Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Ik vind ook wel degelijk dat er op een aantal gebieden wan/geen/slecht beleid is gevoerd. Maar de manier waar hier over politici en andere mensen wordt gesproken is abnormaal en ronduit belachelijk.
BigOne schreef:Misschien kunnen jullie beter een eigen topic maken onder zo'n titel dat weldenkende mensen er uit wegblijven.
elnienjo schreef:De koning heeft blijkbaar een pr-momentje gehad in Ter Apel. Schofterig en complete minachting naar de bevolking van Ter Apel die al jaren geterroriseerd wordt. Ook schofterig naar alle Nederlanders die de energie niet meer kunnen betalen. Waarom doen ze in Nederland toch zo hun best om de aanzuigende werking toe te laten nemen?
Citaat:Die man is de titel koning niet waard!!!
Kost alleen maar geld en ze doen voor de burgers van nederland helemaal niets.
secricible schreef:Dat vraagt wel openheid van beide kanten. Met iemand die alleen maar boos en gefrustreerd is is een gesprek niet mogelijk en kan ik ook geen begrip voor opbrengen. Ook de andere partij mag die open en geïnteresseerde houding aannemen.
elnienjo schreef:BigOne schreef:Misschien kunnen jullie beter een eigen topic maken onder zo'n titel dat weldenkende mensen er uit wegblijven.
Dit is mijn eigen topic en het gaat over wanbeleid van de politiek en daar is de koning ook onderdeel van. Hij zal vast niet op eigen initiatief besluiten waar hij pr-momentjes pakt tenslotte. Een totaal foute keuze dat hij hier voor ingezet wordt terwijl zijn eigen landgenoten op steeds meer plekken serieuze overlast ervaren van opgedrongen azc's. Om nog maar niet te spreken over alle andere schandalen zoals Nederlanders die de energierekening niet meer kunnen betalen of de toeslagenouders.
BigOne schreef:Misschien kunnen jullie beter een eigen topic maken onder zo'n titel dat weldenkende mensen er uit wegblijven.
loriene schreef:Maar 'WA is deze titel niet waard' onderbouw je niet. Of nu ja - dat de man in zijn ambt niets doet voor de gewone man is niet waar.
(Bedenk wel dat een koning in Nederland gebonden is aan honderden touwen, maar binnen dat beetje wat hij kan vind ik niet dat hij de gewone burgers vergeet. In tegendeel.)
Wat doet de koning dan voor de gewone burger in nederland?
Honderden touwen zeg jij?
Koning is in de eerste plaats een mens en hopelijk met gevoelens.
Hij ziet toch dat het niet goed gaat in ons land,waarom doet hij daar geen klap aan?
Kun je wel zeggen dat hij dat niet mag of kan maar wanneer hij dat nou wel ging doen?
Krijgt hij dan straf van rutte?
Je bent koning van nederland en ik vindt dat hij daarvoor moet staan!
Of het kan hem gewoon niets schelen.
loriene schreef:Janneke2 schreef:Maar 'WA is deze titel niet waard' onderbouw je niet. Of nu ja - dat de man in zijn ambt niets doet voor de gewone man is niet waar.
(Bedenk wel dat een koning in Nederland gebonden is aan honderden touwen, maar binnen dat beetje wat hij kan vind ik niet dat hij de gewone burgers vergeet. In tegendeel.)
Hij ziet toch dat het niet goed gaat in ons land,waarom doet hij daar geen klap aan?
Kun je wel zeggen dat hij dat niet mag of kan maar wanneer hij dat nou wel ging doen?
Karl66 schreef:We hebben in Nederland een constitutionele monarchie, waarbij de uitspraken van de koning onder de ministeriële verantwoordelijkheid vallen. Hij mag er dus helemaal niks over zeggen, alleen met goedkeuring van de minister. En daardoor kan hij er niks over zeggen. Zo is het grondwettelijk geregeld in Nederland.
loriene schreef:Janneke2 schreef:Maar 'WA is deze titel niet waard' onderbouw je niet. Of nu ja - dat de man in zijn ambt niets doet voor de gewone man is niet waar.
janderegelaa schreef:Volgens mij heeft hij nog meer dochters…En daarna een broer met kinderen, Dan nog neven en nichten. Een republiek worden we nooit. Gelukkig niet. Kost ook veel te veel geld. Een president is niet goedkoper dan een koning en alle presidenten worden doorbetaald na hun presidentschap.
loriene schreef:Karl66 schreef:We hebben in Nederland een constitutionele monarchie, waarbij de uitspraken van de koning onder de ministeriële verantwoordelijkheid vallen. Hij mag er dus helemaal niks over zeggen, alleen met goedkeuring van de minister. En daardoor kan hij er niks over zeggen. Zo is het grondwettelijk geregeld in Nederland.
Dan heb je toch geen moer aan zo`n man?
Kost alleen maar geld dus.
Monarchie of niet ,wat gebeurt er dan wanneer hij toch zijn mond open doet?
janderegelaa schreef:elnienjo schreef:Ze laten zich dus leiden door Rutte waar ze wel of niet een pr-momentje kunnen doen. Dat de keus uitging naar asielzoekers IPV naar Nederlanders in de financiële problemen vind ik nogal stuitend.
Hij kwam daar ook voor de medewerkers, niet alleen voor de asielzoekers.