Ik zal dan mijn eigen stukje van pagina 11 nog maar even quoten....
sherwood schreef:.............
Ik ga niet zeggen dat iemand die paard eet een beul is, nee dat niet. Ik zeg wel dat ik ze hypocriet vind. Waarom? Omdat ze aan de ene kant een paard staan dood te knuffelen, en aan de andere kant ze met net zo veel liefde naar binnen werken. DAT vind ik hypocriet. Echter dit is de eerste keer dat ik dit zeg op bokt, en dat in tegenstelling tot de meeste mensen die hier hard brullen dat het tegenovergestelde dus hypocriet is.
Ik vind het gevoelloos. Dat mag dan ook wel eens gezegd worden, als al dat andere ook zomaar gezegd mag worden.
Ik eet persoonlijk mijn vrienden niet op, jullie wel.
Ik kan onderscheid maken tussen het ene en het andere dier, dat maakt mij mens. Ik kan er over nadenken wat een dier voor mij betekend en welk dier ik wel en niet op wil eten. Dat maakt mij mens. Een dier maakt dat onderscheid niet, die ziet het verschil niet tussen het ene en het andere dier. Niet tussen een wild dier en jou huisdier. Een slang pakt een hond net zo hard als een haas. Maar doet hij dat, dan moet zijn kop er af volgens de meeste mensen. Dat is een dier die kent het verschil niet.
Ik ben een mens en zie het verschil wel.....
Oftewel, tegenwoordig is het stoer, of is het alleen de juiste weg als je net zo weinig nadenkt als een dier. Je mag iets niet zielig vinden, het is de natuur, je mag geen vlees weigeren wat je tegen staat om emotionele redenen, want dat is hypokriet.
Sorry, maar dan ben ik liever een sentimentele muts die het verschil tussen een huisdier en een ander dier WEL kent, dan een A-sentimenteel iemand die vreet wat er voor z'n neus staat.
Al dat gedoe over een goed leven hebben gehad bla bla bla dat doet mij echt helemaal niks. Is en blijft een huisdier in mijn ogen, en huisdieren zijn er niet om op te eten, maar om je vriend te zijn in goede en slechte tijden. Om je bij te staan als je het moeilijk hebt en om lol mee te maken als je vrolijk bent. Om hele verhalen tegen op te hangen of om gewoon uren mee te knuffelen.
DAT is een huisdier. Die hebben een ander doel dan een dier wat geen huisdier is.
Maar zoals ik al zei tegenwoordig ben je stoer als je kunt zeggen, ik heb een kroketje op mijn paard gegeten, en ben je een zielige muts of hypokriet als je gaat nadenken over de dingen, en dan tot de conclusie komt dat het eigenlijk helemaal niet kan.
Nee dan ben ik liever dus de sentimentele muts, ik ben blij met al die emoties en al dat gevoel wat er in mijn lijf zit.