Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDramaQueen schreef:ik ga straks alles lezen, gaat hier ontzettend hard, ik ben nu echt bang, bang om zaterdag met de trein te gaan, en morgen over straat te lopen, wat wilders beschrijft is niet per definitie zo, heel makkelijk de ergste dingen eruit te plukken, ik hoop eigenlijk dat het nl vs allochtoon ophoud, dit wil wilders maar hij heeft makkelijk te praten met zijn beveiligers, de egoist, jammer dat er zoveel zich tot zijn niveau gaan verlagen (zie youtube). ik hoop dat dit echt snel voorbij waait.
wil er trouwens even bij melden dat ik jood ben en sommige dingen me erg kwetsen, bovendien heb ik trouwens een 2 jaar durende relatie gehad met een turk, die dat wist, zo streng is die koran dus niet.
Marigold schreef:Mystica en of Dramaqueen, weten jullie wat de islam op joden tegen heeft dan?
is het omdat ze bij God zijn blijven steken en Mohammed niet wilden accepteren?
christenen zijn toch ook wéér een andere weg ingegaan, door Jezus te volgen, maar het is net of ze in de eerste plaats iets tegen joden hebben, ik snap niet waarom?
xDramaQueen schreef:Marigold schreef:Mystica en of Dramaqueen, weten jullie wat de islam op joden tegen heeft dan?
is het omdat ze bij God zijn blijven steken en Mohammed niet wilden accepteren?
christenen zijn toch ook wéér een andere weg ingegaan, door Jezus te volgen, maar het is net of ze in de eerste plaats iets tegen joden hebben, ik snap niet waarom?
waarom had hitler dat?
ik weet het niet maar zou er eens rustig met mn ex (nu gewoon hele goeie vriend) over kunnen hebben.
Sundancer schreef:Meende dat een Joodse Gemeenschap toendertijd een DNA test heeft uitlaten voeren van Hitlers haarlokken. Dit is nooit 100% bewezen dacht ik.
En trouwens, WIKI is ook niet te vertrouwen. Iedereen kan er zijn "verhaal" in zetten.
Mystica schreef:Maar daar ging deze discussie niet over, dus laten weer terug gaan naar de film
En idd ben ik het zelf ook, ik discrimineer mezelf toch zeker niet?Een kwetsende uitspraak is het ook niet, want ook mijn halve familie staat op het gedenkt teken van Bergen-belzen.
sarabande schreef:Mystica schreef:Hitler was wel een jood
Ik hoop dat je voor je wiki werk wat meer waarheidsgetrouw te werk gaat
Als het al waar zou zijn is de correcte benoeming dat iemand van joodse afkomst is.
Iemand is een jood is een rascistische uitspraak
VanDale.nl schreef:jood1 (dem; joden; jodin)
1 iem. die het Joodse geloof aanhangt
MISTRAL94 schreef:Dus de zwarte kant van de islam is goed gedrag?
Mystica schreef:Ik voel me dus weldegelijk aangesproken door de film, maar op een andere manier als de moslims. Ik ben dus een aap en een varken? Zelfs hitler ( die ook een jood was) had me er niet tussenuit gepikt. Daar was ik de perfecte ariër geweest
MISTRAL94 schreef:Je kunt natuurlijk je kop in het zand blijven steken Sarabande niet lopen janken als ze de wereld overnemen en je gesluierd door het leven moet
Diesel54 schreef:xx_Horsiex schreef:Ik vond het enorm indrukwekkende film voor maar 15 minute. Vooral die onthoofding. Hoe koud en gewetenloos sommige mensne kunnen zijn.
Dat zijn niet 'sommige mensen', dat zijn de mensen die in de Jihad geloven en gehersenspoeldzijn vanaf jongs af aan.
Zij hebben hele andere normen en waarden. Wij vinden bloed, verderf, dood, moord ed eng, bruut, ongeloofwaardig, maar zij vinden het een middel om te gebruiken om hun doel te bereiken. Ze zijn er trots op!
Wij westerse mensen zijn trots op een kindje wat zijn/haar zwemdiploma haald, daar als hun kind kan zeggen dat de joden zwijnen en apen zijn omdat dat zo in de Koran staat...
Nogal een verschil...
napoleon schreef:Ik ben niet bang om over straat te gaan, ben wel redelijk pessimistisch over wat er straks allemaal voor tegenacties gaan komen......
De film op zich bevat eigenlijk allemaal beelden die iedereen wel al een keer op tv heeft gezien, maar de film maakt mij er wel bewust van dat er echt een stelletje idioten op de wereld rondloopt....
Diesel54 schreef:Er zitten een aantal domme fouten in de film, zoals een foto van een rapper ipv Mohammed B... de cartoon die hij van de deense cartooninst heeft gebruikt, daar heeft hij geen toestemmnig voor gevraagd om te gebruiken!