Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:01

slimmerik schreef:
Welshcobfan schreef:
Maar waarom laat die blinde man in vredesnaam een hond los die hij niet eens kan zien?

Hij maakte ook een inschattingsfout.

Neemt niet weg dat die staff eigenaar echt goed fout zit omdat hij niet ingreep...

Omdat het een loslaatgebied is en dat zijn enige mogelijkheid is de hond los te laten. Iets wat hij vaak deed daar. Waar moet ie de hond zich dàn laten ontspannen? Niks met inschattingsfout te maken.

En nou niet beginnen: had hij een ziende mee moeten nemen, want er waren genoeg zienden op dat moment aanwezig. Helaas durfde niemand de staff aan te pakken. Iets wat ik me helaas kan voorstellen. Ze staan nu eenmaal niet bekend als hondjes die alleen maar blauwe plekken maken.

Ik zeg niet dat hij een ziende mee had moeten nemen Haha! Haha!
Dat is een advies van het blindeninstituut Lachen hij had ook van te voren kunnen vragen aan iemand of hij/zij ook even op zijn hond wou letten voordat het werd losgelaten Lachen Hond kan los, mits toezicht. (kan zijn dat hij het heeft gevraagd, maar dat weten wij dus niet Lachen ).
Ik zie het dus meer als een inschattingsfout, van beide kanten Lachen
Al had die staff eigenaar actiever moeten reageren en zit daarmee dus fout.
De oorzaak is waarschijnlijk toch beide honden, maar het gevolg had die man gewoon moeten inzien en moeten ingrijpen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 18:02

Adil18 schreef:
Heb jij een Teckel waar mee gejaagd wordt? Zo niet, dan niet oordelen Haha!

Yes, vroeger gehad. Mijn vader jaagde met hem. Toen ik hem een keer vast probeerde te houden toen mijn vader met geweer langs het raam liep, wist ie zich zonder bijten los te murwen en vloog dwars door het raam heen. Enorm fanatiek was ie, maar bijten? No way.

Gewoon consequent en met veel liefde opvoeden. Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:04

Teckels zijn trouwens ook pittige dieren, dat verwacht je niet als je die ziet Nagelbijten / Gniffelen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:05

Adil18 schreef:
Klara16 schreef:
Ik reageer niet meer omdat ik het schokkend vind hoe de honden 'liefhebbers' hier gewoon recht lopen te praten wat krom is.

Een vele 1000den euro's kostende perfect afgerichte geleidehond wordt aangevallen door een dolle staf die vervolgens ook nog eens de gehandicapte baas van het dier, die zijn 'ogen' wil komen redden, stevig te pakken neemt.

En jullie allemaal maar onzinnige argumenten aandragen waarom het dan ook nog eens die blinde zn eigen schuld is dat hij tegen een aso kerel met een aso (onopgevoede en agressieve) hond aanloopt.

Nee, het wil er bij mij niet in. Ik hoop dat er eens stevige wetten gemaakt worden tegen dat soort volk met honden want het is een schandaal.

Wow, een tekst vol met vooroordelen en overhaaste conclusies!

Citaat:
Een vele 1000den euro's kostende perfect afgerichte geleidehond wordt aangevallen door een dolle staf

Dat de Staff aanvalt zegt niks over het feit dat het een dolle hond is....Je kent de hond toch zeker niet? Misschien is dit ook voor de Staff een eerste agressieve ervaring en wist het baasje niet wat hem overkwam...

Citaat:
die vervolgens ook nog eens de gehandicapte baas van het dier, die zijn 'ogen' wil komen redden, stevig te pakken neemt.

Ladies en Gentleman, may I present to you: The Dogwisperer! Haha!
Je weet of de hond greep omdat hij het zo zag of omdat hij naar de Lab wilde bijten en daarmee de man een paar keer beet die in de weg zat. En hoezo stevig te pakken. Hij heeft verwondingen op zijn arm maar niemand zegt mij hoe heftig dat is...Dat staat er ook niet. Ik denk persoonlijks dat de man met zijn handen?armen heeft geprobeerd de honden uit elkaar te duwen, de Staff de Lab wilde grijpen en daarbij de man greep...Klinkt toch ook aannemlijk?

Citaat:
En jullie allemaal maar onzinnige argumenten aandragen waarom het dan ook nog eens die blinde zn eigen schuld is dat hij tegen een aso kerel met een aso (onopgevoede en agressieve) hond aanloopt.

Deze zin is in zijn geheel fout. Er werd alleen in vraag gesteld of de man zijn geleide hond wel had moeten loslaten en of het wel zo verstandig van hem was tussen twee vechtende honden te stappen, vooral gezien zijn lichamelijke staat.
Dat die kerel aso is baseert men hier op een uitspraak: Dat de man er maar niet tussen had moeten staan....
Maar: hoe heeft deze man dat gezegd (de toon maakt de muziek)? Gebruikte hij deze woorden of zei hij: "Meneer, u had wel dood kunnen zijn! tussen twee vechtende honden stappen is levensgevaarlijk! beseft u dat wel?" De pers maakt verhalen soms wat sappiger! De pers kan van woorden als "een slim en doordacht persoon" een "koel en onberekenbaar persoon" maken. En ik kan me voorstellen dat ik ook vanuit schrik anders reageer dan anders. Toen iemand mij bijna van de fiets reed schreeuwde ik: "Godverruhdomme jij idiote e*kel! Heb je stront in je ogen, achterlijke debiel!". De persoon was zelf heftig geschrokken en een paar minuten laten was de adrenaline gezakt en zei ik dat ik het niet zo meende.
Misschien kwam hij, volledig in paniek, eraan, ziet die man bloeden en laat zo'n spreuk...Tis maar een mens he....
Misschien overdrijft de blinde man wel enorm? Een handicap maakt mensen niet meteen onschuldig of zelfs heilig...

Citaat:
Ik hoop dat er eens stevige wetten gemaakt worden tegen dat soort volk met honden want het is een schandaal

Zie bovenstaande verhaal...Bedenk je ook dat het zich kan handelen om iemand met een inschattingsfout qua karakter van de hond. Hij vind het een super leuk beest en houdt van het dier, maar het beest luistert voor geen meter. En laat het nou net een Staff zijn, die echt niet de makkelijkste zijn. Dat zijn gewoon honden die slechts geschikt zijn voor mensen met een ijzersterk gevoel voor discipline...

Jij vindt het schokkend dat mensen hier dingen rechtpraten (hoewel ik het vooral zie als het in twijfel trekken van sommige uitspraken omdat de vooroordelen van Staff meteen de toon voor de discussie gezet hebben), ik ben geschokt door de vooroordelen, het gehaaste trekken van conclusies gebaseerd op een artikel van de pers...

Sorry, misschien hebben mense hier geen slechte ervaring met de pers....Maar als de pers zou schrijven dat de rozen bloeien zou ik dat nog in twijfel trekken, ook als ik voor een bed vol met bloeiende rozen zou staan...

Weergave van het ware verhaal, daar wordt nog maar zeer weinig waarde aan gehecht, en dat hebben wij onszelf te verdanken, want wij willen sensatie, vermaak...het liefst leedvermaak....Maar goed, dat is een andere discusie Knipoog

Klara, misschien wilde je toch nog en uitzondering maken en hierop reageren? Ben het namelijk niet zo met je eens als de rest...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:06

Mijn Kruising heeft drie weken geleden met een andere hond hier op het park gevochten....... aangezien mijn hond sterk, snel en scherp is, heeft de andere hond het onderspit gedolven...... ik kreeg ze pas uit elkaar toen ze in de sloot vielen......

Ik voelde me heel erg schudig, ik weet niet waar de schuld lag, aangezien mijn hond nooit vecht, altijd speelt...... maar dit keer dus niet......

De andere hond had enorme schade, welke ik natuurlijk heb vergoed. (325 euries)

Ik ben om de dag langs die mensen gelopen om te kijken hoe het met het dier was....... ik voelde me echt naadje!!!

en ik snap niet dat er mensen zijn die dit soort incidenten zomaar even onder het kleed vegen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:08

Ik zou mij als eigenaar van de staff echt doodongelukkig voelen als dat mijn hond geweest zou zijn Nagelbijten / Gniffelen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 18:08

Welshcobfan schreef:
Teckels zijn trouwens ook pittige dieren, dat verwacht je niet als je die ziet Nagelbijten / Gniffelen

Klopt: aangewezen als agressiefste ras. Dus als je die kunt temmen kun je alles temmen Haha! Knipoog

Ik weet wel dat ik liever een teckel aan mijn been heb hangen als een iets groter ras. Ja

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:09

slimmerik schreef:
Adil18 schreef:
Heb jij een Teckel waar mee gejaagd wordt? Zo niet, dan niet oordelen Haha!

Yes, vroeger gehad. Mijn vader jaagde met hem. Toen ik hem een keer vast probeerde te houden toen mijn vader met geweer langs het raam liep, wist ie zich zonder bijten los te murwen en vloog dwars door het raam heen. Enorm fanatiek was ie, maar bijten? No way.

Gewoon consequent en met veel liefde opvoeden. Ja

Als je die situatie voor het eerst meemaakt en het gebeurd valt daar niet veel aan op te voeden lijkt me. De eerste keer waren wij ook versteld.
Wij kiezen er bewust voor het niet af te leren, want we willen ook dat ze gebrand blijft op het verdedigen van "eigen" wild. Dit houdt o.a. de felheid erin als aangeschoten wild probeert te ontsnappen...Of heeft jullie Teckel ook eens een Keiler van 90 kilo in weten te sluiten en ervoor gezorgd dat het dier niet meer kon ontsnappen? Haha!

En de een is feller dan de ander he? Misschien is die van ons gewoon nog een tikkie meer Knipoog

Ik ben het overigens compleet met je eens dat als we het echt NIET gewild zouden hebben je het er ook uit krijgt, maar zie verklaring hierboven Lachen

Maar laten we het over de Staff en Lab hebben Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:19

Tsja,
Ik heb zelf Labradors en ik weet dat ze overenthousiast en opdringerig kunnen zijn, waardoor ze bij andere honden wel agressie op kunnen roepen. Daarbij willen reuen wel eens verrekte dominant zijn, wat de meeste mensen niet (willen) zien omdat Labradors immers van die lieve zichzelfopvoedende kindervrienden zijn.
Ik heb een keer mijn Jack Russellteef pup tussen 3 Labradorreuen uit moeten plukken, als ik dat niet gedaan had, weet ik niet hoe het afgelopen zou zijn.
Daarbij vind ik het niet slim om een hond los te laten die je niet kunt zien.
Je kunt niet de interactie tussen honden zien, en niet zien wat er nou echt gebeurt. Voor hetzelfde is deze Stafford enorm geprovoceerd door de Lab, dat heb je op dat moment niet kunnen corrigeren.
Vind het een moeilijk verhaal, er zitten mij teveel haken en ogen aan om een oordeel te kunnen vellen.....

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:28

Adil: ik sluit me aan bij kiwiko: je kan er als brugman over blijven doorl*llen maar dat neemt niet weg dat die staf een andere hond én een man gebeten heeft.

En het doet er niet toe dat de eigenaar blind was. Mag dan iedereen die wat mankeert zn hond niet meer loslaten op, nota bene, een loslaatplek? Dat is dan zeker zodat types als die staf-eigenaar alle ruimte voor zich alleen hebben. Het is de omgekeerde wereld wat jij verkondigt. De agressor is altijd in fout.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:30

Billy schreef:
Tsja,
Ik heb zelf Labradors en ik weet dat ze overenthousiast en opdringerig kunnen zijn, waardoor ze bij andere honden wel agressie op kunnen roepen. Daarbij willen reuen wel eens verrekte dominant zijn, wat de meeste mensen niet (willen) zien omdat Labradors immers van die lieve zichzelfopvoedende kindervrienden zijn.
Ik heb een keer mijn Jack Russellteef pup tussen 3 Labradorreuen uit moeten plukken, als ik dat niet gedaan had, weet ik niet hoe het afgelopen zou zijn.
Daarbij vind ik het niet slim om een hond los te laten die je niet kunt zien.
Je kunt niet de interactie tussen honden zien, en niet zien wat er nou echt gebeurt. Voor hetzelfde is deze Stafford enorm geprovoceerd door de Lab, dat heb je op dat moment niet kunnen corrigeren.
Vind het een moeilijk verhaal, er zitten mij teveel haken en ogen aan om een oordeel te kunnen vellen.....

AMEN!!!!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:32

Klara16 schreef:
Ik reageer niet meer omdat ik het schokkend vind hoe de honden 'liefhebbers' hier gewoon recht lopen te praten wat krom is.

Een vele 1000den euro's kostende perfect afgerichte geleidehond wordt aangevallen door een dolle staf die vervolgens ook nog eens de gehandicapte baas van het dier, die zijn 'ogen' wil komen redden, stevig te pakken neemt.

Nee, het wil er bij mij niet in. Ik hoop dat er eens stevige wetten gemaakt worden tegen dat soort volk met honden want het is een schandaal.

klara er valt niks recht of krom te praten want je weet nooit zeker wat er is gebeurt..
en zolang je dit niet weet kan je er niks zinnigs over zeggen... dus jij ook niet

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:32

Klara16 schreef:
Adil: ik sluit me aan bij kiwiko: je kan er als brugman over blijven doorl*llen maar dat neemt niet weg dat die staf een andere hond én een man gebeten heeft.

En het doet er niet toe dat de eigenaar blind was. Mag dan iedereen die wat mankeert zn hond niet meer loslaten op, nota bene, een loslaatplek? Dat is dan zeker zodat types als die staf-eigenaar alle ruimte voor zich alleen hebben. Het is de omgekeerde wereld wat jij verkondigt. De agressor is altijd in fout.

En dat is jouw fout, want jij weet niet wie de agressor is....

Geheel verstandig is het niet de hond los te laten, de waarom heeft Billy hierboven mij erg mooi verwoord.

Je kunt er wel omheen blijven draaien, maar iemand met een dergelijke handicap kan niet zo functioneren als de normale mens. Daarom zijn er dingen die hij niet mag of beter kan laten. Dit uit bescherming voor zichzelf en omgeving Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 18:34

Blindegeleidehonden zijn niet dominant. Dan komen ze nl. niet door de karaktertest heen die ze krijgen. Werkelijk die honden worden uitermate goed getest. Men gaat er nl. geen tienduizenden euro's instoppen als men niet zeker weet dat hond o.a. niet dominant is.

We hebben zelf ooit een pup opgevoed en moesten hem regelmatig laten spelen met andere honden. Dominant gedrag mocht daarbij echt niet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:36

Klara16 schreef:

De stafford was misschien de agressor, maar misschien was de LAb wel de aanstichter. Jij bent er niet bij geweest, ik ook niet, dus dat kunnen we niet beoordelen. De blinde heeft het niet gezien, daarmee heeft hij een bepaald risico genomen. Jammer genoeg is diit door een samenloop van omstandigheden verkeerd uitgepakt. Als je dan probeert je hond te helpen, loop je het risico om gebeten te worden. Maar dat risico loop je ook als je 2 vechtende chihuahua's uit elkaar haalt, alleen is de schade dan niet zo groot.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:36

slimmerik schreef:
Blindegeleidehonden zijn niet dominant. Dan komen ze nl. niet door de karaktertest heen die ze krijgen. Werkelijk die honden worden uitermate goed getest. Men gaat er nl. geen tienduizenden euro's instoppen als men niet zeker weet dat hond o.a. niet dominant is.

We hebben zelf ooit een pup opgevoed en moesten hem regelmatig laten spelen met andere honden. Dominant gedrag mocht daarbij echt niet.

maar je kan het gedrag van zo'n hond nadat hij is geslaagd voor die test, nooit bepalen
daarom vind ik het ook gevaarlijk om te zeggen dat die honden voor 100% betrouwbaar zijn.. want dat zijn ze niet

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:41

De hond is ws absoluut betrouwbaar, je moet hem alleen wel kunnen lezen. Een blinde kan dat niet.
Ook een heel erg dominante hond kan absoluut betrouwbaar zijn in het gedrag wat hij vertoont. Dat maakt dat sommige mensen er goed mee om kunnen gaan omdat ze het gedrag kunnen lezen en daarnaar kunnen handelen.
Slimmerik, de hond hoeft niet dominant te zijn om agressie uit te lokken. Ook door irritant hyperactief aanwezig te zijn en in zn enthousiasme op geen correctie te reageren kan ook een mooie trigger zijn

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:41

@ LIma........... zijn staffs dat wel dan??? Ik bedoel alleen hier op bokt al dit jaar geloof ik 6 topics over foute staffs.......

en hoeveel over foute blindegeleidehonden???

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:43

slimmerik schreef:
En dan zeggen ze dat een hond of een mens bijten verschillende soorten agressie is. Deze kon het iig allebei.

Dat hij die man gebeten heeft, betekend niet dat hij ook agressief naar mensen is. wanneer je tussen 2 vechtende honden in komt en er bijv. 1 probeerd te pakken dan zullen ze 9 van de 10 x automatisch bijten. niet omdat je een mens bent maar omdat dat op dat moment een reflex is. dit hebben wij zelf een paar x met eigen honden gehad. normaal zou ik zeggen dat ze ons nooit zouden bijten, maar tijdens een gevecht tussen elkaar blijf ik er tussen vandaan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:44

Ik denk dat de populaytie Staffs wat groter is dan de populatie blindengeleidehonden, dus dat vergelijk gaat wat mank.
Daarbij zijn er natuurlijk al een hoop vooroordelen tav Staffs. Naar mijn idee helemaal terecht, maar dat is een andere discussie Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:44

KiWiKo schreef:
@ LIma........... zijn staffs dat wel dan??? Ik bedoel alleen hier op bokt al dit jaar geloof ik 6 topics over foute staffs.......

Een foute Lab is ook lang niet zo boeiend als een foute Staff of Bull Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 18:45

Meerdere beten aan de onderarmen is niet bepaald een reflexbeet te noemen Tieme.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:45

Adil18 schreef:
En dat is jouw fout, want jij weet niet wie de agressor is....

Geheel verstandig is het niet de hond los te laten, de waarom heeft Billy hierboven mij erg mooi verwoord.

Je kunt er wel omheen blijven draaien, maar iemand met een dergelijke handicap kan niet zo functioneren als de normale mens. Daarom zijn er dingen die hij niet mag of beter kan laten. Dit uit bescherming voor zichzelf en omgeving Lachen

God wat zwak: een gehandicapte de schuld geven voor een ongehoorzame en asociale hond. die man heeft evenveel recht op zijn deel van de openbare ruimte als zo'n tokkie met een staf.
Ik wil er nu vanaf zijn welke hond er begonnen is, maar ik weet wel welke hond een mens gebeten heeft. In BEIDE armen, dus niet zomaar per ongeluk een hapje. En dat was niet de blindegeleidehond.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:45

KiWiKo schreef:

of die te vertrouwen zijn voor 100%? nee
geen enkele hond is voor 100% te vertrouwen

dat er hier meer topics geplaatst worden over staffords komt omdat er een aantal sensatie beluste bokkers hier zitten (het zijn namelijk altijd dezelfden) die die topics hier plaatsen
daaren tegen kan ik ook elke dag wel een topic plaatsen over andere hondenrassen die betrokken zijn bij bijtincidenten, maar zo kinderachtig ben ik niet.. Knipoog

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:46

KiWiKo schreef:

ik vind het jammer dat staffs altijd over 1 kam geschoren worden.
Ik heb er sinds 3 weken één.
Nou die kun je beter hebben dan mijn jack russell. (ja heb ik ook nog)

tuurlijk heb je er ook verkeerde zitten.
Je hoort er alleen sneller iets van omdat:
als staffs bijten, doen ze het ook goed.
En een andere hond kun je er sneller vanaf krijgen.

Maar dat wil niet zeggen dat een staff ook agressiever is