Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten allochtonen zich aan passen?

Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
298 (31%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
293 (30%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
170 (17%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
169 (17%)
Geen mening.
3 (0%)
Geen mening.
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 948

Siria

Re: Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:20

Shadow0 schreef:
Tinkelbel schreef:
Naar mijn mening moeten ze zich aanpassen aan de normen en waarden van het land waar ze in verblijven.

Welke dan? (Ik blijf gewoon doorvragen. Iedereen vindt dat 'ze' zich moeten aanpassen, maar niemand weet precies waaraan. Verward )

inderdaad, maargoed misschien zetten allochtonen zich juist wel af tegen ons omdat wij ze niet accepteren, ik denk dat dat gedeeltelijk het probleem is

natuurlijk moeten zij zich aanpassen, maar als wij ons niet aanpassen, in de zin van hun tradities enzovoorts respecteren, dat ze zich dan ook gaan afzetten tegen nl, in ieder geval een gedeelte van hen

ik bedoel hoe zou jij het vinden als je je probeert aan te passen wanneer je in een ander land gaat wonen, maar dat degenen die daar al wonen niets van jou of je tradities enz willen weten wat je ook doet, aanpassen kan niet van 1 kant komen

wel ben ik het ermee eens dat allochtonen die zich misdragen streng moeten worden aangepakt, alleen je moet niet alleen maar streng aanpakken.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:23

volgens mij krijgen ze in nederland echt wel de kans om hun tradities in stand te houden denk bv aan moskees.

andere kant vind ik dat zij nogal makkelijk met het woord discriminatie omgaan. als iets niet naar hun zin is dan worden ze gediscrimineerd, maar net zo goed zou een nederlander het ook niet gekregen hebben.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:24

en niet alleen allochtonen streng aanpakken bij misdaden maar ook autochtonen.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:30

Voordat ik mijn menig geef zal ik zeggen dat ik niet het hele topic heb doorgelezen, sorry.
Ik vind als mensen naar Nederland komen, die een andere afkomst hebben moeten ze zich zeker aanpassen. Op school, werk en overal. Ik vind wel dat ze hun eigen godsdienst mogen houden en alles wat daarom heen zit, bijvoorbeeld Ramadan en het dragen van een hoofddoek, als dat hun geloof is heb ik daar respect voor. Ik heb zelf een aantal allochtonen in de klas en kan er goed mee op schieten en ik vind ze aardiger als de normale Nederlandse jongen om het zomaar even te zeggen. Ze kunnen weleens tegen over een ander bot uit de hoek komen, maar het is net of je je dat aantrekt of niet.
Het is voor hun ook niet makkelijk om naar een ander land te moeten gaan, en zich daar zo snel mogelijk leren aanpassen ook met de taal natuurlijk. Ik volg dit!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:39

Rachelll schreef:
andere kant vind ik dat zij nogal makkelijk met het woord discriminatie omgaan. als iets niet naar hun zin is dan worden ze gediscrimineerd, maar net zo goed zou een nederlander het ook niet gekregen hebben.

Klopt, want het is 'succes' verzekerd. Maar laten we eerlijk zijn, dat is iets wat Nederlanders ook doen. Kijk hoe sommige mensen reageren als ze aangehouden worden door de politie. Mensen voelen zich gefrustreerd omdat ze aangesproken worden, en reageren dan op de manier die het meest aankomt. "Ik laat me door zo'n snotneus de wet niet lezen" - als het een jonge agent is. "Je hebt zeker problemen met je vrouw, dat je dat hier uitleeft" - bij oudere... "Zeg, als je ergens de baas wilt zijn, doe dat dan in je eigen land" - tegen iemand met een buitenlands uiterlijk.

Als je boos bent, dan maak je opmerkingen die aankomen. En een opmerking over discriminatie is altijd raak.

Dat vind ik niet goed, juist heel fout. Dat is niet netjes, zo hoort het niet. Maar zo werkt het helaas.
En je hoeft niet van Bokt af om daar voorbeelden van te zien.

Daarbij is het altijd stukken makkelijker om een ander de schuld te geven ('die eikel van een leraar moet altijd mij hebben', 'de politiek wil makkelijk geld verdienen met verkeersboetes en daarom werd ik geflitst' ipv toegeven dat je zelf iets fout deed.)
En zo geven de Nederlanders liever de buitenlanders de schuld, 'ze hebben er zelf om gevraagd' en de allochtonen geven liever de Nederlanders de schuld, 'ze moeten ons niet'. Allemaal hebben ze een beetje gelijk en een heleboel ongelijk!

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:06

Dat heb je mooi onder woorden gebracht shadow0

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:12

Goed getypt Shadow0! Lachen Helemaal mee eens.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:35

Ronnie26 schreef:
Whiz schreef:
@ ronnie

Dus als een taal in de top 10 staat dan vind je het wel oke als mensen dat spreken??

Welke talen vind je dan vervelend als men dat spreekt?

Engels is gewoon een taal die over de hele wereld geproken word en
wat (bijna) iedereen kan verstaan.

Turks of marrokaans niet, en dan vind ik dat ook super irritand om aan
te horen.
Zoals dan bijv. een marokaan de weg vraagt in half z'n eigen taaltje... dat
vind ik gewoon super irritand.

Zoals je een paar pagina's terug kunt lezen is arabisch ook 1 van de meest gesproken talen ter wereld. Marokkaans valt onder Arabisch. Omdat jij het nou net niet kunt verstaan wil niet niet zeggen dat de taal niet overal ter wereld gesproken wordt.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:37

Rachelll schreef:
ik ben helaas ook nog geen oudere allochtoon tegen gekomen die zijn best doet om de nederlandse taal te leren. vaak nemen ze dan een (klein)kind mee om het te vertalen...

Waaaah dan vraag ik me af onder welke steen jij leeft?!!!!!!!!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:37

nr 1 is spaans........ nr 2 chinees......... nr 3 engels........
en nr 4 arabisch
waarom leren ze ons nog steeds duits en frans vraag ik mij dan af

X_ViSwIjF_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:45

Moeten Allachtonen zich aanpassen?

Jah, wil je in ons land wonen lijkt het me wel beetje normaal dat je onze taal
spreekt je hoeft niet mee te doen met sinterklaas of passen.
Maar straks moeten wij turks gaan praten om met hun te communiceren in ons eige land.

Ik snap eigelijk niet eens waarom ze hier heen komen
ze komen uit zulke mooie landen Tong uitsteken
(En lopen ze te klagen over ons land)
Maar lang niet allemaal hoor Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:48

Shadow0 schreef:
Rachelll schreef:

Klopt, want het is 'succes' verzekerd. Maar laten we eerlijk zijn, dat is iets wat Nederlanders ook doen. Kijk hoe sommige mensen reageren als ze aangehouden worden door de politie. Mensen voelen zich gefrustreerd omdat ze aangesproken worden, en reageren dan op de manier die het meest aankomt. "Ik laat me door zo'n snotneus de wet niet lezen" - als het een jonge agent is. "Je hebt zeker problemen met je vrouw, dat je dat hier uitleeft" - bij oudere... "Zeg, als je ergens de baas wilt zijn, doe dat dan in je eigen land" - tegen iemand met een buitenlands uiterlijk.

Als je boos bent, dan maak je opmerkingen die aankomen. En een opmerking over discriminatie is altijd raak.

Dat vind ik niet goed, juist heel fout. Dat is niet netjes, zo hoort het niet. Maar zo werkt het helaas.
En je hoeft niet van Bokt af om daar voorbeelden van te zien.

Daarbij is het altijd stukken makkelijker om een ander de schuld te geven ('die eikel van een leraar moet altijd mij hebben', 'de politiek wil makkelijk geld verdienen met verkeersboetes en daarom werd ik geflitst' ipv toegeven dat je zelf iets fout deed.)
En zo geven de Nederlanders liever de buitenlanders de schuld, 'ze hebben er zelf om gevraagd' en de allochtonen geven liever de Nederlanders de schuld, 'ze moeten ons niet'. Allemaal hebben ze een beetje gelijk en een heleboel ongelijk!

Idd. mooi verwoord.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:48

Ik heb inmiddels wel geleerd om iemand eerste als individu te zien en daarna pas te gaan kijken bij welke groep iemand hoort.
Een moslim man die mij geen hand wilt geven, maar mij verder wel respectvol behandeld (door bv te groeten door een hoofdknikje te maken en een hand naar zijn hartstreek te brengen) heb ik echt geen moeite mee. Misschien vindt ik het gebaar juist wel mooier dan het geven van een hand. Deze zelfde meneer (afgestudeerd arts uit afganistan)sprak binnen 4 maanden volledig nederlands en gaf zijn vrouw dezelfde vrijheid als de nederlandse vrouw, maar wat doet de nederlandse maatschappij.... Juist, meneer moet maar als schoonmaker aan de slag want zijn diploma zal wel niet op niveau zijn en dan weer op de mavo beginnen. Niet te geloven toch?! Om het verhaal nog erger te maken werd hun kindje ernstig ziek (kanker) maar vervoer naar het ziekenhuis werd niet vooraf geregeld want in hun eigen land moeten ze immers toch ook lopend naar het ziekenhuis en medicijnen, zo'n €450,- per week moesten ze eerst voor 3 maanden voorschieten (€5400,- ) want ze zouden vast de verzekering proberen op te lichten. Ik heb mij nog nooit zo verschrikkelijk geschaamd om nederlander te zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:50

Whiz schreef:
Rachelll schreef:
ik ben helaas ook nog geen oudere allochtoon tegen gekomen die zijn best doet om de nederlandse taal te leren. vaak nemen ze dan een (klein)kind mee om het te vertalen...

Waaaah dan vraag ik me af onder welke steen jij leeft?!!!!!!!!!!!

onder welke steen leef jij dan?want dat gebeurd echt heel vaak!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:51

X_ViSwIjF_X schreef:

Maar straks moeten wij turks gaan praten om met hun te communiceren in ons eige land.

Snap je niet waarom mensen hier heen komen? Nou dan moet je je even verdiepen in de burgeroorlog van Sudan. Of de oorlog in irak en afghanistan. Misschien kun je een keer googelen naar de Hutu's en Tutsi's. Of misschien eens wat vaker naar het nieuws kijken.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:52

Aanpassen; ja zeker! Als zij hier graag willen komen om wat voor reden zullen ze zich ook aan onze regels moeten houden . Halal-vlees, moskeén, Moslimscholen en -ziekenhuizen, horen hier gewoon niet.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:52

Snoevie schreef:
Rachelll schreef:

onder welke steen leef jij dan?want dat gebeurd echt heel vaak!

Er staat dat ze nog NOOIT een oudere allochtoon is tegen gekomen die zijn best doet om nederlands te praten. Nou wat mij betreft leef je dan onder een steen.

X_ViSwIjF_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:54

Whiz schreef:
X_ViSwIjF_X schreef:

Snap je niet waarom mensen hier heen komen? Nou dan moet je je even verdiepen in de burgeroorlog van Sudan. Of de oorlog in irak en afghanistan. Misschien kun je een keer googelen naar de Hutu's en Tutsi's. Of misschien eens wat vaker naar het nieuws kijken.

Ik heb het dan even over de mensen die hier willen profiteren van kinderbijslagen enz
Maar als die oorlog voorbij is en geschiedenis
kunnen ze toch gewoon weer terug??

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:54

en allochtonen zetten zich tegen ons af omdat wij ze niet accepteren?
ik wil iedereen accepteren,het boeit mij niet waar iemand vandaan komt.
maar ik word pissig als ze gelijk het woord discriminatie gillen als iets niet naar de zin gaat.
en het zijn toch bepaalde types die dat roepen.

een turkse man in de apotheek beschuldigde mij van discriminatie omdat hij iets niet vergoed kreeg van de verzekering en dus bij mij moest betalen.......tja....

en @ Whiz: omdat iemand niet in jouw manier van denken praat,leeft diegene gelijk onder een steen......ik zeg ook niet nooit,dat bedoel ik niet,maar het gebeurd gewoon echt veel.
en dat mag je nooit zeggen want dan ben je ongenuanceerd en discrimineer je.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:57

Snoevie schreef:
en allochtonen zetten zich tegen ons af omdat wij ze niet accepteren?
ik wil iedereen accepteren,het boeit mij niet waar iemand vandaan komt.
maar ik word pissig als ze gelijk het woord discriminatie gillen als iets niet naar de zin gaat.
en het zijn toch bepaalde types die dat roepen.

een turkse man in de apotheek beschuldigde mij van discriminatie omdat hij iets niet vergoed kreeg van de verzekering en dus bij mij moest betalen.......tja....

en @ Whiz: omdat iemand niet in jouw manier van denken praat,leeft diegene gelijk onder een steen......ik zeg ook niet nooit,dat bedoel ik niet,maar het gebeurd gewoon echt veel.
en dat mag je nooit zeggen want dan ben je ongenuanceerd en discrimineer je.

Snap je nou niet dat dat spreekwoordelijk is??!! Verward

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:58

@X_ViSwIjF_X

En wie zijn dan de mensen die profiteren van kinderbijslag enz?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:03

Whiz schreef:

ik vind dat jij een vervelende manier van discussieren hebt,eigenlijk.
excuses als ik je niet direct volg,hoef je niet gelijk zo te reageren.

ik heb niks tegen je persoonlijk,maar discussie voeren moet op een normale manier kunnen,en jij word een beetje persoonlijk

iedereen die minder aardige dingen zegt krijgt van jou de wind van voren

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:06

Maar als die oorlog voorbij is en geschiedenis
kunnen ze toch gewoon weer terug??[/quote]

Dan heb je het dus duidelijk over vluchtelingen!! Deze mensen willen vaak ook graag terug, maar waar ligt de grens van tijdsbestek. Sommige oorlogen duren immers al 10 jaar of langer. Moet je na die tijd mensen weer gaan terug sturen. Het gebeurd wel hoor, mensen die terug gestuurd worden naar een compleet stuurloos land waar na een jaar toch weer in een burgeroorlog uitbreekt. Er worden nu ook gezinnen terug gestuurd naar irak en afganistan, zou jij daar willen wonen?

Ronnie26

Snoevie schreef:
Whiz schreef:

ik heb niks tegen je persoonlijk,maar discussie voeren moet op een normale manier kunnen,en jij word een beetje persoonlijk

Afgod

Whiz

Snoevie schreef:
Whiz schreef:

Hoezo minder aardige dingen.

Jij denkt elke keer dat ik persoonlijk ben. Gisteren vroeg je ook al of ik het tegen jou had. Ik snap niet dat je alles in een discussie zo op je zelf trekt!