Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xKatleentjex schreef:Rissjuh17 schreef:Nou ik dacht dat ophanging alleen vroegáh gebeurdeVond t al zo vaag dat ze dat zeiden.. ik zat echt zo..
Wat zeggen ze nou
Hahaha
Is een van de 7 gebruikte methodes om mensen te doden (ophanging, injectie, vergassing, vuurpeleton, onthoofding, steniging, onthoofding).
xKatleentjex schreef:In Amerika bestaat ophanging ook nog officieel, al weet ik niet zeker als dat nog vaak wordt gebruikt (zal inderdaad wel meer stoel en injectie zijn).
Steniging lijkt mij de pijnlijkste van allemaal. Je wordt met stenen begkogelt tot je bewusteloos raakt, niet erg prettig. Wordt volgens mij ook bijna nergens meer gebruikt, op enkele zeer strange landen na.
xKatleentjex schreef:sorry, mijn fout.
Bedoelde electrocutie.
Onthoofding wordt nog gebruik, maar ook slechts in een aantal landen (geloof Islamitische, maar weet niet zeker welke).
Verbranding weet ik niet.
Citaat:Je hoort het nog wel eens in het nieuws dat er iemand gestenigd wordt. Met name vrouwen die bijvoorbeeld overspel gepleegd hebben..
Pauline schreef:Ja dat is dan wel bizar, zeker als het gaat om iemand die zoveel misdaden tegen het mensenrecht gepleegd heeft..
SONY schreef:Vind dit wel een hele simpele uitweg. Klinkt raar misschien maar het lijkt me zwaarder om levenslang in een cel weg te rotten (en dan bedoel ik niet de NL cellen die bijna een hotel zijn). Doodstraf vind ik dat die er goed vanaf gekomen is eigenlijk...
Waar is de link van het filmpje van zijn excutie dan?
slimmerik schreef:En gek was hij al, dat zou ie niet geworden zijn.
ShirleyA schreef:Miss weet iemand een andere link....
Gurly schreef:Het is gebeurd.. en misschien maar goed ook..
Er was misschien vast wel een andere straf die beter geschikt was.. maargoed.. gebeurt = gebeurt
Ik net saddam bellen... 3 keer raden... Opgehangen
Gurly schreef:Het is gebeurd.. en misschien maar goed ook..
Er was misschien vast wel een andere straf die beter geschikt was.. maargoed.. gebeurt = gebeurt
Ik net saddam bellen... 3 keer raden... Opgehangen