Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:41

Is algemeen bekend hoor Shadow. Als je in het ziekenhuis terecht komt wat levensbedreigend is. Zullen ze proberen om beide te redden lukt het niet dan gaat de moeder wel voor.
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 01-07-08 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:45

Snoevie schreef:
shadow vind jij het een beste kans voor een kind van 11 als die ook een kind op de wereld moet zetten door misbruik van een oom(of wie dan ook)?

dan klopt er ergens iets niet

Op jou haak ik even in met een stukje tekst dat ik naar iemand anders had ge-pb't ... Lachen

Er zijn blijkbaar mensen die denken dat je gewoon moet kunnen houden van een baby die ontstaan is door verkrachting... Tsja, wake up and smell the coffee (niet banketstaaf bedoeld naar degenenen die dat evt. denken), maar zo nobel zijn de meeste mensen denk ik toch echt niet (ik zou respect hebben voor mensen die wel zo zouden kunnen voelen hoor...maar de anderen die dat niet kunnen zou ik eigenlijk wel veel beter begrijpen... Na een dergelijke traunatische ervaring gaan er denk ik zoveel negatieve emoties door je heen en het eigen trauma weegt dan denk ik toch een heel stuk zwaarder dan het idee dat het een lief onschuldig babietje zou kunnen zijn. Ik denk dan dat er beter geen babietje kan komen dan een babietje dat op groreit tussen de nodige trauma's (en wellicht zelfs verwijten)...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:49

vikki schreef:
Shadow, ik kan gewoon echt niet snappen dat iemand (hoe religieus dan ook) abortus als zondiger zou kunnen beschouwen dan sex met een kind...

Dat hoeft niet. Maar dat het ene zondig is, hoeft niet als geldige reden gezien te worden om iets anders zondigs te doen. Jij vindt dat blijkbaar niet, dat kan. Maar het betekent niet dat iemand sex met kinderen 'minder zondig' ziet.

Zo vind ik het misbruiken van kinderen ook erger dan moord bijvoorbeeld, maar ik zou het vermoorden van de oom toch niet goedkeuren. Niet omdat ik vind dat het niets voorstelt wat hij gedaan heeft, maar omdat ik tegen doden ben. En omdat ik niet vind dat de ene daad de andere goedpraat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:53

vikki schreef:
Er zijn blijkbaar mensen die denken dat je gewoon moet kunnen houden van een baby die ontstaan is door verkrachting...

Zou je kunnen aangeven waar je dat gelezen hebt? Ik heb dat niet geschreven en ik kan me ook niet herinneren dat iemand dat zegt.

Maar, zoals ik al zei: het niet kiezen voor een abortus betekent niet automatisch dat het meisje voor het babytje moet zorgen! Er kan ook gekozen worden voor adoptie, of dat de ouders het kind opvoeden. Ik zeg niet dat dat een betere keuze is, maar het betekent dus niet dat het meisje van 11 ook automatisch voor de opvoeding opdraait!

Ten tweede zijn er wel degelijk moeders die van een kind houden dat verwekt is door een verkrachting. Aannemen dat de moeder NIET van het kind zal houden is net zo'n verkeerde aanname als aannemen dat de moeder wel van het kind zal houden. Beide reacties komen voor, beide emoties moeten gerespecteerd worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:55

Maar dit meisje wil het kindje dus overduidelijk niet houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:56

Snoevie schreef:
shadow vind jij het een beste kans voor een kind van 11 als die ook een kind op de wereld moet zetten door misbruik van een oom(of wie dan ook)?

Niet automatisch. Maar ik vind abortus ook niet automatisch de beste keuze.

Gebaseerd op de situatie hier ben ik trouwens voor abortus. Maar ik vind het belangrijk dat de bezwaren heel legitiem zijn en gehoord worden, en ik kan mij voorstellen waarom de ethische commissie in eerste instantie anders heeft beslist.

Citaat:

Waarom niet?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:58

mijn hemel,ik kan me echt eerlijk en oprecht niet voorstellen dat er mensen zijn die het 'goed' zouden vinden als een 11 jarige een kind moet baren.

ik wil graag luisteren naar andermans mening,maar ik vind dit heel ver gaan

ik vind persoonlijk(dus mijn mening)dat er iets niet klopt als er mensen zouden bestaan die het goed zouden keuren als een 11 jarige een kind zou krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:01

Wel je kind laten baren en vervolgens het kind afstaan. En waarom? Ja, waarom eigenlijk? Een kind van 11!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:02

een kind van 11 een kind laten krijgen...........nee dat kan ik echt werkelijk niet begrijpen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:03

Shadow0 schreef:
detour schreef:
Waarop ik haar confronteerde met deze bijbelse anekdote en vroeg of zij uit liefde voor God haar kind zou opofferen als Hij het vroeg.. Ze twijfelde. Ik schrok er van. Bloos

Waarom schrik je daarvan Detour? Jij bent toch ook bereid om het leven van het babytje te offeren voor het geluk van het meisje van 11?

Als jij een gezond kind in NORMALE omstandigheden hebt gebaard en het dan omwille van God opoffert middels een vuur, dat vind ik heel wat anders dan iemand die perongeluk zwanger raakt, het kind zo vroeg mogelijk laat verwijderen of een verkracht KIND wat zwanger is en het kind laat aborteren.
Ik had je toch wat slimmer en genuanceerder ingeschat Shadow, jammer dat je trouwens niet in staat bent mijn andere vragen te beantwoorden. Waren ze te confronterend? Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:04

faye schreef:
Wel je kind laten baren en vervolgens het kind afstaan. En waarom? Ja, waarom eigenlijk? Een kind van 11!!!

Het gaat mij er niet om dat het wel of niet een goed idee is. Maar iemand gebruikte de opvoeding van het kind als argument tegen geboorte. En dat is geen goed argument, omdat het geboren laten worden van het kind niet automatisch betekent dat het meisje van 11 voor de opvoeding opdraait.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:05

Shadow0 schreef:
Snoevie schreef:

Niet automatisch. Maar ik vind abortus ook niet automatisch de beste keuze.

Gebaseerd op de situatie hier ben ik trouwens voor abortus. Maar ik vind het belangrijk dat de bezwaren heel legitiem zijn en gehoord worden, en ik kan mij voorstellen waarom de ethische commissie in eerste instantie anders heeft beslist.

Citaat:

Waarom niet?

JIJ vind het belangrijk dat de bezwaren heel legtitiem zijn, maar daar heeft dat kind niks aan, zij is in nood. Die ouders zullen waarschijnlijk heel goed weten waar ze mee bezig zijn, meid. Knipoog

Aan ethisch geleuter heeft dit meisje in nood geen bal. Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:06

Wat zou jij trouwens zelf doen als jouw dochter zwanger raakte door verkrachting, Shadow?

(Misschien kun je je iets dergelijks nog niet voorstellen gezien je jongere leeftijd)...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:07

inderdaad detour.

het is gewoon niet normaal,een kind van 11.......
mijn nichtje is bijna zo oud,ik zou echt door het lint gaan,het idee alleen al.

ik zou er niet over na hoeven denken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:12

detour schreef:
JIJ vind het belangrijk dat de bezwaren heel legtitiem zijn, maar daar heeft dat kind niks aan, zij is in nood. Die ouders zullen waarschijnlijk heel goed weten waar ze mee bezig zijn, meid. Knipoog

Aan ethisch geleuter heeft dit meisje in nood geen bal. Clown

Aan een ondoordachte beslissing met weinig respect voor het meisje of voor het ongeboren kind toch ook niet?
Ethisch geleuter - is dat niet waar dit allemaal om draait? Dat er belangrijke beslissingen genomen moeten worden met hele verstrekkende gevolgen over het leven van 2 mensen, en dat het niet iets is wat je alleen wilt doen op een paar onderbuikgevoelens?

Maar goed, ik ben inderdaad zo vreselijk evil dat ik probeer om het goede ook in hoger perspectief te zien, dat ik probeer om niet alleen maar mijn eerste ingeving over wat goed is en wat niet te volgen, maar ook na te denken over de andere kant. Omdat er bij een te snelle beslissing ook snel fouten worden gemaakt, fouten die hierbij gevolgen hebben voor een mensenleven. En dus wil ik daar zorgvuldig in zijn. Als jullie dat verwerpelijk vinden, dan mag dat.

En ik denk dat de discussie daarmee ook wel beeindigd is.

Wat betreft de vragen detour: ik weet niet meer welke het zijn. Het laatste stuk ging wat snel dus ik heb er overheen gelezen. Maar ik heb eigenlijk geen zin om ook maar iets verder uit te gaan leggen aan mensen die argumenten alleen maar lastig vinden en alleen persoonskenmerken zoals leeftijd van belang vinden in de discussie. Neem vooral aan wat je wilt over mijn leven, mijn ervaring, mijn leeftijd en wat jij allemaal beter weet dan ik, dat mag Ja
(Alleen ben ik nog heel benieuwd, jij verwijst steeds naar mijn 'jongere leeftijd' en ik vraag me af hoe oud je denkt dat ik ben, en vanaf welke leeftijd mijn mening niet meer automatisch afgedaan wordt als zijnde 'te onervaren'?)

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:16

Ik vind dit echt heel erg, en gewoon respectloos. Je moet toch gewoon zelf mogen weten of je abortus gaat plegen of niet, en daarvoor zou je niet afhankelijk moeten zijn van het land waarin je woont. Echt verschrikkelijk gewoon. Die mensen zijn gewoon niet normaal.

Aan de andere kant vind ik abortus ook iets verschrikkelijks.. je haalt gewoon een heel leven weg. Maar ik denk, dat de baby geen leven heeft bij haar 'moeder' van 11.

edit; En al helemaal niet bij een pleeggezin of iets.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:18

detour schreef:
Het offer van Isaac op de berg Moria, Abrahams eerst geboren zoon wat uiteindelijk niet door gaat, of de eerste van de 10 plagen in Egypte waar alle eerstgeborenen sterven...

Aha, ik dacht al, er is toch nergens een verhaal waarin daadwerkelijk een kind aan God geofferd is in de bijbel. Dit verhaal gaat over iets totaal anders - het was een test van Abrahams onvoorwaardelijke gehoorzaamheid aan God. Dat andere was de laatste manier om Farao zover te krijgen de Israelieten vrij te laten, nadat hij naar 9 eerdere waarschuwingen niet had willen luisteren. Maar goed, dat is off topic.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:33

Dat is waar, Blue Eyes, wel een achterdochtige reactie trouwens. Bloos .
Tuurlijk werd zijn trouw getest maar het idee van God was wel macaber; het is niet verkeerd de teksten uit de bijbel kritisch te benaderen hoor. Knipoog We hebben tenslotte hersens gekregen om te oordelen en te mogen nadenken...
En omdat de Farao niet wilde luisteren werden bloedjes van kinderen uitgeroeid. Schiet mij maar lek. Clown Ik geloof best in God maar omdat dit me de pet te boven gaat lees ik liever de stukken die voor mij meer sense maken. Bloos

Shadow, je schreef dat je over de vragen heen las. Ik denk dat dat komt omdat het belerende in je voor jou een grotere prioriteit speelt dan iets aan te leren van anderen. Knipoog

Als ik het mis heb hoor ik het graag.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:35

Blue Eyes, ik denk dat je mijn berichtje niet goed hebt gelezen, er staat nergens dat het gebeurde maar wel waarom. Knipoog

detour schreef:
.. In de bijbel is een verhaal waar een baby jongetje wordt geofferd aan God, het enigste kind wat deze ouders hadden...Uiteindelijk liet God het niet gebeuren, hij testte de kracht van het geloof van deze ouders (bizar onbegrijpelijk stukje)...
Heb ooit discussie gevoerd met iemand die zei (protestantse) dat je de bijbel letterlijk moest nemen om een goede gelovige te zijn (en in de hemel te komen, voor wat hoort wat, kots Koe )..
Waarop ik haar confronteerde met deze bijbelse anekdote en vroeg of zij uit liefde voor God haar kind zou opofferen als Hij het vroeg.. Ze twijfelde. Ik schrok er van. Bloos

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:45

Achterdochtig, tja... zo zal het dan wel overkomen, zo was het niet bedoeld.
Waar lees jij dat ik de teksten uit de bijbel niet kritisch benader? Dan heb je mijn posts ook nog nooit goed gelezen. Daarom haal ik er ook niet uit dat het kind geofferd 'moest worden' - maar wat het werkelijk was: die test van Abrahams gehoorzaamheid. Overigens was Isaak geen baby meer hoor, maar een knul van een jaar of 12 die zelf mee de berg op gewandeld is. Knipoog
Maar goed, zoals gezegd, erg offtopic en ik snap ook niet zo goed hoe we nou weer bij de bijbel terecht zijn gekomen. Staat niks over in enig nieuwsbericht omtrent dit trieste kleine meisje, hoor...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:49

shadow,ik vind het feit dat mensen beslissen dat een kind van 11 een kind zou moeten krijgen,helemaal niet getuigen van respect,maar van het doordrammen van het geloof,en dat geloof boven het welzijn van het kind(van 11 dus)stellen.

maar dat is mijn persoonlijke mening

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:50

Jeetje, wat een verschikkelijke gebeurtenis.
Ik zal er niet aan moeten denken..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:53

nee inderdaad,het zal je eigen kind maar zijn............ik zou echt buiten mezelf zijn van woede

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:05

Blue_Eyes schreef:
Achterdochtig, tja... zo zal het dan wel overkomen, zo was het niet bedoeld.
Waar lees jij dat ik de teksten uit de bijbel niet kritisch benader? Dan heb je mijn posts ook nog nooit goed gelezen. Daarom haal ik er ook niet uit dat het kind geofferd 'moest worden' - maar wat het werkelijk was: die test van Abrahams gehoorzaamheid. Overigens was Isaak geen baby meer hoor, maar een knul van een jaar of 12 die zelf mee de berg op gewandeld is. Knipoog
Maar goed, zoals gezegd, erg offtopic en ik snap ook niet zo goed hoe we nou weer bij de bijbel terecht zijn gekomen. Staat niks over in enig nieuwsbericht omtrent dit trieste kleine meisje, hoor...

Omdat je schrijft: Aha.. Ik dacht al zoiets. Knipoog Snappie? Dan vraag ik me af: Waarom vraag je het dan?
Zal wel aan mij liggen. Ik snap de test van Abraham wel hoor, maar Abraham wist dat toch niet?..daarom vind ik het nogal wreed.

Ik heb je posts wel gelezen voorheen maar onthoud niet alles gedetailleerd. Dat verwacht ik van jou naar mijn posts ook niet. Sterker nog , we zijn het wel eens eens geweest maar hier wat minder denk ik.
De bijbel, tsja, dat weet ik ook niet; misschien is er eerder naar gerefereerd, weet wel dat o.a. Spettic over egoisme sprak, erg vanuit de bijbel spreekt en kan die dingen gewoon niet rijmen. Geen idee wat jij daar verder over zei.
Ik ga het ook niet allemaal teruglezen.

Vraag me trouwens af (weer ontopic Knipoog ) waarom we nog niks hebben vernomen over het meisje, misschien is geen goed nieuws.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:08

Ik weet niet of er nog veel te melden is - ze zou naar Engeland gaan voor een abortus. Hoogstwaarschijnlijk heeft ze die dus gehad.
Ik onthoud ook niet alles gedetailleerd, maar wel een bepaald gevoel bij een bepaalde persoon. Ik weet van jou dat jij iemand bent die dingen leest en er goed over nadenkt, over het algemeen onbevooroordeeld en een duidelijke mening heeft, zonder kwetsend te zijn. Om maar een voorbeeld te noemen.

Edit: Nou ja... de tekst van Abraham is de enige waar ik me nog iets bij voor kon stellen, maar dat zat dus al net iets anders in elkaar.