Queen Elizabeth overleden 08-09-2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Queen Elizabeth overleden 08-09-2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:37

De ruiters houden die teugels van dat rechter paard erg kort vast…
Nooit begrepen want de teugels kunnen toch ook wel via een oogje op een van de singels thv de schoft? Comfortabeler voor beide partijen. Of zet daar ook een ruiter op…makkelijkst.

Enfin. Mss is er een reden voor.

Prachtig ceremonieel.
Gaan die mannen nu 6 uur daar staan…?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:41

Ik zag die ene wacht, toen ze hun bontmutsen af moesten doen, zo zweten dat ik bang was dat hij flauw zou vallen.
Het is echt tot in de puntjes geregeld, dat kan je wel aan de Britten overlaten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:52

Het is heel indrukwekkend! Je kan echt wel zien dat dit in de puntjes is uitgeschreven en geoefend.

Maar die wachten hebben wel zo te zien een zware taak, de hele dag staan , in een bepaald ritme lopen en bewegen ect. Het gaat allemaal volgens het boekje.

De muziek overigens vind ik prachtig. Totaal niet iets waar ik van hou maar het klinkt heel mooi.

Ik ga volgende week toch even proberen om tijd te maken om bij de bloemen te kijken die zijn neergelegd door mensen vlakbij buckingham palace als alles er nog ligt.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:23

Ik kijk ook al dagen via de bbc en het volk krijgt een prachtig afscheid van hun Konigin.

Maar ik ben wel onder de indruk over de rij om afscheid te mogen nemen.

Engelse vrienden van mij staan erin en ik heb echt respect voor hun.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:26

paddington schreef:
Ik kijk ook al dagen via de bbc en het volk krijgt een prachtig afscheid van hun Konigin.

Maar ik ben wel onder de indruk over de rij om afscheid te mogen nemen.

Engelse vrienden van mij staan erin en ik heb echt respect voor hun.

Er stonden mensen maandag al in de rij voor afscheid te kunnen nemen, echt bizar!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:32

De rij heeft inmiddels een wachttijd van 30 uur

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:33

Zebrastreep schreef:
De rij heeft inmiddels een wachttijd van 30 uur

Hoe moet dat dan als je naar de wc moet?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:35

Ja 30 uur op je benen staan dan heb je wel een groot doorzettingsvermogen.
Ik doe ze het in iedergeval niet na.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 17:36

Ik begrijp dat je polsbandje met nummer krijgt waardoor je weer netjes op je plek staat daarna. Het zijn wel engelsen he met hun mind the queu en netjes op rij blijven

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:38

Volgens mij is er gezorgd voor oa toiletten, EHBO etc. Dat pakken ze daar echt wel goed aan. Ze hebben op zich ook wel voldoende tijd gehad om zoiets tot in de puntjes voor te bereiden.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:43

Respect voor het volk.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:45

Zebrastreep schreef:
Ik ga volgende week toch even proberen om tijd te maken om bij de bloemen te kijken die zijn neergelegd door mensen vlakbij buckingham palace als alles er nog ligt.

Ik heb foto's gezien via een Engelse vriendin van mij en het zag er overweldigend uit!

Helaas over 3 weken als ik ga zal alles wel weer als 'normaal' zijn.
Al hoop ik wel iets te kunnen kopen voor mijn UK verzameling.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:53

karuna schreef:
Ik begrijp dat je polsbandje met nummer krijgt waardoor je weer netjes op je plek staat daarna. Het zijn wel engelsen he met hun mind the queu en netjes op rij blijven

Haha, ik heb ervaring met in de rij staan in Engeland en kan me hier alleen maar bij aansluiten.

Ik snap trouwens dat iedereen (het volk) afscheid wilt nemen, maar jeetje dat gesleep met die kist en haar lichaam :\

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:54

paddington schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik heb foto's gezien via een Engelse vriendin van mij en het zag er overweldigend uit!

Helaas over 3 weken als ik ga zal alles wel weer als 'normaal' zijn.
Al hoop ik wel iets te kunnen kopen voor mijn UK verzameling.

Wij zijn stiekem wel een beetje blij dat de staatsbegrafenis aankomende maandag is en we er vrij weinig mee van gaan krijgen. Het is ook een beetje raar om bij zoiets de toerist uit de hangen. Als we er al zaten waren we denk ik wel gaan kijken maar vind dat het Engelse volk daarbij voorrang moet krijgen.

We willen ook nog de windsor chapel bezoeken mits het niet is uitverkocht ik begreep dat dat de queen haar laatste rustplaats gaat zijn.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:59

Tja... Ik vind het allemaal best een bizarre gewaarwording eigenlijk. Mensen die gearresteerd worden voor anti-monarchy "protesten" (zo zou ik het niet eens willen noemen, ik vind het echt heel schokkend dat mensen gearresteerd zijn omdat ze wat riepen naar Prince Andrew of met een bord langs de weg stonden) en Charles die blijkbaar geen erfbelasting betaalt, het hele land dat een hele week zo'n beetje wordt stilgelegd terwijl het aan het randje van de afgrond staat, voedselbanken die maandag gewoon sluiten terwijl er mensen letterlijk gaan sterven van de armoede de komende maanden??? -O- Ik was niet eens echt anti monarchy maar wat er nu gebeurt vind ik behoorlijk stuitend.

Ik zag deze gister meerdere keren langskomen, ben het er niet 100% mee eens maar in grote lijnen zeker welhttps://www.instagram.com/p/Cib5cdBt ... MyMTA2M2Y=

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:04

Onali schreef:
Ik snap trouwens dat iedereen (het volk) afscheid wilt nemen, maar jeetje dat gesleep met die kist en haar lichaam :

Dat dacht ik ook al toen ik de schema hoorde wat ze gingen doen.
Charles is zeer milieu bewust maar de afgelopen dagen iets minder denk ik.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:07

Zebrastreep schreef:
Wij zijn stiekem wel een beetje blij dat de staatsbegrafenis aankomende maandag is en we er vrij weinig mee van gaan krijgen. Het is ook een beetje raar om bij zoiets de toerist uit de hangen. Als we er al zaten waren we denk ik wel gaan kijken maar vind dat het Engelse volk daarbij voorrang moet krijgen.

We willen ook nog de windsor chapel bezoeken mits het niet is uitverkocht ik begreep dat dat de queen haar laatste rustplaats gaat zijn.

Nou wij zijn ook best wel een beetje blij dat wij niet in deze week zijn gegaan.
Ik durfde dat niet echt hard op te zeggen omdat het niet rot bedoeld is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:19

paddington schreef:
Zebrastreep schreef:

Nou wij zijn ook best wel een beetje blij dat wij niet in deze week zijn gegaan.
Ik durfde dat niet echt hard op te zeggen omdat het niet rot bedoeld is.

Nee het is ook niet rot bedoeld. Ik zou mij ook zeer ongemakkelijk vinden als ik tussen het Engelse volk sta die afscheid nemen van hun koningin ik vind het niet voor mij zeg maar. En het is natuurlijk ook wel zo een week Engeland/londen is duur waar we toch hard voor werken en dan willen we wel een beetje vakantie kunnen vieren.

Stomme is wel dat ik er regelmatig aandacht goh ze zal toch niet komen te overlijden als wij heen gaan? Ook omdat het toen af en toe al slechter met haar ging.

En tevens vind ik het heel jammer! Ik ben door the crown heel erg geïnteresseerd geraakt in het Engelse koningshuis en ik vind het ook echt ontzettend jammer dat ze er niet meer is als we heen gaan... we hadden al veel bezienswaardigheden gepland die te maken hadden met het koningshuis dus we vinden het zeker heel erg jammer dat ze er niet meer is. Maar goed het is niet anders.

--

@eulogy

Maar laat ze dan even een ander moment uitkiezen. Het is gewoon onbeschoft. Net zo onbeschoft als dat ik op een willekeurige begrafenis zou gaan staan schreeuwen het is gewoon not done.

Ook als je het niet eens bent met prins Andrew en hij is heel verkeerd bezig geweest , maar ook zo'n iemand is in de rouw om zijn moeder.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:21

Ook voor onbeschoft gedrag hoor je niet tegen de grond gewerkt te worden en te worden gearresteerd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:28

Eulogy schreef:
Ook voor onbeschoft gedrag hoor je niet tegen de grond gewerkt te worden en te worden gearresteerd.

Daar zijn de meningen over verdeeld ik deel daarbij een andere mening.

Die jongen werd al geduwd door omstanders voordat de politie erbij kwam.

Ik had die jongen ook een knal verkocht. Als je het er niet mee eens bent prima maar nogmaals kies een wat geschikter moment uit.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:32

Een knal verkocht? Dat je dat normaal vindt, daar kan ik echt niet bij.

Hou die man lekker uit de publiciteit, dat hij zo prominent meedraait in het hele mediacircus vind ik echt (nog) een klap in het gezicht voor zijn slachtoffers.

Maar goed, dat is ook niet het enige punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:41

Wij zijn maandag wel aan de andere kant van de zee maar niet in Londen maar in Fort William in Schotland. Dus dat is prima hebben ons er op ingesteld dat alles dicht is die dag dus gaan lekker een wandeling maken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:43

Zebrastreep schreef:
Eulogy schreef:

Daar zijn de meningen over verdeeld ik deel daarbij een andere mening.

Die jongen werd al geduwd door omstanders voordat de politie erbij kwam.

Ik had die jongen ook een knal verkocht. Als je het er niet mee eens bent prima maar nogmaals kies een wat geschikter moment uit.

Eens! Ze hebben het nog netjes gedaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:44

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-22 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:49

Eulogy schreef:
Een knal verkocht? Dat je dat normaal vindt, daar kan ik echt niet bij.

Hou die man lekker uit de publiciteit, dat hij zo prominent meedraait in het hele mediacircus vind ik echt (nog) een klap in het gezicht voor zijn slachtoffers.

Maar goed, dat is ook niet het enige punt.

Ik vindt het niet normaal dat je staat te schreeuwen bij een afscheidsdienst.

Kijk ik ben het ook absoluut niet eens met wat Andrew gedaan heeft dat kan echt niet door de beugel en het verbaast mij ook wel dat hij er loopt. Maar pak het dan op de man aan en niet bij mensen die er niks maar dan ook niks mee te maken hebben. De rest van het koningshuis heeft niks te maken met de acties die Andrew heeft uitgehaald. Die horen daar helemaal in deze periode niet mee lastig gevallen te worden.

Inprencipe heeft Andrew ook geen koninklijke titel meer in zijn bezit. het kan natuurlijk zijn dat het een wens van Elizabeth is dat hij erbij zou zijn. Dit programma staat immers volgens mij al jaren vast. En ik snap ook wel dat Andrew bij het afscheid wilt zijn het blijft wel zijn moeder.