Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:42

Snowdon: Ik snap jouw positie heel goed Ja, daarom vind ik het geloof af en toe ook zo moeilijk. Dan denk ik: hallo, als die mensen zich er lekker bij voelen, laat ze toch! Weet je wel? Daarom probeer ik ook om niet te oordelen en mensen gewoon lekker te laten leven zoals ze zijn, leven en laten leven.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:43

Sunrise_ schreef:
Wat zijn voor jou beperkingen van het Christendom als ik het mag vragen ? Lachen

Ik ben even zo brutaal die ook te beantwoorden....

Het Christendom (en zo ook andere geloofsovertuigingen) beperken de mens om zichzelf te zijn en de ware liefde te ontdekken.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:43

snowdon schreef:
Danielle_ schreef:
En omdat de een het absoluut niet geloof en de ander wel zal die discussie eeuwig kunnen blijven doorgaan Clown

True...

maar wat ik me nog afvraag... snappen de gelovigen onze positie? Dat wij niet kunnen begrijpen dat 'God' bepaalt wanneer iets een zonde is?
Ik snap de gelovigen wel in hoe zij leven en geloven, maar ik zie het grotendeels als indoctrinatie. Dat is mijn persoonlijke verklaring.
Hoe wilt men dan verklaren dat wij niet in kunnen zien dat wij een zonde begaan? We doen niemand kwaad, overtreden geen enkele wet, hebben elkaar lief en delen alles met elkaar. Dat klinkt toch als tot in de perfectie?

Ja dat snap ik zeker wel en ik denk er ook wel (vaak) overna Lachen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:45

En dat snap ik echt. Daarom is het voor mij misschien ook zo 'makkelijk' om te antwoorden omdat ik hetero ben... maargoed, ik probeer dus echt mensen in hun waarden te laten én volgens de Bijbel te leven en dat gaat heel goed, mensen accepteren zoals ze zijn Lachen . Alleen op dit soort punten raak je een beetje op een soort tweesprong zeg maar Vork .

Sok

snowdon schreef:
Sunrise_ schreef:
Wat zijn voor jou beperkingen van het Christendom als ik het mag vragen ? Lachen

Het Christendom (en zo ook andere geloofsovertuigingen) beperken de mens om zichzelf te zijn en de ware liefde te ontdekken.

Kan niks anders als daarin meegaan. Afgod
Ben het dan ook helemaal met Quellian eens!

alex66

snowdon schreef:
Sunrise_ schreef:

amen

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:46

Dat is mijn grootste ergenis bij veel gelovigen, ik mis het leven en laten leven. Ik zal geen gesprek aangaan met de intensie iemand te bekeren tot iets, het valt mij op dat veel gelovigen daar wel erg mee bezig zijn.
De jehova's zijn minder opdringerig tegenwoordig maar de nieuwe generatie christenen vult het gat aardig op heb ik soms het idee.

050206051012

snowdon schreef:
Sunrise_ schreef:

Hier sluit ik me bij aan.

Maar voor mij zou het ook beperken mezelf te vinden. Ieder mens gaat op zoek naar zichzelf en jezelf vind je alleen in jezelf en niet in een geloof of in een boek.

En dan heb ik het nog niet eens over de 'aardse' dingen als trouwen en seks en de hele riedel, want ik geloof niet in levenslange monogamie.

Nog een leuk voorbeeld, schiet me net tebinnen Haha!
Bij mij op het werk zit nog een bedrijf in het gebouw. Daar werkt een vrouwtje van midden 40 met een vreselijk slecht huwelijk. Ze komt regelmatig klagen dat ze het niet meer trekt, maar ja... Ze woont in een christelijk dorp en scheiden is uit den boze. Oftewel: je moet je geluk ophangen aan iets wat misschien niet bestaat, vind ik pure bangmakerij.

Veirl

Nou bij deze trek ik me terug. Niet zozeer omdat ik het niet meer aankan, maar omdat ik die rotschoolboeken vanavond moet inleveren ónder Friends nog wel. Scheve mond

Sok

Sunrise_ schreef:
En dat snap ik echt. Daarom is het voor mij misschien ook zo 'makkelijk' om te antwoorden omdat ik hetero ben... maargoed, ik probeer dus echt mensen in hun waarden te laten én volgens de Bijbel te leven en dat gaat heel goed, mensen accepteren zoals ze zijn Lachen . Alleen op dit soort punten raak je een beetje op een soort tweesprong zeg maar Vork .

Niet om je aan te vallen, maar ga je dan niet vreselijk twijfelen aan God?
Ik bedoel.. Je ziet 2 mensen gelukkig, ze horen bij elkaar en houden van elkaar, en God veroordeelt dit..
Bij mij zou er dan echt wel iets gaan kraken.. Dat kan toch nooit kloppen?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:47

Ok, eigenlijk zijn wij helemaal niet zo anders. Wij zijn alleen een stapje verder! Clown

Wij (eenmaal uit de kast) hebben de tweestrijd op een tweesprong al achter de rug....

Jullie blijven hangen op een tweesprong?

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:47

Tavanta schreef:
Dat is mijn grootste ergenis bij veel gelovigen, ik mis het leven en laten leven. Ik zal geen gesprek aangaan met de intensie iemand te bekeren tot iets, het valt mij op dat veel gelovigen daar wel erg mee bezig zijn.
De jehova's zijn minder opdringerig tegenwoordig maar de nieuwe generatie christenen vult het gat aardig op heb ik soms het idee.

Er zijn inderdaad veel mensen die je het willen opdringen. Nee ik be nzo niet, Als mensen geintereseerd zijn mogen ze natuurlijk altijd komen maar verder wil ik niets opdringen. Lachen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:51

Mietje schreef:
Sunrise_ schreef:

Niet om je aan te vallen, maar ga je dan niet vreselijk twijfelen aan God?
Ik bedoel.. Je ziet 2 mensen gelukkig, ze horen bij elkaar en houden van elkaar, en God veroordeelt dit..
Bij mij zou er dan echt wel iets gaan kraken.. Dat kan toch nooit kloppen?

Allereerst heb ik het gevoel dat het discussiëren nu wat fijner gaat, dat voelt echt heel goed Lachen .
Ik ben iemand die bijv in het geloof veel bevestiging nodig heeft. Er gaat bijna geen dag voorbij dat ik niet twijfel dat God bestaat, en dat is echt waar wat ik nu zeg. Vooral als het om zo'n voorbeeld gaat wat jij nu geeft, of als er zo'n Katrina-ramp ofzo gebeurt. Dan denk ik echt: God, hoe kunt u dat nou afkeuren? of: God, waar bent u nu?

Maar ik heb áltijd bevestiging gehad in periodes dat mijn twijfels echt heel erg werden. Als ik vroeg om een getuigenis, werd er een getuigenis gehouden, óf de preek ging over twijfel, iemand vroeg of hij/zij voor me kon bidden, dat soort dingen.

Verder is het voor mij moeilijker te geloven dat er geen God is, dan wel een God. Verder kun je God's liefde echt ervaren, als je er maar voor open staat Lachen .

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:53

Sunrise_ hoe oud ben jij als jij bevestiging nodig hebt op in god te geloven waarom geloof je er dan in.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:54

snowdon schreef:
Ok, eigenlijk zijn wij helemaal niet zo anders. Wij zijn alleen een stapje verder! Clown

Wij (eenmaal uit de kast) hebben de tweestrijd op een tweesprong al achter de rug....

Dat houdt dan weer vele psychologen aan het werk, kom je uit de kast, kom je in de knoop met de bijbel.
Ik spreek niet uit eigen ervaring, ben happy hetero maar ik zie er zat in mijn omgeving die hun leven laten vergallen door in conflict te komen met hun homosexualiteit en geloof.......

Probleem is dat veel gelovigen zich identificeren aan hun geloof, en hoe doe je dat als blijkt dat je homosexuele gevoelens krijgt voor iemand.

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:55

Tavanta schreef:
snowdon schreef:

Dat houdt dan weer vele psychologen aan het werk, kom je uit de kast, kom je in de knoop met de bijbel.
Ik spreek niet uit eigen ervaring, ben happy hetero maar ik zie er zat in mijn omgeving die hun leven laten vergallen door in conflict te komen met hun homosexualiteit en geloof.......

Probleem is dat veel gelovigen zich identificeren aan hun geloof, en hoe doe je dat als blijkt dat je homosexuele gevoelens krijgt voor iemand.

Gewoon vertellen en ze hebben er maar respect voor zoniet dan ga ik wel uit huis.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:55

JeroenS schreef:
Sunrise_ hoe oud ben jij als jij bevestiging nodig hebt op in god te geloven waarom geloof je er dan in.

Ik ben 16 Lachen . Ik denk dat iedere Christen momenten van twijfel kent, ik heb gewoon nogal snel twijfels. Waarom ik toch geloof? Omdat God me zoveel meer heeft teruggegeven (is misschien moeilijk te bevatten) waaronder liefde, vrede en rust Lachen .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:56

Tavanta schreef:

Dan lijkt het me dat je mensen krijgt die in tweestrijd staan, want je wilt God niet verraden, maar je kúnt jezelf ook niet verraden. Kan me voorstellen dat mensen op dit punt bv in een depressie raken.

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:56

Sunrise_ schreef:
JeroenS schreef:

Ik ben 16 Lachen . Ik denk dat iedere Christen momenten van twijfel kent, ik heb gewoon nogal snel twijfels. Waarom ik toch geloof? Omdat God me zoveel meer heeft teruggegeven (is misschien moeilijk te bevatten) waaronder liefde, vrede en rust Lachen .

IS helemaal niet moeilijk te bevatten wij hebben thuis het geloof allemaal afgeschaft omdat ze het niet konden accepteren daar dat ik homoseksueel ben. Haha!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:59

Sunrise_ schreef:
Verder is het voor mij moeilijker te geloven dat er geen God is, dan wel een God. Verder kun je God's liefde echt ervaren, als je er maar voor open staat Lachen .

Okee, ik ga ff kort door de bocht:

Ik denk dat dit voor veel mensen (onbewust) de reden is om voor een geloof te gaan. Wij als mens willen nou eenmaal overal een verklaring voor.
Hoe is het heelal ontstaan? Tja, heeft God geschapen.........
Hoef je verder nergens meer over na te denken.
Ja, hoe interpreteer ik de bijbel zodat ik het in kan passen in mijn leven en overal een verklaring voor heb.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:02

Tavanta schreef:

Is net als wat alex66 zei: 'zolang je maar hard genoeg roept dat het Gods wil is mag alles' (even vrij vertaald hoor Tong uitsteken ).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:02

alex66 schreef:
als er maar hard genoeg geroepen wordt het is de wil van god mag blijkbaar alles

De originele kwoot.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:03

Tavanta schreef:
Sunrise_ schreef:

Okee, ik ga ff kort door de bocht:

Ik denk dat dit voor veel mensen (onbewust) de reden is om voor een geloof te gaan. Wij als mens willen nou eenmaal overal een verklaring voor.
Ja, hoe interpreteer ik de bijbel zodat ik het in kan passen in mijn leven en overal een verklaring voor heb.

Daar ben ik het mee eens hoor. Ik denk dat ieder mens wel op zoek is naar een verklaring voor het bestaan. En ik heb dat bij God gevonden. En niet alleen als verklaring voor ons bestaan, maar ik geloof ook écht dat Hij er voor je is, voor altijd Lachen . Dat nergens over na te denken interpreteer ik iets anders. Ik kan mezelf helemaal gek maken als ik alles ga over-analyseren: Hoe groot zal het heelal zijn? Hoe zal het ontstaan zijn? Het kan toch niet oneindig groot zijn?

Dus het geloof is voor mij geen geweten-susser of iets dergelijks, maar én de verklaring van ons bestaan én onvoorwaardelijke Liefde Lachen

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:06

Ik ben het wel met je eens Sunrise_, dat er wel "iets" moet zijn.. Maar of dat "iemand" is die de boel regelt, en het recht krijgt om dingen zo drastisch te beïnvloeden vind ik ZO moeilijk te geloven. Ik denk dat vanaf dat standpunt heel veel onbegrip komt, vooral vanuit een "minder bedeelde positie" (als je het vanuit een christelijk standpunt bekijkt). En als van die radicalen zoals bijv. daar in Amerika daar dan ook nog in doordraven, is het hek van de dam. En al die oorlogen op grond van geloof. Er zijn bijna geen oorlogen te bedenken waarin geloof geen grote rol speelt.. Even vanuit mijn standpunt; dat moet God nooit gewild hebben. Hij heeft t dan mooi verknooid als je t mij vraagt. En nog zijn er zo veel mensen die er met open ogen in trappen, mensen discrimineren en zich achter de bijbel verschuilen, nee, imo krijg je er meer narigheid van, en is het alleen maar egoistisch..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:06

Sunrise_ schreef:

Ik ben dan wel niet gelovig, maar dat kan ik wel begrijpen. Ik heb zelf een aantal dagen met m'n school dit jaar in een klooster gezeten, puur voor de ervaring. De rust en vrede die daar hangt.
Ook al geloof ik niet in de bijbel en een god, ik geloof wel dat voor sommige de bijbel een soort van rust geeft, ook al is het niet voor mijzelf.