Homoseksualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:18

stefoo schreef:
Elaine schreef:

Overdreven zoenen/aan elkaar zitten.. op drukke plekken.

Doe ik, als hetro, toch ook niet

Jij misschien niet maar die andere miljoenen hetero's wel, het enige is volgens mij dat het bij homo's gewoon opvalt

zoals ik al zei

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:31

Sorry ladylay, maar ik kan alleen maar opmerken dat jij OF niet goed op de hoogte bent OF dat je aardig bent geindoctrineerd

http://nl.wikipedia.org/wiki/Religie

Je zegt dat je christen bent, daarmee zeg je indirect dat je religieus bent. Er zijn meerdere keuzes vwb een religie in je leven. Ook per religie verschilt het qua sterkte.

Wat jij als religieus omschrijft is een kordate omschrijving van zoals kortzichtige mensen (voornl pubers die gedwongen met een religie zijn opgevoed) een godsdienst zien.

ladylay schreef:
religieus....leef je bij de regels...je moet dit en dat doen en zus en zo...
want dan kom je in de hemel...
christen, niet religeuis.....je accepteerd jezus in je hart en god....
je neemt hem aan in je hart.......daar vanuit ga je verder met de relatie die je persoonlijk met god hebt.....
hij helpt je in het leven, en nee dat betekent echt niet! dat alles sunshine and goodwell is...geloof dat is niet zooo....
het is dus niet zo van je moet zondag naar de kerk, je moet dinsdag naar kattebak, en je moet elke dag uit de bijbel lezen dan kom je er well...nee er zit overduidelijk verschil in...

ps. met kattebak bedoel je catechesatie?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:42

ladylay schreef:
Mireille1970 schreef:
Als gelovige weet je dat God de mensen heeft geschaapt met al zijn of haar "anders" zijn. HIJ is het dus die ook de homo schept. Ik snap dan dus ook niet dat gelovigen er moeilijk over doen.

Het is namelijk geen "keus" maar gewoon "jezelf zijn".

, helaas heb je dat niet correct.......
ik weet ook echt niet waar je dat vandaan haalt.....
dat ligt zooo veel dieper.....

'dat ligt zooo veel dieper...'? Ga dan ook eens wat dieper, als je toch de moeite neemt om er over te beginnen....

Het is dan misschien kort maar krachtig neergezet door Mireille, maar is het niet zo dat God het leven op aarde heeft gezet? Of komt de homoseksualiteit dan vanuit de helse slang, die Eva de appel liet plukken? Of hoe wil je dat dan omschrijven?

Even puur naar de kern kijkend, God heeft de man en daarna de vrouw geschapen. De man en de vrouw planten zich voort, dmv inteelt in het begin zelfs! De gevoelens van mannen en vrouwen zijn niet te kneden, alles op de wereld evolueert, zo ook de gevoelens en daarmee de daden van de mens.

Of misschien is er door de inteelt in het begin van het leven van de mensheid wel het een en ander 'misgegaan', waardoor oa homoseksualiteit is ontstaan. Dit zou een argument kunnen zijn, voor diegenen die homoseksualiteit een 'ziekte' vinden.

Feit is dat geen van ons allen er bij was en dat verhalen van mens aan mens doorverteld worden en veranderen. Levensvisie gingen per mens verschillen, er kwamen verschillende volkeren en zo ook diverse religies. Allen met hetzelfde onstaan.

Wie is diegene die alles zo goed weet, hoe het leven hoort te gaan en zegt wat goed is of fout? Je kan God dan wel in je hart nemen, maar luister dan ook naar je mede-mens, alvorens te beoordelen of iets wel of niet naar God's zin is.

Geen enkele religie (geloof dus!) heeft het volledig bij het rechte eind, men kan veel van elkaar leren. (Ook door fouten!)

Diep genoeg? Ik zou graag een reactie zien van bijv ladylay....

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:52

Ik ken 6 lesbische meiden die al vanaf hun jeugd in de kerk aan allerlei dingen verbonden zijn. Zitten inmiddels in de jeugdbegeleiding en kerkenraad.

Iedereen weet van de coming out.

2 zijn er zelfs getrouwd. En de kerk heeft er een kerkdienst aan gewijd.

Liefde voor God en liefde voor de medemens staan centraal.

Homosexualiteit is er altijd geweest. In de tijd van de grieken en romeinen ook en zelfs een apostel van Jezus was verliefd op hem.

Het is de mens die uit machogedrag heeft bepaald dat het niet normaal zou zijn... net als dikke vrouwen... vroeger was dat super en nu moet iedereen er uitzien als fotomodel en anorexiatype.

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:34

Ach het zal me allemaal wat uit maken wat andere vinden..

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:36

Volgens mij is er iemand uitgel*lt

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:50

snowdon schreef:
Volgens mij is er iemand uitgel*lt

Vertel

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:51

Ow niet jij hoor, maar ladylay bijv...

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:35

Zat ik ook al aan te denken..

Kort maar krachtig, Stefoo

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:27

Quote van een site:
In de Bijbel staat dat homoseksualiteit helemaal niet mag, ook niet binnen een monogame relatie.

Dit is de orthodoxe visie binnen het christendom, daarnaast is er nog de vrijzinnige visie.

De vrijzinnige visie stelt homo- en heteroseksualiteit gelijk aan elkaar.

Homoseksualiteit is toegestaan, maar dan wel binnen een monogame relatie.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:31

Flauw dat er dan weer de nadruk moet worden gelegd op die monogame relatie. Alsof alle hetero's zo monogaam zijn...

Anoniem

Re: Homoseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:13

Monogamie is voor veel mensen toch wel een beetje de standaard. Maar je kunt ook monogaam zijn en desondanks veel relaties hebben. Zolang je het eerst braaf uitmaakt met de ene kun je zo weer door naar de ander en ben je toch monogaam

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:21

Hoe harder ze roepen monogaam te zijn, hoe harder je moet gaan twijfelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:33

IK BEN MONOGAAM!!! iK BEN MONOGAAM!!!

Ja, dat is echt waar, dus niet gaan twijfelen...

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:50

ik vind het super knap en goed dat mensen ervoor uit durven te komen.
ik ken zelf ook een homo
en is egt een super aardige jongen.
en durft er ook super goed voor uit te komen ..
als ze fli**er op roepen ofzo haha dan zegt hij soms zelfs nee ze zijn nog niet op
haha nouja ik heb er dus ook egt geen problemen mee
zijn meestal ook erg aardige mensen zover ik weet.

Just_in_time

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:50

Illegale immigranten zijn altijd een probleem geweest in Amerika. Vraag maar aan de indianen.

Hier ben ik het helemaal mee eens
alleen zijn ze niet illegaal, ze hebben zichzelf gelegaliceerd.
Laatst bijgewerkt door Just_in_time op 19-06-06 21:58, in het totaal 2 keer bewerkt

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:53

Monogaam of niet, Ik ben ik, en Je houd van iemand, en als je niet van iemand met houd is het gouw afgelopen.. Ik geloof dat bij mij geluk boven aan staat

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:58

stefoo schreef:
Monogaam of niet, Ik ben ik, en Je houd van iemand, en als je niet van iemand met houd is het gouw afgelopen.. Ik geloof dat bij mij geluk boven aan staat

daar heb je helemaal gelijk in

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:49

HAHA yannick zei vandaag ene goede stoot!

hij zij

"TSS VROUWEN"

JULLIE MAKEN MIJ ZO

heb me dood gelache

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:44

Hahahahahaha die vind ik ook leuk!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:41

Ach, ik met een paar (ook homo/biseksuelen) op school soms van die domme mopjes, "Hetero's.. Je kan dr ook niks mee aanvangen he. "

osfrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:15

precies, dat is wat ik vaak te horen krijg, Met homo 's kan je echt veel lache. maar zijn er ook echt voor je als je ze nodig hebt.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:24

ik heb geen mening over homosexuelen, netzoals ik geen mening kan hebben over 1 bevolking of de mensheid. Het zijn doodnormale mensen natuurlijk. En over dat iemand voor zijn eigen geslagt valt, vind ik al helemaal prima, netzo prima als iemand op het andere geslagt valt Knipoog

bonanzaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:39

ik ben het helemaal eens met wat osfrie schrijft, ik kreeg het zelfs gisteravond nog te horen. Ik vind de personen die dat niet vinden, moeten eerst maar eens naar zich zelf kijken hoe ze tegenover hun vrienden staan om er voor ze te zijn !

osfrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:09

He maar volgens mij bloeit het hier een beetje dood.. gaat steeds maar over geloof en acepteren van homo 's enzo. Weet iemand niet even iets anders om over te praten. Denk dat er ook kei veel andere dingen zijn om over te kletsen en toch binnen deze topic. Tong uitsteken
Bijvoorbeeld waar kan je leuk stappen als ho/le bent. Kom maar op met je ervaringen. Clown