Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Ik kan iedereen de docu 'aan de andere kant' op NPO aanraden, daar kijk je binnen bij de TBS kliniek.
Daar werd in genoemd hoe weinig het mis ging( dat aantal ben ik kwijt) en laten ze bijvoorbeeld ook een afdeling zien voor mensen die niet behandelbaar zijn zeg maar.
Erg boeiend.
ruitje schreef:Ik kan iedereen de docu 'aan de andere kant' op NPO aanraden, daar kijk je binnen bij de TBS kliniek.
Daar werd in genoemd hoe weinig het mis ging( dat aantal ben ik kwijt) en laten ze bijvoorbeeld ook een afdeling zien voor mensen die niet behandelbaar zijn zeg maar.
Erg boeiend.
Cayenne schreef:Gaat de TBS maatregel pas na het uitzetten van de straf in of tegelijkertijd?
Cayenne schreef:Wat een enorme kracht hebben zijn zussen laten zien tijdens hun spreekrecht.
Zoveel respect voor deze vrouwen! En wat een leed hebben ze doorstaan..
[ Video ]
Tieneke schreef:Een proces is in principe openbaar. En in elke moordzaak zullen de details voor zo ver bekend in de rechtszaal verteld worden. Dat is nodig, dat is een goed iets. Je kan je daarover inlezen over de redenen waarom dat is. Het gaat ook om transparantie en controleerbaarheid.
Bij zedenfeiten bijvoorbeeld wordt er door de advocaat van het slachtoffer wel vaker de vraag gesteld om het proces achter gesloten deuren te houden, dit is bij toestaan door de rechter dan bijna steeds ter bescherming van het nog levende slachtoffer.
In dit geval kan je ook redeneren als nabestaanden dat het enkel goed is dat algemeen bekend is wat die dader gedaan heeft en dat hij geen anonimiteit krijgt. Het delen heeft alleszins niets met Amerikaanse sensatiezucht te maken, dat hoort gewoon.
Boyache schreef:Voor een ieder die het proces volgt, kan ik de podcast De zaak XL van het AD aanraden.