Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
DuoPenotti schreef:wolven hebben pijn... Zeggen ze dat nu?
Schapen pony's, en honden ook..
En kinderen met bijt wonden ook...
SusanH schreef:Het enige waar ik me in kan vinden is dat wij idd ook onderdeel zijn van de natuur. Maar, wij staan sinds we daar deel van uitmaken, aan de top van de voedselketen. Dat maakt ook dat wij jagen op andere soorten waar we mee samen leven.
Ik vraag me trouwens af, als je zo denkt als deze mensen, hoe kijken ze dan tegen de bestrijding van oa ratten aan? Moeten we dat ook maar helemaal los laten? Ratten waren er tenslotte ook eerder dan mensen.
Femke_Tweety schreef:SusanH schreef:Het enige waar ik me in kan vinden is dat wij idd ook onderdeel zijn van de natuur. Maar, wij staan sinds we daar deel van uitmaken, aan de top van de voedselketen. Dat maakt ook dat wij jagen op andere soorten waar we mee samen leven.
Ik vraag me trouwens af, als je zo denkt als deze mensen, hoe kijken ze dan tegen de bestrijding van oa ratten aan? Moeten we dat ook maar helemaal los laten? Ratten waren er tenslotte ook eerder dan mensen.
En vlooien.
En schurft
MyChoice schreef:Ik begreep van mensen die erbij waren dat er gevraagd is waar ze woonden. Blijken de meeste van die ginnegappers totáál niet rondom wolvengebied te wonen. Niks nieuws onder de horizon natuurlijk. Maar wáárom ga je je bemoeien met problemen waar je zelf niet middenin zit.
SusanH schreef:Het enige waar ik me in kan vinden is dat wij idd ook onderdeel zijn van de natuur. Maar, wij staan sinds we daar deel van uitmaken, aan de top van de voedselketen. Dat maakt ook dat wij jagen op andere soorten waar we mee samen leven.
Nyaleti schreef:SusanH schreef:Het enige waar ik me in kan vinden is dat wij idd ook onderdeel zijn van de natuur. Maar, wij staan sinds we daar deel van uitmaken, aan de top van de voedselketen. Dat maakt ook dat wij jagen op andere soorten waar we mee samen leven.
Hier ben ik het wel mee eens.
Honden vast waar moet, tijdens broedseizoen delen afsluiten prima, stiltegebied niet verstoren, geen afval op straat wat dieren dan weer op kunnen eten etc. Dat is ook allemaal 'leven met de natuur'.
Maar dan moet de natuur ook natuur blijven.
Wolven in Nederland prima maar dan wel voor de natuur. Af en toe eentje die angstig door de akker rent, prima. Net zoals de vossen en herten; dan is het tof om er een te zien.
Zodra de natuur de natuur niet meer is, daar trek ik een grens.
Wolf die herhaaldelijk schapen in de wei pakt? Pats.
Wolf die zich op z'n gemak voelt bij mensen in de buurt? Pats.
Citaat:Leusden Utrecht
17-08-2025
Vanmiddag
Zichtmelding
Wolf gezien op Leusderhei aan de Paradijs weg.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
tienus63 schreef:Aanval Wijhe Ov, 1 schaap gedood 1 zwaargewondCitaat:Wijhe Overijssel
17-08-2025
Afgelopen nacht
Aanval op schapen.
1 schaap gedood en 1 schaap zwaar gewond, dierenarts weet niet of de schaap het gaat redden.
Sterkte voor de eigenaar.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
[ Afbeelding ]Spoiler:
[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1BTiQK ... tid=wwXIfr
Citaat:Hulshorst Gelderland
17-08-2025
19.10 uur
Zichtmelding
2 wolven gezien op de Schapendrift. Net voorbij paarden rustplaats. Wolven stonden stil op fietspad, ze liepen het bos in toen ze ons zagen op de fiets. Afstand was ca 50 meter .
#geenwolf
Geenwolf.com
tienus63 schreef:Zichtmelding Leusden U
Ik vraag me af is het de beruchte probleemwolf, wat een schuwheid…Citaat:Leusden Utrecht
17-08-2025
Vanmiddag
Zichtmelding
Wolf gezien op Leusderhei aan de Paradijs weg.
#geenwolf
Geenwolf.com
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/16SojH ... tid=wwXIfr
tienus63 schreef:Als het een ander blijkt te zijn, dan kan men de borst nat maken in die regio.
Ik zal eens kijken of ik de filmpjes van wat zeer waarschijnlijke de beruchte wolf in de jonge jaren is op zijn geboortegrond.
Loopt tussen de fotografen door, zoekt contact met fietsers die stoppen om hem beter te zien.
Mac schreef:DubbelFun schreef:Zou wijsheid dan toch echt met de jaren komen ??
Ik vermoed eerder een door generatieverschillen ingegeven andere visie op natuur en beheer.