Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:want de politie MAG niet eens zomaar een huis in!
Diablo schreef:slimmerik schreef:Hierop reageerde ik met: en als je nu twee vechtende kinderen hebt.
Stel in je huis zijn twee (eigen) vechtende kinderen.... Die ziet zo'n hond echt wel als baasjes... En een hond die volgens LM zijn "instinct" gebruikt zou dan tussenbeide springen en grijpen.
Ligt het kind met een open gezicht dankzij het zgn instinct... Levensgevaarlijk zulke honden.
Een tante van mij had ook zo'n hond (gelukkig een JR) Als je als afscheid een hand wilde geven dan had je hem aan je vingers hangen....![]()
Niks instinct: gewoon een hond niet kunnen en willen opvoeden heet zoiets.
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb hier 4 honden en 3 kinderen. Die kinderen maken helaas nog wel eens ruzie. Denk je dat onze honden zich daar iets van aan trekken? Ook zien de honden de kinderen echt niet als baas hoor. Dan zou er toch iets niet kloppen. Mijn kinderen zijn 4, 8 en 10 jaar, die hebben nog geen enkel overwicht op de honden.
Dus op mijn vechtende kinderen reageren ze niet, maar ik weet niet wat ze doen als ik door een of ander duister persoon aangevallen zou worden.......
faye schreef:Ach Robyn, degenen die zo denken zijn meestal zelf geen lieverdjes en willen zich gewoon afzetten. Als de politie zo schietgraag was in Nederland zou je er elke week wel over lezen. Maar dat is geukkig hier absoluut niet het geval.
En diegenen die denken deze zaak belachelijk te vinden. Ik ben benieuwd wat ze doen als zo'n hond bij hunzelf in de lies hangt. En mensen met verboden honden, die honden moesten gewoon wat regelmatiger de baas grijpen ipv een ander, want dat lijkt de enige remedie te zijn tegen het blijven fokken en kopen van deze honden.
faye schreef:Ik ben helemaal geen tegenhanger. ik ben ook geen lieverdje, maar ik heb wel normen en waarden en respect voor bepaalde beroepsgroepen.
Ik heb zelf een kruising staff, een schat van een hond. Maar als een hond dergelijk gedrag vertoont rouw ik er niet om dat deze afgemaakt wordt. En ik snap werkelijk niet dat je kost wat kost een ras wilt verdedigen. Een hond heeft zich gewoon te gedragen, en helaas zitten dit soort honden vaak bij foute eigenaren of eigenaren die deze dieren niet aankunnen. Daar hoeven we met zijn allen toch niet moeilijk om te doen?
faye schreef:En krakers zijn geen nette mensen, ze bezetten illegaal panden die van een ander zijn, daar heb ik totaal geen respect voor!
katiavl schreef:meissielief schreef:het heeft geen zin, sommige mensen blijven kort door de bocht
Dit is nu het perfecte voorbeeld van mijn bericht van daarstraks, mijn waarheid is de waarheid.
Wie een andere mening heeft dan de jouwe is niet kort door de bocht.
Leer andere is respecteren :)
Dan bestaat er nog iets als af, maar als het baasje al een vechtbaas is zal die het niet zo erg vinden dat zijn honden de politie aanvallen vrees ik.
slimmerik schreef:Kom eens met argumenten dames...
Hoe had die (arme) hond kunnen blijven leven?
Winddancer schreef:Als jij een mens gelijkwaardig vind aan een hamster hoop ik dat jij nooit kinderen zult krijgen.
faye schreef:Maar dat is in dit geval niet gebeurd want de eigenaar van de hond was thuis. Bovendien was het huis niet van de illegale bewoner, dus dan zou het sowieso mogen. Alleen het kraken is al een strafbaar feit
katiavl schreef:Ik had het over iemand anders kort voor de bocht noemen, en dan ben ik kort voor de bocht wat een manier van discussieren
Echt een positieve inbreng, ik ben het mischien niet met naadje en lima eens, maar zij onderbouwen in het mate van het mogelijke hun antwoord hier nog.
griebels schreef:faye schreef:Ach Robyn, degenen die zo denken zijn meestal zelf geen lieverdjes en willen zich gewoon afzetten. Als de politie zo schietgraag was in Nederland zou je er elke week wel over lezen. Maar dat is geukkig hier absoluut niet het geval.
En diegenen die denken deze zaak belachelijk te vinden. Ik ben benieuwd wat ze doen als zo'n hond bij hunzelf in de lies hangt. En mensen met verboden honden, die honden moesten gewoon wat regelmatiger de baas grijpen ipv een ander, want dat lijkt de enige remedie te zijn tegen het blijven fokken en kopen van deze honden.
Ik vind dit erg op de man af gespeeld eigenlijk...
Diablo schreef:Heb ik nog een vraag. Er ging hier de stelling op: een bijtende hond hoort niet in deze maatschappij thuis. Zuijn jullie zo star dat dat hoe dan ook geldt of hangt het van de situatie af?
Voorbeeld: mijn zusje heeft een hond, Friese Stabij. Echt een schat van een hond. Mijn zusje heeft ook een zoontje van toen een jaar of 6, 7. Erg baldadig en zag de hond als speelgoed. De ouders lieten dit een beetje gaan. Zeiden wel dat hij voorzichtig moest doen, maar als hij het niet deed, werd dat niet afgestraft.
Op een keer was mijn neefje van de trap aan het springen, je weetwel, steeds een treetje hoger. De hond lag onderaan diezelfde trap en mijn neefje besloot opeens dat het leuk was om te kijken of je vanaf de trap ook bovenop de hond kon springen.
Dat kon dus. Alleen schrok die arme hond daar zo van (en misschien was hij ook wel geïrriteerd door het zoveelste plagerijtje), dat hij het jongetje beet.
Is deze hond nu vals en hoort hij niet in deze maatschappij thuis?
griebels schreef:Dat ging over LG... Dat was zeer duidelijk
Was weer een steek onder water
griebels schreef:Ik vind gewoon niet dat onschuldige honden op basis van uiterlijk afgemaakt mogen worden