Ronja schreef:Ik zeg ook niet dat een multiculturele samenleving niet voor problemen zorgt, integendeel. Die problemen zijn er wel degelijk en daar kun je je ogen niet voor sluiten.
Waar ik wél op tegen ben is dat mensen die problemen koppelen aan het Islamitisch geloof. Want dat klopt gewoon echt niet. Als de Islam aan zou zetten tot haat en onverdraagzaamheid, hoe verklaar je dan al die duizenden Moslims die braaf hun leven leiden en niet meer verkeerd doen dan jij en ik? Zoals ik al zei, de Islam praat criminaliteit niet goed, en daar moet je de oorzaak ook niet zoeken. Die ligt op heel andere vlakken (die soms wel te maken hebben met een afwijkende etnisch-culturele achtergrond, dat spreek ik absoluut niet tegen)
Je kunt niet tegen de Islam aan blijven schoppen en dan verwachten dat alles opgelost wordt, want zo werkt het gewoon niet. En dat is helaas wel wat Wilders verkondigt.
En waar ik ook ontzet van ben is dat er mensen zijn die bepaalde verschijnselen overtrekken naar een veel te grote groep. Want dat is gewoon niet de werkelijkheid.
Kijk die mensen die gewoon hun leven leiden daar heb ik ook niets tegen. Prima toch? Dat soort mensen wil ik me wel voor openstellen, daar kan je wat van leren.
Maar wil je suggereren dat de meeste van die aftandse ideen niet uit het geloof voortvloeien? Het komt ook niet van een goed geloof, maar van verkeerde mensen. Maar het woord is geloof ik Moslim-fundamentalisten. Waar komt dat dan vandaan? Uit de naam van Alla doen ze dat. Ongelovige mensen doden. Want als jij niet gelooft dan zit de duivel in je en mag je uitgeroeid worden. Dat soort prehistorisch gedrag vind ik erg eng.
Wat staat er in de sharia? Dat is een moslimwet. Heeft dat niets met geloof te maken dan?
Nu ben ik tegen al dat soort extreem gedarg hoor, kijk ook eens naar die mafkezen in Ierland. Ook lang niet wijs....