Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:13

Dorine92 schreef:
[
Waarom kan je niet gewoon normaal doen? Hier in mijn omgeving gebeurt je niks in ieder geval. Ook niet als ze wel voor iedereen zijn neus gaat zoenen trouwens

Maar wat voor jou normaal is, is voor een ander niet normaal. Dan zul je eerst het woord normaal moeten definieren.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:14

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:
Nee, bij nader inzien heb ik dit misschien verkeerd verwoord. Ik weet niet zeker wat de islam precies zegt over wat je met homo's moet doen. Ik zie alleen wel dat moslims weinig tot niet tolerant zijn tov van homo's. Maar ik denk niet dat het geloof aanmoedigt geweld te gebruiken

Streng gelovig zou ik gebruiken ipv islam. Want in bepaalde geloven in NL zijn ze ook niet zo tolerant richting homosexueel. Daar was laatst nog een docu over, dat er vanuit de kerk cursussen zijn om te onthomo en.

Ja dat is op zich een goede.. maar bij islam hoef je niet eens streng te zijn. Ik heb nog nooit een moslim gesproken die het bestaan van homoseksualiteit niet volledig ontkent

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:14

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:
[
Waarom kan je niet gewoon normaal doen? Hier in mijn omgeving gebeurt je niks in ieder geval. Ook niet als ze wel voor iedereen zijn neus gaat zoenen trouwens

Maar wat voor jou normaal is, is voor een ander niet normaal. Dan zul je eerst het woord normaal moeten definieren.

Gewoon lekker je ding doen

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:15

_San87_ schreef:
Dorine92 schreef:
Waarom niet? Je hoeft niet voor iedereens neus te gaan lopen zoenen, maar dat moet je als hetero stel ook niet doen.

Omdat als homo-stel hand in hand lopen al aanleiding is voor agressie, bijvoorbeeld. En dat zijn 'gewoon' homo's.

Oke maar de politie lijkt me dan een betere oplossing dan een gekleurd zebrapad :+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:15

Dorine92 schreef:
[
Ja dat is op zich een goede.. maar bij islam hoef je niet eens streng te zijn. Ik heb nog nooit een moslim gesproken die het bestaan van homoseksualiteit niet volledig ontkent

Je gaat weer in op vooroordelen........

Grote groep van de islam heeft nul moeite met homosexualiteit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:18

Dorine92 schreef:
_San87_ schreef:

Omdat als homo-stel hand in hand lopen al aanleiding is voor agressie, bijvoorbeeld. En dat zijn 'gewoon' homo's.

Oke maar de politie lijkt me dan een betere oplossing dan een gekleurd zebrapad :+

Het kan ook en-en. Leuk, wat kleur in de samenleving, de wegen zijn al zo saai grijs en grauw :D.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:25

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:
[

Idd. Christelijke mensen zijn erger.
Ooit eens bij een congres geweest van de ChristenUnie en daar werd een amendement ingediend over huwelijk tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht. Nou de wereld was te klein hoor...

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:39

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:
Nee, bij nader inzien heb ik dit misschien verkeerd verwoord. Ik weet niet zeker wat de islam precies zegt over wat je met homo's moet doen. Ik zie alleen wel dat moslims weinig tot niet tolerant zijn tov van homo's. Maar ik denk niet dat het geloof aanmoedigt geweld te gebruiken

Streng gelovig zou ik gebruiken ipv islam. Want in bepaalde geloven in NL zijn ze ook niet zo tolerant richting homosexueel. Daar was laatst nog een docu over, dat er vanuit de kerk cursussen zijn om te onthomo en.

Er staat mij iets bij dat er in de kamer een voorstel is geweest om conversiehandelingen voor de genezing van homoseksualiteit te verbieden; maar dat dat voorstel is weggestemd. Daarmee zijn dit soort behandelingen dus nog steeds toegestaan. Met als gevolg dat kinderen er naartoe worden gedwongen door hun omgeving.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... arstelling

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:45

Veronica2 schreef:
[
Er staat mij iets bij dat er in de kamer een voorstel is geweest om conversiehandelingen voor de genezing van homoseksualiteit te verbieden; maar dat dat voorstel is weggestemd. Daarmee zijn dit soort behandelingen dus nog steeds toegestaan. Met als gevolg dat kinderen er naartoe worden gedwongen door hun omgeving.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... arstelling

Die bedoelde ik! Dat was inderdaad geen docu maar een onderwerp in de 2de kamer en daardoor savonds bij een talkshow met mensen die over dit onderwerp ingelezen waren.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:00

Ergens onderaan staat het onderstaande en hieruit kunnen we toch wel makkelijk conclusies trekken over diens visie op vrijheid, zelfbeschikkingsrecht en gender.
Citaat:
Van Meijeren (FVD) vindt dat het wetsvoorstel hulpverleners criminaliseert. Hij stelt dat het past in een bredere trend waarin kritische vragen over de "obsessieve focus op afwijkende vormen van seksualiteit en gender steeds minder getolereerd worden".

Hier thuis heb ik een genderneutrale wc!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:04

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:
[

Daarom zei ik toch al dat ik het niet weet

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:09

purny schreef:
Ooit eens bij een congres geweest van de ChristenUnie en daar werd een amendement ingediend over huwelijk tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht. Nou de wereld was te klein hoor...

Hmm nou zo zie je maar weer hoe dat verschilt dan. Ik heb nog nooit 1 moslim gesproken die homoseksualiteit erkent, en nog nooit 1 christen gesproken die homoseksualiteit ontkent. Overigens wel dat ze het niet goedkeuren, maar alle moslims die ik heb gesproken ontkennen gewoon volledig het bestaan van homoseksualiteit. Dus die hebben gezegd te denken dat mensen doen alsof ze dat zijn. Dus dat bijvoorbeeld zelfs kinderen het acteren.
En ik heb echt veel moslims gesproken. Op werk, in alle landen waar ik ben geweest.. niet eentje die het erkende. Overigens wel eentje gesproken die seks met een man heeft gehad :+ maar dat was een foutje ofzo. Vaag verhaal. Zou heel goed kunnen dat hij wel homo was

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:33

dems75 schreef:
Wat een kinderlijke reactie....ik hoor er bijna " lekker pûh" achter.

Feit ook dat ze stug weigert de normale benaming te gebruiken en daarvoor in de plaats zo denigrerend blijft schrijven.

Echt, wat een flauwe mensen bestaan er ook.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 18:25

IMANDRA schreef:
dems75 schreef:
Wat een kinderlijke reactie....ik hoor er bijna " lekker pûh" achter.

Feit ook dat ze stug weigert de normale benaming te gebruiken en daarvoor in de plaats zo denigrerend blijft schrijven.

Echt, wat een flauwe mensen bestaan er ook.

Voor mij is dat geen normale benaming. Het zijn teveel letters voor iets wat me sowieso niet interesseert. Doe gewoon waar je zin in hebt (binnen bepaalde kaders uiteraard), ik vind het allemaal prima. En dat woord queer die ik zo nodig van jullie moest zeggen klopt dus blijkbaar ook niet, want die wordt als 1 van de opties wat je kunt zijn genoemd in dat artikel. Dus dan is het blijkbaar geen overkoepelende term. Daarnaast vind ik het niet een woord die bij mij past. Net als dat ik nooit zou zeggen dat ik in een prachtige "accommodatie" woon. Gewoon niet mijn ding, ik noem het een huis. En mezelf noem ik grijze dakduif of ouwe graftak als ik mn haar te lang niet geverfd heb. Dat moet ik allemaal lekker zelf weten. Dus je kunt hoog en laag springen, maar die woorden ga ik gewoon niet gebruiken. Punt

mysa
correspondent/vertaler

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 18:35

Nou moet ik heel eerlijk zeggen, dat ik die letters ook niet kan onthouden.
Maar ik heb ze ook eigenlijk zelden of nooit nodig in een gesprek. Jullie wel?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 18:36

Dorine92 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Leer je dan sowieso nooit nieuwe woorden? Of wil je ze alleen niet leren als ze niet in jouw wereldbeeld passen?

Ik zeg juist dat het woord queer gebruiken dat niet suggereert. Zoals je kan lezen. :)

Jawel maar het gebruik van het woord allelettersvanhetalfabet-plus past beter bij mij. Want zo sta ik er gewoon in. Ik hoef al die letters niet te kennen, vind het allemaal nogal veel opties en verder prima maar niet mijn ding verder. Maar prima dat het anderen hun ding wel is. Dus dan dekt dat woord perfect de lading

Mensen die dik zijn bv dikke trollen noemen omdat je die gemeenschap niet steunt, en die mensen je maar door de keel worden geduwd is bodyshaming
Bodypositivity is ook een movement die aan de weg timmert. Van die reclames met dikke mensen in ondergoed.

Met jouw woorden: Prima dat er dikke mensen zijn, maar ze moeten het niet door m'n strot duwen. Al die reclames enzo dus ik noem ze lekker zoals ik wil.

Jouw alle letters is voor mij net zo erg.

Ik vind deze dingen hierboven ook absoluut niet kunnen, maar ik vind ze wel vergelijkbaar met wat jij doet. En misschien dringt het door wat je zegt over queer mensen door deze vergelijking.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 18:38

Dorine92 schreef:
purny schreef:

Hmm nou zo zie je maar weer hoe dat verschilt dan. Ik heb nog nooit 1 moslim gesproken die homoseksualiteit erkent, en nog nooit 1 christen gesproken die homoseksualiteit ontkent. Overigens wel dat ze het niet goedkeuren, maar alle moslims die ik heb gesproken ontkennen gewoon volledig het bestaan van homoseksualiteit. Dus die hebben gezegd te denken dat mensen doen alsof ze dat zijn. Dus dat bijvoorbeeld zelfs kinderen het acteren.
En ik heb echt veel moslims gesproken. Op werk, in alle landen waar ik ben geweest.. niet eentje die het erkende. Overigens wel eentje gesproken die seks met een man heeft gehad :+ maar dat was een foutje ofzo. Vaag verhaal. Zou heel goed kunnen dat hij wel homo was

Mijn schoonzoon is moslim ( en gay dus).

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 18:56

mysa schreef:
Ik begin meestal met de eerste 4 en dan weet de ander wel waar ik het over heb.
Ken het ook niet uit mijn hoofd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:01

Eleeke schreef:
Dorine92 schreef:
Jawel maar het gebruik van het woord allelettersvanhetalfabet-plus past beter bij mij. Want zo sta ik er gewoon in. Ik hoef al die letters niet te kennen, vind het allemaal nogal veel opties en verder prima maar niet mijn ding verder. Maar prima dat het anderen hun ding wel is. Dus dan dekt dat woord perfect de lading

Mensen die dik zijn bv dikke trollen noemen omdat je die gemeenschap niet steunt, en die mensen je maar door de keel worden geduwd is bodyshaming
Bodypositivity is ook een movement die aan de weg timmert. Van die reclames met dikke mensen in ondergoed.

Met jouw woorden: Prima dat er dikke mensen zijn, maar ze moeten het niet door m'n strot duwen. Al die reclames enzo dus ik noem ze lekker zoals ik wil.

Jouw alle letters is voor mij net zo erg.

Ik vind deze dingen hierboven ook absoluut niet kunnen, maar ik vind ze wel vergelijkbaar met wat jij doet. En misschien dringt het door wat je zegt over queer mensen door deze vergelijking.

Dit is wel een mooie vergelijking

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:07

mysa schreef:

Nee ....

Vind dat gedram van sommige hier over Dorine haar mening ook irritant trouwens.

Weer terug naar Syrië en minister Faber ?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:31

Eleeke schreef:
Dorine92 schreef:

Mijn collega komt uit een zwaar gereformeerd dorp in de Bible belt en is homo. Het kan, maar reken maar dat het zwaar veroordeeld wordt. Zo ook onder streng gelovige Islamieten, niet voor niks zie je in veel Moslimlanden homofilie strafbaar zijn.

Strenge religie en homoseksualiteit gaan niet goed samen over het algemeen. Of dat nu Islam, Christendom of Jodendom is.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 20:11

_San87_ schreef:
Eleeke schreef:

Mijn collega komt uit een zwaar gereformeerd dorp in de Bible belt en is homo. Het kan, maar reken maar dat het zwaar veroordeeld wordt. Zo ook onder streng gelovige Islamieten, niet voor niks zie je in veel Moslimlanden homofilie strafbaar zijn.

Strenge religie en homoseksualiteit gaan niet goed samen over het algemeen. Of dat nu Islam, Christendom of Jodendom is.

Absoluut, het is ook niet zo makkelijk voor hem. En helaas religie en anders zijn dan conservatief gaat slecht samen ( ben ook enigszins tegen religie ... niet tegen geloven dat zijn voor mij twee verschillende zaken )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 20:12

Dorine92 schreef:
purny schreef:

Dat zegt veel over jouw omgeving.
Maar ook over je gespreksonderwerpen :D l. Vraag je aan iedere moslim of christen dan hoe zij denken over homoseksualiteit?

Conservatieve partijen als SGP en FvD en de invloed van conservatieve christenen (o.a. Vanuit VS) dragen zeker niet bij aan acceptatie van bijv. homoseksualiteit en LHTBQ+.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 20:16

Eleeke schreef:
_San87_ schreef:

Absoluut, het is ook niet zo makkelijk voor hem. En helaas religie en anders zijn dan conservatief gaat slecht samen ( ben ook enigszins tegen religie ... niet tegen geloven dat zijn voor mij twee verschillende zaken )

Ja, eens :j.

Hopelijk vindt hij iig de steun en liefde bij jullie die hij elders niet vindt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 20:25

[*]
Getup schreef:
mysa schreef:

Nee ....

Vind dat gedram van sommige hier over Dorine haar mening ook irritant trouwens.

Weer terug naar Syrië en minister Faber ?

Goed. Ik weet 99% zeker dat er in heel Syrie niet 1 regenboogzebrapad is. Trouwens in het hele Midden-Oosten niet. Het enige land daar waar dat wel zou kunnen (al denk ik dat ze daar wel wat anders aan hun hoofd hebben helaas) dat is Israel.