Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:31

Ik vind dit soort dingen echt om van te kotsen, die vent mag van mij lekker door de shredder. Dat arme beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:00

Dat is het rotte van het hele verhaal: hoe het ook is, de kat is er de dupe van...
Moet je nagaan, jong ding, lange reis in een vliegtuig, wordt ie opgesloten in een klein hokje... snapt er allemaal niks van wat er met hem gebeurt...
Daar kan ik dus kwaad om worden. En dat allemaal door te grote ego's van mensen die alleen maar aan zichzelf denken...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:03

Yamcha schreef:
En dat allemaal door te grote ego's van mensen die alleen maar aan zichzelf denken...

Bedoel je nou de AID die vooraf te kennen gegeven heeft dat invoeren geen probleem was? Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 18:09

IKbenEllen schreef:
Yamcha schreef:
En dat allemaal door te grote ego's van mensen die alleen maar aan zichzelf denken...

Bedoel je nou de AID die vooraf te kennen gegeven heeft dat invoeren geen probleem was? Clown

Dat kan ook gewoon de eigenaars zeggen he, dat weten we niet zeker

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:11

En als je dat niet zeker weet, kan je er ook niet zo over oordelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:21

IKbenEllen schreef:
Yamcha schreef:

Als alles in orde en gecontroleerd was geweest... wat niet het geval is.

Nee, ik bedoel de mensen die zinloos aan het kruisen zijn geslagen om er geld mee te verdienen, en de eigenaars, voor wie een gewone raskat blijkbaar niet "cool" genoeg is...

Er wordt helemaal niet aan het katje gedacht, dat is wel duidelijk... ik kan me namelijk helemaal niet voorstellen dat ze vooraf voldoende geïnformeerd hebben of het dier überhaupt wel ingevoerd MOCHT worden, en het lijkt me wijs om vooraf (ik neem aan dat je eerst met de fokker contact hebt, en het nodige controleert) alles te controleren... (papieren, inentingen, paspoort, e.d.)

Als die eigenaars niet zonodig zo'n kat hadden moeten invoeren, en zorgvuldiger waren geweest, was dit hele gedoe niet nodig geweest, en had dat arme beest niet in een hokje op Schiphol gezeten. Want de dupe van dit hele gedoe is natuurlijk weer het dier...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-08 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:23

Er zijn in principe geen regels voor het invoeren van katten buiten dat ze geent moeten zijn tegen rabbies en een paspoort moeten hebben enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:25

Wel als ze onder beschermde diersoorten vallen, of als ze onder de wilde dieren vallen.

Een tijger is ook een kat, maar mag toch niet worden ingevoerd, ook al is hij ingeënt tegen rabiës.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:31

Ze vallen niet onder beschermde wilde diersoort. (daar gaat t om)
Enige twijfelpuntje zou het roofdier-gebeuren zijn. Maar aangezien een Bengaal wel mag, zie ik niet in waarom deze dan niet zou mogen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:46

Het lijkt mij dat als je een échte fokker bent je zelf al op de hoogte bent van de eventuele moeilijkheden bij export en de toekomstige eigenaren daar op wijst. Lijkt mij dat je als échte fokker het niet op prijs stelt dat er met je fokproducten wordt omgesolt. Wat ik in de loop der tijd heb opgestoken van échte fokkers is dat ze hun dieren zeer na aan het hart staan en dat er genoeg zijn die je een dier niet zomaar meegeven.
Het lijkt mij ook dat de producent van dit artikel het niet zozeer gaat om het toekomstige welzijn van zijn fokproducten, anders dan dat ze de garantietermijn van een jaar halen, maar meer om de centen. Kijk alleen al naar die site; het is dat er plaatjes van dieren bij staan, anders zou je toch gaan denken aan idd een Porsche ofzo; garantietermijn, aflevertijd en niet te vergeten Asheera Regular en Asheera GD...Ook dat ze alvast voortplantingsonklaar zijn gemaakt geeft al aan dat het niet om een gewone fokker gaat...
Neemt natuurlijk niet weg dat je als toekomstige eigenaar ook het een en ander kunt doen en voorkomen, maar wie zegt me dat het in hun geval niet om een gigantische communicatiefout is gegaan? Of je het nu hebt over een raskat of een halve wilde, daar zijn de regels dus niet hetzelfde voor...(kan me zo voorstellen dat zij het hebben gehad over een raskat en dat de AID een wild beest heeft gevonden, logisch dat er dan problemen komen)
Ik was toch voor de Savannah gegaan; net zo mooi, ook vrij groot, fokker wat dichter in de buurt en een stuk goedkoper...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:51

En in principe precies hetzelfde, dus waarom wel een savannah en geen ashera? (buiten het geld Clown )

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:59

Needje schreef:
En in principe precies hetzelfde, dus waarom wel een savannah en geen ashera? (buiten het geld Clown )

Alleen al omdat hij gepromoot wordt als een ding zou al genoeg zijn om een andere keuze te maken, als je kijkt naar al dat geharrewar en omdat je, denk ik, bij een gewone fokker ook naar de kittens kan komen kijken. Ik koop alleen sommige boeken vanaf een plaatje...(de rest daar moet ik aanzitten; kijken doe je met je handjes Knipoog )
Maar goed, ik ben die mensen niet, heb hun geld niet (had ik het al was ik er nog te zuinig voor) én ik heb al een leuk poezebeest, dus makkelijk praten...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:05

Ik moet zeggen dat ik de manier van adverteren ook vreselijk vind.
En echt typisch amerikaans!!

Ik heb hier al die tijd gereageerd vanuit de kat zelf. (dus het soort kat)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:22

Needje schreef:
En als je dat niet zeker weet, kan je er ook niet zo over oordelen...

Sjuust Needje Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:59

Yamcha schreef:
Nee, ik bedoel de mensen die zinloos aan het kruisen zijn geslagen om er geld mee te verdienen, en de eigenaars, voor wie een gewone raskat blijkbaar niet "cool" genoeg is...

Ik hou ook niet van fokken met en thuis houden van wilde dieren, maar laat in deze de wet maar uitmaken of dit dier hier onder valt Knipoog
Eigenaars zijn wss niet helemaal mijn type Haha! maar ik snap wel dat iemand de behoefte heeft om dingen anders te doen dan anderen. De een koopt een aparte auto, de ander houdt slangen en deze houden aparte katten.

Yamcha schreef:
Er wordt helemaal niet aan het katje gedacht, dat is wel duidelijk... ik kan me namelijk helemaal niet voorstellen dat ze vooraf voldoende geïnformeerd hebben of het dier überhaupt wel ingevoerd MOCHT worden, en het lijkt me wijs om vooraf (ik neem aan dat je eerst met de fokker contact hebt, en het nodige controleert) alles te controleren... (papieren, inentingen, paspoort, e.d.)

Als die eigenaars niet zonodig zo'n kat hadden moeten invoeren, en zorgvuldiger waren geweest, was dit hele gedoe niet nodig geweest, en had dat arme beest niet in een hokje op Schiphol gezeten. Want de dupe van dit hele gedoe is natuurlijk weer het dier...

Ze zeggen dat ze WEL alles wat maar mogelijk is geinformeerd en goedgekeurd hebben gekregen. Kan gemakkelijk in zo'n bureaucratisch land als dit hoor, dat er ergens een vage ambtenaar ontwaakt en ook eens een duit in het zakje wil doen Knipoog

En dieren importeren: Quarters, Arabieren en IJslanders worden ook geimporteerd... En er bestaat ook nog zoiets als quarantaine, moeten we dat allemaal dan maar afschaffen? Ik ga ervan uit dat dat beestje fatsoenlijk verzorgd wordt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:15

Volgens mij zijn de hedendaagse raskatten ook ontstaan door het kruizen van bepaalde katten.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:27

Goed, misschien heb je daar gelijk in, maar ik hou gewoon niet van wilde roofdieren in huis, slangen ofzo vind ik ook nix, en ook geen kruisingen met wolven of vossen ofzo. Maar goed, de wet moet het maar bepalen, niet ik, daar oordeel ik verder niet over.
Het is een prachtig beest om te zien, dat zeker...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:29

Slangen en andere reptielen zijn echter wel gewoon toegestaan en mogen dus ook ingevoerd worden als deze niet ber=dreigd worden met uitsterven.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:31

Jazeker, de wet staat ze toe, het is gewoon niet mijn ding, ik vind het eng en in sommige gevallen gevaarlijk en onverantwoord.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:34

Zoals bij de meeste dieren geldt dat het in de handen van de verkeerde eigenaar goed fout kan gaan.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:41

Volgens mij is het nog steeds de vraag wat de Ashera nou voor "soort" kat is uberhaupt. Voor F1 bengaal heb je ook een vergunning nodig dacht ik, net als wat ik eerder schreef over 1 t/m 3 Savannahs.
Over deze Ashera is maar weinig bekend. Wat voor generatie is het. Wildkenmerken ja of nee, is iets anders dan beschermd ja of nee.
We zullen wel van zelf horen hoe en wat er gaat gebeuren. Spuitje lijkt me toch onwaarschijnlijk aangezien het om een aardige klap duiten gaat en er volgens de site van Lifestylepets iemand mee reist volgens de site.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:44

Het wild gedeelte valt samen met de bedreiging ervan.
Echter staat het roofdiergedeelte daar weer los van. En dat is waar het hier om draait. Geen van de voorouders wordt bedreigd. Dus dat staat hier helemaal buiten.
Je hebt idd kans dat een F1 kruizing niet geaccepteerd wordt omdat deze teveel roofdier is nog.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:52

Needje schreef:
Zoals bij de meeste dieren geldt dat het in de handen van de verkeerde eigenaar goed fout kan gaan.

Ja klopt, maar bij bepaalde dieren heeft dat meteen grotere gevolgen (over het algemeen), voor mens (beschadigd) en dier (niet te herplaatsen).

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 08:37

Needje schreef:
Slangen en andere reptielen zijn echter wel gewoon toegestaan en mogen dus ook ingevoerd worden als deze niet ber=dreigd worden met uitsterven.

Moet je een vergunning voor hebben. Een ex-collega van mij voerde slangen in en fokte er mee. Hij moest aan allerlei eisen voldoen en werd regelmatig gecontroleerd. Hij had wel soms spannende verhalen, de ontsnapte mamba die de trap af kwam afgeploft blijft een giller Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:07

Lise81 schreef:
Volgens mij is het nog steeds de vraag wat de Ashera nou voor "soort" kat is uberhaupt.

LSP schijnt daar zeer geheimzinnig over te doen. Het zou hun 'geheime' formule zijn waardoor de dieren oa hypoallergeen zouden zijn. Waarschijnlijk krijgen ze dan ook geen stamboom mee, dus zal het dan moeilijk uit te maken zijn waar het hier nu precies om draait, denk ik, en dus meer reden voor misverstanden en geharrewar bij de AID...

daniella74 schreef:
de ontsnapte mamba die de trap af kwam afgeploft blijft een giller :D

Lijkt me voor veel mensen idd de eerste reactie bij het zien van een slang Haha!