Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elinax21 schreef:Wil me verder niet in de discussie storten, maar wil in iig even melden dat je van zulke berichten niet altijd even veel moet geloven. ook hier was jaren geleden een "gevaarlijke" pitbull, en volgens de politie!! zeer agressief en gevaarlijk, en er is 5 keer op hem geschoten. de week erop kwam ik stage lopen bij de dierenarts waar ook deeze pitbull zat en een lievere hond dan deze moet ik nog tegenkomen. toen ik dit mijn vader vertelde zei hij ook dat hij de hond toen al gezien had op het voetbalveld waar hij dus zo gevaarlijk aan het doen was, en de hond was duidelijk aan het spelen, tja..zelfs mijn border bijt wel wat ballen kapot. ik wil niet zeggen dat pitbulls dus allemaal zo lief zijn, maar verhalen van volgens de politie blablabla kan ook dikke bullshit zijn
Binckydenice schreef:iedere hond kan een gevaar zijn en niet alleen de pittbull, alleen zodra een pitt bull bijt hoor je het en als het een golden retriever was zie je alleen staan hond....
LadyElmira schreef:Ik heb vroeger ook een pitbull gehad en het is waar wat ze zeggen, ze zijn agressief. Wat ze er niet bij zeggen is dat je dit kan veranderen. Wij zijn met rakker naar martin gaus geweest en sinds dien is het een schat van een hond geweest. Hij beschermde mij heel erg ( ik was een klein meisje van 2). Hij kon overweg met onze andere hond, mijn konijntje en de vogels..geen probleem allemaal. Lag soms zelfs in de mand met de kat.
Het zijn de mensen die het slechte gedrag belonen. Daardoor worden deze honden slecht en gevaarlijk. Als een hond niet beter weet dan lief te moeten zijn, en te moeten luisteren..zal hij je niets doen. Als je een hond een reden geeft om te vechten zal hij dat ook doen ja, logisch. Erg wat er gebeurd is met het hertje, maar ik heb meer medeleiden met die hond. Want die wordt nu afgemaakt omdat zijn baasje hem niet goed getraint heeft!
ThePast03 schreef:Binckydenice schreef:iedere hond kan een gevaar zijn en niet alleen de pittbull, alleen zodra een pitt bull bijt hoor je het en als het een golden retriever was zie je alleen staan hond....
ThePast03 schreef:Binckydenice schreef:iedere hond kan een gevaar zijn en niet alleen de pittbull, alleen zodra een pitt bull bijt hoor je het en als het een golden retriever was zie je alleen staan hond....
Misschien omdat de pitbull verboden is in Nederland?
Verder heb je ook nog eens ongelijk want de afgelopen jaren zijn er ook Husky's en Rottweilers geweest die de voorpagina van de krant haalden.
Alleen hebben die rassen blijkbaar geen vertegenwoordigers die overal alles vwb hun ras willen goedpraten dus daarover bestaan niet van dit soort lange topics.
Binckydenice schreef:ik vindt het prachtighonden, het ligt aan de mensen die ze kopen waardoor ze zo'n slechte naam hebben gekregen.
Citaat:De gegevens en conclusies van het onderzoek
De conclusies van het onderzoek "Hondenbeten in kaart gebracht" zijn gebaseerd op welgeteld slechts 164 ingevulde vragenlijsten. Deze vragenlijsten zijn ingevuld door mensen die zich in de loop van 1997 en begin 1998 na een hondenbeet hebben gemeld bij de Eerste Hulppost van één van de twaalf ziekenhuizen die meedoen aan het Letsel Informatie Systeem van Consument en Veiligheid.
Van de 164 respondenten konden er 144 meer of minder nauwkeurige aanwijzingen geven over het soort hond dat hen gebeten had. In 40 gevallen ging het zeker om een rashond, bij 44 was het onduidelijk of de hond een stamboom had. De resterende 60 gevallen waren zeker stamboomloos, al (26) dan niet (34) lijkend op een rashond. Dus: minimaal 60 tot maximaal 104 van de in dit onderzoek betrokken bijtende honden waren honden zonder stamboom (kruisingen). Volgens opgave van het rapport zelf telt Nederland 1.2 miljoen honden, waarvan 33% zonder stamboom. Die 33% zou dan volgens dit onderzoek wel verantwoordelijk zijn voor minimaal 42% tot maximaal 72% van de bijtgevallen! Die conclusie wordt echter in het rapport niet getrokken.
Het rapport "Hondenbeten in kaart gebracht" is opgesteld n.a.v. een onderzoek met slechts 164 respondenten.
Zoals gezegd zaten er 40 echte en nog 44 mogelijke rashonden bij de daders. Gebeten eigenaars zullen het ras van hun hond vanzelfsprekend wel kennen. Maar de anderen? Om deze anderen te helpen zaten er bij de vragenlijst - ter identificatie - plaatjes van een aantal rashonden. Maar: bij een plaatje van een Mechelse Herder staat "Tervuerense Herder"; bij een plaatje van een Laekense Herder staat "Mechelaar" en van de Tervuerense Herder zelf ontbreekt een afbeelding. Naast het zeer geringe aantal onderzochte incidenten geven ook dit soort slordigheden ons inziens te denken over de kwaliteit van het rapport.
Dan de 40 bijters met zeker een stamboom nader bekeken. Het betreft hier:
Rottweiler 9
Golden en Labrador Retriever 6
Duitse Herdershond 2
Mechelaar 2
Engelse Cocker Spaniel 2
Newfoundlander 1
Berner Sennenhond 1
Engelse Bulldog 1
Tervuerense Herder 1
Bouvier 1
Bearded Collie 1
Duitse Staande Hond 1
Grote Münsterländer 1
Dashond 1
Rhodesian Ridgeback 1
Akita Inu 1
Samojeed 1
Schnauzer 1
Bull Terrier 1
American Staffordshire Terrier 1
Jack Russell Terrier 1
Border Terrier 1
Cavalier King Charles Spaniel 1
Yorkshire Terrier 1
Bron:http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html
Laure schreef:De American stafford, die bijna hetzelfde is als de pittbull, was dus maar 1 beet van de 40 rashonden. Andere rassen staan meer bovenaan. Dus denk maar eens na!
ThePast03 schreef:Laure schreef:De American stafford, die bijna hetzelfde is als de pittbull, was dus maar 1 beet van de 40 rashonden. Andere rassen staan meer bovenaan. Dus denk maar eens na!
Denk er ook maar eens overna hoeveel Golden Retrievers en Rottweilers en rondlopen en hoeveel American Staffords, dat zegt al voldoende.
Bovendien kun je dit onderzoek niet bepaald betrouwbaar noemen, maar dat staat er hier ook al bij.
dees_daan schreef:@ [*olduser*] niet alle mensen kopen zo'n bewust, dan kan je zeggen dat het wel zo is maar dit is niet waar, verder ga ik de discussie niet nog een keer met je aan, maar niet in alle gevallen koopt iemand zo'n hond bewusten deze mensen kan je geen opvoeding toevertrouwen? ik durf te weddendat mijn hond beter opgevoed is dan al die kleine keffertjes hier waar ze een kwartier mee bezig zijn om die vangen als ik met mijn paard aankom..
Ann schreef:Een kind in een kinderwagen die nietjes in het hoofd van die hond schoot? *Broodje aap verhaal*
Ann schreef:Een kind in een kinderwagen die nietjes in het hoofd van die hond schoot? *Broodje aap verhaal*
pretty_lover schreef:denk maar even aan tijdje geleden had een hond een klein kind aangevallen in een kinderwagen en waarom? omdat dat kind allemaal nietjes in het hoofd van de hond schoot.
katiavl schreef:Elke keer dat verhaal, en elke keer in een andere vorm. Dat kind heeft al overal gezeten
ThePast03 schreef:pretty_lover schreef:denk maar even aan tijdje geleden had een hond een klein kind aangevallen in een kinderwagen en waarom? omdat dat kind allemaal nietjes in het hoofd van de hond schoot.
Ik had dit verhaal al in honderd verschillende uitvoeringen gehoord met 20 verschillende rassen maar deze slaat alles.
Een kind in een kinderwagen met een nietmachine in de hand.![]()
Maar voor jou info:
http://www.broodjeaap.nl/hondje.html