LWDaisy schreef:België is zeker niet onschuldig - maar daar was ik niet bij. Ik vreet er wel de bonen van. En echt - we moeten vluchtelingen helpen. Maar we moeten òòk ons eigen volk helpen.
Maar dat eigen volk heeft wel minder hulp nodig dan vluchtelingen, want vanaf de geboorte al veel betere kansen gehad. Dus alsnog eersterangs burgers.
LWDaisy schreef:Nee, de buurvrouw doet geen betaald werk. En er is van de vader idd geen spoor, maar die kinderen zijn ondertussen ook 30+ en wonen niet meer thuis, dus aan hen heeft ze geen werk. Kan goed zijn dat ze medisch iets mankeert, dat weet ik niet - maar ze heeft in ieder geval geen spreekgebrek, en spreekt na al die jaren alsnog geen NL.
De meeste van die vrouwen blijven thuis en volgen dus ook geen inburgeringscursus of taalcursus.
LWDaisy schreef:En ja, ik suggereer tussen de regels door - want ik kén die wijk. Ik kén de mensen die daar wonen.
De helft is te lui om dood te doen, de jeugd gebruikt de auto's als voetbalgoals en is brutaal, maakt herrie op straat op uren waarop dat echt niet gewenst is, de meesten van de vrouwen werken niet, en de helft van hen spreekt ook geen NL. Dus ja - ik suggereer idd wel wat.
Zie je zelf niet hoe stigmatiserend dit is? Ik ontken echt de problemen met de tweede en derde generatie niet, maar die komen wel ergens vandaan he
de Nederlandse en Belgische overheid heeft op die punten gefaald en die mensen in de steek gelaten. Daar krijg je dan dit soort zaken van.