Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:shadow vind jij het een beste kans voor een kind van 11 als die ook een kind op de wereld moet zetten door misbruik van een oom(of wie dan ook)?
dan klopt er ergens iets niet
vikki schreef:Shadow, ik kan gewoon echt niet snappen dat iemand (hoe religieus dan ook) abortus als zondiger zou kunnen beschouwen dan sex met een kind...
vikki schreef:Er zijn blijkbaar mensen die denken dat je gewoon moet kunnen houden van een baby die ontstaan is door verkrachting...
Snoevie schreef:shadow vind jij het een beste kans voor een kind van 11 als die ook een kind op de wereld moet zetten door misbruik van een oom(of wie dan ook)?
Citaat:dan klopt er ergens iets niet
Shadow0 schreef:detour schreef:Waarop ik haar confronteerde met deze bijbelse anekdote en vroeg of zij uit liefde voor God haar kind zou opofferen als Hij het vroeg.. Ze twijfelde. Ik schrok er van.
Waarom schrik je daarvan Detour? Jij bent toch ook bereid om het leven van het babytje te offeren voor het geluk van het meisje van 11?
faye schreef:Wel je kind laten baren en vervolgens het kind afstaan. En waarom? Ja, waarom eigenlijk? Een kind van 11!!!
Shadow0 schreef:Snoevie schreef:shadow vind jij het een beste kans voor een kind van 11 als die ook een kind op de wereld moet zetten door misbruik van een oom(of wie dan ook)?
Niet automatisch. Maar ik vind abortus ook niet automatisch de beste keuze.
Gebaseerd op de situatie hier ben ik trouwens voor abortus. Maar ik vind het belangrijk dat de bezwaren heel legitiem zijn en gehoord worden, en ik kan mij voorstellen waarom de ethische commissie in eerste instantie anders heeft beslist.Citaat:dan klopt er ergens iets niet
Waarom niet?
detour schreef:JIJ vind het belangrijk dat de bezwaren heel legtitiem zijn, maar daar heeft dat kind niks aan, zij is in nood. Die ouders zullen waarschijnlijk heel goed weten waar ze mee bezig zijn, meid.![]()
Aan ethisch geleuter heeft dit meisje in nood geen bal.
detour schreef:Het offer van Isaac op de berg Moria, Abrahams eerst geboren zoon wat uiteindelijk niet door gaat, of de eerste van de 10 plagen in Egypte waar alle eerstgeborenen sterven...
detour schreef:.. In de bijbel is een verhaal waar een baby jongetje wordt geofferd aan God, het enigste kind wat deze ouders hadden...Uiteindelijk liet God het niet gebeuren, hij testte de kracht van het geloof van deze ouders (bizar onbegrijpelijk stukje)...
Heb ooit discussie gevoerd met iemand die zei (protestantse) dat je de bijbel letterlijk moest nemen om een goede gelovige te zijn (en in de hemel te komen, voor wat hoort wat, kots)..
Waarop ik haar confronteerde met deze bijbelse anekdote en vroeg of zij uit liefde voor God haar kind zou opofferen als Hij het vroeg.. Ze twijfelde. Ik schrok er van.
Blue_Eyes schreef:Achterdochtig, tja... zo zal het dan wel overkomen, zo was het niet bedoeld.
Waar lees jij dat ik de teksten uit de bijbel niet kritisch benader? Dan heb je mijn posts ook nog nooit goed gelezen. Daarom haal ik er ook niet uit dat het kind geofferd 'moest worden' - maar wat het werkelijk was: die test van Abrahams gehoorzaamheid. Overigens was Isaak geen baby meer hoor, maar een knul van een jaar of 12 die zelf mee de berg op gewandeld is.
Maar goed, zoals gezegd, erg offtopic en ik snap ook niet zo goed hoe we nou weer bij de bijbel terecht zijn gekomen. Staat niks over in enig nieuwsbericht omtrent dit trieste kleine meisje, hoor...