Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:33

Ik kan iedereen de docu 'aan de andere kant' op NPO aanraden, daar kijk je binnen bij de TBS kliniek.

Daar werd in genoemd hoe weinig het mis ging( dat aantal ben ik kwijt) en laten ze bijvoorbeeld ook een afdeling zien voor mensen die niet behandelbaar zijn zeg maar.

Erg boeiend.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:47

Cayenne schreef:
Gaat de TBS maatregel pas na het uitzetten van de straf in of tegelijkertijd?

Na die tijd. Dus op zn vroegst na 26 jaar gevangenisstraf.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:55

ruitje schreef:
Ik kan iedereen de docu 'aan de andere kant' op NPO aanraden, daar kijk je binnen bij de TBS kliniek.

Daar werd in genoemd hoe weinig het mis ging( dat aantal ben ik kwijt) en laten ze bijvoorbeeld ook een afdeling zien voor mensen die niet behandelbaar zijn zeg maar.

Erg boeiend.

Klopt, een hele interessante docu!
Waardoor mijn beeld inzake TBS veranderde.
Er werd bijvoorbeeld ook genoemd dat de gemiddelde behandelduur 9 jaar is.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:56

ruitje schreef:

Erg boeiend.

Heb hem ook gezien. Inderdaad interessant. Je hebt de 'long-stay' voor patiënten die niet terug in de maatschappij kunnen. De behandelingen in de TBS zijn intensief, duren lang (minimaal 9 jaar?) en er is een groot team betrokken met professionals. Verlof gaat idd zo goed als nooit mis en wordt zeer zorgvuldig overwogen, beoordeeld en voorbereid. Maar áls het mis gaat, gaat het ook goed mis :(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:15

Cayenne schreef:
Gaat de TBS maatregel pas na het uitzetten van de straf in of tegelijkertijd?

Dat is nog onbekend. Vrijdag komt de advocaat van de verdachte aan het woord.
Maar de officier wil dat na 28 jaar de TBS en behandeling gelijk ingaan. Dit om te voorkomen dat hij met aftrek van vervroegd vrij komt want het OM wil dat deze man nooit meer op vrije voeten komt.
De rechter is diegene die besluit wat het gaat worden en die uitspraak komt later.

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:12

Cayenne schreef:
Wat een enorme kracht hebben zijn zussen laten zien tijdens hun spreekrecht.
Zoveel respect voor deze vrouwen! En wat een leed hebben ze doorstaan..

[ Video ]

Ik had gisteren zelfbruiner aangebracht, ook in mijn gezicht, voordat ik deze video bekeek. Het resultaat waren twee witte strepen van mijn ogen tot mijn kin naar beneden toen ik vanochtend wakker werd. Ik heb de gehele video gebruld als een klein kind. Mijn hart brak compleet en dat is nog niet eens een duizendste van een procent van hoe zij zich moeten voelen. Ik heb geen woorden voor hoe verschrikkelijk ik dit vind voor Gino, zijn moeder en deze bizar krachtige zussen.

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:13

Tieneke schreef:
Een proces is in principe openbaar. En in elke moordzaak zullen de details voor zo ver bekend in de rechtszaal verteld worden. Dat is nodig, dat is een goed iets. Je kan je daarover inlezen over de redenen waarom dat is. Het gaat ook om transparantie en controleerbaarheid.

Bij zedenfeiten bijvoorbeeld wordt er door de advocaat van het slachtoffer wel vaker de vraag gesteld om het proces achter gesloten deuren te houden, dit is bij toestaan door de rechter dan bijna steeds ter bescherming van het nog levende slachtoffer.

In dit geval kan je ook redeneren als nabestaanden dat het enkel goed is dat algemeen bekend is wat die dader gedaan heeft en dat hij geen anonimiteit krijgt. Het delen heeft alleszins niets met Amerikaanse sensatiezucht te maken, dat hoort gewoon.

Dit inderdaad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 19:50

Reconstructie van de ontvoering.
Deze man is echt een roofdier. Hij was in feite gewoon aan het jagen op zijn prooi :\

Boyache

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 11:52

Voor een ieder die het proces volgt, kan ik de podcast De zaak XL van het AD aanraden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 00:17

Boyache schreef:
Voor een ieder die het proces volgt, kan ik de podcast De zaak XL van het AD aanraden.

Op Spotify komt hij naar voren als Weiteveen, de nieuwe afleveringen gaan echter wel over deze zaak. :)

Ik ben nu de laatste aflevering aan het luisteren en ik heb behoorlijk moeite met de uitspraken dat Donny ziek is, ook een slachtoffer etc.
Hij mag dan beschadigd, ziek etc zijn maar imo heeft hij heel berekenend als een roofdier op een kind 'gejaagd' en drugs gebruikt wetende dat dat bepaalde effecten op hem heeft en vervolgens zich vergrepen aan zijn 'prooi'.
En nu spijt hebben, das makkelijk praten zo achteraf natuurlijk maar ik vraag me vooral af of hij daadwerkelijk spijt heeft van zijn daden of meer omdat hij opgepakt is en nu de gevolgen moet gaan dragen. :o