klopt jouw beeld van maatje 42 wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linky

Re: klopt jouw beeld van maatje 42 wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:04

ik ben al door de overgang heen en inderdaad gebeurt er dan weer het een en ander............. wel fijn dat je je menstruatie kwijt raakt, en verder heb ik nergens last van gehad. Go jij! Go jij! Weet nog steeds niet wat een opvlieger is............ Bloos Haha! Bloos
Maar je figuur verandert inderdaad, ik had altijd in verhuoding tot de rest een hele smalle taille en dan begon de ellende.......... Boos!
Nu word m'n achterwerk wat platter en m'n taille wat breder; je krijgt na de overgang een wat "mannelijker" model door het gebrek aan oestrogeen. Sommigen krijgen zelfs iets van een snor.......... Ach gut
Dan hoeft er dus wat betreft kilo's nog niet eens wat te veranderen om er toch anders uit te zien!

En Nicky,

Zo'n kerel kun je maar beter kwijt zijn, BLIJF JEZELF, dan redt je het wel! OK dan!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 12:09

ben ook niet rouwig om hoor , verdriet was eeeeerrgg snel genezen ! , heb nu al 9 jr andere kerel Knipoog

geen opvliegers man RUILEN Haha!

en idd ook ik had ronde billen en geen taille je zou denken dat de zwaarte kracht alles naar beneden laat zuizen maar nee plaatselijk gaat t naar boven Bloos

hebgelukkig ook geen snor Bloos
evt hangborsten kan ik niet over meepraten die van mij zijn zeeer stevig Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:10

Inderdaad, ik ben verslaafd aan schoenen. Ik heb maatje 42 (yess) Haha!
Dus veel groter dan de meeste mensen die dure hakken kopen. Met gevolg couture schoenen voor 70 euro Bloos

vanavond is het disco feestje dus Vork Pling http://img301.imageshack.us/my.php?imag ... 158ub6.jpg Duivel

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Clown

Overgang zit ik nog niet in maar moet wel raar zijn, je lichaam maakt echt veranderingen mee

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:16

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat iemand met maatje 42 dik is.
Ligt maar net aan de verhoudingen van je lichaam.
Zelf wil ik bijvoorbeeld absoluut niet dik worden door laksigheid met eten. Kijk wanner het het gevolg is van medicijngebruik of een andere medische reden, dan vind ik dat je er weinig/niets aan kunt doen.
Na mijn zwangerschap ben ik slanker geworden dan voorheen. Dat was namelijk voor mij de ommekeer, ik vond mezelf te dik toen ik een groot gedeelte van de zwangerschapskilo's al weer kwijt was.
Inmiddels is er bij mij met de laatste dag van mijn zwangerschap en nu 26 kilo af. (Beeb woog slechts 2900 gram)
Ik ben er superblij mee. Moest allemaal nieuwe kleding aanschaffen en heb nu zelfs ook dingen in maatje 38 Hyper!
Ik merk dat ik fijner in mijn lijf zit en dat alles me makkelijker af gaat, ook tijdens het paardrijden.
Mijn BMI staat nu ergens op 22 ofzo. Ik heb eens uitgerekend wat het is bij 20 en wat het is bij 25 en beide wil ik niet. 20 dan vind ik dat ik te mager wordt en 25 wil ik niet nu ik weet hoe het is om op die 22 te zitten.

Ik vind het jammer dat mensen zich veel te dik laten worden door geen maat te houden met eten en door niet gezond te eten. Maar zal ze niet veroordelen op hun figuur. Het gaat mij om het persoontje dat ik dat figuur leeft en de verpakking vind ik minder belangrijk.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:55

Hoeheb je dat gedaan Nickey?
Ik ben een stress-eter, mijn man kreeg in 2001 een ernstig ongeluk, 4 dagen coma, 10 weken geen inkomsten (zelfstandige) en toen dat allemaal weer wat op z'n pootjes terecht kwam kreeg ik te horen dat mijn hart nog maar op 15% pompte i.p.v. 60-70% normaal.
Nu wil ik heel graag 10 kg. kwijt, heb al een proefabonnement op Fitclub.nl en ben lichamelijk best aktief maar mag absoluut NIET pieken. Ik begin er nu tussen m'n oren wat meer vrede mee te hebben, maar het accepteren een volgens onderzoeken onverklaarbare hartziekte te hebben, neemt best tijd. En elke dag medicijnen, elke 3 weken bloed prikken, je wordt er telkens met je neus op gedrukt..............
Het hoeft dus lang niet altijd "laksigheid" met eten te zijn; emotionele of lichamelijke problemen kunnen ook een faktor zijn, je kunt van rokers ook wel zeggen da's laksigheid, houd ermee op, maar zeggen is gemakkelijker dan doen!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 14:55

linky , ik kan niet intensief sporten om meerdere redenen
ben door medicatie dik geworden en later door weer te gan eten , niet exessief en geloof niet in dieeten en middeltjes ben wel heeeeel erg veel gewicht kwijt , als je wilt kan ik je wel paar tips geven

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:45

Graag Nicky, ik bedoelde in m'n vorige post eigenlijk Mickey, verkeerd gelezen Bloos .............
Ik vind nl. dat ze wel erg gemakkelijk oordeelt over mensen die het niet gelijk lukt of op gewicht te blijven, of een groot aantal kilo's kwijt te raken............. ( laksigheid, geen maat houden, niet gezond eten).
Ik worstel al vanaf m'n 10e met m'n gewicht, een vriendin die ½ jaar jonger is (vr)eet zich dagelijks vol en weegt bij dezelfde lengte 54 kg Frusty en nee, ze steekt haar vinger niet in haar keel........ gewoon kwestie van snelle en volledige verbranding. Mijn lijf denkt blijkbaar continue dat er binnenkort een hongersnood komt.
Boos! Haha! Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:47

minder eten heeft eigelijk weinig te maken met gewicht. Zie de boedhistische monnikes die eten één keer per dag en zijn niet van de dunste Knipoog
Er zijn zo veel mogelijkheden waarom iemand dun of dik is. Mijn zus en broer kunnen alles eten goed metabolisme helpt wel een

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:58

linky,
Allereerst even een misverstand uit de wegruimen. Ik veroordeel helemaal niemand. Ik zeg alleen dat ik niet dik wil worden door laksigheid met eten. Dat is namelijk een reden waardoor ik op dit moment te dik zou kunnen zijn. Ik zeg daarmee niet iets over een ander. Zoals je in dat bericht ook kunt lezen gaat het mij om de persoon en niet om de verpakking.
Ik zeg alleen dat ik het jammer vind als je het wel zelf in de hand kunt hebben/houden dat je het dan laat komen tot te veel overgewicht. Puur ivm gezondheid, niet ivm schoonheidsideaal.
Ik zeg ook nadrukkelijk dat als het dikker zijn het gevolg is van een medisch probleem of door medicatie dat ik dat vind dat het begrijpelijk is en je er niets aan kunt doen.

Ik heb ook diverse malen geprobeerd om wat af te vallen, maar was achteraf of op de verkeerde manier bezig of ik was niet genoeg intrinsiek gemotiveerd, waardoor ik al snel weer terug viel in mijn oude eetpatroon. Ik houd namelijk van lekker eten.
Toen mijn dochtertje bijna een half jaar oud was vond ik het genoeg geweest en wilde ik het toch echt anders met mijn lijf, ik was toen al 12 kilo kwijt, maar er zaten nog steeds wat zwangerschapskilo's. Ik ben me toen eens gaan verdiepen in het Sonjabakkeren en dat sprak mij wel aan. Door die manier van eten ben ik de overige 14 kilo kwijt geraakt. Na de negen weken die in het boekje stonden ben ik op die manier blijven eten maar dan wat flexibileit erin. Maar mijn eetpatroon was dus flink gewijzigd. Sindsdien zit ik nog steeds op hetzelfde gewicht, omdat ik er nu bewust op let en toch nog steeds lekker kan eten.

Dus nogmaals, ik veroordeel niemand.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:26

O.K. Mickey, verkeerd begrepen dus............ Bloos
Wat is in vredesnaam Sonjabakkeren????? Ik wil ook wel 14 kg kwijt!!!
Ik noteer nu alles in een dagboek en zie nu dat ik toch nog "verkeerd" eet, teveel vet ondanks 30+ kaas, geen suiker e.d.
Je ziet dan nl. precies in een cirkel in partjes hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je gegeten hebt.
De dietiste van de thuiszorg werkte bij mij ook niet, wil me margarine op brood laten eten e.d. en dat eet ik nou eenmaal niet. Maar als je kaas op je brood doet krijg je toch ook vet binnen? En vitaminen krijg ik via de hartfalensite van www.pilliewillie.nl al genoeg! Haha! Haha! Haha!
Ik heb GEEN medicijnen waar ik van groei, dus dat kan het niet zijn. Ik spring gewoon heeeeeeeeeeeeel zuinig met energie om.
Maar inderdaad, ik houd ook best van lekker eten!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 19:45

dieeeten werkt niet blijvend ...
zo vaak dieeten gevolgd ..allemaal leuk voor even , soms paar maand maar nooit blijvend

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:50

hoe is het jou dan gelukt Nicky?
Ik vind dat VRESELIJK knap hoor, om zoveel kwijt te raken en het er NIET weer bij te krijgen....... ik wil heel graag mijn hart weer naar 60% toe werken, zit nu op 34% maar heb dus nog een lange weg te gaan, en elke kilo minder mee te sjouwen helpt m'n hart weer makkelijker te kloppen...................

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:12

wat eet je nu en wanneer ? ook drinken ..koffie thee limonade water etc et

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:00

Ik zal proberen m'n schema's te kopieren dan mail ik ze je wel..................

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:30

danielle1981 schreef:
ben het helemaal met je eens dat mensen vaak een verkeerd beeld hebben zodra ze een maat horen. Ik heb zelf maat 44 en velen denken dan: wow, das groot! Maar ze vergeten even dat ik 1.85 m ben! Als ik maat 36 zou hebben, dan waai ik weg met dit weer! haha

uhm das niet waar hoor Knipoog

ben +/- net zo lang als jou en hier maatje 36 met gemak aan, broek zit zelfs wat los:
Afbeelding

maar maten zeggen idd lang niet alles, en gewicht ook niet
je kan beter kijken hoe iemand eruit ziet, en gewoon passende kleding bij je figuur dragen dat scheelt ook al veel Lachen

mn moeder is 10 cm kleiner dan ik en heb haar nooit onder maatje 40/42 gezien, vaker zelfs maat 44 maar pas als 44 nog maar net aan past oogt ze stevig, maar 42 ziet er gewoon normaal gezond uit, ook omdat ze zich goed kleed Lachen
op foto's van vroeger waar ze maatje 36/38 heeft vind ik geen wereld van verschil met maat 40 bij haar.