loutjuh schreef:Ik hoor al dat wij niet uit deze discussie gaan komen. Wij geloven totaal iets anders.
Over mijn geloof gaat het hier helemaal niet (en dat heb ik ook niet genoemd trouwens). Maar eigenlijk gaat het ook niet over het jouwe. Het punt is: JIJ mag geloven dat de God van de Islam dezelfde is als de God van de Christenen. Maar niet iedereen hoeft dat geloof te delen. Dat is de kern van vrijheid van godsdienst!
Ik vind het prima dat er halal vlees verkocht wordt, maar iemand die religieuze bezwaren heeft tegen halal-vlees heeft
precies even veel recht op die bezwaren, als jij op jouw geloof. En
dat is iets dat je niet uit het oog mag verliezen.
Citaat:
Als een diertje ritueel geslacht wordt, wordt er dus over 1 god gesproken, aangezien er in onze ogen ook maar 1 god bestaat.
Inderdaad, in jullie ogen. Maar in iemand anders ogen, misschien niet. En dat geloof heeft precies zoveel recht van bestaan. Als mensen halal vlees, of kosjer vlees of desnoods geen vlees willen, op grond van religieuze overtuigingen, dan is dat prima, en dan moet daar ruimte voor zijn. Maar als iemand op grond van religieuze overtuigingen
geen halal vlees of kosjer vlees of iets dergelijks, dan moet daar
ook ruimte voor zijn.