mawaikee schreef:ninja2 schreef:
Van dat dom zijn ben ik het totaal niet mee eens. Want iemand die niet zo slim is kan ook best wel een vervolgopleiding doen waarmee ie verder kan komen in de wereld.
En je kan ook wel zeggen dat mensen die meer verdienen ook meer belasting voordeel krijgen over hun hypotheek. Maar aan de andere kant krijgen de mindere ook overal een toeslag op. Huur, zorg, school, gemeentelijke lasten enz.
Tuurlijk, daar heb je gelijk in, maar laten we eerlijk zijn. Iemand die IVBO heeft gedaan, vervolgens opleiding groen, en nu bij plantsoenendienst gemeente werkt. Die persoon heeft in principe net zo hard gestudeerd als iemand die VWO --> geneeskunde --> chirurg heeft gedaan. Ieder op zijn of haar eigen niveau.
De verantwoording, werkdruk, opleidingskosten en -duur zijn bij een chirurg velen malen groter. Bovendien zijn er minder mensen die de capaciteiten hebben om chirurg te worden dan om bij de plantsoendienst te gaan werken.
Ik vind het niet meer dan terecht dat een chirurg heel wat meer verdient.
Ik denk bovendien dat er tussen lager opgeleiden niet alleen mensen zitten die niet verder konden studeren (om welke reden dan ook), maar er zullen er ook zat zijn die geen zin hadden en/of zichzelf niet konden motiveren. Voor die laatste groep wil ik later dus echt niet betalen.