Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Oh MWM ik heb een ergonomische Schiller, duur ding voor een simpel hulpmiddel maar hij werkt als een tierelier, ik kan ermee schillen! Let wel, hij is voor kleine handen/dunne vingers, als je vingers verdikt zijn om wat voor reden ook (of voor geval er mannen meelezen) dan ga je hem niet om je vinger krijgen.
Dit is hem, de chef'n palm peeler
https://www.bol.com/nl/nl/p/chef-n-palm ... 082137062/
Ik zal je zo een pb sturen met wat ik in huis heb, misschien kunnen we wat spulletjes uitwisselen om te testen ofzo? Alles kopen zonder het te kunnen proberen is vaak zo waardeloos want vaak blijken spullen helemaal niet zo ergonomisch en handig zoals geadverteerd, ik heb zo veel miskopen in huis...
DuoPenotti schreef:Ken je de ouderwetse blikopeners nog?
https://www.blokker.nl/blokker-blikopen ... null&pid=1
Als ik dat haakje onder de rand van een dekseltje zet en ik druk dan de opener naar boven dan druk hij in het dekseltje een gaatje en gaat hij makkelijk open.
Vast niet de bedoeling van die dekseltjes, maar het gaat soms niet anders.
Misschien werkt dat bij jullie ook?
karuna schreef:Niet in de kleinere eenpersoonsverpakkingen die verspilling tegen gaan.Als ik een grotere pot appelmoes koop krijg ik het niet op. De glazen potten krijg ik ook heel erg moeilijk open door mijn artrose vingers. Ook met hulpmiddelen gaat het erg moeizaam. Een folie van een eenpersoons portie trekken lukt altijd wel
Raineri schreef:oliebol ben vergeten op m’n bon te kijken. Zag wel dat ik fiks duurder uit was bij de Dirk. Boodschappen was ik 87 euro kwijt. Dit is dan bijna genoeg voor 2 weken met 2 personen. Normaliter zou ik hier iets van 75 euro voor kwijt zijn.
Nu hoop ik dat de bedrijven deze extra inkomsten dan maar daadwerkelijk aan R&D gaan uitgeven …nu weet ik dat met de nieuwe wetgeving grootbedrijven echt wel een prestatieplicht hebben. Maar toch.. zou niet de eerste keer zijn dat het niet goed terecht komt ..
Spenk schreef:Als je 12 euro duurder bent dan normaal dan heb je dus ongeveer voor 48 producten gekocht één persoonsportie direct op te eten in plastic. Dus de één persoonstoetjes , maaltijdsalade een ice koffie etc. Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dat is waarom je duurder bent. Of je hele boodschappen moet daar uit bestaan hebben natuurlijk. Op alle overige producten in plastic zit de tax helemaal niet namelijk.
Spenk schreef:Raineri schreef:oliebol ben vergeten op m’n bon te kijken. Zag wel dat ik fiks duurder uit was bij de Dirk. Boodschappen was ik 87 euro kwijt. Dit is dan bijna genoeg voor 2 weken met 2 personen. Normaliter zou ik hier iets van 75 euro voor kwijt zijn.
Nu hoop ik dat de bedrijven deze extra inkomsten dan maar daadwerkelijk aan R&D gaan uitgeven …nu weet ik dat met de nieuwe wetgeving grootbedrijven echt wel een prestatieplicht hebben. Maar toch.. zou niet de eerste keer zijn dat het niet goed terecht komt ..
Als je 12 euro duurder bent dan normaal dan heb je dus ongeveer voor 48 producten gekocht één persoonsportie direct op te eten in plastic. Dus de één persoonstoetjes , maaltijdsalade een ice koffie etc. Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dat is waarom je duurder bent. Of je hele boodschappen moet daar uit bestaan hebben natuurlijk. Op alle overige producten in plastic zit de tax helemaal niet namelijk.
Raineri schreef:Spenk schreef:Als je 12 euro duurder bent dan normaal dan heb je dus ongeveer voor 48 producten gekocht één persoonsportie direct op te eten in plastic. Dus de één persoonstoetjes , maaltijdsalade een ice koffie etc. Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dat is waarom je duurder bent. Of je hele boodschappen moet daar uit bestaan hebben natuurlijk. Op alle overige producten in plastic zit de tax helemaal niet namelijk.
Mierenneuken op 12 euro precies lijkt me zinloos. Ik koop niet exact hetzelfde iedere keer net zoals elk ander huishouden. Ik ben wel significant duurder uit nu opeens