Shadow0 schreef:Weet ik eigenlijk niet. Een deel van de schapen wordt voor het vlees gehouden, en ze worden ook vergoed, dus het valt mee. Ik geloof beslist dat het frustrerend voor de boer is hoor! Maar toch... er gaat nogal wat mis in onze bioindustrie, en heel veel boeren kunnen daar wel mee leven. Ook als er af en toe een stal in brand vliegt of een vrachtwagen met dieren stikt omdat de koeling uitvalt, is de roep om structurele oplossingen er nauwelijks. Er wordt nog steeds heen en weer gezeuld met allerlei dieren. Dierenwelzijn is daarin niet altijd de belangrijkste overweging... dus waarom speelt dat hier zo'n grote rol?
Dát vraag ik mij ook af. (Mega)Stallen vliegen WEKELIJKS in de fik en dat is al jaren zo en waar zijn al die boeren dan met een structurele oplossing??? Daar gebeurt niets aan, waar ik mij kapot aan erger.
Maar owee, als er een wolf komt.
Overigens zou ik mijn dieren zeker verdedigen, maar die worden ook niet opgegeten en ik verdien geen geld aan ze. Ik eet ook geen beesten overigens. Ik heb jarenlang gezien hoe de lammetjes opgehaald werden, de schapenboer zijn zakken vulde. Niets meer, niets minder. Dus het heeft bar weinig met dierenliefde te maken.