schreef:

Net als in steeds meer landen aan het gebeuren is. Inmiddels zijn dat al Frankrijk, België en Spanje. En de rest zit er aan te komen. Italië is de volgende die het in de wet als verbod op gaat nemen.

Ik dacht niet dat in een van die landen de koran verboden werd

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:16

sarabande schreef:
Dat heet toch polderen :D

Toen er nog gepolderd werd, woonde ik geloof ik in het buitenland :))

En daarnaast ben ik niet zo van de polder, ik heb mijn hele leven boven zeeniveau gewoond :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:17

KiWiKo schreef:
sarabande schreef:

nee hoor, het is niet verkeerd............... maar het is ook niet vanzelfsprekend........

Dan wordt het hoog tijd dat je het vanzelfsprekend zoals gewoon gaat vinden

Geloof me scheelt een hoop ergenis

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:17

janesmith schreef:
Dat is iets dat we een paar pagina's terug al zeiden. Niks nieuws onder de zon, maar dat geldt voor iedereen uit die landen. Christenen, Joden, Katholieken en Moslims.

Oh, je bedoelt dat je best wel wist dat er volop gediscrimineerd wordt, dat men niet welkom is, maar dat je voor de vorm van de discussie graag alleen selectief die ene tekst citeerde zodat je kon zeggen dat het daar niet in stond?

Citaat:
Shadow0 schreef:

Wederom selectief. Het verbod geldt de boerka, maar niet de koran.

Citaat:
Of het wel of niet waarschijnlijk is, is niet ter zake doende. De rechter zal hem volledig in het gelijk stellen als hij door deze uitspraak voor discriminatie beschuldigd wordt. Wat men tussen de regels meent te lezen is compleet onbelangrijk.

Inderdaad. Dat er een theoretische mogelijkheid is om de regels te ontduiken maakt het niet minder tot discriminatie.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:18

sarabande schreef:
Elsevier zucht

Die heb ik op mijn onthouden lijstje gezet, daar er hier veel quotes uit Elsevier voorbij komen. o.a. door iemand, Hermelientje, die ik vrij hoog inschat wat intellect betreft.
Vanaf nu kan ik die namens jou met 'Zucht' afdoen. ;-)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:19

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Dan wordt het hoog tijd dat je het vanzelfsprekend zoals gewoon gaat vinden

Geloof me scheelt een hoop ergenis

waarom MOET ik dingen gewoon gaan vinden die niet bij mij, mijn opvoeding, mijn cultuur passen?
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 23-06-10 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt