Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Exit13

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:39

mawaikee schreef:
ninja2 schreef:

Van dat dom zijn ben ik het totaal niet mee eens. Want iemand die niet zo slim is kan ook best wel een vervolgopleiding doen waarmee ie verder kan komen in de wereld.
En je kan ook wel zeggen dat mensen die meer verdienen ook meer belasting voordeel krijgen over hun hypotheek. Maar aan de andere kant krijgen de mindere ook overal een toeslag op. Huur, zorg, school, gemeentelijke lasten enz.

Tuurlijk, daar heb je gelijk in, maar laten we eerlijk zijn. Iemand die IVBO heeft gedaan, vervolgens opleiding groen, en nu bij plantsoenendienst gemeente werkt. Die persoon heeft in principe net zo hard gestudeerd als iemand die VWO --> geneeskunde --> chirurg heeft gedaan. Ieder op zijn of haar eigen niveau.

De verantwoording, werkdruk, opleidingskosten en -duur zijn bij een chirurg velen malen groter. Bovendien zijn er minder mensen die de capaciteiten hebben om chirurg te worden dan om bij de plantsoendienst te gaan werken.

Ik vind het niet meer dan terecht dat een chirurg heel wat meer verdient.
Ik denk bovendien dat er tussen lager opgeleiden niet alleen mensen zitten die niet verder konden studeren (om welke reden dan ook), maar er zullen er ook zat zijn die geen zin hadden en/of zichzelf niet konden motiveren. Voor die laatste groep wil ik later dus echt niet betalen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:40

claudie schreef:
sorry hoor, maar waat slaat die smiley op?
als je een beetje tv had gekeken had je het zelf kunnen zien.

En jij gelooft alles wat je op tv ziet? Clown

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:40

_Michelle__ schreef:
claudie schreef:
ik ga vvd stemmen.
ik vind de sp zo'n onnozele partij! sorry, voor mijn uitspraak, maar ik vind het te belachelijk voor woorden dat de rijken nog meer in zouden moeten leveren, terwijl het belastingstelsel bij ons al volgens boxen werkt.

die jan marijnessen (schrijf ik dit goed?) rijd zelf in een ferrari rond, die heeft makkelijk praten.
mijn ouders werken erg hard voor hun geld, en ik vind niet dat ze daarom meer in zouden moeten leveren.

ik doe nu erg hard mijn best op het vwo, om later goed te kunnen verdienen. maar om dan de heleboel maar weer in te leveren, nee sorry...

ook pvda zou ik nooit stemmen.
het beleid wat zij voeren tegenover buitenlanders staat me niet aan.
meer moskeen ed, nee dat hoeft niet voor mij.

edit: schrijffout

Hee een gelijke gevonden Haha!
*schudt de hand

Misschien kunnen we een clubje oprichten Tong uitsteken

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:41

Iedereen moet toch schoolgeld betalen? En het is niet zo dat als je minder geld hebt dat je dan minder schoolgeld betaald. Er zijn vast ouders die minder verdienen en nog boven het gemiddelde zitten.En bijna iedereen krijgt rond de 90 euro studiefinaciering toch? of valt dat bij jou nog onder veel?[/quote]

Ik kreeg om precies te euro 54,00 studiefinanciering, terwijl een vriend van mijn zus bijna EUR 200,00 studiefinanciering kreeg, omdat zijn vader te lui was om te werken.
Mijn vader en moeder moesten dus voor mij en mijn zus bijna EUR 300,00 meer betalen aan schoolgeld. Best veel denk ik zo

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:42

CGJ12 schreef:
claudie schreef:
die jan marijnessen (schrijf ik dit goed?) rijd zelf in een ferrari rond, die heeft makkelijk praten.

Rolleyes

je was me voor....

Jan Marijnissen in een Ferrari....
Afbeelding

furious

ninja2 schreef:
_Michelle__ schreef:

Idd het verschil tussen arm en rijk is er altijd al geweest en dat kun je echt niet oplossen en helemaal niet in nederland.

Het moet echt niet zo worden dat iedereen evenveel verdiend. Maar zoals het nu is worden de rijken rijker en de armen armer.
Het is trouwens niet de enige reden dat ik Links stem, maar vind het wel belangrijk dat er minder verschil komt

chevax

Clubjes die een aversie hebben tegen buitenlanders bestaan al. En meestal hebben die niet zo'n fraai gedachtengoed.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:43

claudie schreef:
sorry hoor, maar waat slaat die smiley op?
als je een beetje tv had gekeken had je het zelf kunnen zien.

WEBLOG Jan Marijnissen:

Ik rij al jaren in dezelfde, tweedehandse, fijne, grijze Peugeot 406 (mét een kilometervergoeding van de SP van 0.28 Euro/km)
Reactie door jan marijnissen — dinsdag 3 februari 2004 @ 20.36

Zo'n 406 wordt zelfs al jáááááren niet eens meer gemaakt........

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:43

_Michelle__ schreef:
Iedereen moet toch schoolgeld betalen? En het is niet zo dat als je minder geld hebt dat je dan minder schoolgeld betaald. Er zijn vast ouders die minder verdienen en nog boven het gemiddelde zitten.En bijna iedereen krijgt rond de 90 euro studiefinaciering toch? of valt dat bij jou nog onder veel?

Ik kreeg om precies te euro 54,00 studiefinanciering, terwijl een vriend van mijn zus bijna EUR 200,00 studiefinanciering kreeg, omdat zijn vader te lui was om te werken.
Mijn vader en moeder moesten dus voor mij en mijn zus bijna EUR 300,00 meer betalen aan schoolgeld. Best veel denk ik zo
[/quote]

dan verdienen je ouders best wel veel hoor! Ik ken niemand die zo weinig studiefinanciering krijgt.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:44

@Claudie: Jan M in een Ferrari was in scene gezet voor een tv-programma Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:44

_Michelle__ schreef:
claudie schreef:
ik ga vvd stemmen.
ik vind de sp zo'n onnozele partij! sorry, voor mijn uitspraak, maar ik vind het te belachelijk voor woorden dat de rijken nog meer in zouden moeten leveren, terwijl het belastingstelsel bij ons al volgens boxen werkt.

mijn ouders werken erg hard voor hun geld, en ik vind niet dat ze daarom meer in zouden moeten leveren.

ik doe nu erg hard mijn best op het vwo, om later goed te kunnen verdienen. maar om dan de heleboel maar weer in te leveren, nee sorry...

ook pvda zou ik nooit stemmen.
het beleid wat zij voeren tegenover buitenlanders staat me niet aan.
meer moskeen ed, nee dat hoeft niet voor mij.

edit: schrijffout

Hee een gelijke gevonden Haha!
*schudt de hand

ik schud mee Haha!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:47

furious schreef:
dan verdienen je ouders best wel veel hoor! Ik ken niemand die zo weinig studiefinanciering krijgt.

Ikke wel dus Tong uitsteken
En mijn ouders werkte allebei fulltime maar hadden geen topfunctie of zo. Niet heel erg bijzondere banen dus.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:48

chevax schreef:
Clubjes die een aversie hebben tegen buitenlanders bestaan al. En meestal hebben die niet zo'n fraai gedachtengoed.

Ahum... wie zegt dat wij tegen buitenlanders zijn?
Heb je mij niet horen zeggen...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:48

CGJ12 schreef:
Stand tot nu toe..........
42% stemt extreem links...
Dat belooft wat voor 8 jaar als deze bokkertjes stemgerechtigd zijn geworden..... Haha!

Afbeelding

Liever 'extreem' links dan de mensen die lukraak meeroepen met de rest dat het slecht gaat in Nederland en vervolgens op Minister van Deportatie Wilders gaan stemmen....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:49

_Michelle__ schreef:
chevax schreef:

Ahum... wie zegt dat wij tegen buitenlanders zijn?
Heb je mij niet horen zeggen...

Wie is wij?

ninja2

furious schreef:
_Michelle__ schreef:
Iedereen moet toch schoolgeld betalen? En het is niet zo dat als je minder geld hebt dat je dan minder schoolgeld betaald. Er zijn vast ouders die minder verdienen en nog boven het gemiddelde zitten.En bijna iedereen krijgt rond de 90 euro studiefinaciering toch? of valt dat bij jou nog onder veel?

[/quote]

Nou ik kreeg ook maar zo weinig en mijn broertje ook. En mijn ouders verdienen echt geen bakken met geld. Me moeder is huisvrouw en me vader heeft een een mans timmerbedrijf wat ie in die tijd net opzette en dus niet zo heel erg super veel verdiende.

_Michelle__

Degene die elkaar een handje konden schudden... Lachen

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:50

Hihi je quotes kloppen niet helemaal Ninja2. Zo lijkt het net of ik het andere heb gezegd... Nagelbijten / Gniffelen

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:50

[quote="claudie"]
quote]

Wat Jensen verteld moet je niet te sereus nemen... Knipoog

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:52

Het is me wel vaker opgevallen dat rechtsdenkenden het concept sociaal niet lijken te vatten Clown

ninja2

_Michelle__ schreef:
Hihi je quotes kloppen niet helemaal Ninja2. Zo lijkt het net of ik het andere heb gezegd... Nagelbijten / Gniffelen

O sorry haha ook zo lastig dat je maar 2 mensen mag quoten.

mawaikee

overigens is het minimum studiefinanciering in het hbo €70... Mocht je in een overige onderwijsvorm zitten, heb ik niets gezegd!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:53

Wranglerbutt schreef:
Het is me wel vaker opgevallen dat rechtsdenkenden het concept sociaal niet lijken te vatten Clown

Ja wat wordt gezien als sociaal. Tegenwoordiger ben je al snel Asociaal vind ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:54

Ik stem op de partij die tegen de verhoging van de kinderbijslag is Haha!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:54

Wranglerbutt schreef:

Nou ik ben heel sociaal. Ik wil iedereen het goed heeft maar ik vind het niet eerlijk dat bij die mensen alles komt aan waaien terwijl ze er minimaal iets voor doen.