Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:14

Bas232 schreef:

En Ayaan gaat het echt niet terug krijgen, want de regels van de IND zijn zeer duidelijk als het gaat om gevaar etc opleveren voor de sameleving.
Dat ze gevaarlijk is heeft ze reeds bewezen, vraag maar aan Theo van Gogh of aan Geert Wilders....

Deze mensen hebben zelf gedaan wat ze willen, hun eigen verantwoording voor hun eigen uitspraken. Het zijn geen 2 simpele zielen die opgejut zijn, hun meningen stroken met de meningen van Ayaan, vandaar dat ze zichzelf in het voetlicht hebben geplaatst en in gevaar zijn gekomen. Dát ze in gevaar zijn gekomen is triest, maar een andere discussie. Hoge bomen vangen veel wind.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:18

Het feit dat je in NL gevaar oploopt door het verkondigen van je mening is op zich al een heel slechte zaak.

Dat Ayaan misstanden aankaart, is alleen maar goed. Er wordt nog te vaak gezegd dat gruwelijke dingen niet gebeuren, of goed gevonden moeten worden.

Maar hoe vaak werd zij daarvoor niet afgekat? En door dezelfde mensen die nu hoog van de toren blazen dat dit allemaal niet kan?

Ayaan redt zich wel, ik begrijp echt niet waar de drukte nu vandaan komt. Laten ze zich es met echte politiek gaan bezighouden, ipv proberen er zelf beter van te worden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:19

Tsja Cer, de verkiezingen komen nu eenmaal in zicht

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:22

Cer schreef:
Het feit dat je in NL gevaar oploopt door het verkondigen van je mening is op zich al een heel slechte zaak.

Dat Ayaan misstanden aankaart, is alleen maar goed. Er wordt nog te vaak gezegd dat gruwelijke dingen niet gebeuren, of goed gevonden moeten worden.

Maar hoe vaak werd zij daarvoor niet afgekat? En door dezelfde mensen die nu hoog van de toren blazen dat dit allemaal niet kan?

Ayaan redt zich wel, ik begrijp echt niet waar de drukte nu vandaan komt. Laten ze zich es met echte politiek gaan bezighouden, ipv proberen er zelf beter van te worden.

Het een sluit het ander niet uit. Ik ben het nooit eens geweest met de manier waarop Ayaan misstanden aan de kaak stelde, maar dat wil niet zeggen dat ik maar vind dat ze het Nederlanderschap kwijt moet raken. Ik vind dit inderdaad niet kunnen, en dat heeft niets met de politieke persoon Ayaan te maken maar met mijn mening over het beleid van Verdonk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:24

Het is niet het beleid van Verdonk, maar van oa de de grootste oppositiepartij die nu zo hard schreeuwt.......

sarabande

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:24

Bas232 schreef:
Echter, dan gaat Ayaan wel met feiten etc. moeten komen op grond waarvan ze haar pas terug kan krijgen.

Dat zal niet makkelijk zijn en Verdonk gaat haar echt niet anders behandelen dan ieder ander, ergo BYE AYAAN!!

Je lijkt wel een kopie van Rita, wat ik zeg is de enige waarheid !!!(gisteren had je kunnen zien hoe vaak dat niet waar was).

Maar ik geloof dat je niet helemaal goed op de hoogte bent, want als Verdonk de motie van de 2e kamer niet uitvoerd is het BYE BYE Rita

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:25

faye schreef:
Sorry hoor, maar Theo was zelf alles behalve een lieverdje en wist heel goed waar hij (uit vrije wil) aan begon!

Lieverdje was hij inderdaad niet, maar zou hij echt die film gemaakt hebben als hij wist dat hij erdoor om het leven zou komen?
Ik denk het niet.
Maar wat maakt het eigenlijk uit, Ayaan gaat gewoon door, het script voor Submission III heeft ze ook al klaar.
Daar gaat ze Allah in laten spelen, wees maar zeker dat ze enkel uit is op krenken van Islamieten.
Dat mens speelt willens en wetens met vuur!
Vrijheid van meningsuiting heeft hier niets meer mee te maken, rotzooi trappen da's het enige wat ze doet....dat er doden vallen, wat geeft het....
Ze weet donders goed dat er nog meer rotzooi van komt.

Justy

Re:

faye schreef:
Het is niet het beleid van Verdonk, maar van oa de de grootste oppositiepartij die nu zo hard schreeuwt.......

Goed, mijn mening over de manier waarop Verdonk het beleid uitvoert

Cer

Re:

Waar het mij om gaat is dat de politiek nu ineens wel wakker wordt, en dan ook nog bij een persoon die ze helemaal niet zien zitten. Terwijl als het Yousoef van de hoek geweest was, had je niemand erover gehoord...
Maar nu komt het op de politieke agenda heel handig uit, en duiken ze er allemaal bovenop...

Regels zijn regels, en als de regels niet goed zijn, moeten die bekeken worden.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:28

faye schreef:

Je vervalt in herhalingen en je hebt ook geen gelijk. Het beleid werd na Pim aangepast en dat is van na die regeringsperiode.
Het is ook niet het beleid dat aangevallen wordt, het is de starre onverzettelijke manier van het uitvoeren van dat beleid.

En natuurlijk zijn er uitzonderingen voor speciale personen dat is in ieder land zo, neem bijvoorbeeld Maxima, daar konden anderen hun proces ook niet op baseren.

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:32

Cer schreef:
Waar het mij om gaat is dat de politiek nu ineens wel wakker wordt, en dan ook nog bij een persoon die ze helemaal niet zien zitten. Terwijl als het Yousoef van de hoek geweest was, had je niemand erover gehoord...
Maar nu komt het op de politieke agenda heel handig uit, en duiken ze er allemaal bovenop...

Regels zijn regels, en als de regels niet goed zijn, moeten die bekeken worden.

Wat mij heel erg stoord is het feit dat ze door de PVDA de politiek is binnengekomen.
Vervolgens wist de VVD top van de valse informatie, mischien Rita ook, kan best zijn.
Maar maakt niets uit, toen Ayaan het overal begon te spuien dat ze gelogen had kon Rita niet anders dan wat ze deed.
Want als Rita niets had gedaan zou ze wel hebben moeten aftreden, ergo na de Zebla uitzending kon ze domweg niet anders.
Dat de rest in Den Haag ineens debiel begint te doen, dat snap ik dus niet, mwa eigenlijk wel, verkiezingen komen eraan.
Dat ze daar aan vriendjes politiek doen is inmiddels wel duidelijk, weet je nog Pechteld die van schoolmeestertje Balkenende moet terugkomen op z'n woorden, maar hij had wel gelijk!

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:34

sarabande schreef:
faye schreef:

Je vervalt in herhalingen en je hebt ook geen gelijk. Het beleid werd na Pim aangepast en dat is van na die regeringsperiode.
Het is ook niet het beleid dat aangevallen wordt, het is de starre onverzettelijke manier van het uitvoeren van dat beleid.

En natuurlijk zijn er uitzonderingen voor speciale personen dat is in ieder land zo, neem bijvoorbeeld Maxima, daar konden anderen hun proces ook niet op baseren.

Wat heeft Maxima daar mee te maken, die is helemaal geen uitzondering, die ging trouwen met de liefde van haar leven.
Sorry, maar een totaal verkeerd voorbeeld.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:39

Bas232 schreef:
Wat heeft Maxima daar mee te maken, die is helemaal geen uitzondering, die ging trouwen met de liefde van haar leven.
Sorry, maar een totaal verkeerd voorbeeld.

Nogmaals kijk eens of je die uitzending van woensdagavond kan terugzien dan zie je wat anderen overkomt die met de liefde van hun leven trouwden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:47

De procedure rondom Maxima klopt ook van geen kanten!

Maar ja, dat is de ijzeren greep van Bea en daar durft geen politicus tegenin te gaan

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:51

Maxima was in het landsbelang en dat is Ayaan haars ondanks ook geworden door de kritiek die vanuit het buitenland komt.
Ik stel me zo voor dat de baas van het instituut waar Ayaan voor gaat werken niet blij was met deze ophef, en Balk is altijd graag het ijverige gehoorzame jongetje.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:55

Maxima landsbelang? Moet je me ff uitleggen!!!

En ik vind Ayaan ook zeker niet van landsbelang, net zo min al Kalu of Taida of al die anderen. Gelijke monniken, gelijke kappen, dus of iedereen of niemand. En daarom kan ik het standpunt van Verdink goed begrijpen, ze wil de regels voor iedereen op dezelfde manier toepassen. Vind ik persoonlijk oprechter als al die draaikonten waaronder Wouter Bos die alles aangrijpt om te schoppen en zo zieltjes te winnen in de hoop dat de domme burger de feiten wel even vergeet.

Al die politici zijn maar op 1 ding uit en dat is macht en zetels. En als ze eenmaal hun doel bereikt hebben, laten ze een andere kant zien. NL is wat dat betreft gewoon een bananenrepubliek hoor

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:37

Justy schreef:
faye schreef:

Goed, mijn mening over de manier waarop Verdonk het beleid uitvoert

Door die manier van Verdonk zijn er wel meer vluchtelingen toegelaten dan in de regeerperiodes daarvoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:41

Dat wordt even vergeten Karl

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:45

Karl66 schreef:
Door die manier van Verdonk zijn er wel meer vluchtelingen toegelaten dan in de regeerperiodes daarvoor

En die moeten er nu 'recht door zee' weer uit. Niet echt effectief als je het mij vraagt. Wat mij betreft is iedereen welkom, daarmee verschil ik al van mening met een grote meerderheid. De mensen die je door je eigen (wan)beleid hebt binnengelaten er zonder pardon weer uitsturen vind ik helemaal naar.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:45

faye schreef:
Vind ik persoonlijk oprechter als al die draaikonten waaronder Wouter Bos die alles aangrijpt om te schoppen en zo zieltjes te winnen in de hoop dat de domme burger de feiten wel even vergeet.

Welke feiten? De dingen die jij als feiten presenteert in dit topic zijn dat absoluut niet....

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:46

Justy schreef:
Karl66 schreef:

En die moeten er nu 'recht door zee' weer uit. Niet echt effectief als je het mij vraagt. Wat mij betreft is iedereen welkom, daarmee verschil ik al van mening met een grote meerderheid. De mensen die je door je eigen (wan)beleid hebt binnengelaten er zonder pardon weer uitsturen vind ik helemaal naar.

Ik ben het met je eens hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:48

Wendy schreef:
faye schreef:
Vind ik persoonlijk oprechter als al die draaikonten waaronder Wouter Bos die alles aangrijpt om te schoppen en zo zieltjes te winnen in de hoop dat de domme burger de feiten wel even vergeet.

Welke feiten? De dingen die jij als feiten presenteert in dit topic zijn dat absoluut niet....

zoals?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:58

faye schreef:
De procedure rondom Maxima klopt ook van geen kanten!

Maar ja, dat is de ijzeren greep van Bea en daar durft geen politicus tegenin te gaan

Maxima is genaturaliseerd conform de Rijkswet, art. 10:

Wij kunnen, de Raad van State van het Koninkrijk gehoord, in bijzondere gevallen het Nederlanderschap verlenen met afwijking van artikel 8, eerste lid, aanhef en onder a, c en d, artikel 9, eerste lid, aanhef en onder c, en de termijn genoemd in artikel 11, derde, vierde en vijfde lid.

Nadat AHA bekend maakte dat haar personalia niet klopte had ze ook via dat artikel Nederlander mogen worden. Rechtsongelijkheid? Ze was toch al minister??

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 15:04

russel schreef:
Rechtsongelijkheid? Ze was toch al minister??

God behoede, het was kamerlid

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:06

faye schreef:
Maxima landsbelang? Moet je me ff uitleggen!!!

En ik vind Ayaan ook zeker niet van landsbelang, net zo min al Kalu of Taida of al die anderen. Gelijke monniken, gelijke kappen, dus of iedereen of niemand. En daarom kan ik het standpunt van Verdink goed begrijpen, ze wil de regels voor iedereen op dezelfde manier toepassen. Vind ik persoonlijk oprechter als al die draaikonten waaronder Wouter Bos die alles aangrijpt om te schoppen en zo zieltjes te winnen in de hoop dat de domme burger de feiten wel even vergeet.

Al die politici zijn maar op 1 ding uit en dat is macht en zetels. En als ze eenmaal hun doel bereikt hebben, laten ze een andere kant zien. NL is wat dat betreft gewoon een bananenrepubliek hoor

Mee eens! En waar ligt de grens mbt landsbelang, moeten daar ook weer regels en wetten over geschreven worden die vervolgens weer uitzonderingen of hiaten bevatten.
Het is vaak banketstaaf maar idd: gelijke monikken, gelijke kappen!