Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:42

Nessah schreef:
Knoffer schreef:
Helaas zijn nog best veel Nederlander het idd daar mee eens. Uiterst triest hoe Wilders in de peilingen staat.

daar ben ik het mee eens.. Echt te raar voor woorden.

Ik hoorde van de week dat hij wilde dat alle marokkanen een stadion verbod zouden moeten krijgen want volgens hem waren het hooligans!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:43

katiavl schreef:
Hoe ziet de hel volgens de koran er eigelijk uit?

De hemel voor de christenen. Haha! Haha! Haha! Verkeerde afslag genomen daar boven, het was ook zo druk. Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:44

Knoffer schreef:
Helaas zijn nog best veel Nederlander het idd daar mee eens. Uiterst triest hoe Wilders in de peilingen staat.

Het is vreselijk dat Wilders hoog in de peilingen staat, maar ik begrijp wel waarom.

De tolerantie van de Nederlanders is omgeslagen in intolerantie, omdat er in hun ogen misbruik van de situatie werd gemaakt. Ikzelf denk dat dit mede komt door alle positieve discriminatie van de afgelopen jaren. Nederlanders en met name de ''lagere klasse'' (lees: PVV stemmers) zagen bijvoorbeeld baantjes onder hun neus verdwijnen, minder beschikbare huurwoningen terwijl zij in woningnood zaten, etc.
Nederlanders zijn simple mensen wat dat betreft, als je niet aan hun centen komt blijven ze aardig.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:45

katiavl schreef:

De hel is een religieus concept en duidt een plek of bestaanssfeer aan waar men na de dood heen kan gaan en welke gekarakteriseerd wordt door een hoge mate van fysieke en mentale pijn en lijden. In bijna alle religies is er sprake van de aanwezigheid van een of meerdere hellen.

Even opgezocht Tong uitsteken

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:46

Whiz schreef:
Ik hoorde van de week dat hij wilde dat alle marokkanen een stadion verbod zouden moeten krijgen want volgens hem waren het hooligans!

Gelukkig lopen nederlandse wedstrijden nooit af op vechtpartijen.. Rolleyes

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:46

Whiz schreef:

Dat zal wel naar aanleiding van Jong Oranje en Jong Marokko zijn geweest. Ach, die gast spoort niet.
Er moet overigens wel wat aan hooligans doen, maar dat is een andere discussie en een heel ander verhaal dan wat die Wilders er weer van maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:47

Schimmelig schreef:
Knoffer schreef:

Het is vreselijk dat Wilders hoog in de peilingen staat, maar ik begrijp wel waarom.

De tolerantie van de Nederlanders is omgeslagen in intolerantie, omdat er in hun ogen misbruik van de situatie werd gemaakt. Ikzelf denk dat dit mede komt door alle positieve discriminatie van de afgelopen jaren. Nederlanders en met name de ''lagere klasse'' (lees: PVV stemmers) zagen bijvoorbeeld baantjes onder hun neus verdwijnen, minder beschikbare huurwoningen terwijl zij in woningnood zaten, etc.
Nederlanders zijn simple mensen wat dat betreft, als je niet aan hun centen komt blijven ze aardig.

Dat krijg je nu met de Polen, die nemen ook baantjes in voor minder salaris. Dus de boel zal wel gaan verschuiven. Ik vind nl dat de hele wereld om geld draait. Zelfs armoede wordt in stand gehouden met dat verdomde geld.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:48

russel schreef:
katiavl schreef:

De hemel voor de christenen. Haha! Haha! Haha! Verkeerde afslag genomen daar boven, het was ook zo druk. Clown

Verdorie! Eerste ster links, derde rechts, 100 miljoen lichtjaren rechtdoor en dan een loop-de-loop-looping waarin je rechts aanhoudt Pling
Kan je haast niet missen toch Haha!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:50

russel schreef:
Schimmelig schreef:

Dat krijg je nu met de Polen, die nemen ook baantjes in voor minder salaris. Dus de boel zal wel gaan verschuiven. Ik vind nl dat de hele wereld om geld draait. Zelfs armoede wordt in stand gehouden met dat verdomde geld.

Dat is ook zoiets schitterends idd. Ze pikken onze banen in! Alsof er veel Nederlanders bereid zijn om voor zo weinig geld een beetje bollen te lopen plukken Huilen van het lachen had je maar moeten studeren.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:52

russel schreef:

Ik denk niet dat er iets mis is met geld, maar met de mensen waarbij het geld in handen is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:53

Jammer dat jameyskatje niet meer reageert/online is.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:54

Knoffer schreef:
Dat is ook zoiets schitterends idd. Ze pikken onze banen in! Alsof er veel Nederlanders bereid zijn om voor zo weinig geld een beetje bollen te lopen plukken Huilen van het lachen had je maar moeten studeren.

Probeer dat een niet-al-te-slimme Nederlander zonder werk maar eens duidelijk te maken.
(Dat wil ik wel zien trouwens, dus Pb mij de tijd en de plaats) Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:55

Dat met de Polen is moderne slavenij, hier in deze omgeving werken er velen. In triest als ik ze bij de supermarkt zie. Van het geld dat ze verdienen houden ze bijna niets over.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:56

LOL @ schimmelig Haha! als het ooit zal gebeuren zal ik je uitnodigen Tong uitsteken Haha!
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 24-05-07 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Nessah schreef:

Mmma bedtijd. Ze komt morgen wel weer. Mis wel uitpraken en leringen vanuit de korangedachte in het topic nu.

Schimmelig

Nessah schreef:

Al die nieuwe visies deden het haar te heet onder de voeten worden Duivel
Ik ben heel erg benieuwd naar haar feedback over mijn 'Ongewoon ... God'' stukje Ja

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:57

russel schreef:
Dat met de Polen is moderne slavenij, hier in deze omgeving werken er velen. In triest als ik ze bij de supermarkt zie. Van het geld dat ze verdienen houden ze bijna niets over.

Jep, ik vind het ook sneu als ik ze zie werken. Het zijn (vaak) keiharde werkers, die werken voor zo weinig.. Maar ja, waar zij vandaan komen verdien je nog minder.. Dus dan zijn ze met het werk hier wel iets beter af.. Maar alsnog vind ik het sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:58

Over de ruggen van deze mensen is een handjevol mensen heel erg rijk geworden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:59

Schimmelig schreef:
Nessah schreef:

Al die nieuwe visies deden het haar te heet onder de voeten worden Duivel
Ik ben heel erg benieuwd naar haar feedback over mijn 'Ongewoon ... God'' stukje Ja

Ja ik ben ook benieuwd op de antwoorden van mijn vragen.
Dit topic gaat snel, elke keer als ik een bericht heb geplaatst dan kan ik weer een nieuwe typen whaha

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:01

russel schreef:

Je hebt ze er ook tussen lopen die 12,- p/u verdienen. Ik geloof wat dat betreft niet echt in moderne Europese slavernij. Ze komen hier met een doel: meer verdienen dan dat ze in Polen doen. Dat lukt de meeste geloof ik aardig. Als je het hebt over moderne slavernij denk ik meer aan de cacao en visserskindjes uit bijvoorbeeld Afrika.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:04

russel schreef:
Over de ruggen van deze mensen is een handjevol mensen heel erg rijk geworden.

Uhu en daar zit het ook veel bij bepaalde godsdiensten, niet in de godsdienst zelf. Maar in de goh hoe moet ik het zeggen.
Waar een mens macht heeft over iets, zal er altijd misbruik zijn. En veel gebruiken god, allah als een machtspositie om te zeggen doe dit doe dat.

Naar mijn weten is de hoofdbedoeling lang verdwenen, en dat is eenheid. Precies of je met elke week almoes te geven verschil gaat maken. Daar hebben die mensen niets aan. Daar creeer je nog meer de kloof mee. Of elke week doneren aan armen of je komt niet in de hemel. Komt dat dan vanuit je hart?

Was de hemel niet iets dat gecreerd is, als hoop?
en niet als dwingmiddel.

Volgens mij is godsdienst echt niet meer wat het was. Een goed persoon ben je niet door regels na te leven, een goed persoon ben je als je zelf je hart opent naar andere

Hopelijk maak ik een beetje zin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:06

Eigenlijk is het gewoon je geweten.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:07

Nessah schreef:

mwjah.... vele liggen al op 1 oor hoor!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:08

Opzich vind ik de 10 geboden wel mooi.

Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoeke aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.
Gij zult den Naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn Naam ijdellijk gebruikt.
Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt. Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is; Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.
Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.
Gij zult niet doodslaan.
Gij zult niet echtbreken.
Gij zult niet stelen.
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:09

Whiz schreef:
Nessah schreef:

mwjah.... vele liggen al op 1 oor hoor!

Ja dat is waar Lachen