Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:11

peach2001 schreef:
Er zou sws meer aandacht besteedt moeten worden al van jongs af aan hoe om te gaan met te water raken. Het gebeurt helaas gewoon te vaak met dodelijke afloop en Nederland heeft te veel wateren. Ik leerde de "oude" manier van mijn ouders maar vroeger waren de auto's anders gebouwd dan nu. Te veel mensen leren te wachten tot de auto vol loopt.

Veel sterkte voor iedereen die geraakt is, familie en vrienden. Wel fijn dat er iig een afsluiting is zo. Dat lijkt me fijner dan niets weten en in onzekerheid blijven zitten.

Echt zo erg. Toch ook opgelucht te weten dat het een ongeluk was en eindelijk duidelijkheid is.
Mee eens eigenlijk zou dit aangeleerd moeten worden op rij examen!
Wat is de beste manier mocht je in het water belanden??
Want lang drijf je niet..
Lijkt me vreselijk en niet te doen met een gehandicapt kindje wat extra vast in de gordel zat ook. Ze heeft deze denk ik eerst proberen te bevrijden. Ik heb gelezen beste altijd een hamer wat je op de tast kunt vinden en vast gespijkerd zit om de ruiten in te slaan.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 19-10-22 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:12

Ik snap er helemaal niets van... maandag avond rond 19.30 heb ik daar gereden en echt helemaal niks gezien....
Mijn moeder rijdt daar elke dag, heeft ook niets gezien de afgelopen dagen.
Het is zo'n mega druk stuk snelweg!! Langs de A2/A59, altijd veel verkeer daar....

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:12

kiki1976 schreef:
Op de tv waarbij een verslaggeefster aanwezig is, blijven herhalen dat het "vermoedelijk" om Sanne en Hebe gaat maar dat het niet bevestigd is

Maar 112 NL zegt dat ze het wel zijn

Eens. Nu moet ik zeggen, als de politie al twittert met 'vermoedelijk', dan verwacht ik dat er snel bevestiging komt.

Mocht het toch om twee andere mensen gaan, dan blijft dat ook verschrikkelijk.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:13

Liezel1 schreef:
Ik snap er helemaal niets van... maandag avond rond 19.30 heb ik daar gereden en echt helemaal niks gezien....
Het is zo'n mega druk stuk snelweg!! Langs de A2/A59, altijd veel verkeer daar....

Lijkt me heftig zeg als je er steeds langsreed! Is daar net geen vangrail? Toch bizar in zo gevaarlijke bocht in snelweg met sloot ernaast?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:14

Liezel1 schreef:

Dat is vaker gebeurd. Auto’s verdwenen in de middenberm. Met genoeg snelheid veert het struikgewas zo terug dat je het eigenlijk niet meer kan zien.
Verschrikkelijk dit

Arabesk

En een sloot die kennelijk ook nog eens heel diep was.

Ik blijf het bizar vinden dat niemand het zag gebeuren. Hoe vaak rij je nou helemaal alleen op een stukje snelweg en al helemaal in een knooppunt
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 19-10-22 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Vayo

Verschrikkelijk. Het lijkt er echt op dat ze gevonden zijn. Wat een verschrikkelijk einde aan deze onzekerheid zou dat zijn.

Suliko

Vreselijk, wat een verdriet. Bizar dat zo’n ongeval op een druks verkeerspunt pas zo laat gevonden wordt, al had eerder denk ik geen verschil gemaakt tenzij er omstanders waren geweest die direct hadden kunnen ingrijpen. Maar zodra je onder water verdwijnt en je niet in staat bent jezelf te bevrijden… wat een verlies, arme families en naasten.

Toch ook ergens ‘opgelucht’ dat het niet om een misdrijf ging en ze niet met geweld en toedoen om het leven zijn gekomen.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 19-10-22 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:15

Fokker321 schreef:
landvrouw schreef:
Oooh wat is dit heftig!
Zoveel gaat er door mij heen, Sanne heeft in April nog een cursus gehad over auto te water. .

Dat meen je niet, wat erg! Waar is die info te vinden mbt de cursus ?

Wat een verschrikkelijke afloop |(

Ik ken Sanne en weet dat ze deze cursus heeft gedaan van haar instagram destijds. Zag het vandaag ook nog bij Mark voorbij komen.
Maar in zo'n situatie ben je zo machteloos.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:15

Als het de auto met kenteken juist is, lijkt het me duidelijk. Alleen familie moet dan nog identificeren..

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:16

Liezel1 schreef:

Ik ken de plek zelf niet, maar het water zal daar niet al te schoon zijn. Een donkere auto die daar op de bodem ligt ga je niet kunnen zien lijkt me. En wat andere mensen ook al hebben gezegd, je bent op zo'n stukje toch met andere dingen bezig en je rijdt er maar zo kort dat de kans dat je iets ziet best klein is. Ik denk dat veel mensen die er langs zijn gereden zich nu afvragen waarom ze niks gezien hebben. Het had voor Hebe en Sanne denk ik niet veel verschil gemaakt helaas. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:17

112 vandaag wacht wel vaker niet op bevestiging :(
Maar het zou wel vrij onwaarschijnlijk zijn dat er heel toevallig in dezelfde omgeving 2 mensen kwijt zijn met een soortgelijke auto die nu gevonden zijn in plaats van Sanne en Hebe, de kans is vrij groot dat ze het gewoon zijn.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:18

Landvrouw (en ook Sabri), zolang niet bekend is wat de oorzaak was van dit noodlottige ongeval, is ook niet bekend of Sanne überhaupt in staat is geweest om zichzelf of Hebe te helpen.

De oorzaak zal eerst moeten worden onderzocht

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:18

Pfoeh, wat een rare dagen zijn dit dan ook voor jou Landvrouw :(:) Sterkte Y;(

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:19

Het is natuurlijk ook precies op een knooppunt, in een bocht, waardoor je goed op de weg moet letten en niet echt om je heen kijkt. Dus wat dat betreft verklaarbaar dat de mensen die erlangs gereden zijn de auto niet gezien hebben.

Misschien niet het juiste moment, maar ik kan alleen maar denken: waarom is er precies op dat rotpunt geen vangrail. Een bocht, steile helling en een diepe sloot..
Laatst bijgewerkt door amber15 op 19-10-22 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:20

Jester_ schreef:
Als het de auto met kenteken juist is, lijkt het me duidelijk. Alleen familie moet dan nog identificeren..

Het zou goed kunnen dat het pas officieel bevestigd mag worden als de familie op de hoogte is en heeft geïdentificeerd.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:21

Rocamor schreef:
Landvrouw (en ook Sabri), zolang niet bekend is wat de oorzaak was van dit noodlottige ongeval, is ook niet bekend of Sanne überhaupt in staat is geweest om zichzelf of Hebe te helpen.

De oorzaak zal eerst moeten worden onderzocht

Klopt ook helemaal!

Kookaburra schreef:
Pfoeh, wat een rare dagen zijn dit dan ook voor jou Landvrouw :(:) Sterkte Y;(

Ja dit waren rare dagen. Dan ben ik niet close meer met Sanne, maar heb veel met haar meegemaakt. De dingen die gezegd werden over haar vond ik zo erg.
Dit nieuws zagen we aankomen, maar hakt er toch enorm in.

ikkedus

]Als je bijvoorbeeld met je hoofd op het stuur klapt door de impact dan kan je op dat moment niks meer. Dan raak je buiten bewustzijn. Zoiets zal het misschien zijn geweest. Daar helpt de cursus niet tegen.
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 19-10-22 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

peach2001

Sabri schreef:
peach2001 schreef:
Er zou sws meer aandacht besteedt moeten worden al van jongs af aan hoe om te gaan met te water raken. Het gebeurt helaas gewoon te vaak met dodelijke afloop en Nederland heeft te veel wateren. Ik leerde de "oude" manier van mijn ouders maar vroeger waren de auto's anders gebouwd dan nu. Te veel mensen leren te wachten tot de auto vol loopt.

Veel sterkte voor iedereen die geraakt is, familie en vrienden. Wel fijn dat er iig een afsluiting is zo. Dat lijkt me fijner dan niets weten en in onzekerheid blijven zitten.

Echt zo erg. Toch ook opgelucht te weten dat het een ongeluk was en eindelijk duidelijkheid is.
Mee eens eigenlijk zou dit aangeleerd moeten worden op rij examen!
Wat is de beste manier mocht je in het water belanden??
Want lang drijf je niet..
Lijkt me vreselijk en niet te doen met een gehandicapt kindje wat extra vast in de gordel zat ook. Ze heeft deze denk ik eerst proberen te bevrijden. Ik heb gelezen beste altijd een hamer wat je op de tast kunt vinden en vast gespijkerd zit om de ruiten in te slaan.

Een auto blijft zelfs tot enkele minuten drijven en dan je zijraam inslaan en eruit gaan is je beste kans. Je zijraam breekt het snelste en zeker in de hoeken.
Ik vind dat het al jong op scholen meegenomen mag worden met de anwb/veilig verkeer trainingen. Het gebeurt vaker dat de bestuurder buiten bewustzijn raakt door de klap. Een kind dat iig een poging kan doen zichzelf te redden biedt al net dat beetje meer kans.
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 19-10-22 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:22

Opluchting en verdriet... Sterkte voor iedereen die Hebe en Sanne kende. Ook voor jou Landvrouw, wat een narigheid :\

Sabri

Suliko schreef:
Vreselijk, wat een verdriet. Bizar dat zo’n ongeval op een druks verkeerspunt pas zo laat gevonden wordt, al had eerder denk ik geen verschil gemaakt tenzij er omstanders waren geweest die direct hadden kunnen ingrijpen. Maar zodra je onder water verdwijnt en je niet in staat bent jezelf te bevrijden… wat een verlies, arme families en naasten.

Toch ook ergens ‘opgelucht’ dat het niet om een misdrijf ging en ze niet met geweld en toedoen om het leven zijn gekomen.

Ik hoorde net op1 dat er veel 'sporen' naar waters liepen en op meerdere plekken werd gezocht.
Ik denk dat dit beter is dan dat ze altijd van de radar afwaren of andere dodelijke scenario's. Hoop dat de families steun bij elkaar kunnen vinden.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 19-10-22 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Karin schreef:
Jester_ schreef:

Het zou goed kunnen dat het pas officieel bevestigd mag worden als de familie op de hoogte is en heeft geïdentificeerd.

Dat lijkt me ook de enige juiste volgorde, hoe graag iedereen de bevestiging ook wil.

De kans dat het niet Sanne en Hebe zijn lijkt mij buitengewoon klein.

Maar inderdaad eerst familie, voordat het formeel naar buiten komt.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:23

Sterkte voor jou Landvrouw :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:25

Vreselijk... je houdt altijd hoop maar hoe meer uren er voorbij gingen hoe meer het onderbuik gevoel gaat groeien...

Wat een enorm verdrietig einde van de zoektocht

--

Geloof mij je kan 1000 cursussen volgen en oefenen je weet nooit maar dan ook nooit hoe je reageerde op een bepaalde paniek situatie. Ook al doe je de cursus feilloos er is geen gegeven op dat je dezelfde rust bewaart als het in het echt gebeurd. In paniek kun je een Black out krijgen en spontaan alles wat je hebt geleerd vergeten.