denisesilver schreef:Wilders wilt toch helemaal geen premier worden?
Dat wil hij wel maar NSC is daar voor gaan liggen. En als compromis hebben ze afgesproken dat geen enkele partijleider in het kabinet gaat zitten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Blijf dromen Jan, we hebben dit de laatste jaren veel vaker gezien , door populisme ineens heel groot en in de jaren erna stort het toch in.
FvD BBB en dat gaat met PVV hopelijk ook gebeuren.
VVD graaft haar eigen graf ook.
janderegelaa schreef:De PVV stort niet in, die is er al 18 jaar. En met het opheffen van het cordon sanitaire krijgen we eindelijk wat Nederland al jaren hoort te hebben, een echt rechts kabinet.
Citaat:Want daar stemmen de meeste kiezers voor.
Citaat:En nu hoeven er geen linkse concessies gedaan te worden.
De reden van het huilgedrag van Timmermans en consorten is ook helemaal niet omdat de PVV in het kabinet gaat maar (...)
pmarena schreef:Dat ze er NIET mee samen willen werken bedoel je denk ik...?
Ik vind het wat simpel gesteld. Denk dat je best een lijn in het zand mag trekken van een grens van met wie je samen wilt werken. Als er morele zaken spelen waarmee je niet "besmet" wilt worden door er een samenwerking mee aan te gaan, dan is dat iemand (of een partij) zijn goed recht denk ik zo
Je hebt zelf vast ook wel mensen / stichtingen / organisaties / bedrijven / partijen / whatever waar je je naam niet aan zou willen verbinden d.m.v. een samenwerking. Want zo'n samenwerking geeft de indruk dat je je wel kan vinden in de standpunten van diegene en soms kan dat gewoon over je grens gaan.
mysa schreef:Idd, hij zegt zegt dat links moeilijk doet over de partijen die nu wél met PVV samenwerken.
Daar mogen ze natuurlijk best kritiek op hebben, waarom niet?
En het is volkomen aanvaardbaar om zelf niet met de PVV te willen samenwerken. Dat is geen cordon sanitaire, dat is gewoon een kwestie van je principes en je kiezers niet willen verloochenen.
Elisa2 schreef:Het zijn pure psychologische spelletjes die er gespeeld worden, door te bashen en te framen zijn ze in feite continu aan het manipuleren. En de meeste mensen lopen er met open ogen in.
"Laten we maar niet gaan stemmen op de PVV want die komt toch niet in de regering"..doel bereikt.
(even simpel en gechargeerd gezegd)
Dat is precies wat ik zelf zo verschrikkelijk vind aan de politiek, al die spelletjes die er gespeeld worden. Weinig politici zijn integer en recht door zee.
Janneke2 schreef:Wat is dan precies "bashing"...?
Wie om liberale redenen vvd stemt en de rechtsstaat hoog acht,
kan gigantisch balen van het kabinet dat nu in de maak is.
Lijkt mij volstrekt terechte kritiek.
(En het woord 'bashing' voelt voor mij als een soort spiraal: kritiek hebben op het feit dat iemand kritiek heeft.
Kom op, hè!
Democratie, vrijheid van meningsuiting, discussieforum - zolang het fair is, mag je bakken kritiek leveren.)
Oud-generaal Peter van Uhm: 'Loyaliteit is tegenspreken.' (En dat zei hij over de krijgsmacht.)
janderegelaa schreef:En voor wat betreft de VVD kiezer, iedere partij (NSC, BBB en VVD) heeft het huidige akkoord voorgelegd aan hun achterban en die hebben het goedgekeurd. Precies zoals het hoort in een democratie.
8nnemiek schreef:Je posts zijn echt niet meer serieus te nemen, Jan. Je beschuldigt links van alles waar extreem rechts continu mee bezig is
mysa schreef:Idd, hij zegt zegt dat links moeilijk doet over de partijen die nu wél met PVV samenwerken.
Daar mogen ze natuurlijk best kritiek op hebben, waarom niet?
En het is volkomen aanvaardbaar om zelf niet met de PVV te willen samenwerken. Dat is geen cordon sanitaire, dat is gewoon een kwestie van je principes en je kiezers niet willen verloochenen.
Roodvos schreef:Het feit dat een "partij" democratisch is gekozen zegt helemaal niets over het democratisch gehalte van deze "partij".janderegelaa schreef:En voor wat betreft de VVD kiezer, iedere partij (NSC, BBB en VVD) heeft het huidige akkoord voorgelegd aan hun achterban en die hebben het goedgekeurd. Precies zoals het hoort in een democratie.
In dat licht is dit een opvallende uitspraak van kennelijk een PVV stemmer.
Ik ben het met je eens, zo hoort dat in een democratie. En dat is precies mijn probleem met de PVV.
(Afgezien van het demoniseren en buitensluiten van hele groepen Nederlanders.)
denisesilver schreef:Zou mooi zijn als er een fact checker aanwezig is bij debatten. Dit is niet de enige keer dat er onzin als waarheid wordt verkocht om zetels te winnen.
BigOne schreef:denisesilver schreef:Zou mooi zijn als er een fact checker aanwezig is bij debatten. Dit is niet de enige keer dat er onzin als waarheid wordt verkocht om zetels te winnen.
Niet alleen om zetels te winnen, VVD heeft hierop het kabinet laten vallen.
tamary schreef:denisesilver schreef:Zou mooi zijn als er een fact checker aanwezig is bij debatten. Dit is niet de enige keer dat er onzin als waarheid wordt verkocht om zetels te winnen.
Als de onzin zoveel is als in sommige figuren, dan kost elke minuut 15 minuten door de factchecker om onderuit te halen. Ja, het zou moeten, maar het zou zo lang duren dat niemand er naar luistert/kijkt/wil lezen.