en weer een pitbull... en een hert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: en weer een pitbull... en een hert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:20

This video may contain content that is inappropriate for some users, as flagged by YouTube's user community.

To view this video, please verify you are 18 or older by logging in or signing up.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:21

Ik ken ook een super agressieve hond en die kan ook vreselijk lief zijn en op een moment doorslaan zegt dus niet veel.
die hond is een gevaar voor iedereen loopt wel met muilband op. Maar toen ik in de deuropening zat sprong hij wel een meter om mij te bijten;

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:22

elinax21 schreef:
Wil me verder niet in de discussie storten, maar wil in iig even melden dat je van zulke berichten niet altijd even veel moet geloven. ook hier was jaren geleden een "gevaarlijke" pitbull, en volgens de politie!! zeer agressief en gevaarlijk, en er is 5 keer op hem geschoten. de week erop kwam ik stage lopen bij de dierenarts waar ook deeze pitbull zat en een lievere hond dan deze moet ik nog tegenkomen. toen ik dit mijn vader vertelde zei hij ook dat hij de hond toen al gezien had op het voetbalveld waar hij dus zo gevaarlijk aan het doen was, en de hond was duidelijk aan het spelen, tja..zelfs mijn border bijt wel wat ballen kapot. ik wil niet zeggen dat pitbulls dus allemaal zo lief zijn, maar verhalen van volgens de politie blablabla kan ook dikke bullshit zijn

Het doet er feitelijk ook niet zo veel toe of een pitbull gevaarlijk is of niet, je mag ze gewoon niet hebben hier in Nederland.

Bovendien kan een hond in de ene situatie (waarbij de politie hem aantrof) wel degelijk gevaarlijk zijn terwijl hij in de volgende situatie (dierenarts, voetbalveld) een hele lieve en speelse hond is.

Een hond die blijft hangen in een neus van een hert vind ik zelf gevaarlijk genoeg om hem niet acceptabel te vinden in deze maatschappij.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:22

daarom zei ik al niks over pitbulls Knipoog gaat mij erom dat je niet alles moet geloven van zulke verhalen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:23

iedere hond kan een gevaar zijn en niet alleen de pittbull, alleen zodra een pitt bull bijt hoor je het en als het een golden retriever was zie je alleen staan hond....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:25

Binckydenice schreef:
iedere hond kan een gevaar zijn en niet alleen de pittbull, alleen zodra een pitt bull bijt hoor je het en als het een golden retriever was zie je alleen staan hond....

Misschien omdat de pitbull verboden is in Nederland?

Verder heb je ook nog eens ongelijk want de afgelopen jaren zijn er ook Husky's en Rottweilers geweest die de voorpagina van de krant haalden.
Alleen hebben die rassen blijkbaar geen vertegenwoordigers die overal alles vwb hun ras willen goedpraten dus daarover bestaan niet van dit soort lange topics. Knipoog

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:26

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:29

ik vindt het prachtighonden, het ligt aan de mensen die ze kopen waardoor ze zo'n slechte naam hebben gekregen.

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:30

LadyElmira schreef:
Ik heb vroeger ook een pitbull gehad en het is waar wat ze zeggen, ze zijn agressief. Wat ze er niet bij zeggen is dat je dit kan veranderen. Wij zijn met rakker naar martin gaus geweest en sinds dien is het een schat van een hond geweest. Hij beschermde mij heel erg ( ik was een klein meisje van 2). Hij kon overweg met onze andere hond, mijn konijntje en de vogels..geen probleem allemaal. Lag soms zelfs in de mand met de kat.

Het zijn de mensen die het slechte gedrag belonen. Daardoor worden deze honden slecht en gevaarlijk. Als een hond niet beter weet dan lief te moeten zijn, en te moeten luisteren..zal hij je niets doen. Als je een hond een reden geeft om te vechten zal hij dat ook doen ja, logisch. Erg wat er gebeurd is met het hertje, maar ik heb meer medeleiden met die hond. Want die wordt nu afgemaakt omdat zijn baasje hem niet goed getraint heeft!

dat is zeker niet waar, een pittbul is zo doorgefokt, en ook in gedrag en natuurlijk er zijn een paar uitzonderingen tussen.
ze kunnen nog zo lief zijn, het blijven pittbulls, je kan wel zeggen heeft met de opvoeding te maken, maar dat is echt niet zo, ja tuurlijk wel een beetje, maar als een hond kwaad wil dan doet ie dat gewoon.
net zoals een americaanse stafford, die worden niet voor niets afgemaakt als ze geen papier hebben.
het is familie van de pitbull, en daar zit nou eenmaal kwaad in.
Het is heel sneu voor de honden soort, maar zeg nou zelf liever je hond laten afmaken dan dat hij eerst iemand moet pakken? nee dat vind ik onterecht.
Hiermee wil ik niet zeggen dat americaanse staffords vals zijn, maar er zijn een heleboel niet te vertrouwen.
En hellaas zijn pittbuls nou vechthonden, en dat blijf je er altijd in zien.
Ik bedoel hier niet mee dat ik het normaal vind hoor, ik vind het ook sneu voor de honden, maar ik neem er geen risico's mee.

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:31

ThePast03 schreef:
Binckydenice schreef:

een pitbull heeft een kaak, als die iets vast heeft klapt die kaak dicht en laat niet los.
dat is het gevaar van een pittbull.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:31

ThePast03 schreef:
Binckydenice schreef:

Misschien omdat de pitbull verboden is in Nederland?

Verder heb je ook nog eens ongelijk want de afgelopen jaren zijn er ook Husky's en Rottweilers geweest die de voorpagina van de krant haalden.
Alleen hebben die rassen blijkbaar geen vertegenwoordigers die overal alles vwb hun ras willen goedpraten dus daarover bestaan niet van dit soort lange topics. Knipoog

Dat vind ik nu echt mooi uitgelegd, de rassen discriminatie vind ik echt absurd als het een jack of malamoet was reageer ik hetzelfde

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:34

Binckydenice schreef:
ik vindt het prachtighonden, het ligt aan de mensen die ze kopen waardoor ze zo'n slechte naam hebben gekregen.

Logisch aangezien de mensen die ze kopen allemaal een verboden hond kopen met risico op inbeslagname en inslapen. Het zijn mensen die bewust een risico nemen met levende dieren en dat zijn niet de mensen waarbij je de opvoeding van zo'n hond zou moeten vertrouwen natuurlijk.

Maar we zijn het nu dan ook voor altijd eens dat Jazz geen vervelende karakters vererft maar dat het gewoon aan de mensen ligt die niet met de karakters van Jazz afstammelingen overweg kunnen? Clown
Dit voor de mensen die maar blijven beweren dat Jazz rotzakken geeft en ook gewoon beweren dat het bij honden altijd de baas is die een hond een rotzak maakt....
En dat het blijkbaar bij honden helemaal niet nodig is om op karakters te selecteren bij de fok....

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:40

Als je een pittbull verkeerd opvoedt, krijg je idd een moordmachine. Maar niet iedereen doet dat.

Als de hond een jack russel was geweest, was er niet zo'n drama. Ik vind dat gedoe rond pittbulls belachelijk. Wij hebben zelf zo'n hond thuis, kennen zo'n honden, en die zijn NIET gevaarlijk. Als dezelfde eigenaar van een pittbull een jack russel had gehad, kan dat even goed een moordmachine worden.

Een zo'n hond verkeerd is opgevoed, kan je hem maar heel moeilijk veranderen, daar heb je moed voor nodig. Maar zo'n hond kan dan wel gevaarlijk zijn. Maar dat ligt niet aan de pittbull, want dat kan met elke hond.

Citaat:
De gegevens en conclusies van het onderzoek

De conclusies van het onderzoek "Hondenbeten in kaart gebracht" zijn gebaseerd op welgeteld slechts 164 ingevulde vragenlijsten. Deze vragenlijsten zijn ingevuld door mensen die zich in de loop van 1997 en begin 1998 na een hondenbeet hebben gemeld bij de Eerste Hulppost van één van de twaalf ziekenhuizen die meedoen aan het Letsel Informatie Systeem van Consument en Veiligheid.

Van de 164 respondenten konden er 144 meer of minder nauwkeurige aanwijzingen geven over het soort hond dat hen gebeten had. In 40 gevallen ging het zeker om een rashond, bij 44 was het onduidelijk of de hond een stamboom had. De resterende 60 gevallen waren zeker stamboomloos, al (26) dan niet (34) lijkend op een rashond. Dus: minimaal 60 tot maximaal 104 van de in dit onderzoek betrokken bijtende honden waren honden zonder stamboom (kruisingen). Volgens opgave van het rapport zelf telt Nederland 1.2 miljoen honden, waarvan 33% zonder stamboom. Die 33% zou dan volgens dit onderzoek wel verantwoordelijk zijn voor minimaal 42% tot maximaal 72% van de bijtgevallen! Die conclusie wordt echter in het rapport niet getrokken.

Het rapport "Hondenbeten in kaart gebracht" is opgesteld n.a.v. een onderzoek met slechts 164 respondenten.

Zoals gezegd zaten er 40 echte en nog 44 mogelijke rashonden bij de daders. Gebeten eigenaars zullen het ras van hun hond vanzelfsprekend wel kennen. Maar de anderen? Om deze anderen te helpen zaten er bij de vragenlijst - ter identificatie - plaatjes van een aantal rashonden. Maar: bij een plaatje van een Mechelse Herder staat "Tervuerense Herder"; bij een plaatje van een Laekense Herder staat "Mechelaar" en van de Tervuerense Herder zelf ontbreekt een afbeelding. Naast het zeer geringe aantal onderzochte incidenten geven ook dit soort slordigheden ons inziens te denken over de kwaliteit van het rapport.

Dan de 40 bijters met zeker een stamboom nader bekeken. Het betreft hier:

Rottweiler 9
Golden en Labrador Retriever 6
Duitse Herdershond 2
Mechelaar 2
Engelse Cocker Spaniel 2
Newfoundlander 1
Berner Sennenhond 1
Engelse Bulldog 1
Tervuerense Herder 1
Bouvier 1
Bearded Collie 1
Duitse Staande Hond 1
Grote Münsterländer 1
Dashond 1
Rhodesian Ridgeback 1
Akita Inu 1
Samojeed 1
Schnauzer 1
Bull Terrier 1
American Staffordshire Terrier 1
Jack Russell Terrier 1
Border Terrier 1
Cavalier King Charles Spaniel 1
Yorkshire Terrier 1

Bron:http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html

De American stafford, die bijna hetzelfde is als de pittbull, was dus maar 1 beet van de 40 rashonden. Andere rassen staan meer bovenaan. Dus denk maar eens na!
Laatst bijgewerkt door Laure op 11-04-07 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:43

Laure schreef:
De American stafford, die bijna hetzelfde is als de pittbull, was dus maar 1 beet van de 40 rashonden. Andere rassen staan meer bovenaan. Dus denk maar eens na!

Denk er ook maar eens overna hoeveel Golden Retrievers en Rottweilers en rondlopen en hoeveel American Staffords, dat zegt al voldoende.

Bovendien kun je dit onderzoek niet bepaald betrouwbaar noemen, maar dat staat er hier ook al bij. Haha!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:44

Brr ik heb net dat filmpje gekeken van die labrador en ik kreeg helemaal de kriebels. Stel dat het mijn lieve hond die nu lekker op de bank ligt te slapen was? Moet er niet aan denken zeg, en ik weet niet waartoe ik mezelf ik staat zou achten.

Verder vind ik het een goede zaak dat de hond is afgemaakt. De hond is blijkbaar zo doorgedraait dat hij niet normaal kan meedoen in de maatschappij. En als het een poedel, jack russel of een golden retriever was geweest, had ik het zelfde gezegd, zulke honden moet je gewoon afmaken. Het hert deed niks, maar dan ook niks fout. Die verdedige zijn kudde, de hond betreedde zijn terrein en sloopte een hek. Nee, zulk gedrag vind ik niet goed te praten!

Verder had de baas de hond natuurlijk nooit los mogen laten lopen. En áls je dan toch per sé eigenwijs wilt zijn en je hond los wilt laten lopen, moet hij braaf zijn en meteen luisteren als je roept/commando's geeft. Klaar.

En nog iets; ik heb sowieso niks met bulldogs, maar ik kan me wel voorstellen dat er misschien mensen zijn die het prachtige honden vinden, maar ze zijn niet voor niets verboden in Nederland. Koop dan gewoon een goede en leuke hond die wél is toegestaan. En over die mensen die zeggen dat ze niet agressiever reageren; ze zijn toch niet sowieso verboden? En daar blijf ik bij.

Arm hertje en arme labrador. Ik hoop dat ook die hond is afgemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:45

@ ThePast03 niet alle mensen kopen zo'n bewust, dan kan je zeggen dat het wel zo is maar dit is niet waar, verder ga ik de discussie niet nog een keer met je aan, maar niet in alle gevallen koopt iemand zo'n hond bewust en deze mensen kan je geen opvoeding toevertrouwen? ik durf te weddendat mijn hond beter opgevoed is dan al die kleine keffertjes hier waar ze een kwartier mee bezig zijn om die vangen als ik met mijn paard aankom..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:46

dit onderzoek zegt mij eerlijk gezegd echt niks, is evenveel waard als een artikkel uit de joepie Lachen

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:46

ThePast03 schreef:
Laure schreef:

Denk er ook maar eens overna hoeveel Golden Retrievers en Rottweilers en rondlopen en hoeveel American Staffords, dat zegt al voldoende.

Bovendien kun je dit onderzoek niet bepaald betrouwbaar noemen, maar dat staat er hier ook al bij. Haha!

ik vind die test echt onbetrouwbaar.
want net wat je zegt, hoeveel golden retrievers lopen er rond in vergelijking met een stafford? dat ligt toch een stuk hoger.
en daarbij komt wat is de rede van een beet?
want bij de meeste is dat omdat de mens het dier loopt te pesten.
denk maar even aan tijdje geleden had een hond een klein kind aangevallen in een kinderwagen en waarom? omdat dat kind allemaal nietjes in het hoofd van de hond schoot.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:48

Een kind in een kinderwagen die nietjes in het hoofd van die hond schoot? *Broodje aap verhaal* Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:49

dees_daan schreef:
@ [*olduser*] niet alle mensen kopen zo'n bewust, dan kan je zeggen dat het wel zo is maar dit is niet waar, verder ga ik de discussie niet nog een keer met je aan, maar niet in alle gevallen koopt iemand zo'n hond bewust en deze mensen kan je geen opvoeding toevertrouwen? ik durf te weddendat mijn hond beter opgevoed is dan al die kleine keffertjes hier waar ze een kwartier mee bezig zijn om die vangen als ik met mijn paard aankom..

Als mensen zo onbewust een hond kopen durf ik inderdaad rustig te beweren dat ik deze mensen niet de opvoeding van zo'n soort hond toe vertrouw.

Als je nog niet eens weet wat je in huis haalt en dat het verboden is moet je nog een hoop leren over honden en zijn dit niet de rassen om die kennis mee te verkrijgen.

Het is niet voor niets dat de echt goede fokkers van dit soort honden met FCI stamboom hun pups absoluut niet aan dit soort eigenaren meegeven.

Al die kleine keffertjes? Heeft jou hond ook het landelijke Cynophilia GG1 diploma en het VZH diploma? Dat had mijn kleine keffertje van 2 kilo namelijk wel.
Ik zou dus maar niet zo snel gaan wedden als ik jou was. Knipoog

lesilla

Ann schreef:
Een kind in een kinderwagen die nietjes in het hoofd van die hond schoot? *Broodje aap verhaal* Knipoog

Elke keer dat verhaal, en elke keer in een andere vorm. Dat kind heeft al overal gezeten

pretty_lover

Ann schreef:

dat was op het nieuws. Knipoog
Laatst bijgewerkt door pretty_lover op 11-04-07 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:51

pretty_lover schreef:
denk maar even aan tijdje geleden had een hond een klein kind aangevallen in een kinderwagen en waarom? omdat dat kind allemaal nietjes in het hoofd van de hond schoot.

Ik had dit verhaal al in honderd verschillende uitvoeringen gehoord met 20 verschillende rassen maar deze slaat alles.
Een kind in een kinderwagen met een nietmachine in de hand. ROFL

Maar voor jou info:
http://www.broodjeaap.nl/hondje.html

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:51

katiavl schreef:
Elke keer dat verhaal, en elke keer in een andere vorm. Dat kind heeft al overal gezeten

Yep, een echte wereldreiziger dat kind. Haha! Knipoog

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:52

ThePast03 schreef:
pretty_lover schreef:

Ik had dit verhaal al in honderd verschillende uitvoeringen gehoord met 20 verschillende rassen maar deze slaat alles.
Een kind in een kinderwagen met een nietmachine in de hand. ROFL

Maar voor jou info:
http://www.broodjeaap.nl/hondje.html

wil niet veel zeggen hoor, het was laatst eens op het nieuws, ik weet verder niet hoe het zit, maar ik verzin zoiets echt niet hoor.Lachen