Klaar met nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:21

Kinke schreef:
ook zo nietszeggend dat artikel. Als wij de waarde van onze grond en huis optellen zijn we ook miljonair. Maar dat geld heb je niet op de bank. En dan moeten onze schulden er nog af en de belastingdienst wil ook heel graag nog vangen aan het eind van de rit. Wij werken gewoon allebei buitenshuis en dat koppeltje koeien wat we hebben is een soort hobby.

Als de grond verkocht wordt als landbouwgrond krijgt de Belastingdienst weinig zolang de landbouwvrijstelling er nog is.
Het verschil tussen wevab en wev is wel belast.
Maar er zijn nog wel wat fiscale mogelijkheden om de belastingdruk te verminderen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:24

Elisa2 schreef:
Boeren miljonair? dat is nieuw...waarom zou een miljonair dan 6 dagen per week volle dagen gaan werken? :+

Waarom zou een miljonair dat niet doen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:27

Fly_high schreef:
Oostblokkers zijn nog wat beter in zichzelf wegcijferen zonder ooit te klagen ja omdat het eerste generatie is die dankbaar mag zijn voor een slaapplekje in een krot en 70 uur in de week mogen werken. Wacht maar totdat de tweede generatie hier opgegroeid is :j hetzelfde rotbeleid als met eerdere gastarbeiders gaat waarschijnlijk net zo uitstekend uitpakken :+

Die oostblokkers komen hier grotendeels om tijdelijk te werken zodat ze genoeg geld kunnen sparen om thuis hun huisje te kunnen bouwen, etc. Reizen binnen de EU is goedkoop (zelfs met de hoge benzineprijzen) en geen grenzen/visa/etc.
Grote groep gastarbeiders waarmee je ze vergelijkt kwamen of (incl. gezin) vanuit bv Marokko of in tijden dat terug reizen moeilijker was (Spanje, Italie). Beetje appels en peren verhaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:27

germie schreef:
MoniqueT schreef:
Als je inderdaad dat verhaal van soeverein worden serieus neemt, zit je wel tot ver over je oren in de fabeltjesfuik.

Nee, wij zeggen dat altijd als je nog niet geemigreerd bent, maar het wel overweegt: 'Je kunt ook eerst nog soeverein worden'. :P

Maar veel vrijstaten in de wereld zijn wel ontstaan uit een ideaalbeeld. Het is misschien geen emigreren, maar je 'vertrekt' wel een beetje uit je land.

Maar als je het over voeding hebt, btw verlagen of er af halen bij groente en fruit kon niet, maar het lukt ze wel om een paar maanden een plastic verpakking duurder te maken. Dan is er ook gewoon een 'ik wil het niet'.

Het duurder maken van plastic artikelen is gewoon een aanpassing van de prijzen in systemen. Het verlagen van de btw op groente en fruit is een aanpassing in het belastingstelsel. En dat is niet zo gemakkelijk.

MoniqueT

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:34

Het ontgaat je dat er een aantal mensen zijn die serieus niks meer betalen aan bijvoorbeeld de overheid, de woningstichting, de energiemaatschappijen en noem maar op? En dat er mensen zijn die daar advies over geven, dik betaald?

Je kán in deze wereld niet leven met alleen maar rechten en zonder plichten of je moet inderdaad een eiland zoeken en je eigen vrijstaat beginnen. Forumland of zo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:42

Waarom zou dat haar ontgaan?

Een vrijstaat is een staatsvorm lees ik:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijstaat_(staatsvorm)

Iemand die ergens iets over zegt, is er niet meteen voor, of wil dat zelf.. lijkt me?

Die mensen die advies geven, hebben een gat in de markt ontdekt :j Blijkbaar kan het. Ik weet niet hoe het in NL zit, maar in Amerika zie ik er dingen over. dat is echt wild.. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:04

purny schreef:
germie schreef:

Nee, wij zeggen dat altijd als je nog niet geemigreerd bent, maar het wel overweegt: 'Je kunt ook eerst nog soeverein worden'. :P

Maar veel vrijstaten in de wereld zijn wel ontstaan uit een ideaalbeeld. Het is misschien geen emigreren, maar je 'vertrekt' wel een beetje uit je land.

Maar als je het over voeding hebt, btw verlagen of er af halen bij groente en fruit kon niet, maar het lukt ze wel om een paar maanden een plastic verpakking duurder te maken. Dan is er ook gewoon een 'ik wil het niet'.

Het duurder maken van plastic artikelen is gewoon een aanpassing van de prijzen in systemen. Het verlagen van de btw op groente en fruit is een aanpassing in het belastingstelsel. En dat is niet zo gemakkelijk.

En bij benzine kan het er wel zo weer bij. Dus dan klopt het alsnog niet.

En niet iedereen is meteen voor soeverein zijn e.d. Vaak zijn het mensen die op bepaalde fronten zeker gelijk hebben, maar ze willen wel profiteren van andere dingen waar wij belasting voor betalen.

Een vrijstaat ontstaat vaak uit een soort ideaalbeeld. Zie het als een woongroep waar mensen in 1 gebouw gaan leven. Groeit dat, dan krijg je meer huizen er omheen die ook allemaal bij de groep horen en dan komt er vanzelf een leider. Want ook in een groep heb je weer regels. Dus ook een vrijstaat heeft wel weer regels en een leider.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:13

Ik las ergens dat groepen mensen tot 500 aardig gaat, daarna wordt het een troepje (of was het 50? Hm, ik denk 500) en krijg je interne strijd enzo..

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:16

tamary schreef:
Fly_high schreef:
Oostblokkers zijn nog wat beter in zichzelf wegcijferen zonder ooit te klagen ja omdat het eerste generatie is die dankbaar mag zijn voor een slaapplekje in een krot en 70 uur in de week mogen werken. Wacht maar totdat de tweede generatie hier opgegroeid is :j hetzelfde rotbeleid als met eerdere gastarbeiders gaat waarschijnlijk net zo uitstekend uitpakken :+

Die oostblokkers komen hier grotendeels om tijdelijk te werken zodat ze genoeg geld kunnen sparen om thuis hun huisje te kunnen bouwen, etc. Reizen binnen de EU is goedkoop (zelfs met de hoge benzineprijzen) en geen grenzen/visa/etc.
Grote groep gastarbeiders waarmee je ze vergelijkt kwamen of (incl. gezin) vanuit bv Marokko of in tijden dat terug reizen moeilijker was (Spanje, Italie). Beetje appels en peren verhaal.

Er zijn heel veel Oostblokkers die blijven, steeds meer ook, en even veel mensen die hier 10, 15 of 20 jaar lang "tijdelijk gehuisvest" zijn. Dat zorgt vaker voor schrijnende toestanden zoals kinderen die niet naar school gaan omdat ze op papier niet in Nederland wonen en hun ouders hier enkel zonder inschrijving "tijdelijk" werken.

Er wordt heel veel onderling (al dan niet illegaal, denk aan onderverhuur van - al dan niet dmv omkoping verkregen - sociale huurwoningen etc) verhuurd waardoor mensen die hier jarenlang wonen en kinderen krijgen op papier nog maar tijdelijke arbeidsmigranten zijn.

Bron: been there, done that ;) zowel Polenhotel als illegale onderverhuur en al en in die tijd meerdere migrantenkinderen gezien die hier zonder enige kansen opgroeien om straks mee te doen met de Nederlandse samenleving.

Je hebt zeker gelijk dat het percentage migrantengezinnen met Oostblok afkomst lager ligt dan bij gastarbeiders uit Italië of Marokko, Oostblokkers zijn inderdaad vaker alleenstaande mannen die heen en weer reizen. Maar ik denk dat het probleem met tweede en derde generaties qua aard nog steeds vergelijkbaar wordt als bij eerdere migranten, alleen op een iets andere schaal :o

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:27

germie schreef:
En bij benzine kan het er wel zo weer bij. Dus dan klopt het alsnog niet.

Bij brandstof gaat de accijns omhoog niet de omzetbelasting.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:31

Accijns gaat omhoog en daar komt ook nog belasting overheen. Dus een extra verhoging erboven op dat je moet betalen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:20

fransje23 schreef:
Elisa2 schreef:
Boeren miljonair? dat is nieuw...waarom zou een miljonair dan 6 dagen per week volle dagen gaan werken? :+

Omdat het niet meer hoeft misschien? :)

Snap echt niet waar het vandaan komt dat boeren miljonair zouden zijn..welke propeganda is dat?
Hier in boerengebied is er echt geen enkele boer miljonair..ja misschien op papier na verkoop van al het land/ machines etc. en zonder de schulden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:44

Elisa2 schreef:
fransje23 schreef:

Snap echt niet waar het vandaan komt dat boeren miljonair zouden zijn..welke propeganda is dat?
Hier in boerengebied is er echt geen enkele boer miljonair..ja misschien op papier na verkoop van al het land/ machines etc. en zonder de schulden.

Ik ken er wel een aantal. Zelfs met alle schulden enzovoorts eraf getrokken zouden ze alsnog miljonair zijn. Als ze het nu niet al zijn qua geld op de bank en los van grond enzovoorts.
Bedrijven lopen nog steeds en misschien niet meer zelf het hele jaar door 6 dagen per week aan het werk, maar regelmatig nog wel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:47

Elisa2 schreef:
fransje23 schreef:

Ik ken toch best wat miljonairs die gewoon heel hard werken. Werken geeft ook voldoening.

Als de alles verkocht wordt en de stille reserves worden verzilverd zijn veel boeren wel degelijk miljonair. Ook na aftrek van de hypotheek.
Een bank financiert over het algemeen ook niet zonder voldoende onderpand.

Als iemand een kapitale villa heeft, waar vaak ook een hypotheek op zit, krijgen mensen ook snel het stempel miljonair.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:41

Fly_high schreef:

Het is zo, zo schandalig. Pure uitbuiting. Een hongerloontje, de behuizing, als je dat al zo mag noemen, is heel vaak gewoon mensonterend.
Dat de volgende generatie dan heel veel problemen heeft is niet raar he :(:)
Fly_high schreef:
Er zijn heel veel Oostblokkers die blijven, steeds meer ook, en even veel mensen die hier 10, 15 of 20 jaar lang "tijdelijk gehuisvest" zijn. Dat zorgt vaker voor schrijnende toestanden zoals kinderen die niet naar school gaan omdat ze op papier niet in Nederland wonen en hun ouders hier enkel zonder inschrijving "tijdelijk" werken.

Er wordt heel veel onderling (al dan niet illegaal, denk aan onderverhuur van - al dan niet dmv omkoping verkregen - sociale huurwoningen etc) verhuurd waardoor mensen die hier jarenlang wonen en kinderen krijgen op papier nog maar tijdelijke arbeidsmigranten zijn.

Bron: been there, done that ;) zowel Polenhotel als illegale onderverhuur en al en in die tijd meerdere migrantenkinderen gezien die hier zonder enige kansen opgroeien om straks mee te doen met de Nederlandse samenleving.

Je hebt zeker gelijk dat het percentage migrantengezinnen met Oostblok afkomst lager ligt dan bij gastarbeiders uit Italië of Marokko, Oostblokkers zijn inderdaad vaker alleenstaande mannen die heen en weer reizen. Maar ik denk dat het probleem met tweede en derde generaties qua aard nog steeds vergelijkbaar wordt als bij eerdere migranten, alleen op een iets andere schaal :o

Ik denk het ook. Want op deze manier integreren mensen ook niet, leren de taal niet, weten zich geen weg in alle bureaucratie en weet ik wat niet....... godsgeklaagd is het, en dat dit gebeurt in een land als Nederland is ronduit schandalig.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:57

MyWishMax schreef:
Ik ken er wel een aantal. Zelfs met alle schulden enzovoorts eraf getrokken zouden ze alsnog miljonair zijn. Als ze het nu niet al zijn qua geld op de bank en los van grond enzovoorts.
Bedrijven lopen nog steeds en misschien niet meer zelf het hele jaar door 6 dagen per week aan het werk, maar regelmatig nog wel.

Hoe weet je dat dan? Een kijkje gehad in hun administratie?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:04

Kinke schreef:
MyWishMax schreef:

Hoe weet je dat dan? Een kijkje gehad in hun administratie?

Omdat ik ze ken en ze daar niet geheimzinnig over doen, dus ja een kijkje mogen nemen als je het zo wil noemen.

Niet iedere boer is miljonair, nee. Maar ze zijn er wel gewoon. Een gedeelte houdt niks over als je de hypotheek en andere schulden aftrekt, een gedeelte komt te kort, weer een gedeelte houdt wel wat over en een gedeelte houdt zat over. Ik reageerde op Elisa2 die zegt er geen 1 te kennen. Moet je aan haar ook niet vragen of ze een kijkje in administratie heeft gehad?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:15

Avalanche schreef:
Fly_high schreef:

(knip)

Ik denk het ook. Want op deze manier integreren mensen ook niet, leren de taal niet, weten zich geen weg in alle bureaucratie en weet ik wat niet....... godsgeklaagd is het, en dat dit gebeurt in een land als Nederland is ronduit schandalig.

Ja er is naar mijn idee na al die generaties migranten uit X verschillende landen nog steeds geen fatsoenlijk integratiebeleid, dat zou ik de Nederlandse overheid wel willen verwijten. Dat er mensen uit het buitenland komen is dikke prima en hier draait de economie ook op maar gadver doe iets met die mensen behalve je kop in het zand te steken en blijven herhalen dat ze uiteindelijk toch terug moeten gaan keren :') Ze gaan niet terugkeren, dat is nu al duidelijk.

Zolang ze "maar" gastarbeiders zijn moeten ze van de Nederlandse samenleving afblijven maar hun kinderen moeten uiteraard al 100% Nederlands zijn en oh wee als ze de taal niet spreken, afstand hebben tot de arbeidsmarkt, niets van de samenleving snappen en puntje bij het paaltje maar criminelen worden. Wat weer voor velen alleen maar bewijst dat al die (plak hier een nationaliteit) inherent niet te vertrouwen zijn :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:20

Ik vind het zeker verwijtbaar. Ik kan me voorstellen dat als ik naar een ander land ga, voor een beter leven, en ik hoop dat ik mijn kinderen een betere toekomst kan geven, maar ik en mijn kinderen krijgen geen eerlijke kans, dat dat mensen bitter en cynisch maakt. Het is niet eerlijk. En op een meer basic level: ik wil niet andere mensen laten wonen op een manier die ik zelf ook niet zou willen. En met tig mensen op een kleine kamer zonder goede voorzieningen is niet leefbaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:25

Fly_high schreef:
Fly_high schreef:

(knip)

Ja er is naar mijn idee na al die generaties migranten uit X verschillende landen nog steeds geen fatsoenlijk integratiebeleid, dat zou ik de Nederlandse overheid wel willen verwijten. Dat er mensen uit het buitenland komen is dikke prima en hier draait de economie ook op maar gadver doe iets met die mensen behalve je kop in het zand te steken en blijven herhalen dat ze uiteindelijk toch terug moeten gaan keren :') Ze gaan niet terugkeren, dat is nu al duidelijk.

Zolang ze "maar" gastarbeiders zijn moeten ze van de Nederlandse samenleving afblijven maar hun kinderen moeten uiteraard al 100% Nederlands zijn en oh wee als ze de taal niet spreken, afstand hebben tot de arbeidsmarkt, niets van de samenleving snappen en puntje bij het paaltje maar criminelen worden. Wat weer voor velen alleen maar bewijst dat al die (plak hier een nationaliteit) inherent niet te vertrouwen zijn :+

Wij hebben ook veel oostblokkers in het dorp. Helaas ook veel die in een groot huis wonen bij een kas, met zoveel mensen dat dat gewoon niet fijn kan zijn. Dat huis is het probleem niet, hoeveel er in gestopt worden wel. Of op de camping waar ze officieel niet continu mogen wonen dus ook steeds onzekerheid. Maar de manier waarop men naar ze kijkt, idd dat ze de taal niet spreken en onbetrouwbaar zijn enzovoorts. :n
Gelukkig een paar gezinnen die wel een normale woning hebben, een baan hebben kunnen vinden en waarvan de kinderen naar school gaan. Dat is echt al veel beter als enkele jaren geleden, maar dat zou overal zo moeten zijn... En ik geloof dat zij er keihard zelf voor gevochten hebben, zitten al zo lang als dat ze hiernaast wonen op Nederlandse les. De vrouw dan, de man niet maar zou niet weten waar hij de tijd vandaan zou moeten halen naast werk. Hij oefent wel heel hard zelf en met kinderen die het al enorm goed spreken. Als we toch vooroordelen moeten hebben, geef mij hen maar als buren ipv de Nederlanders hier aan de andere kant haha.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:33

Er zijn ook veel goede dingen in Nederland.

Mijn broertje had in veel landen niet meer geleefd en in sommige landen hadden mijn ouders een mega schuld vanwege de zorg kosten.
Er zijn veel landen waarbij mijn broertje altijd onder de vleugels van mijn ouders zouden moeten blijven. Of hij was weggestopt in een donker hoekje.

#gehandicapt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:37

MyWishMax schreef:
Niet iedere boer is miljonair, nee. Maar ze zijn er wel gewoon. Een gedeelte houdt niks over als je de hypotheek en andere schulden aftrekt, een gedeelte komt te kort, weer een gedeelte houdt wel wat over en een gedeelte houdt zat over. Ik reageerde op Elisa2 die zegt er geen 1 te kennen. Moet je aan haar ook niet vragen of ze een kijkje in administratie heeft gehad?

Nou bij deze dan, Elisa2, weet je zeker dat ze geen miljonair zijn?
Uiteraard zijn er boeren die miljonair zijn, maar dat is geen meerderheid. Een groot deel gaat gebukt onder hoge schulden. En als je je bedrijf beëindigd, dan is de vraag wat het waard is. Zo langzamerhand is er niemand meer die zoiets wil/kan overnemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:42

Maar ga je naar Canada kom je er niet in als je geen werk hebt en niet iemand die voor je garant kan staan. Een uitkering krijg je niet.
Woning ook niet.

De meeste Polen komen hier om te werken. Zonder gezin.
Hebben een goedkoper zorgverzekering zonder eigen risico.
Wonen is soms geregeld vanuit werk. En dat is erg verschillend hoe goed dat is.
Op andere plaatsen moeten ze maar zien waar ze blijven.
Maar een uitkering trekken ze niet. Ja sommige maken wel "grote vakantie" want als ze recht hebben op Ww gebruiken ze dat maar verplicht solliciteren laten ze en geen Uwv die daar wat aan doet.
Zelf niet als een werkgever meldt dat persoon niet ontslagen is maar zelf is vertrokken.
(artikelen zijn hierover ook te vinden) maar ik ken het verhaal van een werkgever.

Ik ken helaas ook de enorme uitbuiting door een gedeelte van deze werkgevers en ook daar word niets tegen gedaan.

Nederland stikt van de regeltjes maar naleven op geen enkel vlak want er is geen personeel voor.

Van asielzoekers mag niemand werken en daar gaat het al fout.
En mogen ze blijven mogen ze wel werken maar bijna 70% vind het oké dat niet te doen.
En ook daar zouden regels voor moeten komen. Oké jij woont veilig incl huis. Wil jij de Nederlandse nationaliteit krijgen dat kan. Maar pas na 10 jaar werk.
Zeur niet dat kan niet want verkeerde naam. Ze krijgen geen werk. Ik ken ook geen Pool die Jan de vries heet. En die werken allemaal. Dat heeft met arbeidsethos te maken.
Na 10 jaar geen werk is land verlaten. Want dat betekent al meer dan 10 jaar alleen maar kosten zonder inbreng. En dat kan een land niet volhouden.
Maak maar plaats voor wie wel wil.
Ondertussen kinderen gekregen is eigen keuze. Mag geen dwangmiddel zijn hier te blijven. Zou juist een drijfveer moeten zijn werk te hebben.

Discriminatie nee.
Van Polen verwachten we niets anders.
Andere landen doen ook niets anders.
En je kunt nu eenmaal geen sinterklaas zijn voor zoveel mensen die wel gezond zijn maar vertikken te werken.

Op dat laatste. Uwv en gemeenten laten veel zieken stikken en komen dan in de bijstand terecht. Ook daar zou wat aan gedaan moeten worden. Daar horen ze niet.
En ook truus en kees die gezond zijn verplicht laten werken.
Zoniet dan geen toeslagen meer.
En voedsel en kinderkleding op de bon. Zodat er geen geld weggegooid word naar dure onnodige dingen.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 30-06-23 17:44, in het totaal 2 keer bewerkt

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:42

Avalanche schreef:
Mooie post, Molfre!

LWDaisy schreef:
België is ook steeds minder tolerant - omdat we ons steeds meer tweederangsburgers gaan voelen.
Ik snap ook wel dat we mensen moeten opvangen als die gevaar lopen in eigen land - maar moeten het er ZO veel zijn, dat we ons onder de voet gelopen voelen?

België is ook niet helemaal onschuldig wat betreft kolonisatie en andere zaken. De westerse wereld heeft veel van deze conflicten indirect zelf veroorzaakt. Denk dat de mensen in Syrië en Eritrea zich ook geen eersterangs burgers voelen. Oekraïners ook niet zo op het moment :(:)

LWDaisy schreef:
Mijn mama heeft héél lieve buren, die mensen wonen hier ruim 10 jaar, het kunnen er makkelijk ook 15 zijn. De zonen spreken Nederlands, werken al jaar en dag. Zijn heel lieve jongens, heel behulpzaam. De moeder is ook een lief mens - maar spreekt dus nog steeds geen Nederlands, en werkt ook niet.

Je bedoelt dat ze geen betaald werk doet? Ik vind het altijd zo idioot dat als vrouwen thuisblijven er wordt gezegd dat ze niet werken. Ze werken misschien nog wel harder dan met een betaalde baan want 24/7. Zeker als er van vader geen spoor is. Nogal misogyn ook.

LWDaisy schreef:
Er wordt daar (niet perse bij die buren maar wel in de wijk) ook gesjoemeld met wie er wel/niet ingeschreven staat in die woningen. Zolang de kinderen nog naar school gaan, betaal je minder huishuur (sociale woningen), eens ze werken gaat de huishuis omhoog. Partners worden niet ingeschreven, want dan betaal je ook minder. Kinderen worden zodra ze werken uitgeschreven.

Dat zullen ze wel niet doen omdat ze het zo goed hebben, denk je wel? De meeste mensen willen namelijk graag gewoon betalen voor wat ze afnemen. Ook wel heel bijzonder dat je dat dan weer in een alinea zet, want je suggereert er wel iets mee tussen de regels door.

België is zeker niet onschuldig - maar daar was ik niet bij. Ik vreet er wel de bonen van.
En echt - we moeten vluchtelingen helpen. Maar we moeten òòk ons eigen volk helpen.

Nee, de buurvrouw doet geen betaald werk. En er is van de vader idd geen spoor, maar die kinderen zijn ondertussen ook 30+ en wonen niet meer thuis, dus aan hen heeft ze geen werk. Kan goed zijn dat ze medisch iets mankeert, dat weet ik niet - maar ze heeft in ieder geval geen spreekgebrek, en spreekt na al die jaren alsnog geen NL.

En ja, ik suggereer tussen de regels door - want ik kén die wijk. Ik kén de mensen die daar wonen.
De helft is te lui om dood te doen, de jeugd gebruikt de auto's als voetbalgoals en is brutaal, maakt herrie op straat op uren waarop dat echt niet gewenst is, de meesten van de vrouwen werken niet, en de helft van hen spreekt ook geen NL. Dus ja - ik suggereer idd wel wat.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 18:20

LWDaisy schreef:
België is zeker niet onschuldig - maar daar was ik niet bij. Ik vreet er wel de bonen van. En echt - we moeten vluchtelingen helpen. Maar we moeten òòk ons eigen volk helpen.

Maar dat eigen volk heeft wel minder hulp nodig dan vluchtelingen, want vanaf de geboorte al veel betere kansen gehad. Dus alsnog eersterangs burgers.

LWDaisy schreef:
Nee, de buurvrouw doet geen betaald werk. En er is van de vader idd geen spoor, maar die kinderen zijn ondertussen ook 30+ en wonen niet meer thuis, dus aan hen heeft ze geen werk. Kan goed zijn dat ze medisch iets mankeert, dat weet ik niet - maar ze heeft in ieder geval geen spreekgebrek, en spreekt na al die jaren alsnog geen NL.

De meeste van die vrouwen blijven thuis en volgen dus ook geen inburgeringscursus of taalcursus.

LWDaisy schreef:
En ja, ik suggereer tussen de regels door - want ik kén die wijk. Ik kén de mensen die daar wonen.
De helft is te lui om dood te doen, de jeugd gebruikt de auto's als voetbalgoals en is brutaal, maakt herrie op straat op uren waarop dat echt niet gewenst is, de meesten van de vrouwen werken niet, en de helft van hen spreekt ook geen NL. Dus ja - ik suggereer idd wel wat.

Zie je zelf niet hoe stigmatiserend dit is? Ik ontken echt de problemen met de tweede en derde generatie niet, maar die komen wel ergens vandaan he :(:) de Nederlandse en Belgische overheid heeft op die punten gefaald en die mensen in de steek gelaten. Daar krijg je dan dit soort zaken van.