Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaSky

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:58

ophef is 1 ding.. het dreigen met terrorisme is een 2e

Kattenbak

xDramaQueen schreef:
ik ga straks alles lezen, gaat hier ontzettend hard, ik ben nu echt bang, bang om zaterdag met de trein te gaan, en morgen over straat te lopen, wat wilders beschrijft is niet per definitie zo, heel makkelijk de ergste dingen eruit te plukken, ik hoop eigenlijk dat het nl vs allochtoon ophoud, dit wil wilders maar hij heeft makkelijk te praten met zijn beveiligers, de egoist, jammer dat er zoveel zich tot zijn niveau gaan verlagen (zie youtube). ik hoop dat dit echt snel voorbij waait.

wil er trouwens even bij melden dat ik jood ben en sommige dingen me erg kwetsen, bovendien heb ik trouwens een 2 jaar durende relatie gehad met een turk, die dat wist, zo streng is die koran dus niet.

Wees blij dat je morgen het vliegtuig niet in hoeft Haha!

Lyonesse

Maar daar ging deze discussie niet over, dus laten weer terug gaan naar de film Clown
En idd ben ik het zelf ook, ik discrimineer mezelf toch zeker niet? Clown Een kwetsende uitspraak is het ook niet, want ook mijn halve familie staat op het gedenkt teken van Bergen-belzen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:59

Marigold schreef:
Mystica en of Dramaqueen, weten jullie wat de islam op joden tegen heeft dan?
is het omdat ze bij God zijn blijven steken en Mohammed niet wilden accepteren?
christenen zijn toch ook wéér een andere weg ingegaan, door Jezus te volgen, maar het is net of ze in de eerste plaats iets tegen joden hebben, ik snap niet waarom?

waarom had hitler dat?
ik weet het niet maar zou er eens rustig met mn ex (nu gewoon hele goeie vriend) over kunnen hebben.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:00

Meende dat een Joodse Gemeenschap toendertijd een DNA test heeft uitlaten voeren van Hitlers haarlokken. Dit is nooit 100% bewezen dacht ik.

En trouwens, WIKI is ook niet te vertrouwen. Iedereen kan er zijn "verhaal" in zetten.
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 28-03-08 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:02

xDramaQueen schreef:
Marigold schreef:
Mystica en of Dramaqueen, weten jullie wat de islam op joden tegen heeft dan?
is het omdat ze bij God zijn blijven steken en Mohammed niet wilden accepteren?
christenen zijn toch ook wéér een andere weg ingegaan, door Jezus te volgen, maar het is net of ze in de eerste plaats iets tegen joden hebben, ik snap niet waarom?

waarom had hitler dat?
ik weet het niet maar zou er eens rustig met mn ex (nu gewoon hele goeie vriend) over kunnen hebben.

Hitler had een hekel aan joden omdat hij psychisch niet in orde was. Hij had een hekel aan ze omdat het slecht ging in duitsland en de joden echte handelaren, en die hadden het dus beter. Hitler beschuldigde ze dus van oplichterij en diefstal, net als de zigeuners.
Moslim hebben een hekel aan joden, omdat zij idd geen moslim wilden worden, en mohammed wilden verdrijven/vermoorden nadat hij dat met hun had gedaan in medina.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:03

Maar dit gaat over de fitna niet over hitler Knipoog

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:04

okey kan iemand die zich daartoe geroepen voelt vertellen hoe die ´film´ werkt.. klik ik via de link op pagina 1 van dit topic op
fitna, de film van geert wilders over de koran (nederlands) aan.

Kom ik ergens waar ik nog uit 4 of 5 dingen kan kiezen in een klein schermpje. moet ik dit nou allemaal appart bekijken of heb ik weer het verkeerde??

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:05

Idd, dus terug daarheen Clown
Ik vond het een goede film, minder erg als ik had verwacht, maar wel indrukwekkend. Hij heeft zijn punt gemaakt, en is binnen de wet gebleven. Op naar de film van Jani Vork

Sundancer

Fietspomp

Sundancer schreef:
Meende dat een Joodse Gemeenschap toendertijd een DNA test heeft uitlaten voeren van Hitlers haarlokken. Dit is nooit 100% bewezen dacht ik.

En trouwens, WIKI is ook niet te vertrouwen. Iedereen kan er zijn "verhaal" in zetten.

Duitse wetenschappers zijn bijna rond met hun DNA onderzoek over de haarlokken van Hitler, waaruit zou blijken dat A.Hitler's overgrootvader een rasechte Jood was.
De naam Hitler was in feite ook zijn echte naam niet
Zijn grootvader had de naam Heideler laten veranderen in Hitler
Dit onderzoek werd al jaren tegen gehouden door de Joodse gemeenschap.
Het Germaanse ras had rees jaren kritiek op het uiterlijk van Hitler en beweerden toen reeds, dat deze totaal geen Germaande roets had maar sterk aanleunde bij Joodse of Arabische volkeren.
bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=103413

Mij staat ook vaag bij dat hij Jood was. Maar dat is offtopic.

Lyonesse

Ik heb de engelse versie gezien en heb dat probleem niet gehad. Kan je dus ook niet helpen Nagelbijten / Gniffelen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:07

Mystica schreef:
Maar daar ging deze discussie niet over, dus laten weer terug gaan naar de film Clown
En idd ben ik het zelf ook, ik discrimineer mezelf toch zeker niet? Clown Een kwetsende uitspraak is het ook niet, want ook mijn halve familie staat op het gedenkt teken van Bergen-belzen.

Dan weet je dat Joodszijn via de moeder gaat en niet via een eventueel joods zijnde eventuele onzekere grootvader.
En dat je joods bent betekent niet dat je het recht hebt degenen die zich dat wel aantrekken te kwetsen.
Net zoals Wilders in zijn broddelfilmpje mensen niet zou mogen kwetsen.

En ondanks dat hij zich ingedekt heeft ziet het er naar uit dat hij, door de fouten die hij gemaakt heeft voortkomend uit zijn oppervlakkigheid, toch nog juridisch te vervolgen is, gelukkig.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:07

sarabande schreef:
Mystica schreef:
Hitler was wel een jood Knipoog

Ik hoop dat je voor je wiki werk wat meer waarheidsgetrouw te werk gaat

Als het al waar zou zijn is de correcte benoeming dat iemand van joodse afkomst is.
Iemand is een jood is een rascistische uitspraak

Compleet off-topic:
VanDale.nl schreef:
jood1 (dem; joden; jodin)
1 iem. die het Joodse geloof aanhangt

Doe het dan zelf alsjeblieft ook. Iemand is een jood is helemaal niet racisitisch, net als iemand is moslim, iemand is christelijk...

En weer ontopic:
Ik weiger de film te kijken. Vervelend gedrag negeren, goed gedrag belonen! Vork

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:09

Je kunt natuurlijk je kop in het zand blijven steken Sarabande niet lopen janken als ze de wereld overnemen en je gesluierd door het leven moet Vork

MISTRAL94

Dus de zwarte kant van de islam is goed gedrag?

Diesel54

Er zitten een aantal domme fouten in de film, zoals een foto van een rapper ipv Mohammed B... de cartoon die hij van de deense cartooninst heeft gebruikt, daar heeft hij geen toestemmnig voor gevraagd om te gebruiken!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:10

MISTRAL94 schreef:
Dus de zwarte kant van de islam is goed gedrag?

Ik heb het over de relschopperij van Wilders. Lachen

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:10

Mystica schreef:
Ik voel me dus weldegelijk aangesproken door de film, maar op een andere manier als de moslims. Ik ben dus een aap en een varken? Zelfs hitler ( die ook een jood was) had me er niet tussenuit gepikt. Daar was ik de perfecte ariër geweest Nagelbijten / Gniffelen

hoho 1 van hitlers grootouders was een jood. dat maakt jezelf nog geen jood!! Mijn vader is katholiek mijn moeder is een afvallige nederlands hervormde. Maar dat maakt mij nog geen nederlands hervormde katholiek.

Ik ben een athiest( en ben bijna een perfecte arier).

Geertje wil een heleboel, maar heeft nog niks voor elkaar gekregen. Het is mij ook opgevallen dat het meer simpele zielen en racisten zijn die op hem stemmen. Ze horen een paar dingen die hun wel aan staan, zijn te lui zich verder te verdiepen in de politiek en stemmen daarom maar op wilders. Zelfde als toen met fortijn en hetzelfde geval als met hitler!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:11

MISTRAL94 schreef:
Je kunt natuurlijk je kop in het zand blijven steken Sarabande niet lopen janken als ze de wereld overnemen en je gesluierd door het leven moet Vork

Je draait het om jij steekt je kop in het zand en loopt te janken van angst, en dat is precies wat Wilders beoogd.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:11

EN NU WEER EVEN ON-TOPIC!!!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:12

Diesel54 schreef:
xx_Horsiex schreef:
Ik vond het enorm indrukwekkende film voor maar 15 minute. Vooral die onthoofding. Hoe koud en gewetenloos sommige mensne kunnen zijn.

Dat zijn niet 'sommige mensen', dat zijn de mensen die in de Jihad geloven en gehersenspoeldzijn vanaf jongs af aan.
Zij hebben hele andere normen en waarden. Wij vinden bloed, verderf, dood, moord ed eng, bruut, ongeloofwaardig, maar zij vinden het een middel om te gebruiken om hun doel te bereiken. Ze zijn er trots op!

Wij westerse mensen zijn trots op een kindje wat zijn/haar zwemdiploma haald, daar als hun kind kan zeggen dat de joden zwijnen en apen zijn omdat dat zo in de Koran staat...

Nogal een verschil...

Kan je nagaan hoe trots ze zijn als hun zoon een martelaar is ( of was, aangezien de prachtige martelaar/zoon niet meer leeft ).

..

Hier loopt alles traag. Morgen maar ff de film bekijken.

xDramaQueen

napoleon schreef:
Ik ben niet bang om over straat te gaan, ben wel redelijk pessimistisch over wat er straks allemaal voor tegenacties gaan komen......

De film op zich bevat eigenlijk allemaal beelden die iedereen wel al een keer op tv heeft gezien, maar de film maakt mij er wel bewust van dat er echt een stelletje idioten op de wereld rondloopt....

true, ook dat andere filmpje wat er staat om ziek van te worden hoe ze behandeld worden die vrouwen maar dit geld niet voor iedereen! wilders ziet dat alleen niet, ik vervloek ze ook weleens als ik weer dit of dat zie op het nieuws, maar overal zitte rotte appels tussen, ook in NL

RoosIris

Diesel54 schreef:
Er zitten een aantal domme fouten in de film, zoals een foto van een rapper ipv Mohammed B... de cartoon die hij van de deense cartooninst heeft gebruikt, daar heeft hij geen toestemmnig voor gevraagd om te gebruiken!

En jij denkt dat al die islamleiders(kan even niet op de naam komen) ook toestemming hebben gegeven voor het uitzenden van hun preken......... denk het niet...

Mariss

Ik zat net Nova te kijken, zo heeft Wilders even fouten gemaakt!

O.a was de 'foto' van Mohammed B niet Mohammed B maar een of andere rapper.
Ook heeft hij geen toestemming gehad voor de cartoon en is de tekenaar boos.