hallal hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: hallal hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:44

faye schreef:
SDKuiper schreef:
In de Islam is de vrouw niet ondergeschikt aan de man

Ooooh daarom mogen die marokkaanse poedersuiker alles en de meiden niets. Daarom kunnen kleine opdonders hun oudere zussen vertellen wat ze moeten doen.

heeft niks te maken met Islam maar met vervelende marokaanse jongens.
[/quote]

Oh ja? Dus een vierjarige is gewoon vervelend en dat dit door pa en ma wordt geaccepteerd heeft niks met geloof te maken? Dat vrouwen in elkaar geslagen worden heeft miks met geloof te maken? Dat er vrouwen gestenigd worden als ze al naar een ander kijken heeft ook niks met geloof te maken.?
Ik vind het prachtig dat je gelooft, maar blijf wel bij de realiteit.
[/quote]

De vrouw kan overigens... haar man ook laten straffen hoor.. Alleen dan doormiddel van haar vader of haar broers.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:44

Er zijn recent nog vrouwen in Afrika gestenigd, omdat zij vreemd zijn gegaan. Dat waren Islamitische vrouwen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:45

Nou.. daaar heb ik nog geen gevallen van gehoord eigenlijk Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:46

Whiz schreef:
faye schreef:

Ooooh daarom mogen die marokkaanse poedersuiker alles en de meiden niets. Daarom kunnen kleine opdonders hun oudere zussen vertellen wat ze moeten doen.

Oh ja? Dus een vierjarige is gewoon vervelend en dat dit door pa en ma wordt geaccepteerd heeft niks met geloof te maken? Dat vrouwen in elkaar geslagen worden heeft miks met geloof te maken? Dat er vrouwen gestenigd worden als ze al naar een ander kijken heeft ook niks met geloof te maken.?
Ik vind het prachtig dat je gelooft, maar blijf wel bij de realiteit.

De vrouw kan overigens... haar man ook laten straffen hoor.. Alleen dan doormiddel van haar vader of haar broers.

Oh alleen via vader of broers. Dat is zeker omdat ze niet ondergeschikt is? Clown

Trouwens ook banketstaaf als je geen pa of broers hebt Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-06 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:46

Whiz schreef:

Dat 'straffen' moet maar eens afgeschaft worden. Er zitten hier zoveel Islamitische vrouwen in die 'Blijf van mijn lijf huizen'. Ze worden gestalked door hun (ex)partners. Echt zo triest Verdrietig
Ik zal eens kijken of ik een artikeltje kan vinden daarover...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:48

Schimmelig schreef:
Whiz schreef:

Dat 'straffen' moet maar eens afgeschaft worden. Er zitten hier zoveel Islamitische vrouwen in die 'Blijf van mijn lijf huizen'. Ze worden gestalked door hun (ex)partners. Echt zo triest Verdrietig
Ik zal eens kijken of ik een artikeltje kan vinden daarover...

ho ho begrijp me niet verkeerd.. ik zeg hiermee niet dat ik voor straffen ben ofzo.. Zeg alleen maar hoe het werkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:48

het is verder een heel vreedzame toestand hoor.. echt waar Cool
je snapt niet hoe ze aan zo'n slechte naam komen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:49

Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 08-11-06 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:49

Cer schreef:
het is verder een heel vreedzame toestand hoor.. echt waar Cool
je snapt niet hoe ze aan zo'n slechte naam komen

Nee ik snap daar ook helemaal niets van, zo vreedzaam en tolerant Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:51

@ SDkuiper, even een stukje over dat uithuwelijken:

Citaat:
"We hebben een meisje dat zit op school en haar vader wil haar uithuwelijken. Ze wil dat niet. Die komt dan hier met een lerares. En die zegt: "Ze moet het huis uit, want daar wordt ze onderdrukt." Heel goed bedoeld natuurlijk. Maar dat meisje geeft heel erg te kennen: ik wil niet weg bij mijn familie. Dus dan zeg ik: "Je wilt het huis niet uit en je wilt ook niet uitgehuwelijkt worden, en je vindt het ook niet fijn zoals het thuis gaat? Wat wil je dan?"
Nou, dan kom je eruit. Dan blijkt ze thuis te willen blijven om te leren op een andere manier met haar vader om te gaan, en toch haar eigen ideeën door te drukken. Want de consequentie van uit huis gaan kan zijn dat ze nooit meer contact kan hebben met haar familie. En je moet wel bereid zijn dat te dragen. Ik wil die verantwoordelijkheid niet op mij nemen. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan. Het is niet makkelijk om zo maar alles in de steek te laten. Je ziet ook meisjes die dan in een gat vallen; ze eindigen op straat, en weet ik wat allemaal. Als ze dan besluit om toch met die vader verder te gaan, dan voeren we wel gesprekken om dat proces te begeleiden. Uithuwelijken is wel een achterlijk idee, tenminste ik sta daar absoluut niet achter, maar die vader weet niet beter. Zij moet hem duidelijk maken dat hij haar ongelukkig maakt, dat moet hij beseffen."

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:53

Jah nou ik vraag me af hoeveel dat nou in feite voorkomt.. Ik ken behoorlijk wat moslim meisjes.. en de ouders zijn inderdaad best streng.. Maar geen enkele daarvan is of wordt uitgehuwelijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:13

klomp schreef:
hmm..dan is het hier toch weer anders, ik sprak namelijk over moderne arabische mensen met een goede baan uiteraard ook sommige met wat minder inkomen. en wat bertreft dat de mensen uit marokko blij zijn dat ze in nederland wonen of elders, dat kan ik me goed indenken, zoals ik al eerder vermelde, zijn de meeste die hier wonen niet zomaar uit marokko weggegaan, daar zitten namelijk een hoop criminelen tussen die niet meer terug kunnen, omdat zij anders zwaar (met de dood meestal) worden bestraft voor daden in hun thuisland. die lopen hier weer lekker illigaal rond en maken hier nieuwe criminle zaakjes aan. ze vallen dus in herhaling ondanks te weten dat ze hiervoor bestraft kunnen worden...maar dat schrikt hier niet af in nederland aangezien de straffen hier mondjesmaat zijn.

Dat is weer een hele andere problematiek. Jammer dat de regering zich daar niet voor durft in te zetten. Heeft te maken met uitleveringsverdragen. Marokko wil ook geen marokkanen terug die hier als crimineel bestempelt zijn en Nederland durft dat gezien de politieke banden niet af te dwingen. Het lijkt wel alsof Nederland het niet zo erg vind dat er een hoop lastpakken en zware criminelen hier illegaal rondhangen. Dat oogje dichtknijpen of die struisvogelpolitiek past ze wel.

Dat geeft natuurlijk te denken dat er mooie construkties bedacht kunnen worden voor onroerend goed. Een solide moslimnaam of organisatie als eigenaar met een Halalhypotheek, de geldschieters het witwassen van crimineel geld. Op die manier kan er een hoop bezit toegeeigent worden. Een hoop onroerend goed aangekocht worden wat alleen voor eigen mensen de handel in gaat. Het is maar een idee, maar ik acht het niet ondenkbaar. Nu hebben we gettowijken waar niemand wil wonen, straks hebben we hele stukken in de steden of het platteland, waar we niet KUNNEN wonen. Ook als die panden door Marokkaanse organisaties verhuurd worden aan Marokkanen hebben we er misschien wel helemaal geen vat meer op. Woningbouwverenigingen hebben nu nog wel een vinger in de pap, straks dus niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:38

K hoorde gisteren toevallig Verdonk nog wat zeggen over Eerwraak. Er schijnt een boek uitgekomen te zijn voor hulpverleners, hoe ze met deze 'problematiek' om moeten gaan. Blijkbaar komt het dus vaak genoeg voor.. Scheve mond

@Russel: Dat is inderdaad ook nog een mogenlijkheid waar je niet blij van wordt...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:12

in de koraan staat geschreven als de vrouw zich niet gehoorsaamt mag zij slaag krijgen van haar man.
Ze mag echter alleen echtscheiding aanvragen als haar man haar niet voorziet in de levensbehoefte of als hij vreemd gaat.
De man heeft echt wel veel meer echten dan de vrouw.
Iedereen die de koraan kent weet dat.
Een vriendin van mij heeft met een turkse man ze volgt nu zelf turkse lessen en leest de koraan niet omdat ze zelf islam wil worden maar gewoon om hen geloof beter te begrijpen.
Zei is ook geschrokken wat er allemaal instaat.
Ik kan niet begrijpen dat een vrouw zich zo de les laat voor lezen door een man.
ik vind het een belachelijk geloof en zal er nooit respect voor hebben.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:36

belachelijk.
weer iets waardoor allochtonen worden onderscheiden van de autochtonen.
laten we toch allemaal gelijk behandeld worden!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:44

Moniek schreef:
in de koraan staat geschreven als de vrouw zich niet gehoorsaamt mag zij slaag krijgen van haar man.
Ze mag echter alleen echtscheiding aanvragen als haar man haar niet voorziet in de levensbehoefte of als hij vreemd gaat.
Een vriendin van mij heeft met een turkse man ze volgt nu zelf turkse lessen en leest de koraan niet omdat ze zelf islam wil worden maar gewoon om hen geloof beter te begrijpen.
Ik kan niet begrijpen dat een vrouw zich zo de les laat voor lezen door een man.

De koran is heel erg oud, dus misschien komt het daardoor en koran wordt niet herschreven.
Zelf vind ik ook belachelijk dat dat daarin staat, maar haast niemand doet dat behalve de extreme moslims. Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:45

Toad schreef:
belachelijk.
weer iets waardoor allochtonen worden onderscheiden van de autochtonen.
laten we toch allemaal gelijk behandeld worden!

Wat???

Hoe bedoel je worden allochtonen gescheiden met autochtonen????

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:54

Ik ben nog steeds tegen gelijke behandeling Bloos

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:01

*foutje*

de goede reactie staat ietsje verder Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door klomp op 09-11-06 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:02

Moniek schreef:

Uiteindelijk... Moet je de koran niet te letterlijk nemen.. netzoals je de bijbel ook niet te letterlijk moet nemen. Ze bestaan beide uit metaforen. De meeste moslims waar ik mee omga.. nemen de koran niet zo letterlijk. Netzoals de meeste christelijken die ik ken..

In amerika neemt een groot gedeelte van de bevolking bijv. de bijbel wel heel letterlijk.. en dit zijn ook de extreme christelijken.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:02

faye schreef:

Euhm, nou zijn er ook streng christelijke stromingen in NEderland waar de vrouw ondergeschikt is aan de man en waar die vrouwen zich ook vrijwillig ondergeschikt maken en er nog heilig in geloven ook. Onvoorstelbaar maar waar.

hoor je mij dat ergens concluderen dan? ik ging enkel in op iemands reactie eerder Knipoog

SDKuyper; misschien wel ja, maar er wordt nog steeds flink uitgehuwlijkt, maar ik heb nergens gezegd dat dit persee bij de islam hoort

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:09

Whiz schreef:
Jah nou ik vraag me af hoeveel dat nou in feite voorkomt.. Ik ken behoorlijk wat moslim meisjes.. en de ouders zijn inderdaad best streng.. Maar geen enkele daarvan is of wordt uitgehuwelijkt.

geloof me, dit komt vaker voor dan je denkt, prima voorbeeld van de werkelijkheid.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:10

russel schreef:
klomp schreef:

Dat is weer een hele andere problematiek. Jammer dat de regering zich daar niet voor durft in te zetten. Heeft te maken met uitleveringsverdragen. Marokko wil ook geen marokkanen terug die hier als crimineel bestempelt zijn en Nederland durft dat gezien de politieke banden niet af te dwingen. Het lijkt wel alsof Nederland het niet zo erg vind dat er een hoop lastpakken en zware criminelen hier illegaal rondhangen. Dat oogje dichtknijpen of die struisvogelpolitiek past ze wel.

Dat geeft natuurlijk te denken dat er mooie construkties bedacht kunnen worden voor onroerend goed. Een solide moslimnaam of organisatie als eigenaar met een Halalhypotheek, de geldschieters het witwassen van crimineel geld. Op die manier kan er een hoop bezit toegeeigent worden. Een hoop onroerend goed aangekocht worden wat alleen voor eigen mensen de handel in gaat. Het is maar een idee, maar ik acht het niet ondenkbaar. Nu hebben we gettowijken waar niemand wil wonen, straks hebben we hele stukken in de steden of het platteland, waar we niet KUNNEN wonen. Ook als die panden door Marokkaanse organisaties verhuurd worden aan Marokkanen hebben we er misschien wel helemaal geen vat meer op. Woningbouwverenigingen hebben nu nog wel een vinger in de pap, straks dus niet.

je haald de woorden uit mijn mond

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:11

yousra schreef:
Moniek schreef:

De koran is heel erg oud, dus misschien komt het daardoor en koran wordt niet herschreven.
Zelf vind ik ook belachelijk dat dat daarin staat, maar haast niemand doet dat behalve de extreme moslims. Knipoog

nou daar ben ik het niet mee eens.
vraag maar eens aan een doorsnee turkse man hoe hij over vrouwen denkt.
Was laatst een heel stuk over op national geografic.
Zelf wel alles mogen doen lekker hypocriet of niet dan.
Ik woon in brabant en daar hebben we omroepbrabant op de tv en die hebben een heel goed programma olifantedooders heet dat.
het ging over de vooroordelen over vooral marokaanse jongeren en het geloof.
Zo zeiden de ouders dat ze het prima vonden als ze met een nederlands meisje naar huis kwamen maar uiteindelijk word er wel met een Rein ja een rein marokaans meisje getrouwd.
Kortom ga gerust als man lekker rond n... zodat ze lekker zijn uitgeraast en dan met een maagd het huwelijk ingaan.
Klinkt erg oneerlijk zij de verslaggever.
waarop die marokaan zecht tja dat is nu het voordeel als je als man geboren word.
Kijk op zo'n instelling kots ik dus.
En dit zijn echt geen uitzonderingen hoor dit is in hun cultuur normaal en word gewoon gedaan.
En zo zijn er nog wel 101 van dit soort rare praktijken.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:11

klomp schreef:
Whiz schreef:

geloof me, dit komt vaker voor dan je denkt, prima voorbeeld van de werkelijkheid.

En wat is dan het voorbeeld van de werkelijkheid?