Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Himyar schreef:Uitgebreide materie, lijkt me best zwaar. Bedankt voor de twee linken.
Wat betekent: limited reparenting, want dat wordt daar ook genoemd?
Is een soort her-ouderen, waar de psycholoog haar of zijn houding veranderd afhankelijk van de situatie. Zodat de vroegere omgang (zoals regels) van ouders vergeten word.
Zodat emoties naar buiten kunnen komen en deze een plaatsje kunnen krijgen en verwerkt kunnen worden.
Bv. Als ouderomgang aan de basis ligt van de "criminaliteit"
Hopelijk begrijp je er wat van![]()
Tekst is bijna klaar maar ik draai zware dagen en dan ben ik meestal te moe om in zware engelse boeken te duiken.
Eeuwigzonde schreef:Ik vind inderdaad levenslang veel erger dan de doodsstraf, omdat je van levenslang doorgaans ook paranoia en schitofreen van word, 2 vreselijke ziektes
Eeuwigzonde schreef:Ik ben ook absoluut tegen de doodsstraf. Ik vind inderdaad levenslang veel erger dan de doodsstraf, omdat je van levenslang doorgaans ook paranoia en schitofreen van word, 2 vreselijke ziektes die je mentaal helemaal wegvreten. De doodsstraf daarintegen is in een minuutje gebeurd.
Moesji schreef:Een rechtssysteem dat mank loopt op zijn eigen regels??/ Een verkracht rechtssyteem?
Zitaswoon, bedoel je dan het systeem in België of in Nederland?
Moesji schreef:Overal niet echt goed?Waar wordt dat op gebaseerd? Tuurlijk worden er wel eens fouten gemaakt, maar waar er gewerkt wordt door mensen is dat onvermijdelijk. En ik ben toch van mening dat ons strafrecht voldoende maatregelen bevat om een hoog niveau van rechtsbescherming te garanderen.
Ik lees hier veel kritiek maar weinig zinvols om op verder te bouwen. Er wordt gesproken over mensenrechten en vervolgens dat veroordeelden op water en brood moeten in een smerige cel. Het gehele idee van mensenrechten is dat dit rechten zijn die iedereen overal heeft.
Moesji schreef:En ik ben toch van mening dat ons strafrecht voldoende maatregelen bevat om een hoog niveau van rechtsbescherming te garanderen.
katiavl schreef:Doet me beetje denken aan adam g die niet naar de poolse gevangenis wil. En liever in België uitzit, zal ook wel een reden hebben