Doodvonnis tegen Saddam Hussein voltrokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Doodvonnis tegen Saddam Hussein voltrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:45

In Amerika bestaat ophanging ook nog officieel, al weet ik niet zeker als dat nog vaak wordt gebruikt (zal inderdaad wel meer stoel en injectie zijn).

Steniging lijkt mij de pijnlijkste van allemaal. Je wordt met stenen begkogelt tot je bewusteloos raakt, niet erg prettig. Wordt volgens mij ook bijna nergens meer gebruikt, op enkele zeer strange landen na.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:46

Oke, sommige landen hebben echt rare gewoontes. Niet om het feit dat ze hem opgehangen hebben. Maar omdat ze dat ook bij homo's doen. Dát vind ik minderwaardig. Maar het is best onterend daar. Dus dan is dat in zijn geval wel beter geweest. Steneging vind ik ook weer zoiets. Zelfde als dat ze vroeger 2 paarden hadden en iemand ertussen hingen. En elk paard een andere kant opjoegen. Dat vind ik nog 10x zo erg als ophanging. Het moet wel een beetje normaal blijven Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:47

xKatleentjex schreef:
Rissjuh17 schreef:
Nou ik dacht dat ophanging alleen vroegáh gebeurde Tong uitsteken Vond t al zo vaag dat ze dat zeiden.. ik zat echt zo.. Verward Wat zeggen ze nou Clown Hahaha

Is een van de 7 gebruikte methodes om mensen te doden (ophanging, injectie, vergassing, vuurpeleton, onthoofding, steniging, onthoofding).

Wat is de 7e?
En wordt onthoofding nog steeds gebruikt? Volgens mij hoorde verbranding er ook bij toch?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:51

sorry, mijn fout Lips are sealed .
Bedoelde electrocutie.
Onthoofding wordt nog gebruik, maar ook slechts in een aantal landen (geloof Islamitische, maar weet niet zeker welke).
Verbranding weet ik niet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:52

xKatleentjex schreef:
In Amerika bestaat ophanging ook nog officieel, al weet ik niet zeker als dat nog vaak wordt gebruikt (zal inderdaad wel meer stoel en injectie zijn).

Steniging lijkt mij de pijnlijkste van allemaal. Je wordt met stenen begkogelt tot je bewusteloos raakt, niet erg prettig. Wordt volgens mij ook bijna nergens meer gebruikt, op enkele zeer strange landen na.

Je hoort het nog wel eens in het nieuws dat er iemand gestenigd wordt. Met name vrouwen die bijvoorbeeld overspel gepleegd hebben..

Hieruit blijkt wel dat er enorme verschillen zitten tussen de cultuur van Nederland (het Westen) en van die strenge landen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:55

xKatleentjex schreef:
sorry, mijn fout Lips are sealed .
Bedoelde electrocutie.
Onthoofding wordt nog gebruik, maar ook slechts in een aantal landen (geloof Islamitische, maar weet niet zeker welke).
Verbranding weet ik niet.

Verbraning ere moord. Word nog heel vaak toegepast

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:57

Citaat:
Je hoort het nog wel eens in het nieuws dat er iemand gestenigd wordt. Met name vrouwen die bijvoorbeeld overspel gepleegd hebben..

Indardaad, helaas wordt die methode in die landen te vaak toegepast voor mensen die het eigenlijk niet eens verdienen. Ik kan me nog iets herinneren van een vrouw die gestenigd zou worden ergens in Afrika enkele jaren geleden (weet niet als het effectief gedaan is), want ze had overspel gepleegd. Correctie, ze was onvrijwillig verkracht geweest, maar dat zag de huidige bevolking evengoed als overspel.

Maar ik denk niet dat Sadam ooit met steniging om het leven zou worden gebracht zijn. Juist omdat het zo'n vreselijke methode is. Je zou de mensenrechtenorganisaties eens moeten zien springen moest dat gebeurt zijn.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:00

Ja dat is dan wel bizar, zeker als het gaat om iemand die zoveel misdaden tegen het mensenrecht gepleegd heeft..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:03

Pauline schreef:
Ja dat is dan wel bizar, zeker als het gaat om iemand die zoveel misdaden tegen het mensenrecht gepleegd heeft..

Ja, idd!
Maar wel erg jammer dat ie opgehangen is, want hij zei blij te zijn dat hij als martelaar kon sterven en niet hoefde te zuchten in een cel...
Daarom vind ik het jammer. Vork

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:07

Je hebt ook een flink steekje los zitten als je het leuk vind om dat filmpje meerdere malen te bekijken Misselijk .

Edit: en kom er nou niet mee dat het ook niet normaal is wat Saddam heeft gedaan. Klopt namelijk, maar dat maakt het niet normaal om dat filmpje zo leuk te vinden dat je het vaker wilt zien.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:09

Vind dit wel een hele simpele uitweg. Klinkt raar misschien maar het lijkt me zwaarder om levenslang in een cel weg te rotten (en dan bedoel ik niet de NL cellen die bijna een hotel zijn). Doodstraf vind ik dat die er goed vanaf gekomen is eigenlijk...

Waar is de link van het filmpje van zijn excutie dan?

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:44

SONY schreef:
Vind dit wel een hele simpele uitweg. Klinkt raar misschien maar het lijkt me zwaarder om levenslang in een cel weg te rotten (en dan bedoel ik niet de NL cellen die bijna een hotel zijn). Doodstraf vind ik dat die er goed vanaf gekomen is eigenlijk...

Waar is de link van het filmpje van zijn excutie dan?

ik heb het filmpje wel
stuur maar even een pb anders

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:06

Zo'n man valt niet goed te berechten.
Geen straf is passend voor wat hij heeft gedaan.
We mogen blij wezen dat we van hem af zijn denk ik Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:22

Zo hupsakee weg ermee..opgeruimd staat netjes.

Dan is Zalm weer zo dat ie zegt dat ie liever had gezien dat ie levenslang had gekregen. Kan ik wel inkomen, in de zin van dat Nederland tegen de doodstraf is en dat lijden beter helpt. Maar toch...iemand die zo iets gruwelijks heeft gedaan hoort gewoon niet in deze wereld thuis.

Wel vindt ik het zo gek dat bijvoorbeeld zo'n Saddam wel de doodstraf krijgt en hier kan je mensen vermoorden wat je maar wilt en je krijgt levenslang. En wij maar betalen voor de mensen in de gevangenis. Tuurlijk in de zin van lijden klopt het wel, maar de luxe in de gevangenis hier verdienen dat soort mensen niet.

Vieren delen voor moordenaars, daar ben ik wel weer voor. Laten lijden, ze hebben immers ook andere mensen laten lijden, dat is een terechte straf die zeker verdiend is.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:02

Opzich vind ik deze ophanging wel een terechte straf in de zin dat het daar 'de hoogste straf' is, en die heeft hij nu dus gekregen, dus daar ben ik blij om.
Ik denk echter wel dat hij nu niet heeft hoeven lijden... op het journaal zei men dat hij 'in een fractie' was overleden, dus daar heb je ook weinig aan. Laat hem liever levenslang krijgen in zo'n Iraakse cel (minder luxe), na 15 jaar zal 'ie wel al gek worden. Als je ervan uitgaat dat 'ie dat nog niet was tenminste, ookal is 'ie in staat om zulke dingen te doen. Scheve mond

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:12

In een Iraakse cel zou denk ik geen goede keus zijn. Binnen de kortste keren is ie dan vrij: bevrijdt door zijn handlangers.
Weet je dat een Nederlandse gevangene in een Nederlandse gevangenis al € 140,-- à € 150,-- per dag kost??

Kun je nagaan hoe duur een zwaar bewaakte gevangene moet kosten zoals hij zou worden, waar dan ook op de wereld.

En gek was hij al, dat zou ie niet geworden zijn. Haha!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:15

150 euro...Daarom vindt ik ook dat Marc Dutroux en alle andere moordernaars opgehangen onee vieren delen moeten worden!!
Niet dat ik voor de doodstraf ben maar ik bepaalde gevallen ......

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:16

slimmerik schreef:
En gek was hij al, dat zou ie niet geworden zijn. Haha!

Ja, Nagelbijten / Gniffelen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:13

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:19

Het is gebeurd.. en misschien maar goed ook..
Er was misschien vast wel een andere straf die beter geschikt was.. maargoed.. gebeurt = gebeurt

Ik net saddam bellen... 3 keer raden... Opgehangen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:21

Gurly schreef:
Er was misschien vast wel een andere straf die beter geschikt was.. maargoed.. gebeurt = gebeurt

Haha! Haha! Haha! super, maar deze humor mag niet in dit topic van de moddie... Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:27

ja dat laaste filmpje had ik ook gezien Haha! eindelijk gerechtigheid al mocht ie van mij wel eerst een week ofzo gemarteld worden Haha! wat hij andere mensen heeft aangedaan

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:27

Nou ik heb ook even gekeken, gaat toch erg snel, beter dan levenslang wegrotten in een cel.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:29

Gurly schreef:

Haha,heb je die zelf bedacht?

Ik heb het filmje niet gezien, ik wil hem niet eens zien. ook al ik het een wazig filmje nee dank je zoiets hoef ik niet te zien.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:30

Je ziet hem er echt zo kijken: "k*t nu is het zo ver"
Tja hij ken maar beter dood zijn ... en hier moesten we het mee doen Ja Toch een paar pijnlijke laatste seconden van je leven Nagelbijten / Gniffelen.