Melkveehouders protesteren, melkstop dreigt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Melkveehouders protesteren, melkstop dreigt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:18

faye schreef:
Dan heb je het geld ook niet echt nodig denk ik dan maar Knipoog

gut, jij hebt echt geen begrip voor dit hele verhaal, he?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:20

suleilitha schreef:
faye schreef:
Dan heb je het geld ook niet echt nodig denk ik dan maar Knipoog

gut, jij hebt echt geen begrip voor dit hele verhaal, he?

Dat zat ik ook net in te tikken...je was me voor.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:23

Nee, als ik deze bedragen hoor niet nee. Als het zo slecht is lijkt me niet dat je zoveel geld kan missen. Als je dat wel kan, dan valt het in ijn ogen nog wel mee.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:24

Ik kan wel inkomen in wat faye zegt, als je in zak en as zit werk je door. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:27

Faye denkt dat boeren gewoon zomaar om niks een paar duizend euro weg mieteren, kwa belastingen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en het geld verder gewoon komt aanwaaien.....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:28

katiavl schreef:
Ik kan wel inkomen in wat faye zegt, als je in zak en as zit werk je door. Lachen

of je wil je graag in zetten voor iets waar in geloofd.

Hier wordt de melkfabriek nog steeds geblokkeerd, door boeren die ook aan die fabriek leveren trouwens. Campina was wel al bezig met een rechtzaak dus voor hoe lang nog?
Melk wordt overigens wel opgehaald bij mensen die niet mee staken. Die melk gaat denk ik naar een andere filiaal.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:29

suleilitha schreef:
Faye denkt dat boeren gewoon zomaar om niks een paar duizend euro weg mieteren, kwa belastingen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en het geld verder gewoon komt aanwaaien.....

Haha! mooie samenvatting

Ik heb het idee dat Faye nooit op een boerderij is geweest...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:30

suleilitha schreef:

Nou dan zijn er nu vast wel een aantal boeren die Faye een maandje stage aan willen bieden.
Is Faye wat wijzer (7 dagen per week, 24 uur per dag staan de boeren klaar voor hun bedrijf! Een bedrijf is geen 9-5 baan.)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:30

faye schreef:
Nee, als ik deze bedragen hoor niet nee. Als het zo slecht is lijkt me niet dat je zoveel geld kan missen. Als je dat wel kan, dan valt het in ijn ogen nog wel mee.

Wij kunnen dat geld niet missen .... natuurlijk niet. Maar we moeten toch al die investeringen tot onze dood aflossen. Kan die tank melk nog wel bij.

Wij zitten voor de rest van ons leven in de schulden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:31

Ja, en die tank melk is een druppel op de rest van het negatieve saldo, Slimmerik. Ik weet er alles van......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:32

fransje23 schreef:
Ik heb het idee dat Faye nooit op een boerderij is geweest...

Maar ze heeft wel succes met haar posten. ROFL Ik denk dat we ze iets teveel aandacht geven Haha!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:32

slimmerik schreef:
Wij zitten voor de rest van ons leven in de schulden.

Helaas hebben de meeste mensen dit niet door slimmerik...
Wisten ze het maar!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 16:32

@ Faye,
en daarom werkt mijn broer gelukkig of helaas ook nog als ZZP-er.
En verder is het net zo als bij slimmerik en de meeste boeren, veel bezittingen, helaas van ook een innige relatie met de bank.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:34

tienus63 schreef:
helaas van ook een innige relatie met de bank.

De bank vindt de boer wel fijn door de vele leningen.
De boer heeft een hekel aan de bank vanwege de schulden.

Maargoed. Sommige mensen zien de boeren alleen zoals ze hen willen zien.
Het liefst door een toeristisch brilletje en met het ideaal plaatje dat boeren GELD hebben.
Dream on.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:34

Dus als je niet eens mee bent, heb je nog nooit een boerderij gezien Slapen , ik heb er genoeg gezien. En de gene die met hun handen in hun haar kunnen zelfs één tank niet permitteren om verloren te laten gaan Lachen
Elk centje is waardevol.

Helaas heb ik ook de ervaring dat de boeren die het meeste klaagde, het beste erbij zaten. Maar misschien is het in nederland anders Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:38

Gezien hebben is nog iets anders dan een blik werpen in de administratie.
En met de opbrengst van een tank melk los je niet even een ligboxenstal af, of een nieuwe tractor.
Een half miljoen tot een miljoen schuld is niet vreemd voor een Nederlandse boer. En op dat bedrag maakt dat tankje melk je echt geen bal uit.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 16:39

Ik heb geen ervaring met de Belgische boeren.
De enige associatie die ik met België en boeren heb, is het hormoon schandaal van tig jaren terug.
Dat heeft toch wel een enorme stempel op de Belgen gezet.
De goeden lijden vast onder de slechten.
En zodra ik Frans-talig België binnen rijdt, heb ik het gevoel dat België werkelijk uit twee delen bestaat.
Het Vlaamse deel netjes en schoon en het Waalse deel een bende van hier tot Tokyo.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:40

katiavl schreef:
Dus als je niet eens mee bent, heb je nog nooit een boerderij gezien Slapen , ik heb er genoeg gezien. En de gene die met hun handen in hun haar kunnen zelfs één tank niet permitteren om verloren te laten gaan Lachen
Elk centje is waardevol.

Helaas heb ik ook de ervaring dat de boeren die het meeste klaagde, het beste erbij zaten. Maar misschien is het in nederland anders Lachen

Nouja als je er vanuit gaat dat je een volle tank laat weglopen omdat je het kan missen denk je naar mijn idee wel heel krom. Er is veel melk dat nu noodgedwongen wordt weggegooit (door de blokkades).
En de administratie is voor de boeren helemaal een ramp. Grote boeren hebben misschien wel geld, maar kijk dan ook naar het oppervlakte van het bedrijf dat ze hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:44

Geld? Eigen vermogen bedoel je. En dat zit in het bedrijf, en staat niet op de bank. Land is eigen vermogen mits het in eigendom is, evenals gebouwen, vee enz. Zelfs een grote boer heeft een negatief saldo. En als je de uren rekent die er doorgaans gewerkt worden en daar een rekensom op loslaat met wat er binnen komt, dan werkt een boer voor een uurloontje wat niet eens het minimum haalt.
Verkopen ze de toko, ja dan komt er wel geld vrij, maar dan is eerst de fiscus aan de beurt, en vervolgens heeft de boer geen inkomen meer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 16:46

De enige boeren die goed boeren zijn volgens mij boeren die ergens zijn weggekocht voor de aanleg van wegen of vinexwijken.
Zij hebben de som geld geïnvesteerd in een bedrijf dat de eerste 20 jaar up-to-date is.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:55

Denk dat er genoeg bedrijven zijn die ook zonder uitgekocht te zijn, up-to-date zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:06

Ik woon tussen de boeren. En ze klagen niet echt hoor. Mijn buurman is maar wat blij met zijn prachtige huis dat als bedrijfspand wordt aangeslagen. Kan altijd beter natuurlijk, maar hij vind het allemaal grote onzin dat weggooien en zonde van het geld. Maar goed, het zal mijn roze brilletje wel zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:08

suleilitha schreef:
Geld? Eigen vermogen bedoel je. En dat zit in het bedrijf, en staat niet op de bank. Land is eigen vermogen mits het in eigendom is, evenals gebouwen, vee enz. Zelfs een grote boer heeft een negatief saldo. En als je de uren rekent die er doorgaans gewerkt worden en daar een rekensom op loslaat met wat er binnen komt, dan werkt een boer voor een uurloontje wat niet eens het minimum haalt.
Verkopen ze de toko, ja dan komt er wel geld vrij, maar dan is eerst de fiscus aan de beurt, en vervolgens heeft de boer geen inkomen meer.

Daar kiezen ze toch zelf voor?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:10

katiavl schreef:
Dus als je niet eens mee bent, heb je nog nooit een boerderij gezien Slapen

Dat schrijf ik niet, alleen, denk ik, gezien de antwoorden van Faye dat ze nog nooit een boederij heeft gezien. Tenminste nooit heeft meegewerkt etc.

Het is jammer dat de staking in wig drijft tussen de veehouders. Beter is om krachten te bundelen en gezamelijk iets te doen want uiteindelijk is iedereen gebaat bij een betere melkprijs.

Enne, natuurlijk moet je kijken naar het eigen vermogen en niet alleen naar oppervlakte, melkquotum en welke trekker er voor de schuur staat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 17:49