faye schreef:Dan heb je het geld ook niet echt nodig denk ik dan maar
gut, jij hebt echt geen begrip voor dit hele verhaal, he?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Dan heb je het geld ook niet echt nodig denk ik dan maar
suleilitha schreef:faye schreef:Dan heb je het geld ook niet echt nodig denk ik dan maar
gut, jij hebt echt geen begrip voor dit hele verhaal, he?
katiavl schreef:Ik kan wel inkomen in wat faye zegt, als je in zak en as zit werk je door.
suleilitha schreef:Faye denkt dat boeren gewoon zomaar om niks een paar duizend euro weg mieteren, kwa belastingen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en het geld verder gewoon komt aanwaaien.....
suleilitha schreef:Faye denkt dat boeren gewoon zomaar om niks een paar duizend euro weg mieteren, kwa belastingen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en het geld verder gewoon komt aanwaaien.....
faye schreef:Nee, als ik deze bedragen hoor niet nee. Als het zo slecht is lijkt me niet dat je zoveel geld kan missen. Als je dat wel kan, dan valt het in ijn ogen nog wel mee.
fransje23 schreef:Ik heb het idee dat Faye nooit op een boerderij is geweest...
slimmerik schreef:Wij zitten voor de rest van ons leven in de schulden.
tienus63 schreef:helaas van ook een innige relatie met de bank.
katiavl schreef:Dus als je niet eens mee bent, heb je nog nooit een boerderij gezien, ik heb er genoeg gezien. En de gene die met hun handen in hun haar kunnen zelfs één tank niet permitteren om verloren te laten gaan
Elk centje is waardevol.
Helaas heb ik ook de ervaring dat de boeren die het meeste klaagde, het beste erbij zaten. Maar misschien is het in nederland anders
suleilitha schreef:Geld? Eigen vermogen bedoel je. En dat zit in het bedrijf, en staat niet op de bank. Land is eigen vermogen mits het in eigendom is, evenals gebouwen, vee enz. Zelfs een grote boer heeft een negatief saldo. En als je de uren rekent die er doorgaans gewerkt worden en daar een rekensom op loslaat met wat er binnen komt, dan werkt een boer voor een uurloontje wat niet eens het minimum haalt.
Verkopen ze de toko, ja dan komt er wel geld vrij, maar dan is eerst de fiscus aan de beurt, en vervolgens heeft de boer geen inkomen meer.
katiavl schreef:Dus als je niet eens mee bent, heb je nog nooit een boerderij gezien