Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:32

996981 schreef:
Anna79 schreef:
Ik zal er over ophouden, wie het interessant vindt weet het nu te vinden en mijn pb staat open.

Wat vinden jullie van de sancties die de EU gaat opleggen? Zijn hier ook mensen die kennissen hebben in Rusland of Oekraïne? Ik zou informatie uit de eerste hand en niet gekleurd door media interessant vinden.

Ik heb vrienden en zakenrelaties in Rusland, maar denk niet dat je daar ongekleurde informatie gaat krijgen… in tegendeel.

Exact, geheel afhankelijk van wie je benaderd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:33

Ik denk dat de russen niet echt wakker liggen van de sancties van andere landen.
Maar dat is mijn eigen mening hoor, geen info van mensen ter plaatse.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:35

Anna79 schreef:
Voor veel up to date informatie volg ik Amir Tsarfati op Telegram. Hij plaatst momenteel ook veel filmpjes van wat er gebeurt. Hij heeft een hoge functie in het Israëlische leger bekleed en weet vanuit zijn achtergrond interessante uitleg te geven.

Ik volg hem om niet in paniek te raken omdat hij heel goed weet te duiden waar we staan in de tijd nav. bijbelse profetieën. Hierover staan ook veel video's op YouTube.

In deze tekst hierboven staan een aantal zaken waarbij alle alarmbellen bij je moeten zouden afgaan...
Wil je niet in paniek raken? Blijf daar dan aub ver bij weg!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:36

Pandora2 schreef:
Ik denk dat de russen niet echt wakker liggen van de sancties van andere landen.

Ik denk dat “de Rus” niet bestaat. Net als de “de Nederlander” niet bestaat.

Overigens raken sancties als het platleggen van betaalverkeer iedereen uiteindelijk. Ook de burgers in Rusland. Er zal dan vroeg of laat te kort ontstaan in voedsel, medicijnen etc.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:37

Pandora2 schreef:

Ja dat dacht ik ook.Maar denk dat sancties een vertraagd het effect hebben. Roebel al 9% in waarde gedaald. Als mensen niet meer bij hun geld kunnen, of hun geld niets meer waard is wordt een volk heel vervelend hoor!
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 24-02-22 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:37

Pandora2 schreef:

Geen financiele transacties kunnen doen, dus niks kunnen importeren, maar ook niet exporteren.

Zeg het maar.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:38

Ik ben 23, mijn leven is net aan het beginnen. Ik wil geen pandemie en oorlog meer. Wat als ik hard bezig ben en het over een jaar allemaal opeens afgelopen kan zijn? Waar doe ik het dan voor?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Ukraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:38

Euhm?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:39

Pareltjes schreef:
Anna79 schreef:
Voor veel up to date informatie volg ik Amir Tsarfati op Telegram. Hij plaatst momenteel ook veel filmpjes van wat er gebeurt. Hij heeft een hoge functie in het Israëlische leger bekleed en weet vanuit zijn achtergrond interessante uitleg te geven.

Ik volg hem om niet in paniek te raken omdat hij heel goed weet te duiden waar we staan in de tijd nav. bijbelse profetieën. Hierover staan ook veel video's op YouTube.

In deze tekst hierboven staan een aantal zaken waarbij alle alarmbellen bij je moeten zouden afgaan...
Wil je niet in paniek raken? Blijf daar dan aub ver bij weg!

Je hoeft je over mij geen zorgen te maken. Ik moet alleen mijzelf regelmatig erbij bepalen wat er werkelijk gaande is anders raak ik inderdaad gestrest. Zolang ik dat doe ben ik volkomen rustig en in vol vertrouwen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:40

Soepblik schreef:
Ik ben 23, mijn leven is net aan het beginnen. Ik wil geen pandemie en oorlog meer. Wat als ik hard bezig ben en het over een jaar allemaal opeens afgelopen kan zijn? Waar doe ik het dan voor?

Denk je dat anderen wel oorlog of pandemieën willen? Het is waar we mee te dealen hebben. Leuk? Natuurlijk niet. Heb je er er invloed op? Nee.

Laten gaan dus….

Je druk maken over zaken waarop je geen invloed hebt gaat je niks brengen

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:41

Soepblik schreef:

Niet paniekeren! Gewoon door ademen! Oorlogen en pandemieen horen bij het leven. Niemand wil ze, maar je krijgt ze toch. Een goed leven is niet of je je studie afmaakt, of je succesvol bent, maar hoe je met tegenslagen zoals deze om kunt gaan. Leef met de dag, geniet en deal met issues als ze op je pad komen. Ga niet op voorhand zorgen maken over iets wat misschien jou kan overkomen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:42

Soepblik schreef:

Je kan over een jaar ook overreden worden door een auto. Heb je geen oorlog voor nodig. Kalm aan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:44

Ik vind die reactie van China toch zo raar. Het niet erkennen van een invasie, en als Chinezen in Oekraïne de straat op gaan moeten ze een Chinese vlag zichtbaar bij zich hebben? Daar zit een luchtje aan als je het mij vraagt...

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:44

__Sannne schreef:
Soepblik schreef:

Je kan over een jaar ook overreden worden door een auto. Heb je geen oorlog voor nodig. Kalm aan.

Als je dubbel pech hebt door een russiche tank....

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:45

JudithO schreef:
Ik vind die reactie van China toch zo raar. Het niet erkennen van een invasie, en als Chinezen in Oekraïne de straat op gaan moeten ze een Chinese vlag zichtbaar bij zich hebben? Daar zit een luchtje aan als je het mij vraagt...

Waar lees je dat? Klinkt heel raar

JudithO

Pareltjes

996981 schreef:
JudithO schreef:

Waar lees je dat? Klinkt heel raar

Waar haal je dit nu weer vandaan???

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:46

Inderdaad…

“ . Een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanval van Rusland niet en weigert te spreken van een invasie.

"We hopen nog steeds dat de betrokken landen de deur naar vrede niet sluiten en ervoor zorgen dat de situatie niet verder escaleert." China roept Chinezen in Oekraïne op om thuis te blijven voor hun veiligheid. Als ze toch de deur uitgaan, wordt opgeroepen om duidelijk zichtbaar een Chinese vlag bij zich te dragen.”

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:46

Citaat:
China roept de betrokken partijen op tot nieuwe gesprekken over de situatie in Oekraïne. Een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanval van Rusland niet en weigert te spreken van een invasie.

"We hopen nog steeds dat de betrokken landen de deur naar vrede niet sluiten en ervoor zorgen dat de situatie niet verder escaleert." China roept Chinezen in Oekraïne op om thuis te blijven voor hun veiligheid. Als ze toch de deur uitgaan, wordt opgeroepen om duidelijk zichtbaar een Chinese vlag bij zich te dragen.

Bij deze, bizar dit 8)7

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:47

Er zijn net een halfuur geleden ook 2 straaljagers vertrokken richting Oost-Europa, ik woon naast een militaire vliegbasis.

@Anna79, de moeder van een collega van me woont in Donetsk, die gaf afgelopen zaterdag nog aan dat het een grote poppenkast is. Maar dat blijkt nu wel veranderd te zijn :=

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:47

Pareltjes schreef:

Niet zo aanvallend reageren...
Ik zal in het vervolg de link en quote er gelijk bijzetten.
Laatst bijgewerkt door JudithO op 24-02-22 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:49

JudithO schreef:
Pareltjes schreef:

Niet zo aanvallend reageren...
Ik zal in het vervolg de link en quote er gelijk bijzetten.

Ik stel verontwaardigd een vraag! En nu voel ik me aangevallen....

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:50

Dat is niet mijn bedoeling ;)

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:52

Mooi kunnen we achter ons laten en geen oorlog met elkaar gaan voeren maar alle BOKT frustraties wellicht gebruiken tegen Poetin? Met alle daadkracht op Bokt en stevige karakters hier hebben we Poetin zo verslagen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:55

Smee__ schreef:
Er zijn net een halfuur geleden ook 2 straaljagers vertrokken richting Oost-Europa, ik woon naast een militaire vliegbasis.

@Anna79, de moeder van een collega van me woont in Donetsk, die gaf afgelopen zaterdag nog aan dat het een grote poppenkast is. Maar dat blijkt nu wel veranderd te zijn :=

Uit Leeuwarden inderdaad, heb ze ook zien vertrekken.

https://omrop.frl/ifb8