Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunrise_ schreef:Wat zijn voor jou beperkingen van het Christendom als ik het mag vragen ?
snowdon schreef:Danielle_ schreef:En omdat de een het absoluut niet geloof en de ander wel zal die discussie eeuwig kunnen blijven doorgaan
True...
maar wat ik me nog afvraag... snappen de gelovigen onze positie? Dat wij niet kunnen begrijpen dat 'God' bepaalt wanneer iets een zonde is?
Ik snap de gelovigen wel in hoe zij leven en geloven, maar ik zie het grotendeels als indoctrinatie. Dat is mijn persoonlijke verklaring.
Hoe wilt men dan verklaren dat wij niet in kunnen zien dat wij een zonde begaan? We doen niemand kwaad, overtreden geen enkele wet, hebben elkaar lief en delen alles met elkaar. Dat klinkt toch als tot in de perfectie?
snowdon schreef:Sunrise_ schreef:Wat zijn voor jou beperkingen van het Christendom als ik het mag vragen ?
Ik ben even zo brutaal die ook te beantwoorden....
Het Christendom (en zo ook andere geloofsovertuigingen) beperken de mens om zichzelf te zijn en de ware liefde te ontdekken.
snowdon schreef:Sunrise_ schreef:Wat zijn voor jou beperkingen van het Christendom als ik het mag vragen ?
Het Christendom (en zo ook andere geloofsovertuigingen) beperken de mens om zichzelf te zijn en de ware liefde te ontdekken.
Sunrise_ schreef:En dat snap ik echt. Daarom is het voor mij misschien ook zo 'makkelijk' om te antwoorden omdat ik hetero ben... maargoed, ik probeer dus echt mensen in hun waarden te laten én volgens de Bijbel te leven en dat gaat heel goed, mensen accepteren zoals ze zijn. Alleen op dit soort punten raak je een beetje op een soort tweesprong zeg maar
.
Tavanta schreef:Dat is mijn grootste ergenis bij veel gelovigen, ik mis het leven en laten leven. Ik zal geen gesprek aangaan met de intensie iemand te bekeren tot iets, het valt mij op dat veel gelovigen daar wel erg mee bezig zijn.
De jehova's zijn minder opdringerig tegenwoordig maar de nieuwe generatie christenen vult het gat aardig op heb ik soms het idee.
Mietje schreef:Sunrise_ schreef:En dat snap ik echt. Daarom is het voor mij misschien ook zo 'makkelijk' om te antwoorden omdat ik hetero ben... maargoed, ik probeer dus echt mensen in hun waarden te laten én volgens de Bijbel te leven en dat gaat heel goed, mensen accepteren zoals ze zijn. Alleen op dit soort punten raak je een beetje op een soort tweesprong zeg maar
.
Niet om je aan te vallen, maar ga je dan niet vreselijk twijfelen aan God?
Ik bedoel.. Je ziet 2 mensen gelukkig, ze horen bij elkaar en houden van elkaar, en God veroordeelt dit..
Bij mij zou er dan echt wel iets gaan kraken.. Dat kan toch nooit kloppen?
snowdon schreef:Ok, eigenlijk zijn wij helemaal niet zo anders. Wij zijn alleen een stapje verder!
Wij (eenmaal uit de kast) hebben de tweestrijd op een tweesprong al achter de rug....
Jullie blijven hangen op een tweesprong?
Tavanta schreef:snowdon schreef:Ok, eigenlijk zijn wij helemaal niet zo anders. Wij zijn alleen een stapje verder!
Wij (eenmaal uit de kast) hebben de tweestrijd op een tweesprong al achter de rug....
Jullie blijven hangen op een tweesprong?
Dat houdt dan weer vele psychologen aan het werk, kom je uit de kast, kom je in de knoop met de bijbel.
Ik spreek niet uit eigen ervaring, ben happy hetero maar ik zie er zat in mijn omgeving die hun leven laten vergallen door in conflict te komen met hun homosexualiteit en geloof.......
Probleem is dat veel gelovigen zich identificeren aan hun geloof, en hoe doe je dat als blijkt dat je homosexuele gevoelens krijgt voor iemand.
JeroenS schreef:Sunrise_ hoe oud ben jij als jij bevestiging nodig hebt op in god te geloven waarom geloof je er dan in.
Tavanta schreef:Probleem is dat veel gelovigen zich identificeren aan hun geloof, en hoe doe je dat als blijkt dat je homosexuele gevoelens krijgt voor iemand.
Sunrise_ schreef:JeroenS schreef:Sunrise_ hoe oud ben jij als jij bevestiging nodig hebt op in god te geloven waarom geloof je er dan in.
Ik ben 16. Ik denk dat iedere Christen momenten van twijfel kent, ik heb gewoon nogal snel twijfels. Waarom ik toch geloof? Omdat God me zoveel meer heeft teruggegeven (is misschien moeilijk te bevatten) waaronder liefde, vrede en rust
.
Sunrise_ schreef:Verder is het voor mij moeilijker te geloven dat er geen God is, dan wel een God. Verder kun je God's liefde echt ervaren, als je er maar voor open staat.
Tavanta schreef:Hoe is het heelal ontstaan? Tja, heeft God geschapen.........
Hoef je verder nergens meer over na te denken.
alex66 schreef:als er maar hard genoeg geroepen wordt het is de wil van god mag blijkbaar alles
Tavanta schreef:Sunrise_ schreef:Verder is het voor mij moeilijker te geloven dat er geen God is, dan wel een God. Verder kun je God's liefde echt ervaren, als je er maar voor open staat.
Okee, ik ga ff kort door de bocht:
Ik denk dat dit voor veel mensen (onbewust) de reden is om voor een geloof te gaan. Wij als mens willen nou eenmaal overal een verklaring voor.
Hoe is het heelal ontstaan? Tja, heeft God geschapen.........
Hoef je verder nergens meer over na te denken.
Ja, hoe interpreteer ik de bijbel zodat ik het in kan passen in mijn leven en overal een verklaring voor heb.
Sunrise_ schreef:Ik ben 16. Ik denk dat iedere Christen momenten van twijfel kent, ik heb gewoon nogal snel twijfels. Waarom ik toch geloof? Omdat God me zoveel meer heeft teruggegeven (is misschien moeilijk te bevatten) waaronder liefde, vrede en rust
.