Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:superwoman
Graag respect hebben voor alle mensen = een leuk streven. Echter onmogelijk.
Respect hebben voor iemand komt voor uit iemand z'n daden.
Respect hebben voor mensen die dieren mishandelen, kinderverkrachters etc etc en voor mij zijn ook mildere daden een reden om geen of minder respect voor iemand te hebben.
(nogmaals gaat het niet om respect tonen!)
Dat jij er anders over denk prima
katiavl schreef:Maar zelfs als die persoon een pak frieten per dag eet, en daarboven nog een pak mars
Verdient die persoon toch ook respect.
Mpepers schreef:Er schiet mij ineens een misschien wel toepasselijk vergelijk binnen dat mijn standpunt misschien verduidelijkt:
Als iemand bijvoorbeeld ernstige acne in het gezicht heeft. Kun je je dan voorstellen dat iemand dit tegen hem zegt? Of beter nog: probeer je eens in die persoon met acne te verplaatsen en voel eens hoe dat zou voelen!
-Jeetje, dat ziet er echt niet uit, doe je er wel wat aan?
(Nee, diegene loopt vast voor de lol met deze acne rond! Of hij /zij denkt dat het misschien niet opvalt??)
-Je moet eens clearasil gaan gebruiken. Dat heeft mij heel erg geholpen. of: Ik zou maar geen chocolade eten hoor, daar komt het van!
(Maar misschien heeft diegene dat al geprobeerd en heeft het niet geholpen, of in het tweede geval: misschien komt het door iets ander waar deze persoon geen enkele invloed op heeft)
-Schaam je je er niet erg voor?
(Ja, maar mensen als jij die dit nog even lekker openleggen maken het allemaal een stuk makkelijker!)
Sommige mensen maken soortgelijke opmerkingen tegen mensen met overgewicht en vinden het ook nog eens heel normaal. Ik vind het kwetsend en niet respectvol.
katiavl schreef:Ik vind het moeilijk om in te schatten wanneer iemand erover wil praten
Mpepers schreef:Nadya; Ben ik helemaal met je eens! Als diegene dat zelf aangeeft dan is dat natuurlijk juist goed. Maar ik doel idd meer op de mensen die er ongevraagd wat van zeggen. Zoals Nuage vertelt.
By the way: ik kan er soms ook wel weer om lachen hoor! Maar vaker doe ik alsof ik het niet erg vind, maar krimpt mijn hart ondertussen ineen...
Welshcobfan schreef:Ach, ongevraagde opmerkingen en advies zul je altijd blijven houden. Het doet echt helemaal niets met mij, maar ja ik zit lekker in mijn vel. Je bent nooit perfect: te klein,te dik, te lang, te klein etc.
Ik houd wel van spontane mensen als ze het goed bedoelen (dus dan heb ik het niet over het gros botte volk die mensen met liefde willen kwetsen omdat ze zelf geen greintje zelfvertrouwen hebben). ik heb liever dat ze hun mond open doen, dan je stilzwijgend aangapen![]()
Leeftijd van degene die trouwens een botte opmerking plaatst speelt voor mij wel mee:
Het puberende pukkeltje die stoer wil zijn voor zijn vrienden maakt minder indruk dan die volwassen man in zijn nette pak.
Mpepers schreef:Daar ga je weer, weer een oordeel:
Hoe weet jij of dat onmogelijk is?? Jijvind dat schijnbaar onmogelijk. Daarnaast kun je natuurlijk altijd ergens naar streven.
Bovendien betekent respect hebben voor iemand ook niet dat je deze persoon aardig vind of alles wat hij/zij doet goedkeurt.
Hd jij het nou net over alles van de negatieve kant bekijken? Ik vind deze laatste post van jou anders ook zeer negatief...