Urbanus schreef:secricible schreef:Maar het gaat om na 24weken. En ik ben dus nieuwsgierig of ze het kind dan doden vooraf of niet. Dat er manieren zijn om de foetus te doden snap ik, maar ik vraag me dus af of het dan zo is dat ze een gezonde foetus van 30wkn doden omdat moeder niet eerder abortus heeft gepleegd.
Of dat het een bevalking icm adoptie is maar dat ze het abortus noemen.
Ja, de foetus wordt eerst gedood en dan in de baarmoeder in stukken geknipt en verwijderd.
Heb je daar literatuur over? Want daar geloof ik niets van. Een 30++ weken baby, is een kleine baby meestal vanaf 2- 3 pond.
De moeder zal dan een opgewekte bevalling krijgen als het kindje niet levensvatbaar is en er gevaar voor de moeder dreigt (helaas eigen ervaring en daar doe ik verder geen mededeling over....te verdrietig nog steeds na al die jaren). Meestal overlijden deze gewenste!!kindjes tijdens de bevalling of binnen paar uur na de bevalling.
Ik geloof niets van het verhaal dat het kindje gedood wordt eerst en dan in stukken geknipt. Dat is imo een broodje aap verhaal ook bij ongewenste kinderen.
Alle zwangerschappen na 24 weken die eindig zijn om wat voor reden dan ook, gaan via een bevalling zo is mij geleerd. Want een baby krijg je anders niet uit de baarmoeder want curettage kan niet meer.
Dus als het NU anders is wil ik daar graag wetenschappelijk bewijs van zien.