Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De Faunabescherming en Animal Rights vonden dat onvoldoende duidelijk was dat het bij de incidenten telkens om dezelfde wolf ging. Ook vonden ze dat de provincie nog voldoende alternatieve oplossingen had om te proberen. Daarom hebben ze bezwaar ingediend tegen de verleende vergunning.
Citaat:Sinds 9 september vermist!!
2 Jersey koeien ( bruin )
Uitgebroken uit het land en het bos ingegaan.
Nu al een week aan het zoeken maar tot nu toe ontbreekt ieder spoor.
Het bosgebied is erg groot.
Gisteren een melding gehad dat ze gezien zijn vlakbij de doldersummerweg vlakbij de camping. Helaas niet gevonden.
Wie heeft iets gezien of kan ons helpen om ze te vinden.
Citaat:Mooi artikel van Paul Bouwmeester in september editie van Jacht en Beheer van de NOJG.
Benzz schreef:DuoPenotti schreef:Serieus in wat voor dom land wonen wij voortaan toch. is gewoon niet te begrijpen....
Ik denk dat de provincie hier ook wel wat te verwijten is, die hebben blijkbaar de boel niet goed aangeleverd waardoor de rechter de natuurclubs gelijk moest geven.
Bielsje schreef:Benzz schreef:
Ik denk dat de provincie hier ook wel wat te verwijten is, die hebben blijkbaar de boel niet goed aangeleverd waardoor de rechter de natuurclubs gelijk moest geven.
Ik denk dat die rechter alleen met de provincie mee was gegaan als alles op video had gestaan, het overduidelijk dezelfde wolf was en het geen 6 weken geleden was tot de laatst bewijsbare aanval... Maw, ik denk dat je nooit aan de bewijslast kunt voldoen.
Maar laten we eerlijk zijn, volgens mij duurt het al een aantal weken voordat het bewezen kan worden welke wolf het was, en dan nog de aanvraag doen... Voor je het weet zijn er 6 wekek voorbij en mag je weer niets. En ik denk echt niet dat de natuurclubs niet dwars gaan liggen als er daadwerkelijk een kind gedood wordt. Ze zullen imo wel weer een ander sprookje gaan vertellen waarin wolfie onschuldig is en iedereen liegt...
Femke_Tweety schreef:Onverstandige keus.
Nu moet het dus eerst veel verder uit de hand lopen voordat leken het belang willen zien dat experts aangeven te zien.
Altijd beetje jammer als leken meer invloed hebben dan daadwerkelijk experts.
En laat nu werkelijk niemand de provincies op hun kop gaan geven als er (nog) grotere gevolgen richting mensen en dieren gaan komen.
Dit wordt echt zo'n situatie 'Als t kalf verdronken is dempt men de put' terwijl ieder realistisch denkend mens al ziet aankomen dat dat kalf gaat verzuipen.
Laat dan een universiteit maar voor onderzoek aanvragen om 25 wolven te mogen zenderen.... Wellicht komt dat er wel door.
Geeft meer data ook.