Vermiste kinderen Beerta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Vermiste kinderen Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:22

De Syrische gemeenschap heeft zijn excuses aangeboden en bloemen en knuffels neer gelegd op de plek.
Ze veroordelen het gedrag van die jongeren.
Stond op pagina vd de Telegraaf op fb

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:34

Popstra schreef:
De Syrische gemeenschap heeft zijn excuses aangeboden en bloemen en knuffels neer gelegd op de plek.
Ze veroordelen het gedrag van die jongeren.
Stond op pagina vd de Telegraaf op fb

Dat is erg netjes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:57

Dat vind ik ook een mooi gebaar.

Dit zijn ook wel echt de rotte appels van de samenleving. Die moet je er tussenuit plukken en tijdig weggooien.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 15:17

Mooi gebaar, hadden ze niet hoeven doen, maar erg netjes. Het is al moeilijk genoeg voor die mensen het gedrag van deze pareltjes helpt daar niet aan mee.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:25

CharleyT schreef:
MissyNr1 schreef:
Ik hoop dat ze een bezoekje gaan krijgen van de buurtbewoners. Ik ben niet pro geweld maar wel fan van gerechtigheid. Als je zulke lage acties uitvoert moet je de consequenties ondergaan. Heel veel gedrag wordt gedoogd of heeft geen gevolgen. En daardoor blijft het zich herhalen of wordt het erger. Maar wie niet horen wil moet voelen vind ik in deze situatie heel gepast

En dat lost gewoon helemaal niks op. En eigen rechter spelen is buitengewoon asociaal.

Eigen rechter spelen is ook multi-interpretabel denk ik.
Het is ook wel een beetje het gevoel dat gedrag consequenties heeft en mag hebben en dat ze ook echt wel mogen voelen wat die consequenties zijn.
En dan bedoel ik daar geen blauwe plekken en fysiek leed mee, maar wel publieke afkeuring, voor mijn part ook boe-geroep op straat en met de nek aangekeken te worden.
En her allerliefst een dikke taakstraf of andere vorm can straf op het AZC/ thuis.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:46

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:56

De tocht is vanavond live te volgen op tv noord.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 18:00

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 18:52

Wat een opkomst.. zoveel bloemen. Dit had nooit mogen gebeuren, maar wat een waardig afscheid dat er zoveel gedacht wordt aan ze.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:31

Heel heftig en mooi tegelijk, de tocht en de toespraken. Kippenvel en tranen over mn wangen... lieve kinderen..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 20:54

Dat was echt indrukwekkend. Zoveel mensen…

Het dorp is nog nooit zo stil geweest volgens mij. En heel opvallend dat het op dit moment nog steeds muisstil is buiten. Je hoort echt niks hier op straat nu behalve vogeltjes… iedereen leeft echt enorm mee hier.

R.I.P. Lieve Jeffrey en Emma. Y;(

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 11:11

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:49

Wauw, dat is al snel!
Ik zie dat Saskia Belleman live verslag doet.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:55

Eis is korte celstraf en waarschijnlijk krijgen ze die niet eens.
Forse straf zit er niet in denk ik.
Maar ik denk dat ze hun straf ook wel hebben gehad qua media aandacht,bedreigingen en daardoor angst en schaamte

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:58

Sassy4barrel schreef:
Eis is korte celstraf en waarschijnlijk krijgen ze die niet eens.
Forse straf zit er niet in denk ik.
Maar ik denk dat ze hun straf ook wel hebben gehad qua media aandacht,bedreigingen en daardoor angst en schaamte

60 uur taakstraf is het geworden zie ik

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:58

Werkstraffen van 60 uur.
Ik zeg maar niet wat ik hiervan vind...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:19

Ik snap de woede...en de emotie...
Gelukkig word er berecht en word hierbij emotie even gerelativeerd.

Wat had de straf dan moeten zijn? Voor het jatten van knuffels? Komop, ze hebben geen moord gepleegd...

Ik snap de emotionele waarde! Enorm goed! Als kersverse moeder kan ik me indenken hoeveel zeer dit kan doen en wat dit kan opwekken.

Maar doodsbedreigingen aan die gasten gaat me echt te ver.
Evenals gevangenisstraf..

We hebben het hier niet over een zwaar vergrijp.

Begrijp me niet verkeerd he...( Even de emotie reguleren alvorens te reageren :') ) het is kwalijk..het kan en mag niet...nee...
Maar die taakstraf gaan ze al een pesthekel genoeg aan hebben..en dan ook nog eens de negatieve aandacht die ze gehad hebben. Die hebben hopelijk hun lesje geleerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:23

Eens, hoor. Ik vind 60 uur taakstraf ook prima. Laten we het niet absurd maken. Ze zijn gepakt, zijn gestraft en de publieke veroordeling zal daarin ook meegewogen hebben.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:32

Ik verwacht (hoop dat de hersenen zich dusdanig ontwikkelen) dat ze op volwassen leeftijd wel met gevoelens van wroeging te dealen krijgen.
Er zijn daar twee jonge kinderen verdronken in een auto. Deze daders van het aantasten van herdenking-items hebben hun namen nu dmv deze stommiteit verbonden aan deze ontzettend verdrietige gebeurtenis. Daarom verwacht ik dat het ze later in hun leven wel zal opspelen.

Nu, op dit moment leren zulke gastjes er volgens mij toch niks van. Zal me niet eens verbazen als ze nou ‘stoer’ gaan denken te lopen doen met hun taakstrafjes (hoop het niet, misschien is tijdens taalstraf uitvoer de smartphone laten inleveren wel verstandig in hun geval).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:49

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:09

Uitspraak is 60 uur werkstraf. En als ze die niet uitvoeren alsnog 30 dagen achter de tralies.
De daders hadden nog geen strafblad en het feit dat er forse bedreigingen zijn geuit richting de daders, die ook wel zal moeten bijdragen aan het besef dat ze vreselijk fout gedrag hebben vertoond.H ij vindt dat beide verdachten aan den lijven hebben ondervonden wat de gevolgen van hun acties zijn. De rechter vond hun gedrag absoluut verwerpelijk hetgeen een toch nog wel forse straf verdient.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:13

Ik vind vooral het gebrek aan reflectie zo schokkend. Dat ze niet wisten dat ze wat verkeerd deden. Bizar.
60 uur werkstraf vind ik wel mild. Ik had liever maandje tralies aan vooraf laten gaan. Daarna 60 uur werkstraf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:28

Sociale vaardigheidstraining oid had er ook wel bij gemogen.
En laat ze maar ergens werken waar ze dat wel iets meekrijgen, in hoeverre dat in 60 uurtjes kan op 20 jaar gemiste opvoeding....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:47

Ik las de reactie van een jurist - al een tijd geleden - op nu.nl. Die schreef: het is een geval van 'res derelictus' - maw, een achtergelaten zaak. Daar kan je dus juridisch niet zo heel veel mee.

Iemand laat iets bewust in de openbare ruimte achter. Dat heeft dus een juridische term en is iets anders dan een verloren voorwerp. Iemand die dát vindt en niet meldt kun je diefstal verwijten. Dat is hier juridisch niet het geval.

Dus dat er uberhaupt een straf uit gekomen is, mag je dus al blij mee zijn. Uitindelijk moet een rechter z'n oordeel en straf wél op een wet kunnen baseren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 19:16

Ibbel schreef:
Ik las de reactie van een jurist - al een tijd geleden - op nu.nl. Die schreef: het is een geval van 'res derelictus' - maw, een achtergelaten zaak. Daar kan je dus juridisch niet zo heel veel mee.

Iemand laat iets bewust in de openbare ruimte achter. Dat heeft dus een juridische term en is iets anders dan een verloren voorwerp. Iemand die dát vindt en niet meldt kun je diefstal verwijten. Dat is hier juridisch niet het geval.

Dus dat er uberhaupt een straf uit gekomen is, mag je dus al blij mee zijn. Uitindelijk moet een rechter z'n oordeel en straf wél op een wet kunnen baseren.

Dank je voor deze bijdrage, een prettige nuance en belangrijke in de heksenjacht.