Agenten schieten 2 honden dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Agenten schieten 2 honden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:48

Ik zeg daar ook niets over, ik heb het over de vergelijking met vechtende kinderen, die gaat gewoon niet op.

Ik vind het trouwens wel een moeilijk geval. Ik kan me zo voorstellen dat de honden hun baas heben willen beschermen. Die begrijpen natuurlijk niet dat de baas is begonnen, die denken alleen maar dat ze hun roedel moeten beschermen. Al kan ik het ook weer begrijpen dat die agent schoot, ik zou het ook niet fijn vinden als er een hond in mijn been hing.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:50

Ik ken iemand, die kwam hier een sin de zaak met zo een pup. Hij was vol trots aan het vertellen dat hij hem zo gaat trainen dat andere niet aan hem kunnen komen, dat hij zou gaan aanvallen etc. Nu hoorde ik ook dat hij de hond trapte. Gelukkig is de pup nu bij hem weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:50

Nee, bovendien hing die hond in de lies, nog pijnlijker!

Ik vindhet gewoon oerstom en onverantwoordelijk van de eigenaar. Maar goed, als je al kraker bent heb je ook niet echt normen en waarden, althans geen besef van mijn en dijn Knipoog
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om op de vuist te gaan met de politie, maar goed, ik doe dan ook niets illegaals Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:08

faye schreef:
want de politie MAG niet eens zomaar een huis in!

uhh dat is toch echt wel zo...
De politie mag de deur openbreken als hij bewijzen heeft dat er een overtreding begaan wordt en er niemand thuis is.
Heb het zelf meegemaakt Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:11

Maar dat is in dit geval niet gebeurd want de eigenaar van de hond was thuis. Bovendien was het huis niet van de illegale bewoner, dus dan zou het sowieso mogen. Alleen het kraken is al een strafbaar feit Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:16

Inderdaad, dat hij in het kraakpand zit is al genoeg om binnen te gaan, anders heb je huiszoeking nodig dat werkt weer anders.
Maar als je al zelf aan de stok gaat met de politie, en je hond verdedigd je dan ga je hem niet tegenhouden denk ik.
En dan word de hond het slachtoffer van de baas die hem als verlengd wapen gebruikt. Terug sturen naar polen en daar in de gevangenis gaan Lachen veel strenger dan hier.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:27

Diablo schreef:
slimmerik schreef:
Hierop reageerde ik met: en als je nu twee vechtende kinderen hebt.

Stel in je huis zijn twee (eigen) vechtende kinderen.... Die ziet zo'n hond echt wel als baasjes... En een hond die volgens LM zijn "instinct" gebruikt zou dan tussenbeide springen en grijpen.

Ligt het kind met een open gezicht dankzij het zgn instinct... Levensgevaarlijk zulke honden.

Een tante van mij had ook zo'n hond (gelukkig een JR) Als je als afscheid een hand wilde geven dan had je hem aan je vingers hangen.... Bloos

Niks instinct: gewoon een hond niet kunnen en willen opvoeden heet zoiets. Ja

Dat ben ik niet met je eens. Ik heb hier 4 honden en 3 kinderen. Die kinderen maken helaas nog wel eens ruzie. Denk je dat onze honden zich daar iets van aan trekken? Ook zien de honden de kinderen echt niet als baas hoor. Dan zou er toch iets niet kloppen. Mijn kinderen zijn 4, 8 en 10 jaar, die hebben nog geen enkel overwicht op de honden.
Dus op mijn vechtende kinderen reageren ze niet, maar ik weet niet wat ze doen als ik door een of ander duister persoon aangevallen zou worden.......

En als er een "vreemd" kind komt spelen en krijgt ruzie met een van je kinderen...?

Mijn instelling blijft gewoon: een bijtende hond hoort niet in deze maatschappij.

Ik vind het gewoon triest hoe hier (op dit topic) weer een paar "verboden" bijtenden honden (pitbull achtigen zonder papieren) worden verdedigd....

Zegt toch wel iets...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:41

faye schreef:
Ach Robyn, degenen die zo denken zijn meestal zelf geen lieverdjes en willen zich gewoon afzetten. Als de politie zo schietgraag was in Nederland zou je er elke week wel over lezen. Maar dat is geukkig hier absoluut niet het geval.

En diegenen die denken deze zaak belachelijk te vinden. Ik ben benieuwd wat ze doen als zo'n hond bij hunzelf in de lies hangt. En mensen met verboden honden, die honden moesten gewoon wat regelmatiger de baas grijpen ipv een ander, want dat lijkt de enige remedie te zijn tegen het blijven fokken en kopen van deze honden.

Ik vind dit erg op de man af gespeeld eigenlijk...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:45

faye schreef:
Ik ben helemaal geen tegenhanger. ik ben ook geen lieverdje, maar ik heb wel normen en waarden en respect voor bepaalde beroepsgroepen.

Ik heb zelf een kruising staff, een schat van een hond. Maar als een hond dergelijk gedrag vertoont rouw ik er niet om dat deze afgemaakt wordt. En ik snap werkelijk niet dat je kost wat kost een ras wilt verdedigen. Een hond heeft zich gewoon te gedragen, en helaas zitten dit soort honden vaak bij foute eigenaren of eigenaren die deze dieren niet aankunnen. Daar hoeven we met zijn allen toch niet moeilijk om te doen?

Dus jij zit hier eigenaren te bekritiseren terwijl je zelf ook een verboden hond hebt zonder papieren??

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:17

faye schreef:
En krakers zijn geen nette mensen, ze bezetten illegaal panden die van een ander zijn, daar heb ik totaal geen respect voor!

Je kunt ook legaal gaan kraken hoor... Eigenaren van panden vragen dat vaak zodat het pand niet leeg staat Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:20

katiavl schreef:
meissielief schreef:
het heeft geen zin, sommige mensen blijven kort door de bocht

Dit is nu het perfecte voorbeeld van mijn bericht van daarstraks, mijn waarheid is de waarheid.
Wie een andere mening heeft dan de jouwe is niet kort door de bocht.

Leer andere is respecteren :)

Dan bestaat er nog iets als af, maar als het baasje al een vechtbaas is zal die het niet zo erg vinden dat zijn honden de politie aanvallen vrees ik.

Dat gaat hier wel voor 2 kanten op he...
Wij zijn allebei groepen die niet van onze mening afwijken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:22

slimmerik schreef:
Kom eens met argumenten dames...

Hoe had die (arme) hond kunnen blijven leven?

Door niet te bijten...

Ik ben het ermee eens dat hij afgemaakt is. Maar ik vraag me af of het niet 'uitgelokt' is. En dan niet zo zeer het treiteren van de hond maar het verkeerd inschatten van een situatie Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:26

Winddancer schreef:
Als jij een mens gelijkwaardig vind aan een hamster hoop ik dat jij nooit kinderen zult krijgen.

Ik vind dieren gelijkwaardig aan mensen... Ik weet dat veel mensen mijn mening niet delen maar dat wil niet zeggen dat mijn mening fout is... Ja in hun ogen waarschijnlijk Ja

Ik zal dan ook nooit kinderen krijgen gelukkig Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:30

faye schreef:
Maar dat is in dit geval niet gebeurd want de eigenaar van de hond was thuis. Bovendien was het huis niet van de illegale bewoner, dus dan zou het sowieso mogen. Alleen het kraken is al een strafbaar feit Haha!

dan nog klopt je berichtgeving niet Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:31

Hmm zit hier in mijn eentje Schijnheilig

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:33

Slimmerik, er komen hier geregeld kinderen spelen. Ten eerste gebeurt het vechten dan eigenlijk niet, omdat ik daar zelf oog op hou.
Ten tweede hou ik de hond, die evt. vreemd zou kunnen reageren, apart. Maar dan nog ben ik er vrij zeker van dat ze kinderen niets zullen doen. Ze weten nl. het verschil wel tussen ongevaarlijke kinderen en vreemde mensen die mij wat willen doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:38

Heb ik nog een vraag. Er ging hier de stelling op: een bijtende hond hoort niet in deze maatschappij thuis. Zuijn jullie zo star dat dat hoe dan ook geldt of hangt het van de situatie af?

Voorbeeld: mijn zusje heeft een hond, Friese Stabij. Echt een schat van een hond. Mijn zusje heeft ook een zoontje van toen een jaar of 6, 7. Erg baldadig en zag de hond als speelgoed. De ouders lieten dit een beetje gaan. Zeiden wel dat hij voorzichtig moest doen, maar als hij het niet deed, werd dat niet afgestraft.
Op een keer was mijn neefje van de trap aan het springen, je weetwel, steeds een treetje hoger. De hond lag onderaan diezelfde trap en mijn neefje besloot opeens dat het leuk was om te kijken of je vanaf de trap ook bovenop de hond kon springen.
Dat kon dus. Alleen schrok die arme hond daar zo van (en misschien was hij ook wel geïrriteerd door het zoveelste plagerijtje), dat hij het jongetje beet.
Is deze hond nu vals en hoort hij niet in deze maatschappij thuis?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:38

Nog even over dat instinct en rangorde...
Als er in een roedel iemand aangevallen wordt gaat een groot deel van de roedel op de aanvaller af, om hun al dan niet leidinggevende te verdedigen! Ook dat is instinct. Wij willen dieren houden die altijd een soort van instinct houden dus moeten we daar ook mee om kunnen gaan, en leren sommige te respecteren Ja
Instinct is er dan ook bij veel honden makkelijk in te leren... In dit geval de vechthonden...
Dat het fout is, hoor je mij niet ontkennen. Ik ben wat dat betreft heel reeel Ja
Ik vind gewoon niet dat onschuldige honden op basis van uiterlijk afgemaakt mogen worden Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:50

katiavl schreef:
Ik had het over iemand anders kort voor de bocht noemen, en dan ben ik kort voor de bocht wat een manier van discussieren ROFL
Echt een positieve inbreng, ik ben het mischien niet met naadje en lima eens, maar zij onderbouwen in het mate van het mogelijke hun antwoord hier nog.

A--> mensen moet ook slapen Ja
B--> ik heb mijn mening gegeven...het is en blijft toch een eindeloze discussie...wij zullen het nooit met elkaar eens worden,dat hebben meerdere topics bewezen Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:55

griebels schreef:
faye schreef:
Ach Robyn, degenen die zo denken zijn meestal zelf geen lieverdjes en willen zich gewoon afzetten. Als de politie zo schietgraag was in Nederland zou je er elke week wel over lezen. Maar dat is geukkig hier absoluut niet het geval.

En diegenen die denken deze zaak belachelijk te vinden. Ik ben benieuwd wat ze doen als zo'n hond bij hunzelf in de lies hangt. En mensen met verboden honden, die honden moesten gewoon wat regelmatiger de baas grijpen ipv een ander, want dat lijkt de enige remedie te zijn tegen het blijven fokken en kopen van deze honden.

Ik vind dit erg op de man af gespeeld eigenlijk...

Welke man?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:59

Dat ging over LG... Dat was zeer duidelijk Knipoog
Was weer een steek onder water Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:59

Diablo schreef:
Heb ik nog een vraag. Er ging hier de stelling op: een bijtende hond hoort niet in deze maatschappij thuis. Zuijn jullie zo star dat dat hoe dan ook geldt of hangt het van de situatie af?

Voorbeeld: mijn zusje heeft een hond, Friese Stabij. Echt een schat van een hond. Mijn zusje heeft ook een zoontje van toen een jaar of 6, 7. Erg baldadig en zag de hond als speelgoed. De ouders lieten dit een beetje gaan. Zeiden wel dat hij voorzichtig moest doen, maar als hij het niet deed, werd dat niet afgestraft.
Op een keer was mijn neefje van de trap aan het springen, je weetwel, steeds een treetje hoger. De hond lag onderaan diezelfde trap en mijn neefje besloot opeens dat het leuk was om te kijken of je vanaf de trap ook bovenop de hond kon springen.
Dat kon dus. Alleen schrok die arme hond daar zo van (en misschien was hij ook wel geïrriteerd door het zoveelste plagerijtje), dat hij het jongetje beet.
Is deze hond nu vals en hoort hij niet in deze maatschappij thuis?

Ik heb al eerder beschreven hoe ik hierover denk en wil dat nog wel een keer doen...

Een hond die uit pure angst of uit pure pijn gebeten heeft, treft geen schuld aan de situatie. Toch moet hij/zij imo afgemaakt worden. En dus uit de maatschappij verwijderd worden.
Ook hier is jammergenoeg de schuld van het baasje...net als bij de verboden honden die er gewoon niet horen te zijn.

Trouwens alle bijtende honden zijn ook de schuld van de baasjes hoor. Als je je hond op gelijke voet ziet en behandeld krijg je dat soort situaties. Dus als je de hond niet goed opvoedt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:00

griebels schreef:
Dat ging over LG... Dat was zeer duidelijk Knipoog
Was weer een steek onder water Ja

Nee hoor, dat gaat over alle mensen....ook die niet op bokt zitten die deze opvatting uitdragen. Er staat geen jij, je of zij.....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:02

Klopt dat staat er niet maar het was duidelijk een steek onder water naar LG toe.
Verder laat ik me er niet over uit

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:02

griebels schreef:
Ik vind gewoon niet dat onschuldige honden op basis van uiterlijk afgemaakt mogen worden Knipoog

En dat is dus te voorkomen door ze niet te fokken of te hebben..