17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 19:31

_San87_ schreef:
Ja, stel je voor dat je eens geld uitgeeft zodat 50% van je bevolking zich veiliger voelt en beter geholpen kan worden...

Dat zeg ik niet maar ik ben benieuwd wat ze met dat geld gaan doen en waarom er nu niet gelijk iets kan worden gedaan qua regels aanscherpen ect

Bovendien zal er genoeg geld beschikbaar zijn als de asiel - wetgeving word aangepast toch …

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 20:04

Sassy4barrel schreef:
Bovendien zal er genoeg geld beschikbaar zijn als de asiel - wetgeving word aangepast toch …

Gaat niet gebeuren. We hebben ons aan Europese wetten te houden.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 20:06

purny schreef:
Sassy4barrel schreef:

Gaat niet gebeuren. We hebben ons aan Europese wetten te houden.

Mag er dan geen strengere selectie komen bijv te focussen op asielzoekende vrouwen met kinderen en gezinnen te helpen ipv jonge alleenstaande mannen ( die de nodige gevaren en problemen meebrengen ) ?

purny

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 20:12

Juist de jonge alleenstaande mannen komen naar Nederland en vragen hier asiel aan. Daarna komen de vrouwen kinderen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 20:22

Daarnaast lijken mij er wel andere "oplossingen" te bedenken dan alleen de mannen selecteren. Zet dan in op meer personeel om de gehele rondslomp rondom asielprocedures te versnellen zodat iemand die hier niks te zoeken heeft sneller uitgezet kan worden, en mensen die wel mogen blijven ook sneller kunnen beginnen met integreren. Maar net als in bijna elke sector zijn er grote personeelstekorten, dus ook daarom zouden meer mensen die in staat zijn te kunnen werken best welkom zijn. Gaat gelijk die verveling tegen. Wordt dat rotzooi trappen misschien ook minder.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 20:28

purny schreef:
Juist de jonge alleenstaande mannen komen naar Nederland en vragen hier asiel aan. Daarna komen de vrouwen kinderen.

Als iemand alleenstaand is heeft hij geen vrouw of kind..

Als hij wel een vrouw en kind heeft is hij meestal getrouwd en onderdeel van een gezin ..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 20:31

Ik las net iets over een politie team speciaal voor vrouwen. Voor veiligheid op straat maar ook voor vrouwen die gestalkt worden en vrouwen die bij hun man weg zijn en zich niet veilig voelen

Dat zou een grote stap zijn en daar zou geld voor vrijgemaakt mogen worden vind ik

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 21:28

Sassy4barrel schreef:
purny schreef:

Als iemand alleenstaand is heeft hij geen vrouw of kind..

Als hij wel een vrouw en kind heeft is hij meestal getrouwd en onderdeel van een gezin ..

Waar.. idd sorry

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 23:16

Het nieuws over vrouwenrechten gaat nog niet zo hard.

Ik werd vandaag nog lastig gevallen tijdens de Pride in Zwolle. In mijn persoonlijke ruimte komen, naast me blijven fietsen en meermaals opmerkingen maken over mn kont.

Oh:
- ik was niet alleen
- ik was nuchter
- het was overdag
- ik maakte zelf geen eerste contact
- ik heb niet gereageerd
- ik droeg expres een hele wijde zwarte broek
- het was een witte jongen (minderjarig)

Ben benieuwd wat ik volgend bepaalde witte mannen anders had kunnen doen.

Een wijdere broek dan deze is fysiek onmogelijk. Alleen steekt m’n kont dermate ver uit dat alleen een pop-up tent dat nog zou verbergen. :j

Maar asielzoekers zijn het probleem en je moet gewoon niet overdag met een vriendin naar de Pride gaan!!!!!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 02:19

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog nooit echt bedreigd heb gevoeld door een man. Wel wat dingen meegemaakt maar ik kan goed van me afbijten en laat heel snel merken waar de grens ligt.
Ik moet ook zeggen dat ik er nooit zo bij stil sta dat veel vrouwen te maken hebben met intimidatie en overschrijdend gedrag.
Misschien omdat ik bijna altijd met mannen heb gewerkt en daardoor minder snel onder de indruk ben?

Edit, ik zou zo graag een foto zien van Lisa. Nu is ze alleen een naam, zou zo graag een gezicht erbij Willem, maar ik kan niets vinden

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:49

Gelukkig is zelfs haar achternaam niet bekend.
De familie moet nu vooral met rust gelaten worden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:59

Rivendell schreef:
Edit, ik zou zo graag een foto zien van Lisa. Nu is ze alleen een naam, zou zo graag een gezicht erbij Willem, maar ik kan niets vinden

Dat is een wens van de ouders.
Heel fijn dat het gelukt is om haar achternaam en foto buiten de media te houden :)

De pride is idd altijd garantie op lastig gevallen worden, hoe ironisch, een festival om te vieren dat je bent zoals je bent.
Ik ga nooit meer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:11

Achternaam is gewoon bekend hoor.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:25

Wintu schreef:
Dan scheer je voor het gemak alle mannen die rechts stemmen over een kam? Oh en het halve platteland ook meteen? Weinig tolerant.

En dan vergat ik ook nog de rechtse studentenverenigingen die vrouwonvriendelijk zijn, zoals het Amsterdamse studentencorps waar toespraken werden gehouden waarin vrouwen 'prutsmutsen' en 'sperma-emmers' werden genoemd. Ook werd gesteld dat "mannen de nekken van vrouwen moeten breken, om hun banketstaaf in te steken'.

Zo'n jongeman gaat daarna met zijn dronken kop het uitgaansleven in -:(-

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:08

Lieser schreef:
Wintu schreef:
Dan scheer je voor het gemak alle mannen die rechts stemmen over een kam? Oh en het halve platteland ook meteen? Weinig tolerant.

En dan vergat ik ook nog de rechtse studentenverenigingen die vrouwonvriendelijk zijn, zoals het Amsterdamse studentencorps waar toespraken werden gehouden waarin vrouwen 'prutsmutsen' en 'sperma-emmers' werden genoemd. Ook werd gesteld dat "mannen de nekken van vrouwen moeten breken, om hun banketstaaf in te steken'.

Zo'n jongeman gaat daarna met zijn dronken kop het uitgaansleven in -:(-

Moet je ook nagaan dat dit daarna onze advocaten en rechters en weet ik het wat worden :=

Hier nog zo een. Kan je als vrouw geen kinderen krijgen? Zoek ik wel een nieuwe:
https://www.instagram.com/reel/DNi8GdAN ... A0dmdmaGV0

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

Van dat soort types hoop je altijd dat zij niet fertiel zijn :').

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:35

Ik vind dit niet perse een “goed” voorbeeld.. hij is nog relatief jong (dus hij verwoord het wat slecht) en hij wil graag kinderen.
Hoe doen vrouwen dat die heel graag kinderen willen en waarvan de partner dat niet wil/kan?

Wellicht heeft hij nog niet nagedacht over ivf (ik weet ook niet of dat nou altijd de beste oplossing is trouwens) of iets anders ..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:38

Ik werkte ooit bij een werkgevers dat een stel was.
En zij beweerde ook dat kinderen krijgen de kroon op je huwelijk was en als je samen geen kinderen wilde dat er dat dan wat mis was in je relatie.....

Ik heb daar niet heel lang gewerkt, mafkezen....
Beetje hetzelfde als die hierboven.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:40

Lieser schreef:
Daks schreef:
Uit het boek de migratie magneet geschreven door Jan van de Beek

Maar die zal niet bokts "goedkeuring" krijgen

[ Afbeelding ]

Nee, en terecht. Zijn 'onderzoek' voldoet niet aan de wetenschappelijke eisen.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/m ... de-cijfers

Zijn onderzoeken komen gewoon bij oa cbs vandaan. Als je even verder zoekt op het boek kom je daar vanzelf achter.

Vergeet daarbij niet dat Jan van de Beek ontzettend geframed is door de media.

@benzz. Hein de Haas die man die probeerde Jan van de Beek onderuit te halen maar daar als "goedgekeurde" wetenschapper keihard op onderuit ging en daarbij faalde met de juiste argumenten te komen?

Afbeelding
Hier oa een grafiek van de cbs. Cbs houd dit nu niet meer bij sinds 2022 maar oa Jan van de Beek heeft deze cijfers doorberekend aan de hand van bronnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Heb je wat meer info bij dat grafiekje? Want een losstaande grafiek zegt niks. 0 t/m 5, is dat in aantallen? Percentages tov het aantal in Nederland wonende mensen met die afstamming?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

Jan van Beek is zeker niet geframed door de media. Hij wordt op handen gedragen door Nieuws van de Dag, Vandaag Inside en figuren als Weird Duk en FvD
Dat zegt bijna genoeg.

Hein de Haas daarintegen is een gerenommeerd en gewaardeerd wetenschapper. Maar werd met name op X helemaal kapot gemaakt.

Hoofdeconoom CBS legt haarfijn uit waarom Jan van de Beek een fopwetenschapper is - Joop - BNNVARA https://share.google/VunJRxqcKEguWT7eX
Laatst bijgewerkt door Electra63 op Gisteren, 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:45

Daarnaast gaat het hier toch vooral over autochtonen met een migratieachtergrond en dus niet per definitie over asielzoekers? Nogal ironisch dan dat juist de Antillen zo hoog scoren terwijl dat gewoon in meer of mindere mate onderdeel is van het Koninkrijk der Nederlanden.
Ik mis iig een link met meer informatie over (de achtergrond van) deze cijfers.

Cer, alhoewel ik snap wat je bedoeld, gaat het me met wat hij zegt meer om wat hij uitstraalt mbt zijn algehele kijk op vrouwen. En dat is dat ze blijkbaar nogal snel disposable zijn. Wellicht groeit ie daar nog "overeen", maar ik vind hem ook niet meer zodanig jong dat ik denk "dit valt met een beetje goede opvoeding nog te redden". Sowieso vraag ik me altijd wel af waar dit soort uitspraken vandaan komen en welke rol ouders/vrienden/maatschappij gespeeld hebben.
De voorbeelden van Lieser zijn ook "jonge" mannen, en toch zou ik beide liever niet tegenkomen in de kroeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:49

Suriname was dat ook.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:43

Laten we ook niet vergeten mannen in een machtspositie, zoals iedere keer nu naar buiten komt bij o.a. TV-programma's of sporttrainers of muziekproducers.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:45

Blacky94,
Ik snap ook wat jij bedoelt hoor, maar deze jongen vind ik daar niet het beste voorbeeld van