Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jockey_my

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:21

Misser schreef:
@Urielle: kan jij normaal met iemand communiceren van wie je alleen (een gaasje voor) de ogen ziet?

ja helemaal mee eens.
Tuurlijk kan dat niet!
Je wil tog ZIEN met wie je praat!
Dat ze zoon bourka willen dragen dat zal niet mijn probleem zijn, maar
ze moeten niet proberen om zo geld van NL te halen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:27

ik vind het eerlijk gezegd ronduit belachelijk.
Dit is weer typisch nederland hoor.
Een burka is er voor de vrouw om te voorkomen dat zij een man onbewust verleidt.
Je kan haar gezicht nog helemaal zien, alleen haar haar is verborgen.
Op zich vind ik dat het gewoon moet kunnen. Een net pak, en dan zonder burka, die vrouw blijft dezelfde, met of zonder.
Daardoor zal ze haar functie echt niet minder goed vervullen.

Er zijn steeds meer allochtonen én steeds meer werkelozen in Nederland.
Met zulke standpunten zal dat ook niet snel oplossen

En als je niet tegen iemand met een burka om kan praten, ligt dat dan aan haar?
Als je het mij vraagt niet!

shantihdior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 06:52

Lauss schreef:
ik vind het eerlijk gezegd ronduit belachelijk.
Dit is weer typisch nederland hoor.
Een burka is er voor de vrouw om te voorkomen dat zij een man onbewust verleidt.
Je kan haar gezicht nog helemaal zien, alleen haar haar is verborgen.
Op zich vind ik dat het gewoon moet kunnen. Een net pak, en dan zonder burka, die vrouw blijft dezelfde, met of zonder.
Daardoor zal ze haar functie echt niet minder goed vervullen.

Er zijn steeds meer allochtonen én steeds meer werkelozen in Nederland.
Met zulke standpunten zal dat ook niet snel oplossen

En als je niet tegen iemand met een burka om kan praten, ligt dat dan aan haar?
Als je het mij vraagt niet!

EEn vrouw die een boerka draagt zie je helemaal geen gezicht,bij haar ogen zit gaas waar zij alleen doorheen kan kijken .
dus niemand kan haar in de ogen kijken.
we hebben het hier niet over een gewoon hoofddoekje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 07:44

russel schreef:
Whiz schreef:
@Russel. Dat is dus niet waar want het wordt eigenlijk ook allemaal verkeerd uitgesproken. Daarom wordt het ook zo geschreven. Ik trek het niet uit zijn verband. Ik wil hierbij aangeven dat bijna niemand behoorlijk ABN praat. Zo ook niet onze allochone medeburgens. De pot verwijt de ketel namelijk tot dat hij zwart ziet.

Je kunt ook wel heel erg op alle slakken zout leggen hoor. Er is geen een taal die koninklijk praat.....

Nee er is een verschil tussen correct en koninklijk. Maar goed.. wat jij wil joh. Je mist het punt jammer genoeg finaal. Dus gaan we weer lekker verder met de burka's i.p.v. de taal.. want daar ging het tenslotte over.

Juist ja, jij vat het punt tussen dialect en accent niet en dat ABN een benaming is voor dialectloos nederlands omdat we elkaar dan niet meer begrijpen. Zo nu dus ook En over correct ABN is er nl ook niet gesproken, dat maak jij er van.

Ben trouwens wel benieuwd hoe groot het percentage burkadragers begrijpelijk ABN , dus Nederlands spreekt. Heb niet veel beelden bij een meisje dat volgens onze leerplicht op school is geweest, dus nederlands heeft moeten leren en in onze moderne maatschappij als ze volwassen is en haar middelbare school heeft afgemaakt die burka gaat aantrekken of al haar hele leven hier met de burka heeft gelopen. Zijn er scholen waar de kinderen in burka's lopen?

ShirleyA

Re: Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:56

[quote="Cayenne"][i]AMSTERDAM - Vrouwen die een boerka dragen en daardoor geen baan kunnen krijgen, hebben geen recht op bijstand. Dat zegt de Amsterdamse wethouder Aboutaleb in het tijdschrift Opzij. Volgens de wethouder belemmert een boerka vrouwen om makkelijk werk te vinden omdat geen enkele werkgever hen zo wil hebben.

Aboutaleb wijst het dragen van een boerka niet principieel af. Maar je mag als overheid wel iets verwachten van burgers, zegt de wethouder in Opzij. "Niemand wil immers een werkneemster in een boerka. In dit geval zeg ik: boerka uit en solliciteren. Als je dat niet wilt: ook goed, maar dan geen uitkering."

Prima!!!! Doen ze in hun vrijtijd maar dat ding aan. Ik vind niet dat ik daarvoor moet betalen dmv de belasting die ik betaal!

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:22

russel schreef:
Zijn er scholen waar de kinderen in burka's lopen?

Dat mag ik toch hopen van niet zeg! Mijn zoontje zou niet op zo'n school mogen! Ik vind dat ze die onzin maar binnenshuis moeten doen, het geeft mij een onbehagenlijk gevoel dat iemand zich zo verbergt. Hier in Nl is dat niet de gewoonte en ik vind dat zij zich aan moeten passen aan onze gewoontes (zoals dat andersom ook zou moeten uiteraard).

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:53

Net zoals kleine meisjes geen hoofddoek om hoeven dragen kinderen ook geen boerka's.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 11:57

ShirleyA schreef:

Dat mag ik toch hopen van niet zeg! Mijn zoontje zou niet op zo'n school mogen! Ik vind dat ze die onzin maar binnenshuis moeten doen, het geeft mij een onbehagenlijk gevoel dat iemand zich zo verbergt. Hier in Nl is dat niet de gewoonte en ik vind dat zij zich aan moeten passen aan onze gewoontes (zoals dat andersom ook zou moeten uiteraard).

Waarom zou dat jouw kind schaden dat hij niet op zo'n school zou mogen? Ik zie er niets verkeerd in ten opzichte van kinderen zonder Burka

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:59

Kinderen met boerka's.... Kunnen mensen zich misschien ook eens ergens in verdiepen voordat er van alles wordt uitgekraamd?

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:22

Bealy schreef:
Kinderen met boerka's.... Kunnen mensen zich misschien ook eens ergens in verdiepen voordat er van alles wordt uitgekraamd?

Ja Inderdaad.... haha moet niet erger worden.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:25

Ik zou zo,n iemand niet in dienst willen hebben, ik kijk de mensen waar ik mee werk graag in de ogen. Aanpassen dat moet je doen das normaal als je in een vreemd land bent.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:29

Whiz schreef:
@Russel. Dat is dus niet waar want het wordt eigenlijk ook allemaal verkeerd uitgesproken. Daarom wordt het ook zo geschreven. Ik trek het niet uit zijn verband. Ik wil hierbij aangeven dat bijna niemand behoorlijk ABN praat. Zo ook niet onze allochone medeburgens. De pot verwijt de ketel namelijk tot dat hij zwart ziet.

Juist ja, jij vat het punt tussen dialect en accent niet en dat ABN een benaming is voor dialectloos nederlands omdat we elkaar dan niet meer begrijpen. Zo nu dus ook En over correct ABN is er nl ook niet gesproken, dat maak jij er van.

Ben trouwens wel benieuwd hoe groot het percentage burkadragers begrijpelijk ABN , dus Nederlands spreekt. Heb niet veel beelden bij een meisje dat volgens onze leerplicht op school is geweest, dus nederlands heeft moeten leren en in onze moderne maatschappij als ze volwassen is en haar middelbare school heeft afgemaakt die burka gaat aantrekken of al haar hele leven hier met de burka heeft gelopen. Zijn er scholen waar de kinderen in burka's lopen?
[/quote]

Pfff Er is geen NIET Correct ABN, want dan noem je het namelijk al geen Algemeen beschaafd Nederlands meer.

En nergens zijn er scholen waar kinderen in Burka's lopen. Ze gaan uberhaubt pas een hoofddoek dragen als ze vrouw worden. Dat is dus ongeveer 12, 13. (de een wat eerder, de ander wat later, maar dat snap je waarschijnlijk wel)

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:00

Cayenne schreef:
[Waarom zou dat jouw kind schaden dat hij niet op zo'n school zou mogen? Ik zie er niets verkeerd in ten opzichte van kinderen zonder Burka
[/quote]

Ik vind dat zij zich moeten aanpassen aan onze zaken en niet zo arrogant moeten zijn perse hun eigen dingen vol te houden, geloof of niet. (daar heb ik toch al geen enkele boodschap aan). Ik vind het dragen van zulke overdreven geloofs atributen opdringen. En een gebrek aan respect voor het land waar ze in leven. Geen Burka's dus en als t aan mij ligt geen hoofddoekjes ook.
Daarbij komt dat kinderen op school -terecht- ook geen petjes ed op mogen hebben, dus ook geen hoofddoekje en burka's (en ja, ik weet dat meisjes die niet hoeven te dragen, maar t was bij wijze v spreken)

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:05

Ik vind het een heel goed plan, snap trouwens niet waarom mensen die een burca dragen in Nederland gaan gaan wonen. Ga dan lekker in een streng islamitisch land wonen.

Niemand neemt natuurlijk een werknemer aan die een burca draagt en ik weet ook bijna zeker dat ze slecht nederlands spreken. Ik wil iig niet voor zulke mensen belasting betalen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:48

Avanti schreef:
Ik vind het een heel goed plan, snap trouwens niet waarom mensen die een burca dragen in Nederland gaan gaan wonen. Ga dan lekker in een streng islamitisch land wonen.

Niemand neemt natuurlijk een werknemer aan die een burca draagt en ik weet ook bijna zeker dat ze slecht nederlands spreken. Ik wil iig niet voor zulke mensen belasting betalen.

Dat heb ik dus ook!

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:48

Ik vindt het een goede regel.
Ik kijk zelfs ook niet graag in zo'n uberhippe zonnebril waar je jezelf in ziet! Ik praat toch niet tegen een zonnebril maar tegen een persoon
Zo ook niet tegen een doek met een persoon er in gewikkeld. Wat ze er in hun vrije tijd mee doen moeten ze helemaal zelf weten.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:23

ShirleyA schreef:
Avanti schreef:

Dat heb ik dus ook!

Dat heb ik dus niet

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:01

Whiz schreef:
Dat heb ik dus niet

Prima maar dan moet jij maar opdraaien voor hun uitkering. Niet op mijn kosten die ongein. Aanpassen of wegwezen, dat is mijn motto. Geld gaat echt een keer op, hier is geen geld voor. Burka af en werken, net als ieder andere hardwerkende ziel.