Vuurwerk de eeuwige discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vuurwerk verbieden voor partikulieren

Ja
583 (85%)
Nee
88 (12%)
Anders
12 (1%)

Totaal aantal stemmen: 683

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:40

Heb getekend. Alles wat kan helpen dat vuurwerk verboden wordt voor particulieren ben ik voor.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:43

DuoPenotti schreef:
Je ziet soms kinderen van 6 thuis al bepalen wat ze mogen doen.
Dan weet je ook wel dat moeder niks meer in te brengen heeft bij een 14 jarige.

Opvoeden is er niet meer bij want geen grenzen stellen is zoveel gemakkelijker... Totdat...

Maar heb je het stukje gelezen, waarbij zijn moeder gewoon verdedigt dat hij dit vuurwerk had. Tenminste, zo lees ik het.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:43

Dat artikel :(
Geen woorden voor

Wat ik ook niet snap ; als mensen zo gek zijn van vuurwerk waarom gaan ze dan niet naar een grote vuurwerk show kijken ; dat is toch veel mooier en geen gevaar..

Ik was net op Facebook “ waar is mijn angel “
Niet te geloven hoeveel vermiste honden door vuurwerk … hoe bang zullen de beestjes zijn :( zo zielig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:46

Benzz schreef:
Hier ook getekend.

Maar kan nog steeds met mn verstand er niet bij wat een kind van 14 met een mortierbom moet. En hoe die moeder dat goedpraat. Hoe dan???

Überhaupt dat ze zegt dat hij verantwoordelijk met vuurwerk om ging dan menig volwassenene. Hij is 14! T is geen volwassenene, je moet je als ouder volwassen gedragen. Echt zo bizar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:47

Benzz schreef:
DuoPenotti schreef:
Je ziet soms kinderen van 6 thuis al bepalen wat ze mogen doen.
Dan weet je ook wel dat moeder niks meer in te brengen heeft bij een 14 jarige.

Opvoeden is er niet meer bij want geen grenzen stellen is zoveel gemakkelijker... Totdat...

Maar heb je het stukje gelezen, waarbij zijn moeder gewoon verdedigt dat hij dit vuurwerk had. Tenminste, zo lees ik het.

Ja heb ik.

Dat hoort daar toch gewoon bij?
Kind bepaalt.
Mams gaat daar niet tegen in.

Vroeger was het wellicht krijg ik de play station. En nu mag ik vuurwerk.
En mans geloofd dat ze wel opletten. Want haar vrij opgevoede zoontje is geweldig.

Sassy4barrel

Re: Vuurwerk de eeuwige discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:50

Toch zit er verschil in vrij opvoeden en je kind niet behoeden voor duidelijk en groot gevaar

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:52

Duopenotti, dat kun je niet stellen. Dit gaat puur over vuurwerk. Ze heeft het bewust toegestaan. Dat staat los van wel of niet de baas zijn. Uit het verhaal straalt haar trotsheid hoe haar kind met vuurwerk om ging

En ze kan op andere vlakken prima een strenge moeder zijn geweest voor hem. Dat is niet relevant nu. Ze heeft haar zoon bewust in gevaar gebracht.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-01-25 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:53

Zal vast als het goed gebeurt.
Maar denk dat te weinig grenzen ook snel veranderd in dit. En ja dan ga je toch niet zeggen dat je hebt gefaald. Maar dat hij heel verantwoordelijk was :j

Sassy4barrel schreef:
Toch zit er verschil in vrij opvoeden en je kind niet behoeden voor duidelijk en groot gevaar

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:56

Ik lees ook dat hij al maanden aan het afsteken was. Duidelijk gevalletje onopgevoed, blijkbaar zeiden die ouders niet dat het pas vanaf 31 december 18 uur mag.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:57

Suliko wat vreselijk dat ze er ook nog zelf wonen, dat je niet eens respect hebt voor je eigen buurt en spullen van je buren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:00

Vuurneon
Ik geloof niet in voor de rest perfect opgevoede zoon als hij het hele jaar door illegale zooi afsteekt.
Je zou er naast wonen. Nu is hij zelf de pineut. Voor hetzelfde geldt ontploft het huis van de buren mee.

En als je dat goed klets als moeder heeft stormpje wel op meer vlakken zijn zin gekregen. Dingen die minder heftig zijn. Het is echt niet met dit begonnen.

Maar goed. Iedereen mag zonder diploma kinderen maken..
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 01-01-25 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:00

De moeder, Renate Degryse, woont in Antwerpen en niet bij haar kinderen in Rotterdam .
Ik vind het echt triest maar ze kraamt wel een hoop uit wat in complete tegenspraak met de realiteit is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 19:07

Tjsa -O- wat moet je daar nu van zeggen. Broer zegt dat het "vuurwerk" fout was. Nou nou F4 vuurwerk hoort niet in handen van niet getrainde mensen, en zeker niet in de handen van een 14 jarige jongen. 8)7

En dan trots zeggen dat hij zijn vuurwerk zo netjes sorteert het hele jaar door en er het hele jaar door mee bezig is :n %) nee gewoon nee mama. Je zoon mag alleen F1vuurwerk afsteken en ivm zijn leeftijd niks meer dan dat. De buren ook, het waren zo een nette beleefde kinderen die zo iets nooooit zouden doen :roll:

Nou ja hij doet het niet meer en hopelijk hebben er mensen van geleerd. Sneu voor de hulpverleners die een jonge knul moeten zien te redden en afvoeren. :(:)

Als je nu het commentaar leest als mensen dit nu echt zat zijn en zelfs de politie zegt dat het en drama oud en nieuw was, tsja bij traditie gaat er wel eens wat verkeerd, dat komt omdat de brandjes geblust zijn er er verboden zijn als dat er niet was en de branden gewoon mogen doorbranden zou er minder sjit zijn. -:(- {:)-:(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:10

BigOne schreef:
De moeder, Renate Degryse, woont in Antwerpen en niet bij haar kinderen in Rotterdam .
Ik vind het echt triest maar ze kraamt wel een hoop uit wat in complete tegenspraak met de realiteit is.

Is dat dezelfde familie waar de zoon in Rusland zat om een vriendin te redden? Wat al snel geen vriendin meer was maar de Russen dachten dat hij een spion was?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:14

MizzMontana schreef:
Suliko wat vreselijk dat ze er ook nog zelf wonen, dat je niet eens respect hebt voor je eigen buurt en spullen van je buren.

Ja, dat, en dat is ook precies wat zo'n onveilig gevoel geeft. Er was niets gezelligs of feestelijks aan, puur adrenaline en agressie.

Ik vind het ook absurd hoe het overlijden van dit jongetje gezien wordt door moeder en broers... hartstikke illegaal categorie F4 vuurwerk in de handen van een veertienjarige goedpraten, want hij ging er zo verantwoordelijk en voorzichtig mee om. Dat is geen vuurwerk meer, dat is gewoon een bom en ook nog eens een niet gecontroleerd verkochte bom. Waar is de verantwoordelijkheid en voorzichtigheid van de ouders? Echt ontzettend triest, juist als hij er zo voorzichtig mee om ging en veel afstand hield, is het dit vuurwerk waar zijn ouders hem voor in bescherming hadden moeten nemen, in plaats van hem aanleren dat het oké is. :n

Hier ook de petitie getekend, klaar ermee.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:16

Ik vraag mij steeds vaker af waar die woede en dat gerel vandaan komt. Hoezo zijn er hele groepen jongeren die zo vernielzuchtig zijn, die schijt hebben aan hulpverleners en zelf blijkbaar niet door hebben dat ze voor hele grote groepen de boel verknallen. Letterlijk verknallen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:20

De bloemen die op de trambaan zijn neergelegd, staan bewust in vuurwerkpotten. "Dat is precies wat Jack zou hebben gewild,"

Nee jack wou gewoon nog leven. Dat had hij gewild.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:22

DuoPenotti schreef:
BigOne schreef:

Is dat dezelfde familie waar de zoon in Rusland zat om een vriendin te redden? Wat al snel geen vriendin meer was maar de Russen dachten dat hij een spion was?

Yep.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:22

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:23

Benzz schreef:
Ik vraag mij steeds vaker af waar die woede en dat gerel vandaan komt. Hoezo zijn er hele groepen jongeren die zo vernielzuchtig zijn, die schijt hebben aan hulpverleners en zelf blijkbaar niet door hebben dat ze voor hele grote groepen de boel verknallen. Letterlijk verknallen.

Alcohol zal ook wel een grote rol spelen, groepsvorming werkt ook niet mee. T zijn voornamelijk mannen die rellen. Paar alfamannetjes kunnen een hoop meetrekken.

Hier positief bericht, er was geen geweld tegen hulpverleners dit jaar. Dus mensen kunnen t wel!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:25

Waarom worden al deze mensen niet gewoon in een vrachtwagen geschept en afgevoerd? Op naar een gevangenis en morgen eens even kijken wie wat waar en waarom , het stelselmatig vernielen van andermans spullen , hulpverleners aanvallen en dwarszitten mag van mij snoeihard aangepakt worden , respect moet terug komen hoor. Als ik dat programma van boa en handhavers bekijk op tv krullen m'n tenen om , wat een wereld leven we in- wat gebeurd er???

vuurneon

BigOne schreef:
Yep.

Je wil je kind redden uit Oekraïne maar je andere kind mag wel met explosieven spelen? Dat contrast is zo groot dat ik hoop dat het om 2 verschillende dames gaat. Ik kan t niet rijmen

knollentuin

BigOne schreef:

Is dat dezelfde familie waar de zoon in Rusland zat om een vriendin te redden? Wat al snel geen vriendin meer was maar de Russen dachten dat hij een spion was?[/quote]
Yep.[/quote]

Wouw....

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:26

vuurneon schreef:
Benzz schreef:

Alcohol zal ook wel een grote rol spelen, groepsvorming werkt ook niet mee. T zijn voornamelijk mannen die rellen. Paar alfamannetjes kunnen een hoop meetrekken.

Hier positief bericht, er was geen geweld tegen hulpverleners dit jaar. Dus mensen kunnen t wel!

Bedoel je in jouw woonplaats ? want ik las dat agenten waren bekogeld met stenen en vuurwerk

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:30