Sizzle schreef:Wat denk ik mis gaat is dat het begrijpen VAN niet gelijk staat aan begrip VOOR.
Dat zijn 2 losstaande dingen.
Ik heb begrip voor mensen die een mooie dure auto willen en ben best bereid even naar het pronkstuk te kijken en wat loze woorden te zeggen, maar begrijpen doe ik het niet.
Ik heb geen begrip voor overschrijdend gedrag, maar ik wil het wel graag begrijpen.
Idem dat ik geen begrip heb voor een paard dat met opengesperde mond op me af komt, die krijgt toch heus een bezem op zijn neus, masr ik wil wel begrijpen waarom hij dat doet.
2 verschillende dingen.
Begrip voor = sociaal gedrag
Begrijpen van = wetenschap
Hier ben ik het mee eens, je kan iets begrijpen om te kijken hoe het ontstaan is en of er oplossingen voor te vinden zijn zonder dat je begrip of tolerantie hebt voor het gedrag. Maar ik merk wel dat dit stukje begrijpen en verplaatsen in een ander in deze samenleving voor sommige mensen heel moeilijk is. Van mij zou hier ook meer aandacht voor mogen zijn om dit kinderen aan te leren.
Wbt jonge jongens en kinderen, deze zoeken grenzen op..volgens mij hoort dit ook een beetje bij het jong zijn. Hier kun je begrip voor hebben en tegelijk hele duidelijke grenzen stellen, dit kan wel en dat kan niet. Punt. In Nederland vind ik dat deze grenzen lang niet altijd duidelijk zijn op meerdere gebieden. Dit werkt ook vervelend en grensoverschrijdend gedrag in de hand denk ik.