juval schreef:Kees van der Staay lijkt me een prima keuze voor formateur.
Yup. Of Gert-Jan Segers.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche schreef:Wintu schreef:
Dan verwacht je het dus zeker van de politiek, zij verwachten het immers ook van de burgers.
Ja, maar ik ga niet wachten tot allerlei volksvertegenwoordigers het doen. Plus dat ik deze auto ook gewoon gekocht heb omdat hij zoveel beter presteert dan veel brandstofauto's binnen mijn budget, en opladen als je zonnepanelen hebt is beduidend goedkoper dan tanken.
Dus het heeft meer voordelen dan alleen iets voor het milieu doen.
Maar nee, ik ben niet heel afhankelijk van wat een ander doet![]()
Ik vind het aan de andere kant ook niet heel hard nodig om een ander te vertellen wat die wel en niet moet doen, dat moet je voor jezelf weten.
Maar het is natuurlijk wel zo, dat als niemand iets doet, er ook niets verandert. Auto's zijn vervuilend, industrie is nog veel vervuilender. Een heleboel druppels zijn uiteindelijk gewoon heel veel water.
Wintu schreef:De politiek vertelt echter de burger wat te doen, maar doet het zelf niet, daar gaat het me om.
pien_2010 schreef:Ik heb op een partij gestemd waarvan IK denk dat dit goed voor Nederland is. Ik denk dat iedereen met de juiste intenties stemt en die intenties zullen op die van mij lijken.
Misschien heb ik iets over het uhoofd gezien de laatste jaren? Dus nu en masse op Wilders is gestemd hoop ik echt dat HIJ Nederland beter gaat maken. Hij krijgt de twijfel van het voordeel.
Graag zou ik nu weer een wat diepgaander topic krijgen. En dan met name meer inhoudelijke posts van de winnaars. Dat poppetjes gedoe vind ik altijd zo waardeloos. (Andere) partijen afkraken hebben we nu wel weer genoeg gedaan. Dus terug naar de inhoud en naar de huidige realiteit.
Wat ik graag zou willen weten, zijn er (PVV) stemmers die al weten welke coalitie ze graag willen zien, en hebben jullie ook al namen bij poppetjes op functies?
Ik heb BBB genoemd, met ministerpost landbouw
VVD verwacht ik erin met functie justitie met poppetje Dilan Yeşilgöz.
Partij van Omzigt met buitenlandse zaken, bestuurlijke zaken, ontwikkeling samenwerking
PVV emigratie, financiën.
Welke ideeën hebben jullie?
Juval ij ook. Maar komt de formateur normaliter niet uit de winnende partij?
juval schreef:maar cowboy, je bent wél de doelgroep... iedere Nederlander is de doelgroep in mijn ogen.
En filosoferen kan volgens mij geen kwaad. Het is nou niet zo dat Geert mij gaat bellen om advies![]()
vd Staay is kennelijk al weer afgevallen.
als ze maar niet Remkes weer uit de kast gaan halen
juval schreef:maar cowboy, je bent wél de doelgroep... iedere Nederlander is de doelgroep in mijn ogen.
En filosoferen kan volgens mij geen kwaad. Het is nou niet zo dat Geert mij gaat bellen om advies![]()
germie schreef:Avalanche schreef:Practice what you preach..... misschien. Mijn elektrische auto bevalt me heel best, vliegen doe ik nooit, en ik heb zonnepanelen. Als we allemaal gewoon een beetje doen, maakt dat al best heel veel uit.
En een ander heeft zonnepanelen, rijdt diesel, vliegt 3 keer per jaar, maar heeft geen kinderen. Die doet dus ook gewoon mee en zelfs een beetje meer dan iemand die wel kinderen heeft.
Het gaat er om dat mensen zelf altijd mogen bepalen wat ze doen. Je moet mensen niet beperken in vliegen, in verplicht elektrisch rijden wat gewoon niet voor iedereen werkt, en wel of geen kinderen is ook een eigen keuze. Maar wil je wat doorrekenen, dan moet je dus ook kinderen meenemen in de belasting op het milieu.
En tja, sommige partijen rekenen niet alles door op dit vlak en willen vooral beperkingen voor anderen, maar zelf blijven ze vliegen en rijden. Dat kan natuurlijk niet. Dus een partij die voor een CO2 budget is, is een partij waar ik nooit op zou stemmen.
BigOne schreef:Wilders zal zeer waarschijnlijk veel water bij de wijn moeten doen , meer dan de eventuele coalitiepartijen. Jarenlang heeft hij een vaste groep kiezers vast kunnen houden door de standpunten ; grenzen dicht, uit eu, verbieden islam en dat zijn zaken die van tafel moeten wanneer hij wil regeren.
Dat kan twee kanten op, hij geeft toe en zijn vaste stemmers haken af maar hij redt het om te gaan regeren of hij geeft niet toe en we krijgen nieuwe verkiezingen waarbij het afwachten is wat de kiezer dan stemt .
Geert heeft heel erg op bestaanszekerheid ingezet en een aantal maatregelen genoemd die nogal prijzig zijn maar wel goed. Zijn anti islam en anti eu heeft hij tijdelijk geparkeerd en dat zal hij moeten blijven doen om geen onwerkbare partij te zijn.
Cowboy55 schreef:juval schreef:maar cowboy, je bent wél de doelgroep... iedere Nederlander is de doelgroep in mijn ogen.
Remkes wil niet meen ik gezien te hebben.
En OK, ik ben (wellicht) de doelgroep.
Maar ik heb geen zin meer in discussies zoals ze hier veel te vaak gevoerd worden, zeker rondom dit onderwerp. Je steekt moeite in een (hopelijk) weloverwogen bericht en dan komt er weer een oneliner links (of rechts) uit de flank die slaat als een l*l op een drumstel. Het leven is te kort voor dit soort tijdsverspilling.
Avalanche schreef:Ik heb ook geen kinderen. Maar ook zonder kinderen kun je nog heel vervuilend bezig zijn en met kinderen heel schoon![]()
Dat ligt er maar net aan hoe je het doet. Ik vind het niet nodig om een ander van alles voor te schrijven, dat is niet mijn plaats. Maar gewoon vliegen zoveel je wilt en een dikke diesel rijden vind ik wel wat van, en dat is mijn goed recht.
Mars schreef:Avalanche schreef:Ik heb ook geen kinderen. Maar ook zonder kinderen kun je nog heel vervuilend bezig zijn en met kinderen heel schoon
Als je een kind neemt kun je de CO2 belasting die dat de aarde oplevert bijna niet meer goed maken door 'heel schoon' te leven.
[ Afbeelding ]
juval schreef:Cowboy55 schreef:
Remkes wil niet meen ik gezien te hebben.
En OK, ik ben (wellicht) de doelgroep.
Maar ik heb geen zin meer in discussies zoals ze hier veel te vaak gevoerd worden, zeker rondom dit onderwerp. Je steekt moeite in een (hopelijk) weloverwogen bericht en dan komt er weer een oneliner links (of rechts) uit de flank die slaat als een l*l op een drumstel. Het leven is te kort voor dit soort tijdsverspilling.
hahaha... maar daarover verder filosoferen, wat zijn we dan hier aan het doen op bokt? voornamelijk onzinnige discussies die nergens toe leiden verder, tijdverdrijf/verspilling of gewoon vermaak.
Wintu schreef:Avalanche schreef:Ja, maar ik ga niet wachten tot allerlei volksvertegenwoordigers het doen. Plus dat ik deze auto ook gewoon gekocht heb omdat hij zoveel beter presteert dan veel brandstofauto's binnen mijn budget, en opladen als je zonnepanelen hebt is beduidend goedkoper dan tanken.
Dus het heeft meer voordelen dan alleen iets voor het milieu doen.
Maar nee, ik ben niet heel afhankelijk van wat een ander doet![]()
Ik vind het aan de andere kant ook niet heel hard nodig om een ander te vertellen wat die wel en niet moet doen, dat moet je voor jezelf weten.
Maar het is natuurlijk wel zo, dat als niemand iets doet, er ook niets verandert. Auto's zijn vervuilend, industrie is nog veel vervuilender. Een heleboel druppels zijn uiteindelijk gewoon heel veel water.
De politiek vertelt echter de burger wat te doen, maar doet het zelf niet, daar gaat het me om.
IMANDRA schreef:@Germie; waarom is rekeningrijden zo'n verkeerd iets dan? Voor zover ik lees betaal je naar hoeveel je rijdt. Lijkt me best een eerlijke methode. Meer rijden = meer betalen. Rijdt je een gemiddeld aantal km per jaar (13.000) dan ga je erop vooruit..
Mars schreef:Avalanche schreef:Ik heb ook geen kinderen. Maar ook zonder kinderen kun je nog heel vervuilend bezig zijn en met kinderen heel schoon
Als je een kind neemt kun je de CO2 belasting die dat de aarde oplevert bijna niet meer goed maken door 'heel schoon' te leven.
[ Afbeelding ]