Citaat:
U had het over verkrachtigen komen door bloot op tv. Verkrachtingen gaat meestal over machtsgevoel over de peraon die je uitoefent. En het niet beheersen van seksuele lusten.
Je hebt gelijk dat het niet bloot op zich is, dat een probleem is. WEL de manier waarop dit bloot getoond wordt. En dat is precies wat de meeste mensen in het topic proberen duidelijk te maken: op tv wordt juist het machtsgevoel benadrukt. En de 'niet te beheersen lusten'.
En precies daarom heeft het een negatieve invloed.
Citaat:
Kijk maar naar ontwikkeingslanden en vluchtelingskampen. Daar worden vrouwen ook massaal misbruikt terwijl ik me niet kan voorstellen dat de daders naar veel bloot op tv kijken. en als bloot op tv er niet was, zouden er dan niet nog meer verkrachtingen en aanrandingen van komen? omdat mannen nou eenmaal bloot willen zien?( niet alle overigens)
Er zijn meer oorzaken van sexueel geweld dan tv. Veel meer! Maar dat betekent niet dat de media geen invloed hebben. Het is namelijk duidelijk bewezen dat die invloed er is.
(Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de wetenschappelijke achtergrond, lees het boek "The Social Animal" van Elliot Aronson, en onderzoeken van bv N.M. Malamuth of E. Donnerstein in "Journal of Personality and Social Psychology" over dit onderwerp. Volledige referenties staan in het boek, en wil ik ook wel even uittypen mocht iemand geinteresseerd zijn)