Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:56

LimaGentle schreef:
Snoevie schreef:
even uit nieuwsgierigheid Sannii,jouw kruising,heeft die een FCI stamboom?
want als hij of zij de uiterlijke kenmerken van een pit/staff vertoond en je hebt geen papieren,heb je kans dat ie in beslag genomen word.

een kruising kan never nooit een stamboom hebben.. Knipoog

nee dat is zo!
maar je hebt dan wel kans dat je hond in beslag hebt genomen

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:41

LimaGentle schreef:
Snoevie schreef:
even uit nieuwsgierigheid Sannii,jouw kruising,heeft die een FCI stamboom?
want als hij of zij de uiterlijke kenmerken van een pit/staff vertoond en je hebt geen papieren,heb je kans dat ie in beslag genomen word.

nee dat is zo!
[/quote]

ja en dat stukje vind ik dus zo fout in de wet geen stamboom dus beetje pech en je ben je hond kwijt .
Alsof het stamboom de betrouwbaarheid garandeerd

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:11

helaas slaat het inderdaad als een tang op een varken....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:46

check mijn onderschrift Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:02

ik heb een nieuwe printer, dus ik ga ze ook uitprinten Ja en dan hoop ik dat er heel veel mensen gaan tekenen Ja
op hoeveel handtekeningen zitten jullie nu? en hoeveel moeter en nog?

edit: verkeerde zin Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-07 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:04

Snoevie schreef:
LimaGentle schreef:
een kruising kan never nooit een stamboom hebben.. Knipoog

nee dat is zo!

Dat is ook heel sneu, zeker als het een doodlieve hond is...
heel veel mensen weten niet van de pitbull wet en kopen dus een leuke "kruising" zonder daar vanaf te weten.. ik vind dat dit best wel wat duidelijker mag worden, want de pitbullwet opzich vind ik niet verkeerd!

Verder vind ik dat iedereen die een hond koopt verplicht op (puppy)cursus moet en voor sommige "beruchte" rassen gewoon een vergunning moet hebben. Volgensmij zal dat al veel ellende schelen! Helaas is dit niet echt haalbaar, denk ik...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:28

LimaGentle schreef:
check mijn onderschrift Knipoog

echt,hierbij stromen de tranen over mijn wangen.
bahbahbah!
de baasjes weten dondersgoed dat ze een 'illegale'(wat haat ik dat woord)hond hebben,maar de hond is er de dupe van.gatver

die hele RAD moeten ze afschaffen,laat potentiele ouderhonden een MAG test ondergaan,ipv maar gelijk hele rassen te gaan verbieden.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:29

Ireentjuh schreef:
Snoevie schreef:

nee dat is zo!

Dat is ook heel sneu, zeker als het een doodlieve hond is...
heel veel mensen weten niet van de pitbull wet en kopen dus een leuke "kruising" zonder daar vanaf te weten.. ik vind dat dit best wel wat duidelijker mag worden, want de pitbullwet opzich vind ik niet verkeerd!

Verder vind ik dat iedereen die een hond koopt verplicht op (puppy)cursus moet en voor sommige "beruchte" rassen gewoon een vergunning moet hebben. Volgensmij zal dat al veel ellende schelen! Helaas is dit niet echt haalbaar, denk ik...

Dat is idd zo er zijn vast genoeg mensen ken er al een aantal mijn omgeving die dit zeker wel weten sterker nog bewust ermee fokken.
Maar vaak worden de mensen die deze honden kopen vaak met de beste bedoelingen hier de dupe van en met veel pech uiteindelijk de hond ook.

samyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:43

Pluttersput schreef:
Mijn moeder vertelde laatst een verhaal:
Een vriendin van een kennis was m et haar maltheser aan het wandelen. Opeens kwamen uit het niets 2 pitbulls en een jack aangerend. Die kwamen van een paar huizen verder, en waren uitgebroken. Ze vlogen haar maltheser met zijn drieen aan. Ze greep haar theser, en tilde hem boven haar hoofd. Ze had nog geprobeert de honden weg te schoppen, maar dat ging niet. Ze begon heel hard te rennen. Die honden bleven opspringen, en beten haar in haar armen en benen. Mensen kwamen naar buiten, en deden niets. Toen kwam een vrouw met een auto om de honden weg te jagen, maar die vrouw wil de niet de mevrouw met de theser in haar auto, uit angst dat de bulls en de jack ook mee zouden komen. OP een gegeven moment draaide ene bull en een jack af. Maar de derde bleef stevast achter haar aan komen. Tot het moment dat er iemand met een bezem kwam, de hond gewoon bijna knock out heeft gemept, en de vrouw naar binnen kon rennen. Ze hebben het wel allebei overleefd, welliswaar met wonden en hechtingen van hier tot tokyo.
Maar dit bewijst maar weer dat als die honden uitvallen, en ze zetten hun zinnen ergens op, dat ze ook doorzetten ook, en niet ophouden.
Overigens, die mensen hielden eerst hun honden, wilden en hoefden ze ok niet af te geven, want ze hadden ze niet opgejut. De mensen wilden ze ook niet in laten slapen. Na een tijdje was toch de hond die achter de vrouw aan was blijven rennen weg, dus wat daarmee is gebeurt...

Kan het even niet laten om te reageren voordat ik verder heb gelezen, maar dit is precies hét voorbeeld waarom het fout kan gaan tussen honden. Als een hond dominant is, zal die een andere dominante hond willen laten zien dat hij de baas is en niet de ander! Til de hond lekker hoog op, om het hoger in rang te zetten dan de andere honden, wat is daar het gevolg van voor een hond die niet accepteert dat andere honden hoger in rang (willen) zijn...?
Ik denk overigens dat heel veel mensen niet op een goede manier met een hond omgaan. Bij ons in de winkel zijn er tal van honden die dominant zijn over hun baasjes. Honden slapen op bed, liggen op de bank, eten voor de baas, ze hebben alles prima onder controle!

Zo ook een voorbeeld van een klant met een bullterrier. Deze hond trok heel erg, dus kwamen ze voor een tuigje. Ik vraag altijd of ik het tuigje om kan doen, of dat de hond dat misschien niet toelaat. Het is een behoorlijk dominante houding die je aanneemt tegenover de hond. Ik kom liever heel thuis, dus even vragen. Deze hond was superlief werd mij verteld, kon ik makkelijk doen. Ik moest heel snel reageren, anders had ik een bullterrier in mijn lijf gehad. Hij viel echt uit, van plan mij te grijpen. Ik was gelukkig sneller, maar stond wel te shaken op mijn benen. De reactie van de baas: Brave meid! Pardon...? Brave meid? Wat een eikel! Op dat moment stond ik met mijn bek vol tanden, dus kon ik niet scherp reageren op die man. Mijn werkgever heeft die kerel buiten even goed toegesproken dat hij een gevaar voor zijn hond is. Deze hond grijpt vroeg of laat iemand, dan is het niet haar schuld, maar de schuld van de baas! (bleek later trouwens ook al dat ze een paar weken eerder ook al iemand had geprobeerd te grijpen, waren ze voor het gemak maar even vergeten...)

Prima als mensen dominante honden hebben, maar gedraag je daar dan ook naar. Laat hond en kind NOOIT alleen, blijf altijd alert. Hoe braaf de hond gewoonlijk ook is. Het is inderdaad heel triest dat het meisje overleden is en de oma ook gewond is geraakt. En heel terecht dat de hond afgemaakt is, maar wie er fout was... Geen idee. Wil ik ook geen uitspraak over doen. Er zijn zoveel gevallen met deze honden waar het ook helemaal goed gaat en ook zoveel gevallen met andere hondenrassen die als braaf te boek staan, waar het helemaal fout gaat. In de top drie van meeste bijtgevallen in NL staan de Jack Russel, de Golden Retriever en de Shar Pei...

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:48

samyrah: Ben het in grote lijnen helemaal met je eens , dat over de top 3 van bijt gevallen is zeker waar .
Maar ga dan eens kijken naar bijtgevallen met zwaargewonden of dodelijke afloop dan veranderd dit lijstje toch wel iets.
Dit wordt toch vaak veroorzaakt door een ander type hond een hond die nu eenmaal iets minder makkelijk te stoppen is als hij aanvalt.

samyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:57

Gitta schreef:
samyrah: Ben het in grote lijnen helemaal met je eens , dat over de top 3 van bijt gevallen is zeker waar .
Maar ga dan eens kijken naar bijtgevallen met zwaargewonden of dodelijke afloop dan veranderd dit lijstje toch wel iets.
Dit wordt toch vaak veroorzaakt door een ander type hond een hond die nu eenmaal iets minder makkelijk te stoppen is als hij aanvalt.

en niet te vergeten, die hun kaak vast zetten en die ontzettend veel kracht in de kaken hebben. Hierdoor veroorzaakt een beet van een pit oid meer schade dan die van een JR

(shar pei kan ook heel wat aanrichten trouwens, is een japanse vechthond)

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 01:24

en niet te vergeten, die hun kaak vast zetten.

Kijk en dit is nu weer zo'n hardnekkig broodje aap,een hond zet zijn kaken niet vast ze zijn niet bionisch.Door de vorm van de schedel blijven de adem
halingswegen vrij.Deze eigenschap delen ze met bijna alle doggen,rotweilers mastifs etc dit heet een bijtschedel.

en die ontzettend veel kracht in de kaken hebben. Hierdoor veroorzaakt een beet van een pit oid meer schade dan die van een JR.

Ook niet helemaal waar, je hebt er ook die nog geen gat in een pakje boter bijten. Ook speelt het gewicht en de grote van het hoofd mee.

(shar pei kan ook heel wat aanrichten trouwens, is een japanse vechthond)[/quote]

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:11

het is duidelijk dat sommigen er geen bal vanaf weten en maar gaan roepen wat ze al 100x gehoord hebben.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:29

ik heb zelf ook zo een hond gehad
en heb een waarschuwing gehad van een fokker
als een staff of pitt verkeerd gefoktis kan zo hond van de 1 ne dag op de andere dag helemaal door het lint gaan de rede ervan is dat ze helemaal doorgefokt zijn
het probleem is dat deze honden als ze bijten niet ,meer los laten het zijn ware moordmachine's

aan de 1 ne kant vind ik de wet wel goed in nederland
aan de andere kant niet ik ben namelijk een grote liefhebber van dit prachtige ras

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:37

Pitbulls mogen al niet eens meer gefokt worden.
trouwens,dan ben ik wel benieuwd bij welke fokker jij bent geweest........

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:15

Jammer genoeg een pitbull (een kruising dan).
Als die hond een normale opvoeding gehad heeft dan kun je die honden best hebben hoor. Honden moeten sowieso niet met kleine kinden, ook niet als er een volwassene bij is.
En de meeste mensen denken al niet zo positief over die honden, het had net zo goed een drenthse patrijs (ik noem maar wat) kunnen zijn.

Erg sneu voor dat meisje natuurlijk.
En voor de nabestaanden van het meisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:18

vandaag op puppycursus, wij staan daar, schreeuwt een man, daar blijven daar blijven!! moesten wij eerst een stukje lopen, en dan erlangs, hoezo vooroordelen?!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:29

hmm dat slaat idd ook nergens op.........nouja als je zelf maar weet hoe je hond in elkaar steekt.
en waarom zou je kleine niet met grote honden kunnen laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:44

dit was een grotere hond dan die van mij Knipoog en ze kan, en ik zeg kan, soms agressief reageren, maar ze zit aan de riem vast, dus wat kan ze doen? juist, niets! , als hij nou had gezegd, denk je erom er komt een hond aan, ok, maar niet zo belachelijk gaan schreeuwen, net of onze hond een monster is oid, wat ze dus echt niet is.. maar zover zijn die vooroordelen dus al, dat ze alle kruizingen, en staffords enz al vermijden, ipv dat ze even vragen hoe de hond gaat reageren, dan had ik dat zelf wel verteld, dat er niemand in de buurt moet komen.. gelukkig vond de meerderheid haar een hele leuke hond, omdat ze (te) enthousiast en vrolijk is tegen iedereen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:35

mensen die zo reageren weten niets van het ras,een ras bepaalt voor een klein deel misschien het karakter,voor het overgrote deel de omgeving en de baas,als mensen dat niet willen snappen zijn ze dom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:17

idd! en als hij nou even had gekeken bij de gedragstest, (is wel zonder andere honden) had hij gezien dat ze heel enthousiast is, enz, maar goed, als hun zo over onze hond willen denken, prima Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:34

ik vind trouwens die MAG test ook erg oneerlijk eigenlijk...zoals ik lees hoe die testen worden uitgevoerd,is het eigenlijk puur uitlokken,en ieder ander ras zou daarbij net zo goed kunnen uithalen of happen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:41

dit was een gedragstest voor puppycursus, om te kijken wat voor hond het is, of ze snel bang is oid, deze werd bij alle honden gedaan, en er waren honden bij, die echt heel bang waren, je moest tegelijk 1 stap stampen, nou die hond had het echt niet meer.. onze hond draaide wel even om, maar deed verder niets... de MAG test weet ik niet hoe die gaat, maar idd andere honden kunnen ook agressief zijn, toen ze tussen 2 wappere handdoeken door moesten lopen, pakte een westhighland terrier, die handdoek, terwijl zij helemaal niets deed Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:59

als je kijkt op www.astch.nl onder de noemer activiteiten en dan de link MAG-test kan je er alles over lezen

samyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:36

[quote="Snoevie"]
het is duidelijk dat sommigen er geen bal vanaf weten en maar gaan roepen wat ze al 100x gehoord hebben.[/quot

de schedel van sommige rassen zit zo in elkaar. anatomie heet dat.