Is armoede in Nederland een keuze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:50

peetie72 schreef:
Citaat:
dus waarom zou ik mijzelf het geld ontzeggen, waar ik recht op heb

Dat is dus het hele punt, je hebt er officieel geen recht op zoals je eerder al hebt toegegeven...

Technisch gezien heb ik er recht op. Zelfs al ik mij hier in zou schrijven (ik ben wees)... Hele zooi aan regeltjes. Duurt te lang om uit te leggen. Je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen met de IBG Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:51

peetie72 schreef:
Citaat:
Ja, want de wetten in NL deugen

Dat wil ik helemaal niet beweren. Maar wetten zijn wetten en daar moet je je aan houden.
Je steelt toch ook niet uit een winkel omdat je vindt dat je recht hebt op een nieuwe tv??

Citaat:
Dus ik moet mijn zelfstandigheid (eigen appartement) opgeven voor mijn vriend met wie ik pas drie maanden samen woon

Waarom ga je dan samenwonen??

Om eens te kijken of dat gaat 'samenwonen' Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb in mijn hele leven nog nooit iets uit een winkel gepikt. Die vergelijking raakt kant nog wal Haha!

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:52

Citaat:
Dat is wel erg over één kam geschoren.
Jij beweert dat je nooit een leugen hebt verteld

Nee, idd. Ik lieg nooit. Eerlijkheid duurt altijd het langst.
En ookal zou ik af en toe liegen, dan zeker niet over zulk soort dingen...

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:52

Het is ook maar een metafoor....

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:53

Citaat:
Technisch gezien heb ik er recht op

En net zeg je nog dat je het idd fraude kan noemen....

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:53

Maarre ik ga de was opvouwen... Hoort er ook bij als je samenwoont.... Verdrietig

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:54

peetie72 schreef:
Citaat:
Technisch gezien heb ik er recht op

En net zeg je nog dat je het idd fraude kan noemen....

Jij wel Knipoog
Een metafoor is heel iets anders Nagelbijten / Gniffelen

En maar zeuren dat ik geen inlevingsvermogen heb Nagelbijten / Gniffelen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:54

peetie72 schreef:
Maarre ik ga de was opvouwen... Hoort er ook bij als je samenwoont.... Verdrietig

Agos Ach gut

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:55

Fijn, dit topic ging over 'Armoede in NL', maar zoals het Schimm betaamt is het uitgelopen op een fiasco Nagelbijten / Gniffelen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:55

Schimmelig schreef:

Maar het hoeft niet op die manier Lachen

Ik houd mij altijd netjes aan de regels, kost de maatschappij geen geld verder (drink geen alcohol, gebruik geen drugs, ga niet naar de voedselbank), dus waarom zou ik mijzelf het geld ontzeggen, waar ik recht op heb. Geen geld = geen studie, geen studie = geen goede baan, geen goede baan = voor mij een ongelukkig leven.

Dat is het nou juist, je hebt er geen recht op Lachen

Mensen zoals jij, dát zijn de mensen waartegen ze moeten optreden. De mensen die onrechtmatig geld ontvangen, maar zelf de grootste mond hebben over anderen. Jouw fraudegeld had naar de 88 jarige oma van Lies kunnen gaan.

Ik ben gewoon echt héél erg verbaasd Schimmelig! In eerste instantie omdat je 9 pagina's mensen afbrandt die in jouw ogen onterecht een uitkering ontvangen en ten tweede omdat je het gedraal en onrechtmatige gebeuren in NL op deze manier in stand houdt.

Ik had dit echt niet verwacht van je.

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:56

Citaat:
Dat is het nou juist, je hebt er geen recht op

Mensen zoals jij, dát zijn de mensen waartegen ze moeten optreden. De mensen die onrechtmatig geld ontvangen, maar zelf de grootste mond hebben over anderen. Jouw fraudegeld had naar de 88 jarige oma van Lies kunnen gaan.

Ik ben gewoon echt héél erg verbaasd Schimmelig! In eerste instantie omdat je 9 pagina's mensen afbrandt die in jouw ogen onterecht een uitkering ontvangen en ten tweede omdat je het gedraal en onrechtmatige gebeuren in NL op deze manier in stand houdt.

Haha! Haha! Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:57

Quellian schreef:
Schimmelig schreef:

Maar het hoeft niet op die manier Lachen

Ik houd mij altijd netjes aan de regels, kost de maatschappij geen geld verder (drink geen alcohol, gebruik geen drugs, ga niet naar de voedselbank), dus waarom zou ik mijzelf het geld ontzeggen, waar ik recht op heb. Geen geld = geen studie, geen studie = geen goede baan, geen goede baan = voor mij een ongelukkig leven.

Ik heb wel recht op dat geld Quellian Ja
Ik ga naar school en voer geen 'gemeenschappelijke huishouding' met mijn vriend Knipoog

Bel zelf anders de IB op.
Als er meerdere studenten in 1 huis wonen ontvangen ze toch ook allemaal stufi Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:58

peetie72 schreef:
Citaat:
Dat is het nou juist, je hebt er geen recht op

Haha! Haha! Haha!

Oh oh oh Koe

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:59

Citaat:
Ik ga naar school en voer geen 'gemeenschappelijke huishouding' met mijn vriend

nee omdat je niet bij je vriend staat ingeschreven, terwijl je daar wel woont...
Anders had ik ook recht gehad op sf.

Je gaat jezelf nu tegen spreken schimmelig.

Eerst geef je toe dat het eigenlijk fraude te noemen is wat je doet, en nu weer niet..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:00

Schimmelig schreef:
Fijn, dit topic ging over 'Armoede in NL', maar zoals het Schimm betaamt is het uitgelopen op een fiasco Nagelbijten / Gniffelen

Ik zie geen fiasco hoor Lachen

We zijn hier gewoon aan het discussieren, maar waarschijnlijk heb je net iets meer gezegd dan dat je van plan was. Nog steeds geldt: leven en laten leven. Maar ik -en anderen- mag mijn mening hierover geven. Een aantal pagina's geleden ging het over andere mensen in jouw situatie (die in jouw ogen onterecht geld ontvangen) en toen was je ook erg fel.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:01

[/quote]

Ik had dit echt niet verwacht van je.[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb net alle pagina's doorgelezen, en ik vind het allemaal heel dubbel wat je zegt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:01

peetie72 schreef:
Citaat:
Ik ga naar school en voer geen 'gemeenschappelijke huishouding' met mijn vriend

nee omdat je niet bij je vriend staat ingeschreven, terwijl je daar wel woont...
Anders had ik ook recht gehad op sf.

Je gaat jezelf nu tegen spreken schimmelig.

Eerst geef je toe dat het eigenlijk fraude te noemen is wat je doet, en nu weer niet..

Jij kunt het fraude noemen, omdat je andere woorden niet snapt (zoals, GEEN 'gemeenschappelijke' huishouding voeren). Ik weet echter beter.

Mijn vriend werkt niet full time, maar studeert. Ik geloof dat ik er wel recht op heb! Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:02

Quellian schreef:
Schimmelig schreef:

Ik zie geen fiasco hoor Lachen

We zijn hier gewoon aan het discussieren, maar waarschijnlijk heb je net iets meer gezegd dan dat je van plan was. Nog steeds geldt: leven en laten leven. Maar ik -en anderen- mag mijn mening hierover geven. Een aantal pagina's geleden ging het over andere mensen in jouw situatie (die in jouw ogen onterecht geld ontvangen) en toen was je ook erg fel.

Ik heb nog steeds geen bestellingen gedaan op afbetaling bij postoderbedrijven hoor Doei!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:02

Tinkerhorse schreef:

[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb net alle pagina's doorgelezen, en ik vind het allemaal heel dubbel wat je zegt.
[/quote]

Sjah Clown

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:02

En eerst zei je nog dat je vriend een vast inkomen had????

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:03

Schimmelig schreef:
Ik heb nog steeds geen bestellingen gedaan op afbetaling bij postoderbedrijven hoor Doei!

Nee, maar je ontvangt wel geld onterecht Lachen Hoe je het spendeert doet er niet toe Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:03

peetie72 schreef:
En eerst zei je nog dat je vriend een vast inkomen had????

Nee, dat heb ik nergens gezegd. Zo heb jij het geinterpreteerd Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:04

Schimmelig schreef:
Sjah Clown

Ik vind dit een beetje jammer van je Schimmelig. De hele tijd kun je discussieren en nu het zo is dat de vingers naar jou wijzen is dat niet meer mogelijk?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:05

Quellian schreef:
Schimmelig schreef:

Nee, maar je ontvangt wel geld onterecht Lachen Hoe je het spendeert doet er niet toe Lachen

Nog 1 keer dit voorbeeld:

In een studentenhuis wonen meedere studenten, zij krijgen allen SF. Mijn vriend studeert, dus waarom heb ik geen recht op stufi? Omdat ik hier niet ingeschreven zou staan... O please zeg. Ik zou mijn woning in Amsterdam moeten opgeven omdat ik 3 maanden samen woon Verward

Jullie zitten vreeeeeemd in elkaar Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:06

Quellian schreef:
Schimmelig schreef:
Sjah Clown

Ik vind dit een beetje jammer van je Schimmelig. De hele tijd kun je discussieren en nu het zo is dat de vingers naar jou wijzen is dat niet meer mogelijk?

Nee, mensen doen geen poging de stukjes goed door te lezen en in context te plaatsen. Lachen