Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:20

Odetteke: ik heb zelf een dochter en heb nog steeds bij vrienden liever dat hun kat op mijn schoot springt dan hun kind. Maar wat heeft dat met de gevoelens voor mijn eigen kind te maken? Niks, nul-komma-nul. Mensen zeggen ook vaak "maar dan gaat mijn leven zo veranderen". Mijn leven: ik ben gelukkig getrouwd, we hebben een dochter, twee bedrijven, zes paarden, ga regelmatig zwaar op stap. Is mijn leven veranderd? Natuurlijk, je moet rekening houden met iemand die afhankelijk is van jou. Is dat belastend? Tuurlijk, soms wel. Is het het waard? Dubbel en dwars.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:24

Nadya schreef:
Dan moet je zorgen dat je dus niet zwanger wordt, [***].

Daar doe ik ook hard mijn best voor, maar je moet wel een soort plan achter de hand hebben voor het geval dat.....

@chevax: dat is jou mening dat je het dubbel en dwars waard vind, een kennis van me met een dochter van 8 houdt heel veel van haar dochter, maar als ze de tijd terug kon draaien..... Er zijn dus ook mensen die spijt hebben dat ze geen abortus hebben gepleegd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:26

Gelukkig zijn nog altijd meer mensen die het dubbel en dwars waard vinden dan mensen die voor de weg van abortus kiezen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:31

Tuurlijk, Odetteke, dat snap ik wel, hoor....

En over jouw vriendin die spijt heeft van haar 8-jarige dochter: Ik ken ook mensen die spijt hebben, dat ze nooit kinderen gekregen hebben. Het kan alle kanten op natuurlijk.

Ik heb er in elk geval helemaal geen spijt van, ik geniet elke dag weer van mijn dochter. Samen met vele andere mensen om ons heen. En ik kan me echt niet voorstellen dat ik de klok ooit terug zou willen draaien. Ik denk dat mijn wereld compleet instort als haar iets overkomt. Maar goed, ik ben 36, heb mijn leven prima op orde en abortus plegen is niet iets waar ik me zorgen over hoef te maken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:33

chevax schreef:
Gelukkig zijn nog altijd meer mensen die het dubbel en dwars waard vinden dan mensen die voor de weg van abortus kiezen.

Gelukkig wel, gelukkig zijn abortussen in de minderheid. Vorig jaar is het aantal abortussen weer gedaald, hoorde ik laatst in het nieuws.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:15

Nadya schreef:
Tuurlijk, [***], dat snap ik wel, hoor....

En over jouw vriendin die spijt heeft van haar 8-jarige dochter: Ik ken ook mensen die spijt hebben, dat ze nooit kinderen gekregen hebben. Het kan alle kanten op natuurlijk.

Inderdaad, het valt me alleen op dat de tendens in dit forum een beetje is: als je niet verkracht bent en geen 13 bent, dan moet je het kind maar houden, uiteindelijk ga je het toch wel leuk vinden. Ik ben er dus van overtuigd dat dit niet voor iedereen zo is en dat het kind hiervan slachtoffer kan worden.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:18

Nog steeds zie ik dat mensen in de veronderstelling zijn dat mensen die volgens hun niet nadenken over de gevolgen van seks, hun verantwoordelijkheid moeten nemen en het kind niet moeten laten aborteren. HALLO?! jullie vinden dus dat iemand die er maar op los.. maar moeten boeten?! door het kind te houden. Kunnen ze die verantwoordelijkheid dan wel dragen?
Als ze er niet eens voor kunnen zorgen (zo zwart wit zien sommige het hier) dat ze niet zwanger worden hoe kunnen ze dan voor een kind zorgen?

Sommige zullen van zichzelf denken dat ze dat wel kunnen en zullen alles op alles zetten om het kind een zo goed mogelijk thuis te geven en sommige zullen van zichzelf weten dat ze dat niet kunnen waarom zouden ze dan geen abortus mogen plegen?
Omdat ze moeten "boeten" voor hun daad? in mijn ogen boet het kind daar dan het meest voor als het geboren wordt!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:27

chevax schreef:
Het is maar gelukkig dat in de tijd van onze ouders abortus nog niet zo'n "eenvoudige" keuze was. Want stel je voor dat zij ook nog niet het oudergevoel hadden...

In NL is in 1985 de ''abortuswet'' aangenomen. De meeste ouders van de Bokkers in dit topic hadden deze keuze wel...? Je bezorgt ons dus onnodig een ongemakkelijk gevoel, want we waren blijkbaar wel allen gewenst Knipoog Tong uitsteken

Even het lijstje;

Nederland 1985 Tot 20 weken
Sovjet-Unie 1920 Tot de 3e maand
Zweden 1938 Tot 5e/6e maand
Bulgarije 1945 Tot 3e maand
Hongarije 1945 Tot 3e maand
Tsjechië 1945 Tot 3e maand
Joegoslavië 1945 Tot 3e maand
Roemenië 1945 Tot 3e maand
Polen 1945 Tot 3e maand
Frankrijk 1975 Tot 10e week
Italië 1978 Tot 12e week
Engeland 1967 Tot 3e maand
Zwitserland ???? Tot 3e maand
Oostenrijk 1975 Tot 3e maand
Duitsland 1976 Tot 3e maand
Verenigde Staten 1973 Tot 3e maand

Wij in 1985 sluiten dus het lijstje af.
Waar ik best verbaast over ben, want dacht altijd dat NL met zulke dingen 'eerder makkelijk' was.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:34

Schimmelig schreef:
chevax schreef:
Het is maar gelukkig dat in de tijd van onze ouders abortus nog niet zo'n "eenvoudige" keuze was. Want stel je voor dat zij ook nog niet het oudergevoel hadden...

Nou dan had ik hier niet gezeten maar dan had ik ook nooit geweten wat ik gemist had!
Als mijn ouders destijds niet alles zo fijn voor elkaar hadden en toch belsoten hadden om het te laten komen en ik had iedere dag blij moeten zijn met 1 snee brood endergelijke..
Reken maar dat een kind van minder gestelde ouders ook een heel fijn leven kan hebben!
Maar die ziet wel bij vriendjes wat hij thuis misschien mist.. ouders moeten zich helemaal klem werken om het kind te onderhouden en zien het kind daarom weinig..
Had er dan niet beter voor abortus gekozen kunnen worden om een paar jaar later een kind wel de basis behoefte te kunnen geven zonder overuren te werken en het kind overal onder te moeten brengen?

En bovenstaand is aan iedereen zelf om te beslissen of ze dat kunnen, en dus aan hun zelf de keus te maken wil of niet late komen.
Laatst bijgewerkt door AikePeer op 31-10-06 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:35

Nou zie ik alleen spanje niet staan, is het daar verboden? (ivm nieuwsbericht van een paar dagen terug, er staan natuurlijk meer landen niet op)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:37

Yessy schreef:
Nou zie ik alleen spanje niet staan, is het daar verboden? (ivm nieuwsbericht van een paar dagen terug, er staan natuurlijk meer landen niet op)

Die stonden er niet bij.
Bij Zwitserland staan ook vraagtekens Lachen

Je kunt zelf ook even Googlen Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:39

derjuist op tv hoe ze abortus doen in spanje

door keizersnede
- dan de nek breken
- de navelstreng doorknippen en dan laten doodbloeden
- of iets in het hart spuiten

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:43

katiavl schreef:
derjuist op tv hoe ze abortus doen in spanje

door keizersnede
- dan de nek breken
- de navelstreng doorknippen en dan laten doodbloeden
- of iets in het hart spuiten

Jee, duidelijk. Het onderstaande is wat ik gevonden heb.

Citaat:
Er bestaan verschillende technieken om een einde te maken aan de zwangerschap. De keuze voor een bepaalde methode is afhankelijk van de zwangerschapsduur. De zwangerschapsduur is het aantal weken gerekend vanaf de datum van de eerst dag van je laatste menstruatie. Mogelijkheden voor het beëindigen van de zwangerschap zijn:
- De morning-afterpil
Tot drie dagen na onvoldoende beschermde geslachtsgemeenschap;
- De abortuspil
Tot een zwangerschapsduur van zeven weken;
- De zuigcurettage
Tot een zwangerschapsduur van twaalf weken;
- De zuigcurettage + verkleining van de vrucht en moederkoek
Vanaf een zwangerschapsduur van 12 tot 22 weken;
- Inleiding van de bevalling
vanaf een zwangerschapsduur van 12 tot 22 weken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:45

Ik was een ongewenst kind en ik ben heel erg blij dat ik besta, ook al was mijn jeugd niet bepaald makkelijk. Ik haal die 'schade' nu helemaal in. Ik ben dolgelukkig dat ik niet weggehaald ben!!!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:47

Hmm, da's geheel afhankelijk van je geloofsovertuiging natuurlijk.
Ikzelf geloof in reincarnatie, dus als ik ergens 'geaborteerd' was, was ik vast wel ergens anders ter wereld gekomen.

Wat een visie he Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:49

Ik geloof ook in reincarnatie en mijn leven moest zo lopen blijkbaar..... Als ik ergens anders geboren was, was ik niet wie ik nu ben en zal ik ook niet weten of ik zo gelukkig had geweest, als dat ik nu ben.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:51

Nadya schreef:
Ik was een ongewenst kind en ik ben heel erg blij dat ik besta, ook al was mijn jeugd niet bepaald makkelijk. Ik haal die 'schade' nu helemaal in. Ik ben dolgelukkig dat ik niet weggehaald ben!!!

Maar als je wel was weggehaald had je het ook niet erg kunnen vinden! Zelfs als je in reincarnatie gelooft had je nog niet geweten hoe gelukkig je nu bent.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:51

Nadya schreef:
Ik geloof ook in reincarnatie en mijn leven moest zo lopen blijkbaar..... Als ik ergens anders geboren was, was ik niet wie ik nu ben en zal ik ook niet weten of ik zo gelukkig had geweest, als dat ik nu ben.

Dat eerste ben ik met je eens; ''mijn leven moest zo lopen blijkbaar''
Dat tweede; ''Als ik ergens anders geboren was, was ik niet wie ik nu ben''
Ik denk dat een ziel dan een vergelijkbare situatie op zoekt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:53

dan hoop ik dat de zieltjes van de geaborteerde kinderen toch echt een andere situatie opzoeken.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:53

Maar wordt er niet een beetje afgedwaald? Het gaat er toch over of je voor of tegen abortus bent?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:56

Even voor alle duidelijkheid; ik heb gezegd dat ik niet tegen abortus ben. Wel tegen de nonchalante houding van sommige mensen i.v.m. zwangerschap (en die zijn er helaas). Maar ik zou zelf NOOIT abortus laten plegen, tenzij ik misschien zwanger zou raken van een verkrachting. Denk ik.

Ik heb mijn eigen kind zien groeien in mijn buik en ik ben dolblij dat ikzelf destijds niet weggehaald ben. Kan wel gaan lopen zeuren over mijn rotjeugd e.d., maar ik leef NU en heb het hartstikke fijn. Zonder mij was mijn kind er ook niet geweest. Iedereen moet zelf weten wat 'ie doet, maar mag ik blij zijn voor mezelf???

Ik denk dat je die ervaringen in je incarnatie wel degelijk meeneemt naar een volgend leven. Dus als het 'traumatisch' geeindigd is, neem je dat mee als bagage. Lijkt mij niet zo fijn persoonlijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:58

Schimmelig schreef:
Nadya schreef:

Dat eerste ben ik met je eens; ''mijn leven moest zo lopen blijkbaar''
Dat tweede; ''Als ik ergens anders geboren was, was ik niet wie ik nu ben''
Ik denk dat een ziel dan een vergelijkbare situatie op zoekt.

Daar geloof ik dus niet in...... Dan zoek je vast een hele andere situatie op Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:59

chevax schreef:
Maar wordt er niet een beetje afgedwaald? Het gaat er toch over of je voor of tegen abortus bent?

Heb je gelijk in.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:00

runningkawa schreef:
Tegen

Ben je oud genoeg om grote mensen spelletjes te spelen, draag je ook maar de consequenties ervan.

Verkrachting vind ik de enige uitzondering.

Ik ben overigens 32

Wat een ondoordachte makkelijke opmerking!

en wat nou als grote mensen er niet voor kiezen en dwars door de pil heen zwanger raken, wat behoorlijk vaak gebeurd!

Ik ben dus voor / 20 vrouwelijk.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:01

Nou, met alle respect hoor Yvonniej, maar zó vaak gebeurt het echt niet dat vrouwen zwanger raken bij juist pilgebruik.