Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nadya schreef:Dan moet je zorgen dat je dus niet zwanger wordt, [***].
chevax schreef:Gelukkig zijn nog altijd meer mensen die het dubbel en dwars waard vinden dan mensen die voor de weg van abortus kiezen.
Nadya schreef:Tuurlijk, [***], dat snap ik wel, hoor....
En over jouw vriendin die spijt heeft van haar 8-jarige dochter: Ik ken ook mensen die spijt hebben, dat ze nooit kinderen gekregen hebben. Het kan alle kanten op natuurlijk.
chevax schreef:Het is maar gelukkig dat in de tijd van onze ouders abortus nog niet zo'n "eenvoudige" keuze was. Want stel je voor dat zij ook nog niet het oudergevoel hadden...
Schimmelig schreef:chevax schreef:Het is maar gelukkig dat in de tijd van onze ouders abortus nog niet zo'n "eenvoudige" keuze was. Want stel je voor dat zij ook nog niet het oudergevoel hadden...
Yessy schreef:Nou zie ik alleen spanje niet staan, is het daar verboden? (ivm nieuwsbericht van een paar dagen terug, er staan natuurlijk meer landen niet op)
katiavl schreef:derjuist op tv hoe ze abortus doen in spanje
door keizersnede
- dan de nek breken
- de navelstreng doorknippen en dan laten doodbloeden
- of iets in het hart spuiten
Citaat:Er bestaan verschillende technieken om een einde te maken aan de zwangerschap. De keuze voor een bepaalde methode is afhankelijk van de zwangerschapsduur. De zwangerschapsduur is het aantal weken gerekend vanaf de datum van de eerst dag van je laatste menstruatie. Mogelijkheden voor het beëindigen van de zwangerschap zijn:
- De morning-afterpil
Tot drie dagen na onvoldoende beschermde geslachtsgemeenschap;
- De abortuspil
Tot een zwangerschapsduur van zeven weken;
- De zuigcurettage
Tot een zwangerschapsduur van twaalf weken;
- De zuigcurettage + verkleining van de vrucht en moederkoek
Vanaf een zwangerschapsduur van 12 tot 22 weken;
- Inleiding van de bevalling
vanaf een zwangerschapsduur van 12 tot 22 weken.
Nadya schreef:Ik was een ongewenst kind en ik ben heel erg blij dat ik besta, ook al was mijn jeugd niet bepaald makkelijk. Ik haal die 'schade' nu helemaal in. Ik ben dolgelukkig dat ik niet weggehaald ben!!!
Nadya schreef:Ik geloof ook in reincarnatie en mijn leven moest zo lopen blijkbaar..... Als ik ergens anders geboren was, was ik niet wie ik nu ben en zal ik ook niet weten of ik zo gelukkig had geweest, als dat ik nu ben.
Schimmelig schreef:Nadya schreef:
Dat eerste ben ik met je eens; ''mijn leven moest zo lopen blijkbaar''
Dat tweede; ''Als ik ergens anders geboren was, was ik niet wie ik nu ben''
Ik denk dat een ziel dan een vergelijkbare situatie op zoekt.
chevax schreef:Maar wordt er niet een beetje afgedwaald? Het gaat er toch over of je voor of tegen abortus bent?
runningkawa schreef:Tegen
Ben je oud genoeg om grote mensen spelletjes te spelen, draag je ook maar de consequenties ervan.
Verkrachting vind ik de enige uitzondering.
Ik ben overigens 32