Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:55

Onverstandige keus.

Nu moet het dus eerst veel verder uit de hand lopen voordat leken het belang willen zien dat experts aangeven te zien.

Altijd beetje jammer als leken meer invloed hebben dan daadwerkelijk experts.

En laat nu werkelijk niemand de provincies op hun kop gaan geven als er (nog) grotere gevolgen richting mensen en dieren gaan komen.

Dit wordt echt zo'n situatie 'Als t kalf verdronken is dempt men de put' terwijl ieder realistisch denkend mens al ziet aankomen dat dat kalf gaat verzuipen.

Laat dan een universiteit maar voor onderzoek aanvragen om 25 wolven te mogen zenderen.... Wellicht komt dat er wel door.

Geeft meer data ook.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:16

Man man man...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:21

Citaat:
De Faunabescherming en Animal Rights vonden dat onvoldoende duidelijk was dat het bij de incidenten telkens om dezelfde wolf ging. Ook vonden ze dat de provincie nog voldoende alternatieve oplossingen had om te proberen. Daarom hebben ze bezwaar ingediend tegen de verleende vergunning.

Oftewel: omdat zonder intensief monitoren niet volledig bewezen kan worden dat het om één wolf gaat, gaan we het monitoren van de wolf niet doen waardoor het niet volledig bewezen kan worden.

Hoe dan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:23

Ik ben dan wel benieuwd welke alternatieven zij nog zien die niet geprobeerd zijn. Ik denk dat ik het wel weet, iets met gebieden afsluiten, nergens meer honden los etc etc.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:25

Ja, totaal gebiedsverbod voor wandelaars (met of zonder hond) ruiters, fietsers.
Beetje lastig als je er woont, maar he, denk in oplossingen, niet in problemen. }:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:28

Ja we moeten er wel een beetje flexibel in staan met zijn allen :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:29

Schieten dus.. Das ook het enige wat werkt.
Maar goed met die D66 rechters in Nederland loopt het al jaren spaak...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 17:01

Ze willen het toch dat het gigantisch fout loopt.
Mensen gaan het heft in eigen hand nemen…

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 17:02

Al bijna een week op de hobbel, 2 koeien vermist in wolvengebied. Omgeving Geeuwenbrug Drenthe.
Citaat:
Sinds 9 september vermist!!
2 Jersey koeien ( bruin )
Uitgebroken uit het land en het bos ingegaan.
Nu al een week aan het zoeken maar tot nu toe ontbreekt ieder spoor.
Het bosgebied is erg groot.
Gisteren een melding gehad dat ze gezien zijn vlakbij de doldersummerweg vlakbij de camping. Helaas niet gevonden.
Wie heeft iets gezien of kan ons helpen om ze te vinden.

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/R5szYpjoLNYhEuWJ/?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:08

Ee moet ect eerst een kind gedood worden voordat er iets verandert in NL

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:09

"Hopelijk" wel een van de wolvenknuffelaars en niet iemand die er woont en geen keuze heeft...
Serieus in wat voor dom land wonen wij voortaan toch. is gewoon niet te begrijpen....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:10

Hier lopen amper nog mensen in het bos met de hond. Toevallig tussen de middag even geweest met de hond, maar waar we normaal rond 12 uur met 20 tot 25 honden aan het spelen waren, waren er nu 4.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:11

DuoPenotti schreef:
Serieus in wat voor dom land wonen wij voortaan toch. is gewoon niet te begrijpen....

Ik denk dat de provincie hier ook wel wat te verwijten is, die hebben blijkbaar de boel niet goed aangeleverd waardoor de rechter de natuurclubs gelijk moest geven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 18:20

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:40

We moeten helemaal niet samenleven met de wolf, wat een onzin zeg. Dat beest loopt hier in het dorp gewoon door de straat snachts.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:50

Ik doe een schietgebedje en duimen draaien dat iemand van de Fauna bescherming ingesloten wordt door een roedel en er eentje een (goede) hap neemt.
Liever zo iemand die z'n kop in het zand steekt dan iemand die zijn hond uitlaat of een kind dat lekker aan het spelen is.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:19

Benzz schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik denk dat de provincie hier ook wel wat te verwijten is, die hebben blijkbaar de boel niet goed aangeleverd waardoor de rechter de natuurclubs gelijk moest geven.

Ik denk dat die rechter alleen met de provincie mee was gegaan als alles op video had gestaan, het overduidelijk dezelfde wolf was en het geen 6 weken geleden was tot de laatst bewijsbare aanval... Maw, ik denk dat je nooit aan de bewijslast kunt voldoen.

Maar laten we eerlijk zijn, volgens mij duurt het al een aantal weken voordat het bewezen kan worden welke wolf het was, en dan nog de aanvraag doen... Voor je het weet zijn er 6 wekek voorbij en mag je weer niets. En ik denk echt niet dat de natuurclubs niet dwars gaan liggen als er daadwerkelijk een kind gedood wordt. Ze zullen imo wel weer een ander sprookje gaan vertellen waarin wolfie onschuldig is en iedereen liegt...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:21

De hondvretende wolf zal inmiddels wel bijgevoerd worden

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:24

Bielsje schreef:
Benzz schreef:

Ik denk dat die rechter alleen met de provincie mee was gegaan als alles op video had gestaan, het overduidelijk dezelfde wolf was en het geen 6 weken geleden was tot de laatst bewijsbare aanval... Maw, ik denk dat je nooit aan de bewijslast kunt voldoen.

Maar laten we eerlijk zijn, volgens mij duurt het al een aantal weken voordat het bewezen kan worden welke wolf het was, en dan nog de aanvraag doen... Voor je het weet zijn er 6 wekek voorbij en mag je weer niets. En ik denk echt niet dat de natuurclubs niet dwars gaan liggen als er daadwerkelijk een kind gedood wordt. Ze zullen imo wel weer een ander sprookje gaan vertellen waarin wolfie onschuldig is en iedereen liegt...

Dan heeft dat kind het gewoon uitgelokt door eigen gedrag natuurlijk.

Had ie maar niet (vul in)
..... Moeten gillen
...... Moeten wegrennen
..... Moeten bukken om dat interessante insectje op te pakken
.... Geen jas aan moeten hebben met een afbeelding van een wilf erop
.... Niet stil moeten blijven staan
.... Etc
.... Etc
.... Etc

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:06

Mist schreef:
Ee moet ect eerst een kind gedood worden voordat er iets verandert in NL

Tja, Fauna bescherming en Animal rights zijn er natuurlijk niet voor mensen. Dus dat geeft dan natuurlijk niet.

Dat ze door hun handelen uiteindelijk zelf de wolf de das om gaan doen, snappen ze helaas ook niet...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:15

Dat laatste inderdaad ook. En dat vind ik erg verdrietig.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 21:28

Femke_Tweety schreef:
Onverstandige keus.

Nu moet het dus eerst veel verder uit de hand lopen voordat leken het belang willen zien dat experts aangeven te zien.

Altijd beetje jammer als leken meer invloed hebben dan daadwerkelijk experts.

En laat nu werkelijk niemand de provincies op hun kop gaan geven als er (nog) grotere gevolgen richting mensen en dieren gaan komen.

Dit wordt echt zo'n situatie 'Als t kalf verdronken is dempt men de put' terwijl ieder realistisch denkend mens al ziet aankomen dat dat kalf gaat verzuipen.

Laat dan een universiteit maar voor onderzoek aanvragen om 25 wolven te mogen zenderen.... Wellicht komt dat er wel door.

Geeft meer data ook.

Lijkt mij ook. Maar blijkbaar moet er eerst echt een zwaargewonde of (erger) dode vallen voor er meer onderzoek mag komen. En dan nog zullen de natuurorganisaties en zogenaamde experts er een rednatie op los laten dat het de eigen schuld van de mens was.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 23:51

Het lastige is men een confrontatie mss geeneens meer durft te melden omdat er gelijk kritiek komt en je dus aan jezelf gaat twijfelen of je geen zelf schuld hebt. Victim blaming of liever gezegd shaming!

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 07:57

Gister weer eens op bokt. En reacties bekeken. Wat zitten hier een boel chagerijnige zure mensen. Een rede dat ik hier niet vaak ben. Jullie hebben t over durf amper wat tegen de wolf te opperen omdat....wel denk dat vele hier niks durven te plaatsen om juist dezelfde rede.
Ja ik heb een kooi gemaakt. 9x9 voor twee merries met veulen. Ja die kunnen prima met elkaar overweg en elkaars veulens. Ja er loopt extra een aarde draad op iets boven de helft vd hoogte. Ik heb lampen met sensor rond de kooi De wolf, wij hebben voor nu een trekkende in de omgeving, kan niet rond lopen er zitten stroom obstakels. Ik sta in beschermd dorpsaanzicht en mag niet veel. Dit is wat ik kan en hopelijk mag. Ff denken waren er nog meer bedenkingen. Wel t zal. This is it. Doe je niks is t niet goed , doe je wat eventueel nog mag is t niet goed.
O ja ik kan weggaan en of de paarden verkopen. En jullie zien t niet maar dat is wat ze willen. Alle dieren uit t veld. Dan wordt de wolf gevaarlijk ivm honger en mogen ze geschoten worden. En dan is t toch wel jammer van al die lege velden en Naja laten we dan maar gaan bouwen voor al die mensen zonder woning. Veel.mensen zijn kortzichtig helaas. Nou ik ben weer even weg.succes allemaal fijne dag.

Niks doen is geen optie.
Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 08:01

Zure reacties?
Volgens mij ben jij nu degene die zuur reageert >;)

Welkom in ons topic, maar begrijp ik nu dat je ook weer weggaat?