Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cjb schreef:Dersken (ver)spreekt zich nu uit over zijn walgelijke daden uit het verleden.
Als reactie halen ze hem van de buis.
Maar wat ik me af vraag (na derksen, de mol, Ali B, Marco B en andere TV ego''s) zouden er nog wel mensen voor de camera staan als ze echt eerlijk zijn.
Iedereen heeft in zijn jonge jaren wel eens iets gedaan (al dan niet onder invloed) waar je nu twijfels over kunt hebben. En dat zijn niet alleen mannen.
Sellyxx schreef:Tegelijkertijd lijken ze niet te beseffen dat die scheidingslijn heel dun is, want wat is wel echt gebeurd, wat niet, hoe dan ook.... op zo'n manier praten over vrouwen (bijvoorbeeld) is niet oké, óók niet als het als grapje wordt bedoeld. Omdat dit denk ik wel wat doet met de beeldvorming en dat ook weer zijn effect heeft op dingen die daadwerkelijk in het echt gebeuren.
Kinke schreef:cjb schreef:Iedereen heeft in zijn jonge jaren wel eens iets gedaan (al dan niet onder invloed) waar je nu twijfels over kunt hebben. En dat zijn niet alleen mannen.
wat heeft 'iedereen' dan wel eens gedaan? Ik weet vrij zeker dat ik nooit iemand aangerand of verkracht heb
cjb schreef:Ik heb ook nooit iemand aangerand of verkracht. Of iemand tegen zijn/haar wil gepenetreerd.
Maar kan me achteraf gezien wel momenten herinneren waarbij ons (mijn) gedrag bij de andere partij dat gedrag als niet gewenst kon ervaren.
Daarmee normaliseer ik niets. Ik wil alleen maar duiden dat veel (meestal in je jongere jaren) mensen wel eens iets hebben gedaan dat als niet wenselijk ervaren kan worden.
Is het daarmee gewenst gedrag? NEE
Ik zie de reacties al komen:
Nee hoor heb ik noooooooit gedaan, wat natuurlijk kan. Maar aan die mensen wil ik vragen om eens heel goed in de spiegel te kijken. En hun eigen gedrag eens goed te analyseren.
Citaat:Maar dan krijg je opmerkingen als nou proficiat hoor denk maar niet dat je geweldig bent, of wat saai of ik het geloof het niet.
Terwijl ik dit gewoon als normaal gedrag zie.
En ja ik ben jong geweest, met normen en waarden
cjb schreef:Ik heb ook nooit iemand aangerand of verkracht. Of iemand tegen zijn/haar wil gepenetreerd.
Maar kan me achteraf gezien wel momenten herinneren waarbij ons (mijn) gedrag bij de andere partij dat gedrag als niet gewenst kon ervaren.
Daarmee normaliseer ik niets. Ik wil alleen maar duiden dat veel (meestal in je jongere jaren) mensen wel eens iets hebben gedaan dat als niet wenselijk ervaren kan worden.
Nee hoor heb ik noooooooit gedaan, wat natuurlijk kan. Maar aan die mensen wil ik vragen om eens heel goed in de spiegel te kijken. En hun eigen gedrag eens goed te analyseren.
sterregoud schreef:...zegt zelfs ‘aan wie zou ik excuses moeten maken ‘.
Avalanche schreef:En wat mij betreft ligt de lijn idd bij ongewenst gedrag. Gewoon niet over mensen hun grenzen heengaan.
oomens schreef:sterregoud schreef:...zegt zelfs ‘aan wie zou ik excuses moeten maken ‘.
Aan wie zou hij dan excuses moeten maken? Hij weet niet wie ze is, en zelf heeft ze zich nog niet gemeld.
Excuses maken aan anonieme slachtoffers is ook nogal gratuit, zelfs als ze een stuk gemeender zijn dan wat hij tot nu toe gezegd heeft.
oomens schreef:sterregoud schreef:...zegt zelfs ‘aan wie zou ik excuses moeten maken ‘.
Aan wie zou hij dan excuses moeten maken? Hij weet niet wie ze is, en zelf heeft ze zich nog niet gemeld.
Excuses maken aan anonieme slachtoffers is ook nogal gratuit, zelfs als ze een stuk gemeender zijn dan wat hij tot nu toe gezegd heeft.
_San87_ schreef:cjb schreef:Ik heb ook nooit iemand aangerand of verkracht. Of iemand tegen zijn/haar wil gepenetreerd.
Noem eens een voorbeeld dan? Even voor mijn beeldvorming.
Ik heb wel eens een arm om iemand heen geslagen en samen hebben we een smartlap gezongen in de kroeg, dat soort dingen. Bedoel je dat?
Ibbel schreef:Overigens heb ik ook alleen maar aan de ontvangende kant ervaring met ongewenst gedrag.
Een collega die tijdens een 2-daagse vergadering na het diner met me mee loopt naar de hotelkamers, en me bij zijn kamer aangekomen opeens tegen de muur zet en wil beginnen te zoenen.
Terwijl de man net een maand hertrouwd was (nadat z'n eerste vrouw overleden was) en ik nog op de receptie was geweest.
Heel veel later hoorde ik bij toeval dat hij de 'trophee hunter' van het bedrijf was geweest en 'iedereen' gehad had. Ik vond nog dat ik 'm veel te lomp nee had gezegd... Waar hij overigens wel naar luisterde, dat dan weer wel.
Was dat grensoverschrijdend en ongewenst? Ja, zonder meer.
Heb ik er ooit een tweede gedachte aan gewijd? Nee. Ik was verbaasd omdat ik het van hem al helemaal niet verwacht had. Type oudere, vaderlijke man. Dus echt meer verbaasd dat geschokt, terwijl iedereen nú zegt: oh, maar dat is écht #metoo. Zal wel, maar ik lag en lig er niet wakker van.