Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nakisha

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:32

Citaat:
Hoe zou jij het vinden als je bewaakt moest worden als je bijv zou zeggen dat je vind dat ik een lelijke kop heb?

Dat is een scheve vergelijking.
Voorbeeld; Wilders zegt niet; ''Hij/zij heeft een lelijke kop'', Wilders zegt; ''Alle mensen met zwarte haren en bruine ogen hebben een lelijke kop''. Snap je het verschil?

Wilders pakt niet één persoon, maar een hele groep. En dat terwijl de ellende door een stel extremisten word veroorzaakt, en niet door ''alle moslims''. Daar gaat het fout.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:58

Ik zou het eerste geval ernstiger vinden eigenlijk Clown

Ik vind het altijd wel apart in zulke discussies. In een topic over bijv hangjongeren zegt iemand dat hij/zij een hangjongere is en nooit iets uithaalt, dan wordt er gezegd: dan ben je een uitzondering. In dit soort topics mag ineens niet de hele boel gegeneraliseerd worden. We kunnen in feite roepen wat we willen. Het is toch even zinloos. Zoals het nu is zal het blijven, en misschien is dat maar goed ook, want ik zou niet graag mezelf zijn ( katholiek en half jood) in de tijd van Mohammed.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:29

Mystica schreef:
Ik zou het eerste geval ernstiger vinden eigenlijk Clown

Ik vind het altijd wel apart in zulke discussies. In een topic over bijv hangjongeren zegt iemand dat hij/zij een hangjongere is en nooit iets uithaalt, dan wordt er gezegd: dan ben je een uitzondering. In dit soort topics mag ineens niet de hele boel gegeneraliseerd worden. We kunnen in feite roepen wat we willen. Het is toch even zinloos. Zoals het nu is zal het blijven, en misschien is dat maar goed ook, want ik zou niet graag mezelf zijn ( katholiek en half jood) in de tijd van Mohammed.

Vraagje, jood zijn, zit toch in je bloed?
Dus dan ben je toch niet half joods?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:03

Jawel, mijn vader is een jood, ik officieel niet want joods wordt je als je moeder het is. Knipoog Neemt niet weg dat ik wel voor de helft dat bloed heb. Knipoog

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:21

Mystica schreef:
Jawel, mijn vader is een jood, ik officieel niet want joods wordt je als je moeder het is. Knipoog Neemt niet weg dat ik wel voor de helft dat bloed heb. Knipoog

Oke ik snap het nu Haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:24

Tja echt bang ben ik niet, maar ik ben nu 14 en ik heb geen zin in dat ik straks volwassen ben, en direct de puinzooi die de volwassenen van nu op kan ruimen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:49

Maureenn schreef:
net zoals ze het zegt, als jij je mening geeft over dat zij een lelijke kop heeft. en je daarvoor bewaakt moet worden omdat je je mening geeft. wilders geeft zijn mening over de islam en hij moet nu bewaakt worden omdat hij zijn mening heeft gegeven

onzin toch!

Uhm... je mening geven is íets anders dan een complete godsdienst en levensstijl de grond in boren, en mensen beledigen. Tuurlijk mag je een mening hebben over een bepaalde godsdienst, maar daar hoef je de betrokken personen toch niet voor zo in het nauw te drijven?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:51

maar in afganistan worden wel onze vlaggen verbrand

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:18

Echt bang ben ik dr niet voor...ik kan dr alleen niet bij dat dit gewoon zomaar allemaal mag/kan in Nederland. Dacht dat mensen onderhand wel geleerd hadden van de Tweede Wereld Oorlog enzo...zeker Nederlanders. Niet dus.
Maar Wilders wordt wel hartelijk bedankt...dr zijn types die dus echt niet met vrijheids van meningstuiting om kunnen gaan ofzo Scheve mond Tuurlijk mag die man denken en vinden wat die wil. Maar waarom kan die zulke gedachtes niet voor zichzelf houden en een klein beetje respect voor mensen tonen? Nee...als vrijheids van meningsuiting in Nederland op zo'n manier toegestaan wordt dat je gewoon hele groepen mensen geestelijk mag kwetsen, dat vind ik echt niet normaal. Dat ie al zo veel aandacht in media krijgt is ook al dom...daar doelt niet natuurlijk alleen maar op.
Al Qaida is natuurlijk ook geen haar beter...beide hebben wraakideeën.

Maarja...het komt er straks gewoon op neer dat mn vader niet normaal meer naar Indonesië kan...want daar denken de mensen gelijk dat alle Nederlanders zulke gedachten hebben over hen. Dat is ook deels natuurlijk slecht van hen vind ik..mensen over een kam scheren is niet goed. Maar Wilders zorgt er wel voor dat er een aanleiding is dat ze dat doen terwijl als die zich gewoon ff als een normaal mens gedraagt dat nergens voor nodig zou hoeven zijn.
En ik vrees wel heel erg voor militairen in Afganistan...dit gezeur maakt de situatie voor hen nog onveilger

Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:29

xEline schreef:

ja... en dus??? Moeten wij ons dan maar verlagen tot hetzelfde niveau Verward Lijkt wel op de kleuterschool zeg: ja maar hij begon! Sjezus... hoe triest kun je zijn.. Scheve mond

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:36

Ik vind de paus een raar mannetje met een calimero petje, Ik vind de kerk fout, het goud in de kerken en de huur voor zo'n enorm pracht en praal gebouw zou aan de armen gegeven moeten worden, ik vind de kerk dus hypocriet. Heb ik het nog niet over de miljarden stad het Vaticaan.
Volgens mij bestaat god niet zoals hij afgeschilderd wordt en was Jezus één van de eerste sekteleiders van een handvol mensen die zich af wilde zetten tegen het bewind uit die tijd.
De bijbel staat vol met sprookjes, verhalen die flink opgepimt zijn om het wat spannender te maken.

Voel jezelf niet aangesproken lieve gelovigen. Vrijheid van meningsuiting kan me dit laten schrijven maar als ik jullie beledigd heb, roepen jullie dan iedereen op mij te vermoorden?
Als ik dit roep op tv kan ik dan rekenen op een handelsboycot? Dreigingen van aanslagen? Mooie leuzen over een heilige oorlog? Een club christenen die de nederlandse vlag verbranden en als schapen mekkeren, dreigen en klagen?

Nope, jullie christenen zullen mijn mening respecteren en al zou ik jullie god beledigen dan zouden jullie je er niet druk over maken want dat is aan God zelf toch?
Christenen kunnen hartelijk lachen over een spotprent over God, Jehova, Jaweh of Jezus want humor is onschuldig en gewoon leuk.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:55

Idd, Achilles. Zulke meningen doen me idd helemaal niets Haha!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:33

verootjoo schreef:
Uhm... je mening geven is íets anders dan een complete godsdienst en levensstijl de grond in boren, en mensen beledigen. Tuurlijk mag je een mening hebben over een bepaalde godsdienst, maar daar hoef je de betrokken personen toch niet voor zo in het nauw te drijven?

En hoe drijft die ze precies in het nauw volgens jou?
Ik vind dat de Afghanen en extreme moslims, en Al Qaida dat juist doet bij ons Nederlanders.
Een beetje ons landje bang proberen te maken, te kleineren, en ook nog is proberen ons onder de duim te houden en te bepalen wat wel en niet mag in dit land. Vreemd dat ze dat proberen te doen vanuit Azie he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:06

Direct de militairen terug trekken uit Afghanistan. Laat ze het lekker uitzoeken daar met de Taliban!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:13

faye schreef:
Direct de militairen terug trekken uit Afghanistan. Laat ze het lekker uitzoeken daar met de Taliban!

Inderdaad, Nederland helpt graag maar als dat niet in dank wordt afgenomen, moeten ze het daar zelf maar uitzoeken.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:25

Bang? nee gelukkig niet...
De mallooten op tv die vlaggen in de fik steken en compleet doordraaien, ach daar heb ik alleen medelijden mee.

Iedereen kan erop gaan zitten wachten dat er in Nederland een aanslag zal worden gepleegd, de vraag is alleen wanneer en waar? dat het gebeurt dat is haast onontkomelijk.
Wilders film of niet die aanslag komt dit jaar toch wel, ik kan alleen maar hopen dat het meevalt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:59

Jennylicious schreef:
verootjoo schreef:

En hoe drijft die ze precies in het nauw volgens jou?
Ik vind dat de Afghanen en extreme moslims, en Al Qaida dat juist doet bij ons Nederlanders.
Een beetje ons landje bang proberen te maken, te kleineren, en ook nog is proberen ons onder de duim te houden en te bepalen wat wel en niet mag in dit land. Vreemd dat ze dat proberen te doen vanuit Azie he?

En dat doen ze zomaar uit het niets?? Ik dacht dat het westen begon met daar troepen heen te sturen om een of andere leider daar af te zetten. What the fiets hadden wíj daar mee te maken dan Verward Had ze dat ook lekker laten uitzoeken. Het is toch te bizar voor woorden dat wij voor hun beslissen of hun regering al dan niet goed is voor zo'n land?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:17

Dat doen wij niet, dat doet Amerika. En hoe die het in hun hoofd halen snap ik idd ook niet.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:22

verootjoo schreef:
verootjoo schreef:

En dat doen ze zomaar uit het niets?? Ik dacht dat het westen begon met daar troepen heen te sturen om een of andere leider daar af te zetten. What the fiets hadden wíj daar mee te maken dan Verward Had ze dat ook lekker laten uitzoeken. Het is toch te bizar voor woorden dat wij voor hun beslissen of hun regering al dan niet goed is voor zo'n land?

en net zei je nog dat het jij begon spelletje van de kleuterschool was Clown

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:53

verootjoo schreef:

Ja hoor, alsof Wilders' mening wel uit de lucht komt vallen?
En ik krijg geen eens antwoord op mijn serieuze vraag aan jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:50

cissie schreef:
De mallooten op tv die vlaggen in de fik steken en compleet doordraaien, ach daar heb ik alleen medelijden mee.

Iedereen kan erop gaan zitten wachten dat er in Nederland een aanslag zal worden gepleegd, de vraag is alleen wanneer en waar? dat het gebeurt dat is haast onontkomelijk.
Wilders film of niet die aanslag komt dit jaar toch wel, ik kan alleen maar hopen dat het meevalt.

Dit werd na 11 september ook gezegt. Er zou elk moment een aanslag gepleegd kunnen worden. De vraag was niet of maar wanneer. Is het al gebeurt? Nee. Hoe weet je zo zeker dat het gebeurt? Alles kan. Er kan ook een of andere halve gare met een auto je huis in rijden bij wijze van spreken. Het is voornamelijk de media die iedereen op loopt te fokken en bang maakt.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:15

verootjoo schreef:
xEline schreef:

ja... en dus??? Moeten wij ons dan maar verlagen tot hetzelfde niveau Verward Lijkt wel op de kleuterschool zeg: ja maar hij begon! Sjezus... hoe triest kun je zijn.. Scheve mond

hoe triest ik kan zijn ? .. niet. maar k bedoel daar mee dat we wel uit moeten kijken Knipoog

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:42

Citaat:
En als het wel gebeurt heeft het niet zoveel met Wilders te maken maar met de kortzichtigheid en indoctrinatie van bepaalde bevolkingsgroepen in het minder geëvolueerde buitenland.

Mooi gezegd.

Ik vind het een beetje dubbel.
aan de ene kant vind ik dat wilders er goed aan doet om dit onderwerp naar voren te brengen want ook ik ben van mening dat er nu iets moet gebeuren.
In mijn ogen hebben landen die nu in opstand komen teveel te zeggen over de rest van de wereld doordat zij zich veelal richten op moorden en zelfmoorden om hun mening te uitten en hun doel te bereiken.
Zo ook nu.

Aan de andere kant vind ik dat, in dit geval Wilders, hij wel onze mensen in Afghanistan en de Nederlandse bevolking in gevaar brengt want ik ben er vrij zeker van dat er een dodelijke reactie op de actie van Wilders komt.
Het is nou eenmaal hun manier van communiceren en dan kom ik weer terug op wat ik net als eerste beschreef...

Ik vind de opzet van Wilders wel goed...nu is het aan Nederland EN Europa om dit in goede banen te leiden en het niet weg proberen te stoppen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:38

Juul schreef:
cissie schreef:

Dit werd na 11 september ook gezegt. Er zou elk moment een aanslag gepleegd kunnen worden. De vraag was niet of maar wanneer. Is het al gebeurt? Nee. Hoe weet je zo zeker dat het gebeurt? Alles kan. Er kan ook een of andere halve gare met een auto je huis in rijden bij wijze van spreken. Het is voornamelijk de media die iedereen op loopt te fokken en bang maakt.

Neeee.. natuurlijk weet ik dat niet zeker, ik wil het ook niet feitelijk zo stellen, het is mijn idee.

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:43

Ik ben van mening dat één ieder zijn mening mag uiten, tenzij je iemand daarmee schaadt. Daar waar iemand zijn mening geeft, zal altijd wel iemand beledigd zijn, dat is nu eenmaal het risico van je mening geven.

Helaas zijn er groeperingen die zeggen; Jij beledigd mij en mijn geloof, dus moet je daarvoor boeten.
Dat zou betekenen dat we nooit meer een mening mogen geven, want we stoten altijd wel iemand tegen het verkeerde been nietwaar?!

Bang zijn voor een oorlog door de film van Wilders... Nee ik ben niet bang voor een oorlog, want als er al oorlog uitbreekt, dan is dat omdat er mensen/groeperingen zijn die ons de mond willen snoeren en 'verplichten' ons om het met hun eens te zijn.
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor moslims (in het geval van Dhr Wilders), maar voor iedere vorm van politieke of religieuze extremisme. In de tweede wereldoorlog heeft men gestreden voor onze vrijheid in iedere zin van het woord, ik persoonlijk laat me dat niet zomaar afpakken.

Het lijkt mij dat het de bedoeling is van terroristen om angst te zaaien bij ons, want hoe meer angst we hebben, hoe sneller en dieper we voor ze zullen buigen en dat is het hele plan erachter (is mijn mening). Dat zou dan betekenen, in het geval van Al Qaida of Taliban dat wij (als vrouw) met een hoofddoek kunnen lopen, van alles gescheiden worden van mannelijke vrienden/collega's etc en we verplicht als moslim door het leven gaan.
Ik persoonlijk laat me tot niets dwingen. Iemand mag van mij best geloven en daar ook ver in gaan, maar je moet het iemand niet door zijn 'strot' duwen natuurlijk.

Ik geef nog altijd mijn mening en dat hoeft niet per se jouw of mijn schoonmoeders mening zijn, maar daarom kunnen wij wel met respect met elkaar omgaan en elkaars mening respecteren en ook waarderen. De wereld zou heel sneu zijn als iedereen dezelfde meningen deelt toch?

Zo dat was even een diepgaand onderwerp zeg! Knipoog

Liefs, Broekie